Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Treo

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 01 april 2007, 18:41
karibu karibu is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 01 april 2007
Berichten: 41
Treo 650: software

Onlangs heb ik mijn Tungsten T2 ingeruild voor een Treo 650. Ik maakte bij de eerste hot sync van de Treo 650 de fout mijn oude, Tungsten-profiel te gebruiken. Het heeft even geduurd, maar alles is bijna hersteld en mijn Treo 650 is bijna in orde.
Echter: bij de allereerste installatie van de Treo 650 had ik de beschikking over de applicatie "Media". Hierin werden foto's en filmpjes, door mezelf gemaakt met deze Treo 650, opgeslagen. Ik kon deze bekijken en een foto als wallpaper voor de telefoon instellen.

Wie kan mij een link naar dit programma (of een vergelijkbare) geven?

Verder werkt de applicatie "Photos-foto" niet meer. Als ik deze activeer, dan krijg ik de melding: The application cannot be launched because it is missing localization information.

Ik vermoed een samenhang, maar was er nog niet aan toegekomen deze laatste applicatie op de Treo 650 te activeren. Wie kan me hierover meer vertellen?

Alvast bedankt!
Arnold
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 april 2007, 19:33
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Het lijkt erop alsof er toch nog steeds dingen mis zijn doordat je eerste Hotsync niet goed is gegaan. Ik zou je aanraden opnieuw te beginnen. Hulp hierbij kun je vinden in de tip over de grote schoonmaak.

Welkom trouwens bij de Palmclub!
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 02 april 2007, 07:14
karibu karibu is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 01 april 2007
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck Bekijk bericht
Het lijkt erop alsof er toch nog steeds dingen mis zijn doordat je eerste Hotsync niet goed is gegaan. Ik zou je aanraden opnieuw te beginnen. Hulp hierbij kun je vinden in de tip over de grote schoonmaak.

Welkom trouwens bij de Palmclub!
Dank voor je reactie en welkom!

Mijn bericht was helaas toch net iets te kort door de bocht. Ik heb namelijk na mijn eerste sync (die ik zelf inderdaad verkeerd aanstuurde) al een grote schoonmaak uitgevoerd volgens beschrijving waar je naar verwijst. Voor ik dat echter deed, probeerde ik handmatig een snelle oplossing uit te voeren en vrees daarbij zelf de applicaties te hebben beschadigd. Om dit zeker te weten, wil ik de applicatie (of een vergelijkbare) graag opnieuw installeren. Mocht dat geen oplossing zijn, dan moet ik misschien toch weer helemaal back to the beginning (is de grote schoonmaak de enige manier om terug naar de fabrieksinstellingen te gaan?). Verder werkt alles echter al naar mijn zin, dus ik zie terug naar af als een allerlaatste stap.

Arnold
Met citaat reageren
  #4  
Oud 02 april 2007, 08:43
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Het Palm OS is zodanig dat je niets onherstelbaar kunt beschadigen; ofwel je hebt altijd nog een laatste optie, namelijk een harde reset .
D'r zijn wel mogelijkheden om handmatig de boel te herstellen:
- staat Media niet op je palm? Gebruik je de standaard launcher? Ga dan naar menu --> app --> info en controleer in de lijst of media er bij staat.
- de 'localization' melding betekent dat je wel het programma geinstalleerd hebt maar dat de taal ontbreekt. Als je met de zoekfunctie op het forum zoekt met de foutmelding moet je daar wel uitkomen. (TIP: klik bij het zoeken aan dat je de resultaten als berichten en niet als discussies gepresenteerd wil zien).
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 02 april 2007, 09:57
jurgen_dewilde's schermafbeelding
jurgen_dewilde jurgen_dewilde is offline
Happy Palm User
Voornaam: Jurgen
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 11 april 2006
Locatie: Tilburg
Berichten: 71
Hoi karibu,
heb je wel de juiste palmdesktop versie? (4.1.4E)
Ik ben overgestap van een M515 naar een Treo 650 en daarbij heb ik een nieuwe verise van de desktop (en dus ook hotsync) moeten installeren.
na de installatie krijg ik de melding dat enkele applicaties niet compatibel zijn met de Treo (en OS 5).
Misschien is dit bij jou ook het geval.
__________________
(1998) Palm III > (2000) Palm m500 > (2006) Palm m515 > (2007) Treo 650 > (2009) Centro + LiveDrive (Mod 2 LifeCard )
Met citaat reageren
  #6  
Oud 02 april 2007, 10:12
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Neen, het probleem ligt niet bij Palm Desktop. Het gaat om Palm-programma's die geschreven zijn voor OS4 en die niet goed werken onder OS5.
Daarom moet je dus ook niet klakkeloos alles van een pda met OS4 op een pda met OS5 zetten.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 02 april 2007, 19:26
karibu karibu is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 01 april 2007
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck Bekijk bericht
Neen, het probleem ligt niet bij Palm Desktop. Het gaat om Palm-programma's die geschreven zijn voor OS4 en die niet goed werken onder OS5.
Daarom moet je dus ook niet klakkeloos alles van een pda met OS4 op een pda met OS5 zetten.
Klopt. Ik heb de laatste software en heb deze bewust geïnstalleerd. Ondanks dat ik al had gelezen dat het goed zou moeten gaan, was het een prima gelegenheid weer eens te upgraden.

