Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Zire en Z22

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27 september 2006, 20:46
wimver
Guest
 
Berichten: n/a
zire m150 verbinding tss scherm en pcb

sinds een tijdje heb ik storingen op het scherm, onderzoek wees uit dat het flexibele bruine flatcable tussen scherm en pcb (printed circuit board) slecht contact geeft. hoogstwaarschijnlijk te wijten aan "broekzaktransport", een iets te lichte constructie van het palm omhulsel dat toelaat dat het geheel getorst wordt, en daardoor dit flatkabeltje steeds iets beweegt. aanvankelijk kon ik de zaak herstellen door een paar maal stevig op de zijkant van de palm te drukken, tot het beeld weer "in de haak sprong".
in een 2e fase moest ik het ding openmaken en een stukje zacht schuimrubber tussen de connector en de zijkant klemmen. dat hielp een tijdje.
nu is de slijtage echter zo ver dat ik enkel nog een zwart scherm heb, en bij aanraken van de connector krijg ik af en toe nog eens beeld, zij het met "kapotte letters".
weet iemand of zo'n connector apart te krijgen is? ik weet het, het zal een gepruts zijn om hem op de juiste plaats te kunnen kleven (wordt op de lcd plaat gekleefd, en heeft een minuscuul stekkertje op de pcb). maar ik moet er nog even mee doen, tot de Treo 750 op de markt is (en niet te prijzig).

alvast bedankt,

wim
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023