Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

 
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 17 juni 2003, 17:15
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Citaat:
Op 28-05-2003, om 05:01 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #29


Oh duh, stom.

Denk trouwens wel dat die IR poort naar voren kan schijnen, anders hadden ze hem nooit halfrond naar voren gemaakt. 't is net als een oranje knipperlicht van een auto, die zit ook schuin aan de voorkant zodat het aan alle kanten zichtbaar is... maar 't zal niet de eerste keer zijn dat design voor functionaliteit gaat bij Sony.
Sommigen van jullie zullen misschien wel weten dat de NZ een ingebouwde remote control application heeft. deze maakt uiteraard gebruik van de IR poort die aan de zijkant zit. Men pa heeft de NZ (en nu ff geen grapjes over of men pa nou zo groot is, of zo'n grote broekzak heeft) en ik heb dit programmatje een beetje getest. en het werkt dus mooi niet als je je NZ recht naar de tv richt. Alleen als je hem helemaal schuin houdt ontvangt je tv of ander apparaat de zender. niet handig, als je toetsen van je "afstandsbediening" wel gewoon recht naar voren wijzen op je beeldscherm.
  #42  
Oud 17 juni 2003, 17:25
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Bij de Clie NZ zit Het IR LED aan de zijkant, dus dan moet je hem inderdaad scheef houden. Bij de NX73 lijkt het er op dat de IR LED op de hoek zit en dus ook naar voren zou kunnen schijnen.
  #43  
Oud 25 juni 2003, 16:44
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Even weer een schop omhoog...

Hier vind je een review(helaas frans) van de europese variant van de CLIE NX73. Ik kan het niet lezen, maar de foto's vindt ik prachtig....


/me wordt wanhopig....
  #44  
Oud 25 juni 2003, 16:56
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
/me wordt wanhopig....
Waarom dan?

Overigens zat ik even met te kijken naar de nieuwe stylus: nog veel kleiner dan ik hem verwacht had, en in uitgeklapte versie is hij toch nog een stuk kleiner dan de standaard stylus die al klein is. Vandaag heb ik een Zire in mijn handen gehad van een collega, en zelfs die stylus schrijft mede door zijn dikte een stuk beter.

Maarja, anders past de nieuwe stylus niet in de NX35v he...

(een door mij verzonnen naam voor de nieuwe upcoming halve (1/2 * 70 = 35) clamshell model)
__________________
FoleoCentral.com
  #45  
Oud 25 juni 2003, 23:33
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
PRACHTIG apparaat. Mooie functies, naar verhouding daarvan goede grootte, en de rest zoals we van de nx70 gewend zijn.

Alleen WAT hebben ze met de stylus gedaan ? Toen ik de eerste meldingen van "uitschuifbare stylus" te horen kreeg, had ik goede hoop. De stylus op m'n ex-SJ30 was namelijke een lichte ramp om mee te werken. Hij was te kort, te licht, maar vooral te dun.
En nu brengt Sony een nieuwe uitklapbare stylus uit, is die NOG kleiner! Hoe krijgen ze het voor elkaar, een van de primaire "tools" van een palm zo te negeren.
Ik mag dan wel redelijk verwend zijn met mijn T|T stylus, maar dit vind ik toch lichtelijk schandalig.

Is de NX73 overigens ook in gunmetal-kleur te verkrijgen, of is dat alleen de NX80?

edit:
Sony heeft blijkbaar ook niets geleerd van de klachten over de bluetooth"flashlight" op de TG50:


(of is dit soms het "cameralicht", dat gebruikt wordt ipv een flash?)

Laatst gewijzigd door zugzug; 26 juni 2003 om 14:00.
  #46  
Oud 27 juni 2003, 09:43
henri_smeets's schermafbeelding
henri_smeets henri_smeets is offline
LekkerLangLid
Model: Sony Clie PEG-N770C/E
 
Geregistreerd: 19 maart 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 157
Antenne ! ? !

Op dit plaatje zie je een soort van antenne uit de Clié steken. Zou dat een japans GSM kaartje zijn? Of is dat de WiFi card met extra antenne erop?

__________________
-/-/-enri
  #47  
Oud 27 juni 2003, 10:18
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Dat zie je toch zo?

