Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 26 mei 2001, 21:45
en passant
Guest
 
Berichten: n/a
Ben sinds kort in bezit van een m505. Mijn eerste indruk is kortweg fantastisch en voldoet volledig aan de verwachtingen die ik ervan had. De m505 laat zich simpelweg ervaren als een snelle Vx met extern verwisselbaar geheugen en een kleurenscherm. Precies zoals hij destijds is aangekondigd. Wat dat betreft geen desillusies.

Het scherm ervaart als een kleurige opwaardering van het monochrome scherm zoals ik die ken van de vroegere Palms. Zonder backlight (of sidelight) ligt de helderheid van het scherm, mijns inziens, tussen de oudere Pilots en de nieuwere monochrome III en V series. Echter, door de witte achergrond is het contrast van de m505 t.o.v. zijn voorgangers groter, waardoor hij zich uiteindelijk prettiger laat uitlezen.
Met sidelight laat hij zich mijns inziens vergelijken met het scherm van de IIIc in zijn minst heldere stand. MAAR doordat het scherm van de m505 niet wordt getergd door de rasterkorreligheid van de IIIc is hij ook ten opzichte van de IIIc uiteindelijk prettiger te lezen.

Het externe verwisselbare geheugen is wat mij betreft een zeer welkome uitbreiding. Het comfort van een volledige automatische backup en een voldoende grote opslag van referentiedocumenten, foto's en routekaartjes is in een woord voortreffelijk (Hotsyncen is wat mij betreft niet meer nodig!!!) En dit zonder enige consessies te doen voor wat betreft de overall grootte en gewicht van het apparaat t.o.v. de V series, chapeau Palm!

Het vibrerende alarm is geinig, maar ik bereik er geen hoogtepunt mee . In eerste instantie is deze nauwelijks merkbaar maar ik denk met een repeterende snooze dat je uiteindelijk wel enige jeuk zult voelen waardoor de kans dat je een afspraak zult missen toch weer iets verkleind wordt.

Mijn algehele waardering voor de m505 is (relatief t.o.v. alle andere PDA's die momenteel op de markt zijn) een dikke 9

In absolute zin krijgt de m505 van mij een 8. Een iets helderder scherm, een wat grotere resolutie en een wat betere geluid zou een volgende stap kunnen zijn naar de ideale PDA.

Uiteraard zijn bovenstaande observaties subjectief getint en ik erken dat anderen andere indrukken kunnen en zullen vormen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:05.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023