Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21 maart 2002, 02:10
Bommeltje's schermafbeelding
Bommeltje Bommeltje is offline
Kei lang lid
Voornaam: Peter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2001
Locatie: Grave, gelegen in het BRABANTSE land, waar het (Palm)leven nog goed is
Berichten: 273
Question Waar zitten al die Palm gebruikers?

Ik lees regelmatig over het beamen van gegevens naar andere Palm-gebruikers. Veel applicaties zijn daarop ingericht. Ook wordt er regelmatig onderling uitgewisseld, enz.
Nu woon ik in Grave, onder de rook van Nijmegen, ben al 3,5 jaar enthousiast Palm-gebruiker en ben zegge en schrijven in al die tijd maar één (1) andere Palm-gebruiker tegengekomen en heb nog nooit mogen, kunnen of hoeven beamen.

Hebben jullie eenzelfde ervaring, of komen jullie juist heel veel andere gebruikers in je eigen omgeving tegen of woon ik gewoon in een achterlijk gedeelte van Nederland (geef maar geen antwoord

Aangezien Palmclub recentelijk zijn 2500ste lid verwelkomt heeft, mag ik er toch wel van uit gaan dat ik niet de enige in mijn omgeving zal zijn, of hebben jullie soortgelijke ervaringen!??
__________________
Mvg, Peter van Bommel
http://www.bommeltje.nl

Hoe leger de geest, hoe bloter het beest...
P.S. Ik gebruik ALTIJD de zoekfunctie voordat ik iets vraag...
(maar vergeef 't me als ik weer ens te impulsief ben )


Mijn PDA's: na eerst 2 Casio organizers verslonden te hebben, zag ik het licht,
waarna de Palmziekte pas écht uitbrak: IIIe - m505 - TT - T3 - T5 - Treo650 - TX.
  #2  
Oud 21 maart 2002, 05:58
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Klopt in het wild kom ik ze ook weinig tegen (of het moet mijn spiegelbeeld zijn), maar in reservaten (universiteiten, congressen e.d.) is het leuk vertoeven.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #3  
Oud 21 maart 2002, 07:02
Sonny's schermafbeelding
Sonny Sonny is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 30 oktober 2001
Locatie: leidschendam
Berichten: 288
Ik woon zelf in Leidschendam en werk in Den Haag maar ook daar weinig te beamen. Afgelopen week in een vergadering zat 1 iemand met een compaq maar that's it!
Voor mij blijft het dus beamen met mijn man die ook een palm heeft. Ben druk bezig vriendinnen warm te laten lopen voor een Palm maar echt enthousiast zijn ze niet!
__________________
Credendo Vides
  #4  
Oud 21 maart 2002, 07:09
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Waarschijnlijk 'klonten' de gebruikers een beetje samen, ik tel zo al 8 collega's (van de 30) die in het bezit zijn van een Palm (of kloon).
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
  #5  
Oud 21 maart 2002, 07:09
Zagato's schermafbeelding
Zagato Zagato is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 17 oktober 2001
Locatie: Malden
Berichten: 239
Talking Beamen

Citaat:
Nu woon ik in Grave, onder de rook van Nijmegen, ben al 3,5 jaar enthousiast Palm-gebruiker en ben zegge en schrijven in al die tijd maar één (1) andere Palm-gebruiker tegengekomen en heb nog nooit mogen, kunnen of hoeven beamen.
Ik woon in Malden, dus als je een keer een middagje wil beamen ben je van harte welkom!

Frank
__________________
The ultimate measure of man is not where he stands in moments of comfort
But where he stands at times of challenge and controversy.
  #6  
Oud 21 maart 2002, 07:42
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Verandering

Zo op de werkvloer kom ik heel veel mensen tegen met Palm-computer.

Maar ook in 'het openbaar' zie ik nu toch wel de Palm verschijnen. Zat laatst naar iemand te kijken die in de tram (Amsterdam) druk doende was op een Palm V....

Het is in ieder geval heel anders dan 4 jaar geleden toen iedereen heel verbaasd naar m'n IBM Workpad (Palm Professional equivalent) zat te kijken. (Als nu iedereen aan de BT gaat, dan kan je leuk gaan 'chatten'...) Het zal mij benieuwen, hoe dit zich verder ontwikkelt.
  #7  
Oud 21 maart 2002, 09:28
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Opa ziet echt nooit eens palmgebruikers. Beamen doe ik alleen zelf
met een oude pIII (dan doe je dat ook nog eens).

Opa zit ook in een ouderwetse beroepsgroep: die schrikken al van een
computer
__________________
Word wordt nooit Perfect
  #8  
Oud 21 maart 2002, 09:53
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Geloof me, maar als lid van het Palmclub bestuur beam ik genoeg...

