Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #61  
Oud 17 oktober 2003, 22:22
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Citaat:
Als we volgende week weer een lunchdate regelen op de TU dan wil ik je wel helpen hoor. *hint hint*
Je wil 'm gewoon zien

Wat betreft het audiovolume: ik ben nu Warfare Inc. aan het spelen en toen ik m'n koptelefoon er in stopte was ik bijna doof.... Met het volume op Medium en binnen Warfare op standje 3 (van 100!) vind ik het nog te hard. Maar die zoem is wel irritant, ja.
Met citaat reageren
  #62  
Oud 18 oktober 2003, 00:03
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
De kleuren....vreemd!!! ZLauncher, Copperdeck II theme, kijk eens naar de scrollbalk. Dat is het beste voorbeeld wat ik kan vinden. Duidelijk zie ik strepen van boven naar beneden lopen. Het gaat te snel om te tellen, maar te langzaam om op te merken. Het scherm is niet 16bits!!!!!
Hmm, jammer te horen dat er zo veel net-niet dingetjes aan je T|E vastkleven. Maar even over je scherm: 16 bits heeft toch te maken met de kleurdiepte? En in feite gebruikt de T|E dezelfde beproefde schermen als de Zire71 (of hebben ze een upgrade trachten te doen?), en vooralsnog worden die schermen als de mooiste in de industrie gezien.

Of is dit nou je tweede net-niet exemplaar qua schermen?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #63  
Oud 18 oktober 2003, 09:22
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Zwart en wit gaan perfect, daar kan ik geen strepen ontdekken. Maar bijvoorbeeld bij de grijskleur van de scrollbalk in ZLauncher wel. Het lijkt erop alsof 2 kleuren door elkaar gemengt worden.

16bits is het aantal kleuren wat weergegeven worden. Voor elke bit 2 mogelijkheden, wat neerkomt op (2^16=) 65536 kleuren.


De hoge piep....heeft iemand anders hier ook last van? Ik zat gisteravond te avantgo'en, en na een paar minuten wordt het toch wel irritant.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #64  
Oud 18 oktober 2003, 09:30
The Ric
Guest
 
Berichten: n/a
Geen piep,

Hoi, ik heb mijne gister binnen gekregen, geen piep

Vraagje : in de handleiding staat dat de t|e ook oplaad via de usb, iemand daar al ervaringen mee?
Want dat scheelt me wel een snoertje meeslepen.
Met citaat reageren
  #65  
Oud 18 oktober 2003, 09:38
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Re: Geen piep,

Citaat:
Op 18-10-2003, om 09:30 heeft The Ric dit gezegd in bericht #64
Hoi, ik heb mijne gister binnen gekregen, geen piep

Vraagje : in de handleiding staat dat de t|e ook oplaad via de usb, iemand daar al ervaringen mee?
Want dat scheelt me wel een snoertje meeslepen.
Ja, heb ik ervaring mee. Het duurt wel lang, maar werkt prima. Je zou eens een lege palm aan kunnen sluiten en kijken hoelang het duurt voor hij vol zit.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #66  
Oud 18 oktober 2003, 12:39
jws
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 17-10-2003, om 22:22 heeft domo dit gezegd in bericht #61

Je wil 'm gewoon zien

Wat betreft het audiovolume: ik ben nu Warfare Inc. aan het spelen en toen ik m'n koptelefoon er in stopte was ik bijna doof.... Met het volume op Medium en binnen Warfare op standje 3 (van 100!) vind ik het nog te hard.
Inderdaad, het koptelefoon-volume is veel te hard. Het geluid komt bij Warfare Inc. ook ongeveer 0.5 seconden te laat. Wat me opvalt is dat op mijn oude SJ22 Warfare er beter uit zag. Meer kleuren denk ik. Toch raar, aangezien de T|E een veel snellere processor heeft.

Over de D-Pad: ik had eerst helemaal geen problemen, ook naar beneden deed het prima. Nu echter moet ik 'm naar rechts harder indrukken.
Met citaat reageren
  #67  
Oud 18 oktober 2003, 13:00
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Op 18-10-2003, om 12:39 heeft jws dit gezegd in bericht #66

Inderdaad, het koptelefoon-volume is veel te hard. Het geluid komt bij Warfare Inc. ook ongeveer 0.5 seconden te laat. Wat me opvalt is dat op mijn oude SJ22 Warfare er beter uit zag. Meer kleuren denk ik. Toch raar, aangezien de T|E een veel snellere processor heeft.

Over de D-Pad: ik had eerst helemaal geen problemen, ook naar beneden deed het prima. Nu echter moet ik 'm naar rechts harder indrukken.
En de 16-bits kleuren? en de piep??
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #68  
Oud 18 oktober 2003, 22:26
alaan alaan is offline
Lid
Model: Handspring Treo 600
 
Geregistreerd: 05 augustus 2001
Locatie: Amsterdam
Berichten: 49
Zijn jullie nu tevreden met de Tungsten E ? Lees veel positieve
berichten maar ook een aantal mindere. Las op Brighthand dat men
zelfs een protest actie wil beginnen
http://discussion.brighthand.com/pal...threadid=45447
Overdrijven ze daar een beetje ?

