Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

 
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 27 mei 2003, 20:08
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Op 27-05-2003, om 21:04 heeft RoelvdV dit gezegd in bericht #20
Lijkt me een goede keus van Sony (nu nog de vormfactor van de Tungsten T)
De meeste sony-fans zullen iets anders met een Clie met T-Series-formfactor bedoelen
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #22  
Oud 27 mei 2003, 21:52
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Flash demo!

Hier staat een mooie flash demo van de nieuwe machientjes.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #23  
Oud 28 mei 2003, 00:29
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Gave demo site inderdaad zeg!

Ik zie niet wat het probleem met deze Clie's is. Een logische verfraaing van de NX70 (toetsenbord ziet er mooier uit, CF slot bruikbaar en inklapbaar, camera weer iets beter, misschien BT). Belangrijktste pluspunt is waarschijnlijk wel de 32MB ROM. Als je alle benodigde applicaties standaard in ROM hebt dan heb je ook minder RAM nodig (maar goed, daar krijg je ook weer meer van met de NX80). De beste PDA wordt nog beter.

Misschien is het nog niet het Clie T form factor model waar een hoop mensen op zit te wachten, maar waarschijnlijk verdient Sony het meest aan de Clamshell (en misschien de Entry level) series. Op ClieSource zijn de NX en NZ forums bijvoorbeeld het drukst.

Het is wel een beetje jammer dat er nog geen SJ met OS5 bij zit.

Wat betreft update snelheid, ik zou eerder balen als ik nu een Tungsten-T had en de Tungsten-C kwam net uit. Of als ik een Tungsten-C had en de Clie NX85 kwam net uit

p.s. De NX en NZ hebben al geen "rocker". Die hebben ook al losse op en neer knoppen. Dat heeft overigens meer met ruimtebesparing te maken dan met dat Sony geen rocker zouden kunnen maken.

Overigens die Navin'You software is de Sony routeplanner die bij de MS GPS zit. Die komt vast niet mee naar europa. en die TVScape leek mij meer een TV-Grid achtig programma

Laatst gewijzigd door patrickl; 28 mei 2003 om 00:32.
  #24  
Oud 28 mei 2003, 01:30
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Nou kijk Patrick het is ook niet zozeer een 'probleem' ofzo, maar meer een teleurstelling, als ik dat zo zie bij de mensen op Cliesource en ook een beetje bij mij.

Citaat:
Misschien is het nog niet het Clie T form factor model waar een hoop mensen op zit te wachten, maar waarschijnlijk verdient Sony het meest aan de Clamshell (en misschien de Entry level) series. Op ClieSource zijn de NX en NZ forums bijvoorbeeld het drukst.
Denk inderdaad dat vooral in Amerika misschien de NX serie het best verkoopt. Echter zoals je ook weet en ook zegt, zijn er veel mensen die wachten op een T/SJ formfactor met hires+. Jij was er vroeger een van, en ik ben er nu ook een van (hoewel ik nooit in de nabije toekomst het budget bij elkaar kan schrapen om het te kopen). En juist omdat Sony nu kiest voor het nieuwe-jasjes effect, verbreding, of kleine verbeteringen zoals je wilt, in plaats van een nieuwe niche te voorzien van een hires+ tablet Clie, zijn mensen een beetje teleurgesteld.

Bij de verschijning van de Zire 71 bijvoorbeeld was ik echt onder de indruk: veel functies bijeengebracht in een vorm met een kwaliteits/prijsverhouding die niet eerder vertoond was, iets waar Sony sinds de N series eigenlijk patent op had.

Ik weet dat er platte up/down knoppen zitten op de NX serie, maar waarom ze nu 4 hardbuttons in de tabletvorm hebben weten te plaatsen maar geen up/down button is mij een raadsel.

Maargoed </zeurmode> het blijven prachtige apparaten en zeker als ze in Europa verkocht worden met BT dan raad ik iedereen aan die het grote scherm van de PPC mooi vinden maar geen PPC willen hebben, en er budget voor hebben, om naar deze pracht Clie's te kijken. Let maar niet op mij, ik heb het gewoon niet zo met Clamshell modellen.

Nog een paar mooie grote real-life fototjes:
http://k-tai.impress.co.jp/cda/artic...age/14155.html
http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2003/0527/sony.htm

Leuke details: de back knop zit boven de jog-dial, en de memory stick gaat d'r aan de zijkant in. Ook zit er een coole schijnwerper in beide modellen, in plaats van een NZ flitser.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 28 mei 2003 om 02:16.
  #25  
Oud 28 mei 2003, 02:52
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
De mensen op ClieSource die zitten te zeuren zijn de lui die al een NX70 hebben en liever een 400MHz 64MB RAM apparaat met VG, Wifi en Bluetooth erin willen hebben. Dan valt het inderdaad wat tegen.