Het is een extra reistandenborstel, duh....
__________________
FoleoCentral.com
  #48  
Oud 27 juni 2003, 10:32
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Re: Antenne ! ? !

Citaat:
Op 27-06-2003, om 10:43 heeft henri_smeets dit gezegd in bericht #46
Op dit plaatje zie je een soort van antenne uit de Clié steken. Zou dat een japans GSM kaartje zijn? Of is dat de WiFi card met extra antenne erop?
In Japans gebruiken ze (o.a.?) het PHS-systeem, voor mobiele telefinie. Daar zijn deze kaartjes voor bedoeld.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #49  
Oud 27 juni 2003, 11:20
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
ZugZug,

Op de NX73 heb je de stylus niet zo nodig. Daar is het toetsenbord voor. Ik gebruik de stylus alleen om zo nu en dan een veldje aan te klikken of om op een knop te klikken. In principe kun je alles doen met het toetsenbord en de Jog-Dial.
  #50  
Oud 16 juli 2003, 12:15
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Ik blijf het raar vinden dat die NX80 niet op de Europese markt komt...
Ik vind het eigenlijk wel weer tijd om te gaan updaten (heb nu NR70V), maar die NX73 zie ik daar niet echt voor in aanmerking komen.
  #51  
Oud 16 juli 2003, 14:12
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Op 16-07-2003, om 13:15 heeft Peter Bulthuis dit gezegd in bericht #50
Ik blijf het raar vinden dat die NX80 niet op de Europese markt komt...
Ik vind het eigenlijk wel weer tijd om te gaan updaten (heb nu NR70V), maar die NX73 zie ik daar niet echt voor in aanmerking komen.

Daar verbaas ik me ook over, maar misschien dat de aankondiging van komende vrijdag dat gevoel helemaal wegneemt! Ik zie in de NX73 niet veel meer dan de NX70.
Ach ja, ik zie wel. Ik heb mezelf tot ongeveer november de tijd gegeven. Misschien is OS6 er wel al tegen die tijd
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #52  
Oud 16 juli 2003, 14:31
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Op ClieSource waren er inderdaad ook geruchten dat er in oktober/november nieuwe Clie's met OS6 zouden komen. ashVID schijnt een kennis te hebben bij de Sony Games afdeling die soms wat informatie weet los te peuteren

Aangezien Palm al heeft laten lekken dat de OS6 modellen van Palm in Oktober komen kan Sony ook nauwelijks meer achterblijven. Die moeten dan ook wel met nieuwe spullen komen.

Ben wel benieuwd waar ze vrijdag mee komen.

Laatst gewijzigd door patrickl; 16 juli 2003 om 14:42.
  #53  
Oud 16 juli 2003, 14:38
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Mja, maar goed wat die AshVID zegt is: "OS6, better processor, more memory". Zover kan ik ook nog komen. Maar hopelijk heeft hij gelijk wat de releaseperiode betreft. Vergeet niet dat de NX er al eerder was dan de Tungsten, dus wie weet steekt Sony wederom de loef af met Palm. En hopelijk komt Palm dan ook met een hires+ apparaat, waar de screenshots van OS6 voorzover ze waar zijn wel op doelen.
__________________
FoleoCentral.com
  #54  
Oud 16 juli 2003, 20:29
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Op 16-07-2003, om 15:38 heeft Gazpacho dit gezegd in bericht #53
En hopelijk komt Palm dan ook met een hires+ apparaat, waar de screenshots van OS6 voorzover ze waar zijn wel op doelen.
Aan die plaatjes heb ik me ook aan zitten verlekkeren. Gecombineerd met het zeer slecht verkrijgbaar zijn van een werkbaar extern toetsenbord voor de nieuwe clie's (ze zijn er wel klant, maar u mag ze lekker niet hebben), kan zo een machine wel eens tot gevolg hebben dat ik naar Palm terugkeer.
Ik wacht rustig af.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #55  
Oud 17 juli 2003, 13:13
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Verdorie, nou zit m'n hele scherm onder de vingerafdrukken.
Pffft

Misschien moest ik maar weer eens gaan werken. Kost wel een hoop tijd zo'n nieuwe gadget. Dan te bedenken dat ik hem nog niet eens heb!
  #56  
Oud 17 juli 2003, 13:52
Ivos's schermafbeelding
Ivos Ivos is offline
Vriend van de Palmclub
Voornaam: Ivo
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 november 2000
Locatie: Harreveld
Berichten: 819
Citaat:
Op 17-07-2003, om 14:13 heeft patrickl dit gezegd in bericht #67

