Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 23 maart 2005, 14:11
Nathan Nathan is offline
Lid
Voornaam: Nathan
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 17 maart 2005
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 33
Ik krijg morgen een nieuwe tungsten T maar...

De V&D wil de naam van de persoon die ik aan de telefoon heb gehad bij Palm, ook zeggen ze dat de tungsten service in engeland zit en niet hier in nederland. Terwijl ik een nederlands nummer heb gebeld en een nederlander aan de telefoon heb gehad. Want ze willen met mij gaan uitzoeken wat er aan de hand is. Ben ik daar toe verplicht of moeten ze het zelf uitzoeken.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 23 maart 2005, 14:41
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
De V&D wil de naam van de persoon die ik aan de telefoon heb gehad bij Palm, ook zeggen ze dat de tungsten service in engeland zit en niet hier in nederland. Terwijl ik een nederlands nummer heb gebeld en een nederlander aan de telefoon heb gehad. Want ze willen met mij gaan uitzoeken wat er aan de hand is. Ben ik daar toe verplicht of moeten ze het zelf uitzoeken.
Ik zou zeggen: zorg eerst dat je je nieuwe Tungsten|T in handen hebt, geef ze daarna uit coulance het telefoonnummer dat je gebeld hebt. Voor de rest is het hun zaak. Voor hun is het toch ook gewoon: de kapotte Tungsten terugsturen naar hun leverancier?

Een "schermbreuk" ten gevolge van een fout in het productieproces (wie weet, misschien is er wel een schroefje in gevallen) waar het hier op lijkt is toch gewoon garantie, dus ze moeten niet moeilijk doen over procedures, maar de fabrikant (PalmOne) moet maar uitzoeken wat er mis gegaan is, dat hoeft zelfs V&D niet te doen.

Dat het probleem pas na een dag optrad hoeft ook niet verwonderlijk te zijn. Een PDA in de doos heeft minder te lijden dan een PDA in gebruik of een PDA die vervoerd wordt. Ik neem aan dat er geen beschadigingen op (het scherm of de behuizing) zitten?
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
  #23  
Oud 23 maart 2005, 14:55
Nathan Nathan is offline
Lid
Voornaam: Nathan
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 17 maart 2005
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 33
Nee, en de pda 'deskundige' van de v&d zegt ook dat het geen normale breuk is, omdat het tochscreen het nog doet er een hap is uit het scherm. En de breuk niet doorloopt.

Ook was de doos best ernstig bescadigd toen ik hem kreeg.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 23 maart 2005, 15:01
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Fantastisch, Nathan.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #25  
Oud 23 maart 2005, 16:35
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Een voor je volharding en de uiteindelijke afloop! (ben ik al aan m'n smiley-limiet?)
Met citaat reageren
  #26  
Oud 23 maart 2005, 23:42
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Op 23-03-2005, om 14:55 heeft Nathan dit gezegd in bericht #23 Ook was de doos best ernstig bescadigd toen ik hem kreeg.
Altijd weigeren! Of op zijn minst nota laten nemen op een officieel dokument (faktuur, aankoopbon, verzendingsnota, ...) in tweevoud of de verkoper-afleveraar op jouw dokument deze nota laten handtekenen plus naam in blokletters.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #27  
Oud 24 maart 2005, 08:41
MeWally MeWally is offline
Forumbikkel
Voornaam: Walter
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 19 september 2003
Locatie: Haarlem
Berichten: 110
Stuur een bericht via Skype™ naar MeWally
Die Electic city is onderdeel van de dixons en daar heb ik ook eens probleempjes mee gehad.

