Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > webOS > Smartphones (Pre serie, Pixi, Veer)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 21 januari 2010, 12:50
jadejong jadejong is offline
Junior lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 21 januari 2010
Berichten: 6
Palm Pre - werkt het nu wel of niet op vodafone?

Beste forumleden,

Ik lees op zowel dit als ook andere fora dat er wat kunst-en-vliegwerk nodig is om een Palm Pre werkend te krijgen op het Vodafone netwerk (live.vodafone.com). Nu zit ik zwaar te twijfelen om via Expansys.nl een Duitse Palm Pre aan te schaffen, maar wil ik zeker zijn dat ie gaat werken op Vodafone voordat ik 500 euris in de sloot kan gooien.

Dus mijn vraag aan jullie;

1) Werkt een Palm Pre op live.vodafone.com? Zo ja, is het echt een kwestie van dat ene bestand aanpassen door er 'vodafone' 'vodafone' in toe te voegen?
2) Wat gebeurt er als er een nieuwe firmware update uitkomt? Moet je dan wederom deze handeling uitvoeren, of wachten op een 'gehackte' versie?
3) Is het wellicht verstandiger om te wachten totdat de Palm Pre Plus uitkomt?

Alvast bedankt voor de feedback en het advies!

Groet,

Arjan
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 januari 2010, 13:11
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik zou, onafhankelijk van de kwesties die je hierboven aangeeft, even wachten tot in februari. Dan zou de Palm Pre gewoon op de markt moeten komen. Bij welke provider en voor welk bedrag is nog onbekend. Ik gok op Vodafone, aangezien Palm al een deal heeft met het Franse SFR dat gedeeltelijk eigendom is van Vodafone.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 januari 2010, 20:40
ZeroZorro ZeroZorro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 juni 2007
Berichten: 150
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo Bekijk bericht
Ik zou, onafhankelijk van de kwesties die je hierboven aangeeft, even wachten tot in februari. Dan zou de Palm Pre gewoon op de markt moeten komen. Bij welke provider en voor welk bedrag is nog onbekend. Ik gok op Vodafone, aangezien Palm al een deal heeft met het Franse SFR dat gedeeltelijk eigendom is van Vodafone.
Ik zou zeker ook wachten (doe ik ook al kost het me moeite). Misschien slaan ze de Pre over en brengen ze volgende maand hier meteen de Plus uit...wie weet... waarschijnlijk meer nieuws vanuit de beurs in Barcelona binnenkort.

Maar of Vodafone het gaat worden begin ik te betwijfelen, krijg zelf een Voda-abbo per februari, dus ík hoop het zeker. Palm heeft namelijk ook een deal met Télefonica, en die heeft nu een kantoor in Amsterdam. Dus misschien loopt uiteindelijk toch KPN ermee heen als lachende derde (wat ik niet hoop, want daar ben ik dus in februari net weg).
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 januari 2010, 15:04
jadejong jadejong is offline
Junior lid
Model: Overig
 
Geregistreerd: 21 januari 2010
Berichten: 6
Het is lastig om te moeten wachten totdat de Palm officieel beschikbaar komt in Nederland terwijl je hem nu al via diverse webshops kunt aanschaffen. Ik heb ook diverse vergelijkingsvideo's bekeken tussen Palm Pre en Palm Pre Plus en op zich is de Palm Pre Plus niet heeeeel veel sneller dat de huidige Pre. Okay, je kunt meer cards open hebben staan en sommige zaken laden sneller...dat geef ik toe, maar toch...ik hoor de Pre me continu roepen: "koop me! Koop me!"
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 januari 2010, 16:17
ZeroZorro ZeroZorro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 juni 2007
Berichten: 150
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jadejong Bekijk bericht
Het is lastig om te moeten wachten totdat de Palm officieel beschikbaar komt in Nederland terwijl je hem nu al via diverse webshops kunt aanschaffen. Ik heb ook diverse vergelijkingsvideo's bekeken tussen Palm Pre en Palm Pre Plus en op zich is de Palm Pre Plus niet heeeeel veel sneller dat de huidige Pre. Okay, je kunt meer cards open hebben staan en sommige zaken laden sneller...dat geef ik toe, maar toch...ik hoor de Pre me continu roepen: "koop me! Koop me!"
En welke webshops leveren hem dan een beetje betaalbaar, mét qwerty-bord én toegang tot de betaal-proggies van de Apps-Store?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 januari 2010, 21:22
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Ik heb nu een QWERTZ uit Duitsland via belsimpel.nl en die werkt prima met Vodafone NL Zakelijk. Ook heb ik er nog een op m'n werk liggen van Amazon.de, die is ruim 150 euro goedkoper dan die van belsimpel.nl, maar die laatste had mijn geanulleerde zending toch opgestuurd en toen kon ik niet wachten. Ben zeer tevreden met m'n preetje. Ben blij dat ik niet gewacht heb, ook al komt over 2 weken een Pre Plus QWERTY uit die 50 euro goedkoper is dan mijn huidige. Al begrijp ik goed dat ze die knop weg hebben gehaald, die gebruik ik dus NOOIT he.
__________________
Mark van der Hijden
Met citaat reageren
  #7  
Oud 22 januari 2010, 21:29
ZeroZorro ZeroZorro is offline
Forumbikkel
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 11 juni 2007
Berichten: 150
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MendriX Bekijk bericht
Ben blij dat ik niet gewacht heb, ook al komt over 2 weken een Pre Plus QWERTY uit die 50 euro goedkoper is dan mijn huidige.
Hmm..zal eens kijken op Amazon, heb jij daar een Pre Qwerty GSM vandaan die werkt op Vodaphone zakelijk? Dat zou mooi zijn.....
Oh nee, ik zie het al: Amzaon.DE, dus dat is een Qwertz ....bummer
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:52.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023