Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 08 november 2003, 21:30
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Gemeenschappelijke agenda op meerdere Palmtops

Omdat zowel ik als mijn vrouw beide binnenkort een eigen Palm hebben (T3 besteld), ben ik op zoek gegaan naar een oplossing om op beide palms èn de Palm Desktop één gemeenschappelijke agenda te kunnen gebruiken.

Op internet zijn meerdere programma's te vinden die de verschillende palm-databases met elkaar synchroniseren of samen laten werken (DualDate, SyncUs, etc). Hoewel dit tot op zekere hoogte een werkbare oplossing is, is er nog steeds geen sprake van een echte gemeenschappelijke agenda op meerdere Palmtops. Ook op de diverse fora heb ik geen bevredigend antwoord kunnen vinden.

Na uiteindelijk veel gepuzzel in het register van windows(XP) denk ik de ultieme oplossing gevonden te hebben:

In de Palm Desktop wordt voor iedere gebruiker (user) een aparte directory aangemaakt in c:\program files\palm. Elke user-directory bevat vervolgens (onder andere) de directory "datebook" waarin de datebook-database voor die betreffende user bijgehouden wordt.
Elke user heeft dus zijn eigen Datebook-database.

De oplossing is doeltreffend doch eenvoudig: wijzig de registerinstellingen zodat de Palm Desktop voor iedere gebruiker gebruik maakt van slechts één datebook-database èn dat de Hotsync Manager ook alleen maar diezelfde datebook-database synchroniseert.

Hiervoor hoeven slechts een paar handelingen gepleegd te worden:

1. Sluit de Hotsync Manager af
2. Maak de volgende directory aan: c:\program files\palm\Sdatebook
(Hierin zal automatisch bij het uitvoeren van punt 10 de gezamelijke Datebook-database aangemaakt worden)
3. Open Regedit
4. Ga naar Deze computer\HKEY_CURRENT_USER\software\U.S. Robotics\Pilot Desktop\Component0
5. Wijzig de waarde van "Directory" van 'datebook' in '..\Sdatebook'
(De Hotsync Manager wordt hier zo ingesteld dat voor elke gebruiker de gezamelijke datebook-database gesynchroniseerd wordt)
6. Ga naar Deze computer\HKEY_CURRENT_USER\software\U.S. Robotics\Pilot Desktop\UiModule0
7. Wijzig de waarde van "Directory" van 'datebook' in '..\Sdatebook'
(De Palm Desktop zal voor elke gebruiker de gezamelijke Datebook-database weergeven)
8. Sluit Regedit
9. Start de Hotsync Manager weer op
10. Synchroniseer achtereenvolgens de betreffende palmtops.

That's all

Elke gebruiker ziet op zijn palm en op de Palm Desktop dezelfde agenda, maar behoudt zijn eigen username en al zijn eigen overige instellingen evenals zijn eigen adresbook, memo, etc

OPMERKING: ACHTERAF IS HELAAS GEBLEKEN DAT DEZE OPLOSSING TOCH SYNCHRONISATIEFOUTEN OPLEVERT.

Noot: op dezelfde wijze zou ook het adresboek samengevoegd kunnen worden. Ik heb dit echter nog niet uitgeprobeerd.

Laatst gewijzigd door Frank; 25 oktober 2004 om 16:28.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 09 november 2003, 00:12
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Goeie tip!
Ik heb het niet uitgeprobeerd, maar geloof je meteen als je zegt dat het werkt

Hoe zie je aan de afspraak of ie van jou of van je vrouw is?
__________________
Bob jij of bob ik?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 09 november 2003, 08:59
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Met het standaard Palm Datebook is het niet mogelijk om afspraken te categoriseren, dus zul je een andere truuk moeten toepassen (initialen erbij of zo). Met de nieuwe PIM van de Tungsten T|3 of T|E is categoriseren wel mogelijk evenals met Agendus of Datebk. Hoewel met de Palm Desktop applicatie (behalve Palm Desktop 4.1.2) geen categorien zichtbaar zijn, worden ze wel opgeslagen in de database en dus ook gesynchroniseerd.

Ik heb op mijn Tungsten|T de nieuwe PIM van de Tungsten T|3 geinstalleerd, en dat werkt tadeloos (zie onderstaande thread).

http://www.palmclub.nl/forums/showth...light=calender
Met citaat reageren
  #4  
Oud 07 september 2004, 19:46
Pleeg
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy re: twee palms, één adresboek

Hoi,
Heel enthousiast ben ik de stappen gaan volgen die je noemt, maar uiteindelijk maakt de software in de sub-directory van de desbetreffende user de map Sdatebook aan. Nu heb ik dus weer 2 verschillende agenda's die niet sychroniseren.
Weet je hier wat op???
Bedankt!
Bart
Met citaat reageren
  #5  
Oud 07 september 2004, 21:22
ZIfnab
Guest
 
Berichten: n/a
Volgens mij kan je toch met de standaard geleverde sync software (ik heb een zire 72) de map in outlook kiezen? op die manier kan je dezelfde agenda op meerdere palms syncen. Ik heb juist het tegenovergestelde gedaan en de palm van mijn vrouw (mijn afdankertje, de zire) laten syncen met een andere map. ik wil nl alleen de prive afspr. in de agenda en niet dat mijn vrouw mn werkafspraken krijgt.

groet, Nils
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023