Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Discussies en algemene threads

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #41  
Oud 14 september 2007, 14:39
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
@ Metck: heb je eigenlijk het toestel in je profiel aangepast? Je hebt een 680 toch?
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #42  
Oud 14 september 2007, 14:50
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Oeps vergeten...
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #43  
Oud 18 september 2007, 12:22
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Inmiddels heb ik de 750 een paar dagen in huis. En ik moet zeggen, het valt niet tegen. Aanvankelijk wel flink lopen prutsen met die synchronisatie. Uiteindelijk bleek een instelling mbt USB op het apparaat de wisselende resultaten te veroorzaken. Synchronisatie verloopt nu prima, maar ik stond even op het punt terug te keren naar de 650.

Deze Treo met WM6 is behoorlijk stabiel, nog geen enkele spontane of afgedwongen reset . Agenda opstarten en bladeren gaat snel. Andere applicaties starten wisselend snel op, maar niet irritant. Het werkt allemaal net iets minder intuitief maar goed werkbaar. Ik vind het nog wel lastig goede applicaties te vinden die ter vervanging kunnen dienen van de Palm applicaties.

Instellen van Gmail was een complete verrassing: alle instellingen werden volautomatisch opgehaald. Hoefde alleen maar username en wachtwoord in te vullen. Ook is het me inmiddels gelukt 'gratis' te internetten via de Orange poorthack. Batterijproblemen heb ik nog niet gehad. Omdat er bij mijn tweedehansje ook een cradle zit, staat ie op mijn werk eigenlijk continu aan de lader.

Wordt vervolgd.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #44  
Oud 18 september 2007, 13:29
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Citaat:
Ik vind het nog wel lastig goede applicaties te vinden die ter vervanging kunnen dienen van de Palm applicaties.
Daar ben ik nou erg benieuwd naar. Ik zou het erg waarderen als je eens zou willen aangeven welke Palm-applicatie je vervangt door welke WM applicatie en hoe de ervaringen daarmee zijn.
Bijv. had je een 3rd party launcher onder Palm en wat doe je onder WM? eReader? PocketTunes? MobiPocket?
Met citaat reageren
  #45  
Oud 18 september 2007, 13:39
Coenox's schermafbeelding
Coenox Coenox is offline
Forumbikkel
Voornaam: Coen
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 10 september 2001
Locatie: Linschoten (UT)
Berichten: 518
Voorlopig ben ik even met de basics bezig. Het is allemaal even wennen.

Ik had Xlauncher onder Palm, maar onder WM6 voel ik de behoefte aan een Launcher (nog) niet. Ik gebruikte Pocket Tunes (de eenvoudige versie) voor het afspelen van MP3's, daar gebruik ik nu de ingebouwde Windows Mediaplayer voor.
Documentstogo is weliswaar uitgebreider maar ik ben tot nu toe prima te vreden met de ingebouwde mobiel office applicatie (word, excel en powerpoint). Het WM6 is op zich al aardig compleet ! Ik heb inmiddels wel Mobipocket geinstalleerd voor E-books en RSS feeds. En eReader.


Leuke spelletjes heb ik nog niet. Ben fan van Rats&Spears maar de WM versie is niet geschikt voor de Treo 750. Ik ben nu op zoek naar vervanging van MyDiary, mijn dagboekje op de Palm. Vaak blijken apps niet backwards compatible. Wat ik nog zoek is een goed en betrouwbaar wachtwoordenprogramma. Er is een goed vervanging voor Backupbuddy, maar die heb ik nog niet geinstalleerd. Met de meeste progs kom ik denk ik wel uit, maar het is wel veel zoek- en vergelijkwerk. Het zal ook niet altijd gratis zijn, maar dat gold ook voor de betere Palm progjes.
__________________
-- alles begint met chaos --
Met citaat reageren
  #46  
Oud 18 september 2007, 14:46
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Je kunt natuurlijk ook gewoon je Palm apps gebruiken onder WM met styletap
__________________
Toon mij uw Ipod, en ik zeg u wie u bent
Klik: Postbus31 TechBlog

Met citaat reageren
  #47  
Oud 18 september 2007, 15:06
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coenox Bekijk bericht

Wat ik nog zoek is een goed en betrouwbaar wachtwoordenprogramma.
Splashid van op palm, bestaat ook voor pocketpc...