Toendertijd was dr een hele mooie aanbieding voor een IIIc...gelijk gekocht en na een tijdje ook gwoon probleempjes met scherm.
Ik trug, garantie tog, maar ik moest ook maar met palm bellen.
Dat werkte toen niet omdat j toen nog credits moest kopen ofsow.
Weer trug, andere verkoper... ja nee dat is gwoon garantie dat ding gaat trug!
Weekje later... ja die Palm IIIc is al wat verouderd en wordt niet meer geleverd. Kut dacht ik! Maarrr.. je krijgt een nieuwe Palm m515!
Wheheh, voor 129 euries een IIIc gekocht, krijgt een m515 toen nog iets van 350 euro
Maar bleek ook iets te zijn met die connector waardoor die niet oplaadde
Weer trug! Kon niet gemaakt worden! En Dixons zelf wilde dr nu ook maar eens van af... toen zou over twee weken de nieuwste TT uitkomen..
En die kreeg ik toen ook gwoon! Voor 129 euro had ik toen een tttj van 479

Vuist regel bij dit soort gevallen...
Blijf achter je zaakjes aan gaan, zorgen dat j "minimaal" waar voor je geld krijgt!
__________________
Met citaat reageren
  #28  
Oud 25 maart 2005, 17:40
Nathan Nathan is offline
Lid
Voornaam: Nathan
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 17 maart 2005
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 33
En helaas...

De V&D is terug gekrabbeld. Er was mij afgelopen dinsdag een nieuwe tungsten toegekent maar volgens hun is dat niet letterlijk gezegd. Ik ben er heilig van overtuigd van wel. Ik ben namelijk niet doof. Ik mag hem nu op de kosten van de V&D naar palm sturen. Waar ik waarschijnlijk te horen krijg dat het een schermbreuk is. Omdat pixels en dergelijke niet eens onder de garantie vallen. Kortom ik heb 145 euro weggegooid.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 25 maart 2005, 17:48
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Op 25-03-2005, om 17:40 heeft Nathan dit gezegd in bericht #28
Ik mag hem nu op de kosten van de V&D naar palm sturen. Waar ik waarschijnlijk te horen krijg dat het een schermbreuk is. Omdat pixels en dergelijke niet eens onder de garantie vallen. Kortom ik heb 145 euro weggegooid.
Laat je je nu alsnog afschepen?
Als het een beetje druk is naar een medewerker gaan, en iets te hard aan hem vragen "waarom je geen garantie krijgt terwijl hij gewoon stuk is" wil misschien nog helpen. Zelf contact opnemen met palmOne is in ieder geval niet erg slim, want dan ben je zo een maand verder en mag je hopen dat hij nog goed terug komt. Lees ook de post van jean-paul nog eens door:

Citaat:
Nathan, kijk ook eens bij Staiksterk, een website over consumentenbescherming. Kijk met name eens op deze pagina en laat merken aan V&D dat je van je rechten als consument op de hoogte bent. Ze geven uiteindelijk altijd toe, maar ze zullen het niet nalaten proberen je af te schepen Print de relevante pagina's desnoods uit en neem ze mee naar de V&D.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #30  
Oud 25 maart 2005, 20:15
Nathan Nathan is offline
Lid
Voornaam: Nathan
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 17 maart 2005
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 33
Ik heb geen idee wat ik nog zou moeten beginnen. Ik heb net nog wat uitgeprint van de site van jean-paul. Ik heb ook echt geen vertrouwen in palmone en al helmaal niet meer in de V&D ik heb vanmiddag 30 min met ze gebeld a 10 cent per minuut
Iemand nog tips ofzo??
Met citaat reageren
  #31  
Oud 25 maart 2005, 20:30
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Op 25-03-2005, om 20:15 heeft Nathan dit gezegd in bericht #30
Ik heb net nog wat uitgeprint van de site van jean-paul [..] Iemand nog tips ofzo??
Ga naar ze toe en laat ze het lezen. En neem een volwassene mee.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #32  
Oud 25 maart 2005, 20:41
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Je hebt in Nederland ALTIJD garantie van de verkoper (V&D). Of en hoe de verkoper het dan oplost met de fabrikant (palmOne) is totaal niet jouw pakkie-an. Je moet hoe dan ook teruggaan naar V&D en je niet meer laten afschepen. Dit is echt totaal van de gekke dat ze het elke keer weer proberen. Neem desnoods alle prints mee van Sta Ik Sterk. Mochten ze echt heel moeilijk blijven doen, laat ze dan ter plekke een verklaring ondertekenen - desnoods met een manager erbij - waarin ze verklaren dat ze niet bereid zijn om de defecte Tungsten|T terug te nemen en de redenen waarom niet. Je hebt minimaal recht op deze verklaring. Met deze verklaring kun jij bezwaar aantekenen tegen deze oneerlijke gang van zaken, bijvoorbeeld bij de Geschillencommissie Electro (http://www.staiksterk.nl/StaIkSterk/...ntenzaken.htm, http://www.sgc.nl/). Stel ze ook op de hoogte dat je het advies hebt gehad van de juridische afdeling van Sta Ik Sterk om bezwaar aan te tekenen bij de verantwoordelijke geschillencommissie (leugentje om bestwil, maar als zij gaan lopen fokken, dan kun jij het ook) en maak duidelijk dat je dit ook gaat doen. Dit laatste wil ik je overigens ook adviseren, maar als je de energie daarvoor niet hebt dan kan ik dat ook begrijpen, alhoewel ik dat erg jammer zou vinden. Zij hebben dan namelijk gewonnen en jij niet, terwijl daar geen reden voor is.