Pffft

Misschien moest ik maar weer eens gaan werken. Kost wel een hoop tijd zo'n nieuwe gadget. Dan te bedenken dat ik hem nog niet eens heb!
Ga jij hem wel kopen dan als ie in europa uit is?
  #57  
Oud 17 juli 2003, 14:25
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik zit nu toch wel heel erg te twijfelen. Ik zat eigenlijk te denken aan een Treo 600 (of eigenlijk een opvolger daarvan), maar deze UX50 is eigenlijk precies wat ik zoek.

Ik zou alleen sowieso nog wachten op OS6. Dus nee, strikt genomen zal ik hem niet kopen, maar de OS6 incarnatie van dit machientje zal ik toch haast wel moeten kopen
  #58  
Oud 17 juli 2003, 14:34
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Op 17-07-2003, om 15:25 heeft patrickl dit gezegd in bericht #69
Ik zou alleen sowieso nog wachten op OS6. Dus nee, strikt genomen zal ik hem niet kopen, maar de OS6 incarnatie van dit machientje zal ik toch haast wel moeten kopen
Vrouw met deegrollertje, toch? Seriously. Hoeveel zouden er nog komen dit jaar? Palm nog met een TT2 en een kerstmodel (TC2?), en dan hebben we nog misschien één model van Sony te goed.
De laatste twee hebben misschien (volgens de berichten) OS6.
Palm is meestal iets eerder en die modellen zijn dan wel via internetwinkels te krijgen. Sony is wat trager en zal de verkopen voor de kerst wel alleen via sonystyle laten lopen.

De opvolgers van je NX zal dus nog wel even op zich laten wachten, niet?
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #59  
Oud 17 juli 2003, 14:37
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
D'r moet nog een opvolgertje van de SJ serie komen, de huidige lineup verkoopt als een slechte dweil. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of Sony nog met de 320x320 schermen verder gaat.

@ patrickl:

Citaat:
Misschien moest ik maar weer eens gaan werken. Kost wel een hoop tijd zo'n nieuwe gadget.
Ach, ik denk dat de werknemers van Palm Inc. niet veel anders aan het doen zijn vandaag.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 17 juli 2003 om 14:47.
  #60  
Oud 17 juli 2003, 15:33
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
De opvolgers van je NX zal dus nog wel even op zich laten wachten, niet?
Ja, minimaal tot oktober/november dus.

De iPaq 2210 valt me tegen. Dus die gaat zeker mijn NX70 niet vervangen. Althans, de iPaq is een wereldapparaat, maar niet voor mij (ik MOET een thumbboard en high-res+) Blijkbaar past in het PocketPC format alleen een 320x240 scherm en dat is me echt te weinig. Ik kan het forum al niet eens lezen zonder heen en weer te scrollen.

Voor GPS (man wat een verademing is dat TomTom Navigator zeg) en spelletjes (Argentum, this is war!) is de iPaq 2210 wel een heel mooi ding. Grappig ook als kinderen hem zien. Die vinden hem ook erg mooi (vooral het glimmende chroom), maar als ze zien dat er MSN op zit dan vallen ze stil. Dan zie je ze echt zo even omkijken naar hun ouders zo van:"Dat wil ik ook!". Die NX70 kijken ze overigens niet eens naar om. De camera vinden ze wel even leuk om mee te spelen, maar dat is met 5 minuten over.

Die deegroller valt overigens wel mee. Ze heeft het volgens mij opgegeven Alleen zij ziet die Treo niet zo zitten en deze Clie weer wel , maar ik ga inderdaad niet nu een Clie kopen als er over 3 maanden weer een hele nieuwe serie apparaten aan staat te komen. Zeker niet terwijl ik eigenlijk af wil van OS5. Die NX70 doet het nog prima. Dus ik red me wel nog een paar maanden

Mijn vrouw vond trouwens dat ik die iPaq moest kopen. Die was Dig-Map nog meer zat dan ik. Dus wat dat betreft heeft het wel invloed. Misschien wel de verkeerde, maar toch
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023