Pocket PC password manager - SplashID - Secure Password Manager for Palm OS, Treo, Pocket PC, and Smartphone
Met citaat reageren
  #48  
Oud 18 september 2007, 15:12
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Screenshots - Spb Mobile Shell - Pocket PC Products - Spb Software House

Maakt het navigeren op een WM-device een stuk dragelijker. Moet je geprobeerd hebben. Een soort KeyguardExt aan de ene kant, en handige launcher aan de andere kant.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
Je kunt natuurlijk ook gewoon je Palm apps gebruiken onder WM met styletap

Ik gebruik Handyshopper, Eat Watch en Diet Diary met Styletap. Werkt best aardig.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif 2a.gif‎ (91,7 KB, 8x gelezen)
Bestandstype: png 102.png‎ (33,8 KB, 8x gelezen)
Bestandstype: png 302.png‎ (32,8 KB, 7x gelezen)
Bestandstype: png 200.png‎ (40,4 KB, 9x gelezen)
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #49  
Oud 18 september 2007, 15:27
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Hier sluit ik me volledig bij Gazpacho aan: Spb Mobile Shell is idd een super app

Is het enige wat ik aan mijn WM Treo mis
__________________
Toon mij uw Ipod, en ik zeg u wie u bent
Klik: Postbus31 TechBlog

Met citaat reageren
  #50  
Oud 18 september 2007, 20:06
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Citaat:
Je kunt natuurlijk ook gewoon je Palm apps gebruiken onder WM met styletap
Hoe zijn de ervaringen met StyleTap? Snelheid? Weergave in een venster, meen ik; werkt dat goed? Zijn er dingen die niet werken (of ongewenst anders werken) onder StyleTap?
Met citaat reageren
  #51  
Oud 18 september 2007, 20:20
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
En aansluitend: Hoe zit het met de registratie van Palm-applicaties op een WM toestel? Kan dat zomaar? Wel met dezelfde HotSync ID neem ik aan?
Met citaat reageren
  #52  
Oud 18 september 2007, 20:33
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Snelheid is prima te noemen onder styletap. Alles is niet zo "smooth" omdat het op een 240x240 geperst moet worden. Als alternatief kun je het in een 160x160 venster laten lopen. Dan is alles scherp en mooi, maar wel wat kleiner dus. Programma's die niet werken zijn o.a. Chatteremail, Datebk6 (geen PIM database, duh), Zlauncher, en dat soort programma's, die wat extra's doen.

Voor de rest werkt het zoals een PalmOS-toestel. Je kunt dezelfde simpele programma's draaien, de rechter softkey is net als bij de Treo 650 de menu-knop etc.

En de registratie: je mag maar 2x per dag je HotsyncID veranderen. Je hebt dus een probleem als je programma's met veel verschillende Hotsync ID's hebt.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #53  
Oud 21 september 2007, 11:15
bartveld bartveld is offline
Forumbikkel
Voornaam: Bart
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 31 oktober 2004
Berichten: 297
Hoe is de overgang van een 320x320 scherm naar 240x240?
Met citaat reageren
  #54  
Oud 21 september 2007, 13:02
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Ik vind dat persoonlijk een groot nadeel van de 750, afspraken bekijken is toch minder op zo'n scherm dan (ook al gebruik ik Pocket Informant 2007).
__________________
De Palm professional
Met citaat reageren
  #55  
Oud 25 september 2007, 23:37
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Nou, ik ben ondertussen ook maar eens overgestapt van een 650 naar een 680. Maar, eigenlijk nog niet helemaal...