Ik snap het alleen niet, ze zitten jaren lang te mekkeren dat Palm alleen een beetje geheugen en processor snelheid toevoegt bij een nieuw model. Nou doet Palm dat in feite ook weer en dan willen ze dat ook! Gaap.

Als je gewoon sec naar het apparaat kijkt dan is (zijn) het gewoon de beste poweruser PalmOS PDA die er op dit moment beschikbaar is.

De Tungsten-C is misschien wat sneller, maar wanneer heb je dat in vredesnaam nodig? Of anders 51MB vrij geheugen? OK 16MB is wel erg weinig, maar met PowerRUN red ik me prima met 11MB (heb nog 6MB vrij en met de nieuwe NX73/NX80 ROM zou dat 11MB/16MB RAM vrij zijn, want er staat alleen Sony software in mijn RAM) De pest aan de Tungsten-C is dat kleine scherm. Ingebouwd WiFi lijkt me namelijk wel lekker, maar op zo'n klein schermpje als op de TC is dat weer gewoon zonde. Daar kun je niet behoorlijk op webbrowsen.

Ik zal mijn NX70 inderdaad niet snel verruilen voor een NX80 (of NX73), maar als die een 400Mhz processor had en 64MB RAM aan boord zou ik dat ook niet doen. Er valt gewoon niet zoveel meer aan te verbeteren. Misschien hooguit de camera eruit en het scharnier verkleinen zodat de hele unit 2 a 3 cm korter wordt en dat het CF slot bovenin kan zodat de boel weer platter wordt. Dan heb je ook geen Clie-T met VG meer nodig ook

Overigens was ik dus vroeger ook een T formfactor adept. Dat ben ik zeker niet meer. De grap is namelijk dat je om dat soort apparaten weer een case moet gaan doen. Per saldo zit je dan aan net zoveel gewicht en volume als een NX. Zo'n case gaat (of blijft) vaak nog lastiger open dan de clamshell. Bovendien wil ik geen PDA meer zonder toetsenbord. Dat is echt zo'n verademing na dat geklooi met grafitti. Alleen zou de software er wat betere ondersteuning voor moeten inbouwen (iets als shortcut keys zoals in windows).

Wat mij trouwens wel een coole nieuwe Clie zou lijken is een "landscape NX". Dan zit het scherm gewoon zoals het hoort (breder dan dat het hoog is) en er is ook meer plek voor een wat groter toetsenbord.

Laatst gewijzigd door patrickl; 28 mei 2003 om 02:56.
  #26  
Oud 28 mei 2003, 03:15
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Leuk, nog meer mensen de niet kunnen slapen!

Citaat:
De mensen op ClieSource die zitten te zeuren zijn de lui die al een NX70 hebben en liever een 400MHz 64MB RAM apparaat met VG, Wifi en Bluetooth erin willen hebben.
Whoei, was ik er maar zo'n een. Heb een simpel SJ30 ding waar ik overigens zeer blij mee ben, ook al denkt inmiddels het hele forum van niet. (Ik heb besloten dat het beter is gewoon een losse mp3 speler erbij te kopen, is ook veel handiger voor sporten enzo)

Je hebt trouwens wel een puntje bij de case met de T formfactor. Ik vind mijn SJ naakt heerlijk in de hand liggen. (Ook hier gaat de analogie met Palm == mooie vrouw op...) Met case eromheen wordt het al gauw te groot voor mijn wat kleinere haden. Echter, er zijn nog mensen die hun NX in een metalen case willen proppen, maar daar behoor jij blijkbaar niet bij.

Citaat:
Wat mij trouwens wel een coole nieuwe Clie zou lijken is een "landscape NX". Dan zit het scherm gewoon zoals het hoort (breder dan dat het hoog is) en er is ook meer plek voor een wat groter toetsenbord.
Aha! Daar droomde ik eergister ook over! GMTA.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 28 mei 2003 om 03:19.
  #27  
Oud 28 mei 2003, 03:41
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Expanding Stylus?

Sorry voor de nieuwe post, maar op Infosync las ik net dit:

Citaat:
Both models will sell bundled with a USB cradle, an AC adapter, an AC cord, a set of stereo headphones with remote control capabilities, an expanding stylus and a hand strap.
Euh... zijn we dan eindelijk van die tandenstoker af? Zie dit real-life inzoom plaatje op de stylus silo... lijkt deze op de NX70?
__________________
FoleoCentral.com
  #28  
Oud 28 mei 2003, 03:55
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
ik heb nooit zoveel problemen gahd met de standaard stylus. De wat zwaardere proporta stylus is wel iets lekkerder vast te houden. Maar zo'n go-go-gadget-stylus! lijkt me niet handig. Lijkt wel een beetje gejat van de Tungsten-T.