Daarnaast heb ik ook nog een aantal vrienden en kennissen die ook een Palm hebben, dus voor mij zijn er mogelijkheden te over..
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
  #9  
Oud 21 maart 2002, 10:32
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
Waar zitten al die Palm gebruikers?
Nou hier op dit forum!
Ik kom ze alleen op het werk tegen en heb in de begintijd nog vrij regelmatig geinige progjes gebeamd, maar op een gegeven moment heb je een aardig setje bruikbare progjes.
Heb laatst wel in de trein een beginnende palmer e.e.a. laten zien van wat er allemaal mogelijk is en uiteraard direct de Palmclub gepromoot!

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #10  
Oud 21 maart 2002, 10:47
mart_k
Guest
 
Berichten: n/a
beroepsgroep gebonden denk ik wel

Naar mijn idee kom je ze echt overal tegen,
In Amsterdam in Tram, Metro
in de trein ernaartoe vanuit het ZZ

In het ZZ zelfs bij kennissen waar ik het zelfs niet bij zou verwachten (zorgsector).

En op kantoor.
Daar echter zie ik in de IT-gebruikerswereld slechts een enkele manager ermee rondlopen, terwijl in mijn beroepsgroep (consultancy) het een aardig verspreid fenomeen is en in de harde IT hoek het zelfs verplicht lijkt te zijn gesteld.

Beamen doen we vaak, doch ook kom ik vaak andere PDA-platformen tegen.
Dat gaat een beetje hard tegen hard bij ons en ik drijg het onderspit te delven met een apparaat van tweeeneenhalf jaar oud.
Gelukkig ook veel Palmadepten, dus we houden nog wel (en dat is logisch) de overhand.

Keep On Beaming
  #11  
Oud 21 maart 2002, 10:53
Jeroen Linssen Jeroen Linssen is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 23 augustus 2001
Berichten: 198
Het aantal Palm-gebruikers stijgt nog steeds op mijn afdeling. Omdat er veel beginners zijn, valt hier veel te beamen. Iedereen wil namelijk graag nieuwe handige programmaatjes proberen.
Door ons werk (projectmanagment) komen we ook nog wel met klanten in aanraking. Helaas hebben deze nog erg weinig Palmpjes. Kan ik nog niet electronisch visitekaartjes sturen.

Uiteraard promoot ik hier ook de Palmclub.


JJ

Laatst gewijzigd door Jeroen Linssen; 21 maart 2002 om 11:26.
  #12  
Oud 21 maart 2002, 11:14
Roelof's schermafbeelding
Roelof Roelof is offline
Forumbikkel
Model: Pilot 5000
 
Geregistreerd: 10 augustus 2001
Locatie: Leiden
Berichten: 164
Nou op de universiteit in Leiden (Faculteit sociale wetenschappen, dat wel) valt er weinig te beamen hoor. Ik heb ooit 1 iemand met een Ipaq gezien! Maargoed, zal wel aan mijn faculteit liggen, op de informatica afdelingen zal het anders zijn.

Overigens zie ik in de trein idd af en toe mensen met een Palm, maar veel vaker mensen met een laptop.
  #13  
Oud 21 maart 2002, 11:27
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
Nou, hier in het oosten van het land kom ik zelden een palm gebruiker tegen. Beroepshalve (vertegenwoordiger voor een staltechnisch installatiebedrijf) kom ik echter regelmatig palmpjes tegen.

Ik zit voor mijn werk veel in Duisland en daar zijn veel boeren die hun palm voor de meest uitlopende werkzaamheden gebruiken.

Bijvoorbeeld voor registratie van zaaihoeveelheden, zeugen (drachtigheids) kalender en bijvoorbeeld een voercomputer die, wanneer de boer zijn voergegevens in de stal ingeeft, automatisch met de palm synchroniseert.

Zo zie je maar weer, er zijntoch veel moderne boeren...
__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!
  #14  
Oud 21 maart 2002, 12:03
MeN@Ce MeN@Ce is offline
Lid
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 12 november 2001
Locatie: Enschede
Berichten: 27
Stuur een bericht via ICQ naar MeN@Ce
En toch zijn er in het oosten nog weer wel meer mensen die gewoon voor de hobby een 505 hebben. Ik woon zelf in Enschede en daar heb ik zelfs als meerdere kameraden met een palm. Ik werk in Denekamp en mijn baas heeft mij overgehaald om zo'n palmpje te kopen. Ik heb hem nu ruim een half jaar en elke dag ben ik weer blij dat ik dat ding weer kan gebruiken, het is naast mijn telefoon het vaste wat ik elke dag bij me heb. Ik vergeet vaker mijn geldbuidel als mijn palmpje.
  #15  
Oud 21 maart 2002, 12:10
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Ik woon in Den Haag en werk in Delft, maar ik kom zeer zelden mensen tegen die een Palm bezitten. En de enkele keer dat ik iemand tegenkom die er eentje heeft krijg ik meestal een reactie in de trant van 'o ja, leuk hebbedingetje, voor mijn verjaardag gekregen van mijn schoonmoeder maar ja, ik vind ze niet echt handig'