Ik heb ook zitten denken om helemaal over te stappen naar een 750 of HTC Tiet'n II. Is natuurlijk leuk dat highspeed internet op je mobiel, maar of ik het ook ga gebruiken is een tweede. Het blijft natuurlijk een klein scherm voor die websites.
Daarnaast zou een overstap naar WM extra geld gaan kosten, omdat je ook weer moet investeren in programma's.
En mocht Palm dan over een jaar terugkomen met iets bijzonders, dan heb je waarschijnlijk die extra kosten weer om nieuwe programma's te kopen.
Wifi en UMTS-snelheid zijn leuk, maar heb ik niet echt nodig. Ingebouwde GPS is natuurlijk wel weer leuk, maar een muisje werkt ook wel.
Daarom heb ik gekozen voor de 680 en een jaarabonnement bij Vodafone. Op het moment dat dat is afgelopen, zou Palm - volgens planning - met nieuwe Treo's en nieuw besturingsprogamma moeten komen. Zoniet, dan ik dan alsnog de overstap naar Windows nemen.
Leuk apparaat trouwens, die 680. De toetsen zijn allemaal wat groter dan van de 650.
Vandaag zitten wachten op de koerier. Net op een moment dat ik even boven zat, kwam ie langs. Niet gehoord, dus. Even later zag ik een briefje in de bus liggen. Met de boodschap dat er niemand thuis was en hij een dag later weer langs zou komen. Balen!
Ik dacht: dit gaat me toch niet overkomen! Auto gepakt en het dorp afzoeken naar waar die koerier gebleven zou kunnen zijn.
In eerste instantie tevergeefs. Nou ja, dan maar nog een dag wachten... Zit niets anders op. Totdat ik hem ineens zie lopen. En ja hoor. Geen probleem, ik kon het pakketje meenemen.
Thuis uitgepakt en de 680 een beetje bekeken. Bleek een van de toetsen beschadigd te zijn. Een kras en op een rand de verf er al iets af. Dat lijkt me niet normaal voor een nieuw toestel. Dus, laat ik hem maar weer terugsturen naar Smartphoneshop.
Ik ben dus weer even terug naar de 650. In afwachting hoe het avontuur verder afloopt.
Ik heb bij het Vodafone-abo een Zorgeloos Mobiel Internet bijgekocht, maar dat kreeg ik op de 650 niet aan de gang. Kon geen verbinding maken. Waar zou dat aan kunnen liggen?
Met citaat reageren
  #56  
Oud 04 oktober 2007, 22:48
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Nou, sinds een dag mijn nieuwe Treo 680 binnen. De andere plaats van de knoppen is even wennen, maar dat gaat snel. Iets lichter dan de 650 en iets dunner. Maar voor beide is het eigenlijk maar een klein verschil. Eigenlijk wel gek, want de batterij is duidelijk stukken dunner. Over de batterijcapaciteit kan ik op dit moment nog weinig zeggen, maar zal zeker minder zijn dan de 650, want: veel dunner.
De behuizing voelt warmer en iets steviger aan. Daarnaast is het toetsenbord duidelijk een verbetering. Had je bij de 650 nog wel de neiging om met de nagels te tikken. Dat hoeft bij de 680 helemaal niet. Toetsen zijn dan ook allemaal wat breder.
Het scherm geeft de kleuren verzadigder weer. Vind ik ook wel een verbetering.
Overschakelen naar programma's gaat iets trager, maar het werken in programma's zelf weer duidelijk sneller.
Tot nu toe een leuk apparaat en zeker op vele vlakken een verbetering van de 650 te noemen.
Met citaat reageren
  #57  
Oud 04 oktober 2007, 23:01
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Ach, ik ga ook maar weer eens "vreemd"
De htc touch. Ze is jonger en sexier dan mijn Treo. Maar als ik uiteindelijk uitgespeeld ben verlang ik waarschijnlijk toch terug naar mijn oude liefde, waar ik toch niet zonder kan.
Met citaat reageren
  #58  
Oud 04 oktober 2007, 23:08
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Is ook een mooi toestelletje, htc touch. Alleen geen toetsenbord en dat vind ik jammer.
Met citaat reageren
  #59  
Oud 04 oktober 2007, 23:09
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
En als je vreemd gaat, ga dan ook goed vreemd en kies voor de htc tiet'n II
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023