Nogmaals, ik had dit al eerder gemeld: laat je NIET afschepen met de helft van het bedrag, met een tegoedbon of wat voor vergoeding dan ook. Je hebt recht op een goed werkend exemplaar (ter plekke testen!!!) of je volledige geld terug.

Als je je onzeker voelt, neem dan toch iemand mee als je vader, moeder of oudere broer of zus. Ga geen stennis schoppen - alhoewel een lichte stemverhoging wonderen kan doen in een drukke winkel (zoals al terecht gezegd is), maar hou het verder beschaafd. Dat zij onbeschoft zijn, hoeft niet te betekenen dat jij dat ook moet zijn

Het is jammer dat je niet in de buurt woont, anders had ik zelfs aangeboden om met je mee te gaan! Zijn ze nou @%*%@!%* helemaal mesjogge geworden.

En als erg overbodige opmerking: knoop jezelf in je oren dat dit je laatste aankoop bij V&D, Electric City en/of Dixons was

Als P.S.: Bellen met palmOne heeft geen zin. Het is niet hun probleem, maar een probleem van de verkopende partij.

Laatst gewijzigd door jean-paul; 25 maart 2005 om 20:49.
Met citaat reageren
  #33  
Oud 25 maart 2005, 23:53
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Ook je beschadigde doos is een begin van bewijs dat er mogelijks een defekte Palm werd afgeleverd omdat er iemand tijdens het transport of in het magazijn onvoorzichtig was of er voetbal heeft mee gespeeld. (Maak foto's)
Ze kunnen natuurlijk wel zeggen dat jij hem onderweg naar huis hebt laten vallen ofzo.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #34  
Oud 26 maart 2005, 00:04
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Als de doos behoorlijk gehavend is kun je dat als bewijslast aanvoeren dat je niet zelf met je Palm hebt lopen gooien.
Echt, wie presteert het nou om binnen een dag een dergelijk kostbaar bezit te slopen?

Dat er wel eens wat stuk gaat tijdens ofwel het productieproces, ofwel het logistieke proces ofwel door toedoen van het winkelpersoneel is bedrijfsrisico. Het is buitengewoon flauw om dat af te schuiven op een klant, hoe lucratief dat voor V&D ook kan zijn.
Maar feit is wel dat als ze betrekkelijk gewone garantiegevallen vaak op zo'n manier op klanten afschuiven de vraag is hoe lang je nog klanten hebt.
Met citaat reageren
  #35  
Oud 26 maart 2005, 00:30
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385


Nou, je leert er in ieder geval wel weer veel van.