Alex,
Met citaat reageren
  #69  
Oud 19 oktober 2003, 10:26
The Ric
Guest
 
Berichten: n/a
Question PROTEST.

Ik heb daar eens naar gekeken he,

Ze protesteren over knopjes, nu twee dagen in bezit, nog geen problemen, dus ik weet niet hoelang het duurt voor dat dit problemen moet gaan opleveren. Wel mis ik het kuiltje in de knopjes voor de pen.

Dan is er protest op het krassen.
Daar heb ik nog geen last van, maar ik ga zeker een hardcase kopen.
Daar woonde mijn 505 ook altijd in.
Ik protesteer ook niet bij de fiestenmaker over krassen op mijn fiets



Maar ff zonder dollen, een prima apparaat voor deze prijs.
Laten we het eens hebben over dat geheugenkaartjes niet (goed) ondersteund werden boven de 64 meg en dat er "nu al" een update voor is.
http://www.palmone.com/us/support/do...dioupdate.html


Met citaat reageren
  #70  
Oud 20 oktober 2003, 14:56
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik heb geen last van de hoge piep, tenzij ik m;n koptelefoon erin heb zitten en op het scherm tap. Dat is wel irritant ja.

Maar ik ben tevreden met de Tungsten|E, enkel de hard case behoeft enige aanpassing Maar dat naar achteren toe doorklappen is wel heel fijn.

Hebben jullie trouwens geen last van een nogal instabiel Palm Photos (op de Desktop)?
Met citaat reageren
  #71  
Oud 20 oktober 2003, 15:13
Ellen's schermafbeelding
Ellen Ellen is offline
Senior lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 03 september 2003
Locatie: Esch
Berichten: 70
Smile

Palm Photo's gebruik ik niet; ik heb SplashPhoto erop gezet en dat werkt prima.

Ik heb trouwens ook geen problemen meer met mn SD-kaart: even geformatteerd en alles opnieuw erop gezet en dat werkt nu prima.

Ook Zlauncher en Datebk5 doen het goed...

Oftewel:

Hoe gaat het trouwens met het verbouwen van je case? Liukt dat een beetje. Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de case van Proporta. Weet iemand hier meer van qua afmetingen, uitsparingen e.d.?

Groet, Ellen
Met citaat reageren
  #72  
Oud 20 oktober 2003, 15:23
jempen jempen is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 20 januari 2003
Berichten: 128
Unhappy Plastic Case van T|E

De foto, hieronder gelinkt, kwam in net tegen in het T|E forum van PalmOne City! Dit zet mij toch wel even aan het denken. Ik kan het verkeerd hebben maar is op deze foto niet te zien dat er bij de T|E alleen een laagje aliminium verf op zit? Vergeef me wanneer ik verkeerd zit. Ik wil geen onrust stoken namelijk.

Het betreffende plaatje

En voor de PalmOne City thread...
Met citaat reageren
  #73  
Oud 20 oktober 2003, 16:03
Rob Rob is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E
 
Geregistreerd: 31 augustus 2003
Berichten: 45
Bovenstaand geposte foto doet me toch wel een beetje schrikken. Ik heb even de betrefende posts gelezen op zowel Brighthand als Palmone City. Er zijn best veel mensen die last hebben van de 'gevoelige huid' van de T|E. Persoonlijk heb ik nog geen last van krasjes maar de behuizing van mijn Vx was toch wel mooier/beter.

Helaas zijn er nog maar weinig cases te verkrijgen voor de T|E, mede omdat ik geen creditcard bezit wordt het moeilijk om er nu al eentje te verkrijgen. Vooral een case van EBCases trok mijn aandacht.



Link naar de case van EBCases

Ze hebben ook een online shop in Duitsland maar ze hebben deze case nog niet op voorraad. Wel al iemand ervaringen met het merk? De search leverde maar 1 linkje op...

Al met al rede genoeg om voorlopig even zeer zuinig aan te doen met de T|E, en vooral snel op zoek naar een goeie case!

Laatst gewijzigd door Rob; 20 oktober 2003 om 16:33.
Met citaat reageren
  #74  
Oud 20 oktober 2003, 16:25
jempen jempen is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 20 januari 2003
Berichten: 128
Dies wel mooooi! Beschermt ook goed, bijna alle "risico gebieden" zijn bedekt. Alleen een hard case is wel wat stoerder vind ik. Maar voor bescherming van de case zelf is dit wel een hele goeie optie waarschijnlijk. Maar wat praat ik, ik moet de Palm eerst zelf maar eens aanschaffen.
Met citaat reageren
  #75  
Oud 20 oktober 2003, 16:32
RvdP RvdP is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: Palm Foleo
 
Geregistreerd: 28 oktober 2001
Locatie: Hengelo (O)
Berichten: 105
Case ziet er mooi uit, ben benieuwd wanneer die vrkrijgbaar is. Zeker nu de aanschaf van de Tungsten E nabij is. Hoewel ik inderdaad ook schrik van foto's als in het voorgaande bericht; de verhalen over haperende knoppen etc. Dan kan het nog zo'n mooi apparaat zijn maar het moet wel blijven werken natuurlijk.
Misschien toch nog even wachten op mogelijke aanpassingen/verbeteringen?

