Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Algemene discussies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 27 oktober 2009, 20:03
Socrates's schermafbeelding
Socrates Socrates is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Berichten: 64
Stuur een bericht via Skype™ naar Socrates
Exclamation van Palm veteraan tot Android newbie: afscheid van Palm

Beste Palmgenoten,

Het is eindelijk zover. Na ruim 12 jaar plezierig en nuttig Palm-gebruik (Palm III, V, Vx, Treo 650 en 680) stop ik ermee.
En ik stap over naar het Android OS, met de HTC Hero als smartphone. Die naar goed oud gebruik binnen één dag door PDAShop geleverd wordt.
Reden?
Het wachten op de Pré duurt me veel te lang. De Pré is een geweldige machine, ik denk zelfs de beste op de markt. En ik zou 'm graag gehad hebben.
Maar dan moet-ie wel op de markt beschikbaar zijn.

En dat duurt ruim te lang. En ik ga me niet in allerlei kronkels draaien om een Duitse of Engelse GSM-versie te kopen, en allerlei slimme aanpassingen aanbrengen om 'm werkend te krijgen.

Maar het grootste probleem is echter dat Web Os het niet zal redden, zeker niet met de fenomenale opkomst van Android en de snelheid waarop smartphone-leveranciers dit omarmen. Android krijgt met de dag meer momentum. Het momentum dat Palm een aantal jaren geleden had (kijk maar eens naar de grote hoeveelheid progs die ontwikkeld werden) is voorbij. En het komt niet meer terug.
Palm blew it!

Beter één goed toestel in de hand dan tien perfecte in de lucht!

Ik ben zeker niet de grootste poster op het forum geweest, maar ik heb er veel op gelurkt. En met genoegen.
En ik wil allen, vooral de veteranen en de trekkers van Palmclub.nl, hartelijk bedanken voor alle steun die aan mij (en aan vele andere vragenstellers) gegeven werd, evenals voor de hartstochtelijke discussies over het wel en wee van Palm in zijn totaliteit.

Over een klein jaartje kom ik nog wel eens hier kijken hoe het met de Pré en zijn opvolgers en hun gebruikers vergaat.
En ik zie enkelen, neen velen van u wellicht terug op Android user websites of bij Mobilyz, waar ik al een paar veteranen van Palmclub.nl heb zien rondhangen.

Vriendelijke groeten,

Hein Hoek,
aka Socrates
__________________
"Het niet-onderzochte leven is niet de moeite waard om geleefd te worden." Socrates, Grieks filosoof, 470-399 v.C.

Laatst gewijzigd door Socrates; 27 oktober 2009 om 20:06. Reden: link-invoeging
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 oktober 2009, 21:32
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Niet zo dramatisch Socrates. Android is ook best leuk.... Daarnaast, we hebben, door gebrek aan vernieuwing, jaaaaren de tijd gehad om afscheid van Palm te nemen....

Ik onderschrijf je analyse over de overlevingskansen van WebOS trouwens wel. Helaas wel, moet ook ik zeggen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 oktober 2009, 21:52
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Hallo Hein,

Wellicht zien we je nog een keer bij een Palmborrel. Dan mag je ook gewoon Android tonen

En je zal niet de eerste zijn die Palm vaarwel zegt en wellicht weer terugkomt (tenzij je gelijk hebt over de levenskansen).

Laat nog eens wat van je horen.

Groeten, Roel (vanaf een Centro)
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 oktober 2009, 11:31
capable's schermafbeelding
capable capable is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 september 2005
Berichten: 50
En dan is er nu ook nog de Motorola Droid handset met Android 2.0 om me weg te lokken bij de Pre...

Previews op Engadet
Review op BGR

Hij heeft èn een toetsenbord èn Wifi èn een grote app store èn native exchange sync èn native 'Tomtom functionaliteit'. Als dit ding nu uitkomt voor de Pre is het voor mij een serieuze optie... Ik denk dat ik voora de achterwaardse compatibiliteit bij mijn met mijn oude PalmOS ga missen.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 oktober 2009, 23:59
deMol deMol is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hennie
Model: Overig
 
Geregistreerd: 20 mei 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 641
Socrates,

het beste.En succes met Android.
Hou toch de zaak even in de gaten en ook de batterij van je Hero
Batterij HTC Hero snel leeg door SMS’jes | Mobilyz.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 31 oktober 2009, 08:46
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Mogelijk zien we elkaar op http://www.androidplanet.nl
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:24.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023