De stylus zit overigens aan de andere kant. Wat je op dat plaatje ziet is het IR deel en het wrist strap gaatje. Hmm de IR zit dus aan de zijkant. Is ook niet echt handig. Of zou het power stuk wel naar voren schijnen?
  #29  
Oud 28 mei 2003, 04:01
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Wat je op dat plaatje ziet is het IR deel en het wrist strap gaatje.
Oh duh, stom.

Denk trouwens wel dat die IR poort naar voren kan schijnen, anders hadden ze hem nooit halfrond naar voren gemaakt. 't is net als een oranje knipperlicht van een auto, die zit ook schuin aan de voorkant zodat het aan alle kanten zichtbaar is... maar 't zal niet de eerste keer zijn dat design voor functionaliteit gaat bij Sony.
__________________
FoleoCentral.com
  #30  
Oud 28 mei 2003, 20:47
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Nieuwe grafitti rev.

Decuma blijkt de nieuwe 'grafitti' te maken, dus ook in Latijns schrift (met correctie in al geschreven tekst). Als dat echt zo werkt is het wel erg mooi.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #31  
Oud 30 mei 2003, 00:30
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Nieuwe go-go-gadget Stylus plaatjes

Klik hier om naar een Japanse site te gaan met real life pics van de NX73v en de NX80v, ik moet zeggen dat ze esthetisch gezien ontzettend mooi zijn.

Op de site zie je ook een plaatje van de nieuwe bijgeleverde stylus:



... uitschuifbaar en wel. Mijn gedachte hierachter is, dat Sony binnenkort deze prachtmachines gaan uitbrengen, en dat een kleinere stylus nodig was.

Ter vergelijking: de huidige stylus is even lang als mijn SJ30. Size does matter.
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 31 mei 2003 om 23:24.
  #32  
Oud 16 juni 2003, 18:55
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Beide modellen zijn nu te pre-orderen bij Amazon en SonyStyle, zie ook dit bericht op Palminfocenter.
Ik neem aan dat dit alleen voor adressen in de VS kan.
  #33  
Oud 16 juni 2003, 21:47
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Helaas zit de voorspelde Bluetooth er niet in.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #34  
Oud 16 juni 2003, 22:33
Defiant79's schermafbeelding
Defiant79 Defiant79 is offline
Trotse NX bezitter
Voornaam: Rudy
Model: Sony Clie PEG-NX73V
 
Geregistreerd: 12 juni 2003
Locatie: Kudelstaart
Berichten: 29
Sony Europe heeft de NX73v aangekondigd. In het zilver en MET Bluetooth. Hier is het persbericht.

Nog geen prijsindicatie... maar ik begin alvast te sparen.
  #35  
Oud 16 juni 2003, 22:57
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Hij staat zelfs al in de keuzelijst op de europese sonystyle. Je krijgt alleen nog niets als je die kiest.
  #36  
Oud 17 juni 2003, 07:40
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
De europese versie krijgt dus wel BT, maar wordt de NX80v hier dan niet gelanceerd? Vaaaaaaaaag.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #37  
Oud 17 juni 2003, 09:07
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
De bekende internetwinkels laten ook zien dat er iets nieuws aankomt.
Bij de PdaShop kost een nx70 nog maar 519 (bijna 100 euro minder in een week), en bij Beat-It heb je hem voor 423 euro. Zelfs dixons heeft er al 499 van gemaakt. DynaByte droomt nog verder (699 euro).
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #38  
Oud 17 juni 2003, 10:01
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Maar heeft die NX80V straks echt maar 16 Mb RAM vrij?

Peter
  #39  
Oud 17 juni 2003, 10:09
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Citaat:
Op 17-06-2003, om 11:01 heeft Peter Bulthuis dit gezegd in bericht #38
Maar heeft die NX80V straks echt maar 16 Mb RAM vrij?

Peter
Yep. de overigen 16 MB zijn nodig om programma's uit te voeren. Net zoals de nx70 van de 16MB maar 11 vrij gaf. (en de tungsten C van de 64 MB iets van 52 MB).
Je hebt wel:
- een 1Mpixel camera met een 'flashlight'
- een zuinigere processor
- de mogelijkheid om zonder aanpassing een extern toetsenbord aan te sluiten
- achtergrondverlichting van het intern toetsenbordje.
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
  #40  
Oud 17 juni 2003, 16:06
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik dacht dat er heel in het begin ook al sprake van was dat de NX80 niet naar europa zou komen. Ik nam aan dat dat een foutje was, maar het begint er nu wel wat op te lijken ja. Bizar. Af en toe is er echt geen touw aan vast te knopen aan hoe die Sony marketeers denken dat de markt eruit ziet. Wat dat betreft is het bijna net zo triest gesteld als met Philips.
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:29.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023