Als je dan probeert te vertellen dat ze wel degelijk handig kunnen zijn kijken ze je aan of je verteld dat de kerstman wel bestaat

Dus, ik leidt een redeliljk beam-loos bestaan

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
  #16  
Oud 21 maart 2002, 12:42
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
sinds ik hier bij de gemeente werk heb ik zeker al 8 van de 16 afdelingsgenoten zo ver gekregen ook een palm aan te schaffen. het merendeel van de inspecteurs heeft nu ook een smartpad. en als er iets makkelijk is, dan is het wel notuleren op een smartpad. ff schrijven en beamen. en de notulen zijn klaar. ook met controles is het prachtig. ik maak een controle verslag in doctogo en ik beam het naar de ondernemer, of ik mail het simpelweg. die ondernemer weet direct waar hij aan toe is want het is een juridisch rechstandig document, erkend door B&W. prachtig toch!?

ik beam er wat op los. vooral tijdens overleggen met derden. geen kaartjes meer uitdelen maar gewoon ff beamen. vooral op bouwplaatsen valt het me hoeveel uitvoerders een pda hebben.

we'll take over!
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
  #17  
Oud 21 maart 2002, 12:48
klaasstaaldraad's schermafbeelding
klaasstaaldraad klaasstaaldraad is offline
Forumbikkel
Model: Palm m100
 
Geregistreerd: 26 juli 2001
Locatie: root, schwert en groen
Berichten: 189
Re: Beamen

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zagato


Ik woon in Malden, dus als je een keer een middagje wil beamen ben je van harte welkom!

Frank
En ik woon in Nijmegen, dus dan kunnen we al met zijn 3-en een middagje gaan beamen

Misschien kunnen we zelfs een beam-nacht gaan houden. Lekker de hele nacht beamen.

Maar zonder gekheid, echt veel beamen doe ik niet. Ja met mijn ericsson r230s, maar dat telt natuurlijk niet!
__________________
groet,

Klaas
---
'Een cynicus is iemand die - als hij bloemen ruikt - om zich heen kijkt om te zien waar de kist staat' (gezien op Tonie's kladblok http://www.tonie.net/)
  #18  
Oud 21 maart 2002, 13:16
orbit67's schermafbeelding
orbit67 orbit67 is offline
Lid
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 07 september 2001
Locatie: Den Haag
Berichten: 900
klaas,

kun jij mij uitleggen hoe ik gsmtool moet invullen? ik kom er maa rniet uit

gr

rw
__________________
Sorry mensen, maar sinds februari 2004 ben ik uitermate gelukkig met een HP 2210. Mij zul je hier dus niet meer terug zien!! Kom gerust op bezoek bij www.pocketpc-club.nl
  #19  
Oud 21 maart 2002, 13:34
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Palm vs papieren agenda

Voor diegenen die 'munitie' nodig hebben om collega's, vrienden, kennissen enzovoort te overtuigen van de voordelen van een PDA t.o.v. een papieren agenda: Palm vs Paper Planner in Palmtipsheet 20 (een leuk maandelijks magazine).

Groeten en beam ze, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
  #20  
Oud 21 maart 2002, 13:35
Bommeltje's schermafbeelding
Bommeltje Bommeltje is offline
Kei lang lid
Voornaam: Peter
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2001
Locatie: Grave, gelegen in het BRABANTSE land, waar het (Palm)leven nog goed is
Berichten: 273
Citaat:
Waar zitten al die Palmgebruikers?
Nou hier op dit forum! Roel.
Ja, dat was een open deur. Maar terecht. Als ik de (onverwacht vele) reacties hier bekijk, leeft de doorsnee Palmer toch in een soort van isolement. Gelukkig dan maar dat we de Palmclub als virtueel verzamelpunt hebben.

Maar goed, ik weet nu dat er in Malden en Nijmegen in ieder geval nog 2 andere Palmenaren wonen, dus ik zal mijn visitekaartje in Action Names maar weer activeren. Je weet tenslotte maar nooit wanneer je dat nodig hebt, en kan je dan een keer beamen, zul je net zien dat je geen visitekaartje geactiveerd hebt
__________________
Mvg, Peter van Bommel
http://www.bommeltje.nl

Hoe leger de geest, hoe bloter het beest...
P.S. Ik gebruik ALTIJD de zoekfunctie voordat ik iets vraag...
(maar vergeef 't me als ik weer ens te impulsief ben )


Mijn PDA's: na eerst 2 Casio organizers verslonden te hebben, zag ik het licht,
waarna de Palmziekte pas écht uitbrak: IIIe - m505 - TT - T3 - T5 - Treo650 - TX.
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023