Lees de tips van Jean-Paul goed door, en als als toevoeging daaraan wil ik je adviseren NIET de V&D te verlaten voordat je deze keer SCHRIFTELIJK met handtekening en al zwart op wit hebt staan dat je een nieuwe TT krijgt.

't is inderdaad dat we niet in de buurt van Apeldoorn wonen maar anders was ik graag met JP meegegaan om die verkoper een trauma en gekrenkt ego voor de rest van zijn leven te bezorgen!

** NEEM EEN VOLWASSENE MEE DIE VAN AANPAKKEN WEET **
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #36  
Oud 26 maart 2005, 08:12
Nathan Nathan is offline
Lid
Voornaam: Nathan
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 17 maart 2005
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 33
Tja dan toch maar dit laten lezen aan me vader. En dan nog een vraag klopt het dat palmone in dit geval zelf kiest voor deze garantie afhandeling. Dus dat ik het product moet opsturen dat is namelijk wat ze mij vertelden bij de V&D
Met citaat reageren
  #37  
Oud 26 maart 2005, 09:40
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Op 26-03-2005, om 08:12 heeft Nathan dit gezegd in bericht #36
En dan nog een vraag klopt het dat palmone in dit geval zelf kiest voor deze garantie afhandeling. Dus dat ik het product moet opsturen dat is namelijk wat ze mij vertelden bij de V&D
Nee, je moet niks met palmOne doen. Je palm afgeven bij de V&D is voldoende, en het enige wat je moet doen.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #38  
Oud 26 maart 2005, 09:52
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Meestal beschermen winkels zich tegen overmatige garantieclaims, door te stellen dat (vooral voor apparaten, welke buiten hun normale kompetentie liggen en waar ze geen eigen hersteldienst voor hebben) de garantie alleen de garantie is welke gegeven wordt door de fabrikant/invoerder.
Bepaalde fabrikanten voorzien in een Direct systeem (zie onderstaande links) welke bedoeld is om hun produkten te kunnen laten verkopen door winkeliers die er geen verstand van hebben, door hun de last van garantie en herstelling uit handen te nemen.
( Zie bvb ook deze verkoopsvoorwaarden en deze garantievoorwaarden )
Ik weet niet hoe de voorwaarden er bij V&D (probeer deze op te zoeken) er uit zien, noch of bovenstaande (Belgische!) voorwaarden wel allemaal strikt wettelijk zijn.
Het lijkt me wel dat jij een DOA hebt.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #39  
Oud 26 maart 2005, 11:53
Nathan Nathan is offline
Lid
Voornaam: Nathan
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 17 maart 2005
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 33
Wat is DOA?
Ik heb hem in nederland gekocht. Maar jouw verhaal heb ik net te horen gekregen van de V&D toen ik er met mijn vader was. Volgens hun moet ik nu opeens wel contact op nemen met palm en hanteren hun de fabrieksgarantie. Ik krijg dus geen ondersteuning van de V&D medewerkers die inzien dat dit geen normale breuk is. Maar het is nog lang niet zover dat ik hem opstuur, eerst maar eens mailen enz. met palm en de V&D klachten lijn of dergelijke.

Laatst gewijzigd door Nathan; 26 maart 2005 om 12:01.
Met citaat reageren
  #40  
Oud 26 maart 2005, 12:08
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
DOA = dead on arrival = dood produkt als je hem de eerste keer uit de doos haalt.

Citaat:
Ik krijg dus geen ondersteuning van de V&D medewerkers die inzien dat dit geen normale breuk is.
V&D mederwerkers die zo uitermate incompetent zijn en doodsbang zijn dat ze met een verouderd model Tungsten|T in de maag blijven zitten (in elke V&D waar ik kom hebben ze nog veel te veel van dit model liggen) bedoel je.

JUIST omdat dit geen normale breuk is (zonder externe schade) zou je een nieuwe mee moeten krijgen.

Helaas Nathan, we hebben aangegeven wat jouw rechten zijn, en wat moet of niet kan, maar uiteindelijk zal het toch van jezelf moeten komen.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:54.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023