Rob
Met citaat reageren
  #76  
Oud 20 oktober 2003, 16:48
Rob Rob is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E
 
Geregistreerd: 31 augustus 2003
Berichten: 45
Over elk nieuw product zijn altijd zowel positieve als negatieve punten te vermelden. Natuurlijk worden de negatieve punten altijd zwaarder gewogen als de positieve.

Ik ben nu al 2 weken een zeer tevreden gebruiker van de T|E hier heb ik eigenlijk wienig over gepost. Indien er (ernstige) gebreken aan hadden gezeten dan had ik dat natuurlijk al direct gepost. Zo is het met alles.

Als je een beetje voorzichting omgaat met het product dan zullen de beschadigingen heus wel meevallen. Je moet hem natuurlijk niet los in een rugzak of koffer laten rondslingeren met sleutels of andere harde/scherpe voorwerpen. Maar het is en blijft natuurlijk wel een gebruiksvoorwerp en dus had men bij Palm misschien wat meer moeten kijken naar de duurzaamheid i.p.v. naar het uiterlijk.

Over het 'knoppenverhaal': Het is bijna niet te merken dat de knop naar beneden veel meer druk vereist om ingedrukt te worden. Er is een klein verschil waarneembaar. Persoonlijk vindt ik dit zelfs wel fijn. De knop naar beneden is veelal de meest gebruikte (bv bij het lezen van e-books of Avantgo pagina's), misschien dat ze het daarom bewust zo hebben gedaan.

Ik blijf er i.i.g. bij, in combinatie met een case heb je aan een T|E een zeer mooie en functionele Palm met een zeer aantrekkelijke prijs! (vergelijk het maar eens met de introductieprijs van de Vx)

Misschien is het een idee voor Palm om voor de T|E een nieuwe behuizing te ontwikkelen. Aan de achterzijde van de T|E zitten namelijk 4 schroefjes, volgens mij is het dus niet zo moeilijk om hier een andere behuizing op te (laten) zetten...
Met citaat reageren
  #77  
Oud 20 oktober 2003, 23:49
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik ben het eens met Rob hierboven wat betreft de navigatorknoppen. Na een aantal dagen gebruiken valt het verschil me niet eens meer echt op.

Alleen de batterij valt me een beetje tegen. Na een dag is het apparaat vaak al voor 40% leeg (dus ik kan er net geen drie dagen mee doen). Maar aangezien de Tungsten ook oplaadt via de USB-kabel is dat niet zo'n probleem.

PS. De case mod laat nog eventjes op zich wachten. Ik wil eerst even een nieuwe koptelefoon kopen en dan eens kijken hoeveel ik moet gaan slopen.
Met citaat reageren
  #78  
Oud 21 oktober 2003, 19:31
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Alleen de batterij valt me een beetje tegen. Na een dag is het apparaat vaak al voor 40% leeg
Een aanmerkelijk verkorte gebruikstijd lijkt een offer te zijn voor een mooi kleurenscherm, maar dan heb je ook wel een mooi kleurenscherm .
Met citaat reageren
  #79  
Oud 31 oktober 2003, 22:05
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Ik heb de batterijduur getest door de backlight op minimaal te zetten, en een MP3 met Kinoma afgespeeld (volume 1/3 vol). Na 3 uur begon hij al met zeuren over een lage batterij en dat ik hem snel op moest laden. Het geluid werd dan ook uitgeschakeld, dus moest steeds Kinoma opnieuw opstarten. Na 4.5 uur was de batterij EXTREMELY low, hij ging zichzelf snel uitschakelen, en hij wou stroom. Na 5 uur en 38 minuten schakelde hij uit, en kreeg ik hem niet meer aan.

De tijden zijn gemeten met BatteryGraph.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #80  
Oud 31 oktober 2003, 22:17
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake
Citaat:
mede omdat ik geen creditcard bezit wordt het moeilijk om er nu al eentje te verkrijgen
Weet je wat ook een leuke is; Dat je je Pinpasjes in je Peil Frama hebt zitten en dat de magneetstrip van je pasje (waarschijnlijk) door een bepaalde magnetische straling van je Palm onberuikbaar wordt. Ik heb nu al mijn 3e pasje moeten aanvragen. Toch raar. Pasjes zitten nu weer in m'n portomonee.
__________________
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023