Ik heb (zie eerdere berciht van metck) via de standaard launcher gezocht en kwam bij "App" > "Info" het volgende tegen:

Size: Media_Tips (5K)
Version: Media_Tips (v. 1.0)
Records: Media_Tips (N/A)

Lijkt me dat dit de missende applicatie betreft. Ik heb alleen geen idee hoe ik deze weer kan installeren zonder grote schoonmaak. Verder werkt de Treo namelijk prima en heb ik al veel kunnen inrichten. Het enige dat ik nu dus mis, is een applicatie om met de Treo gemaakte foto's en filmpjes te kunnen afspelen.

Arnold
Met citaat reageren
  #8  
Oud 02 april 2007, 21:35
karibu karibu is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 01 april 2007
Berichten: 41
Nog een toevoeging: ik heb Photos-foto gedeïnstalleerd en de beide .prc-bestanden opnieuw geïnstalleerd. Na de hot sync komt de volgende (nieuwe) foutmelding naar voren: This application is designed to only run on Palm Handhelds. Laat ik die nu hebben.... Maar serieus: wat moet ik hiermee? En als ik toch een grote schoonmaak wil uitvoeren: hoe voer ik die uit bij een Treo 650 (zonder soft reset mogelijkheid0??
Met citaat reageren
  #9  
Oud 02 april 2007, 21:38
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
- Het programma Media staat gewoon bij de andere programma's onder de categorie "All". Die kun je niet verwijderen. Doe een soft reset als hij er *echt* niet staat.

- De Treo 650 heeft de reset -mogelijkheid onder het batterijklepje. Verwijder die, dan zie je het reset -gaatje. Staat overigens ook aan het begin van de handleiding die je blijkbaar niet hebt opengeslagen, foei
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 03 april 2007, 18:36
karibu karibu is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 01 april 2007
Berichten: 41
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho Bekijk bericht
- Het programma Media staat gewoon bij de andere programma's onder de categorie "All". Die kun je niet verwijderen. Doe een soft reset als hij er *echt* niet staat.

- De Treo 650 heeft de reset -mogelijkheid onder het batterijklepje. Verwijder die, dan zie je het reset -gaatje. Staat overigens ook aan het begin van de handleiding die je blijkbaar niet hebt opengeslagen, foei
Inderdaad, ik had nog slechts een zeer klein deel van de documentatie gelezen, maar: ik heb de reset knop gevonden!!

En na een grote schoonmaak bleek dat de applicatie "Media" terug was en naar behoren functioneerde. Hierperdepiep hoera! Na een nieuwe, volledige hot sync (volledige profiel terug) bleek dit echter weer verdwenen. Ergo: het ligt dus aan één van de andere applicaties die ik heb geïnstalleerd. Deze zijn in aantal gelukkig beperkt, dus ik wil eventueel wel één voor één herinstalleren en telkens controleren of "Media" nog werkt. Dit lijkt me echet tijdrovend en daarom is mijn vraag: zijn hiervoor snellere methoden? M.a.w. is een conflicterende applicatie aan de buitenkant te herkennen?

Arnold
Met citaat reageren
  #11  
Oud 03 april 2007, 19:41
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
De essentie van de grote schoonmaak is juist dat je niet alles zomaar terugzet. Want dan krijg je de oude problemen weer terug.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 03 april 2007, 20:14
karibu karibu is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 01 april 2007
Berichten: 41
Dat begrijp ik uiteraard. Ik heb alleen bekeken of de fout te herleiden was tot het huidige profiel of dat het al daarvoor (toen ik per ongeluk het profiel van mijn oude Tungsten via sync op de Treo zette) dateerde. De grote schoonmaak die ik daarna uitvoerde, was niet volgens de beschrijving (maar via aanmaken nieuw profiel). Nu weet ik in ieder geval 100% zeker waar het mis is gegaan en ik vraag me af hoe ik gecontroleerd kan voorkomen dat het weer mis gaat. Als de enige optie is: applicatie - sync controle - applicatie - sync -controle, dan is dat zo. Het zou alleen mooi zijn als er manieren zijn om softwareconflicten te voorspellen.

Overigens, ik heb MMPLayer draaien (geen standaard Treo) en daarmee kan ik ook filmpjes bekijken (net als via Media). Is er een grotere kans dat deze applicatie de bijtende is?

Arnold
Met citaat reageren
  #13  
Oud 03 april 2007, 20:17
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Nee, MMPlayer zal het probleem vermoedelijk niet veroorzaken. Het makkelijkst lijkt me dus om de grote schoonmaak toch volgens het boekje uit te voeren.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #14  
Oud 05 april 2007, 08:54
karibu karibu is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 01 april 2007
Berichten: 41
De operatie is geslaagd en de telefoon is meer dan levend! Ik bleek een applicatie in lowres te hebben geïnstalleerd i.p.v. in highres. Het stond zelfs gewoon keurig in de beschrijving bij de applicatie!
Tevens maak ik vanaf heden iedere keer een back up van een configuratie die goed werkt voor een volgende wijziging. Gaat er dan iets mis, dan hoef ik slechts één stap terug.

Allen die hebben geholpen: dank!

Arnold
Met citaat reageren
  #15  
Oud 05 april 2007, 08:59
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Veel plezier met spelen
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #16  
Oud 14 april 2007, 10:11
12much
Guest
 
Berichten: n/a
BreakieBreak..

val zomaar in deze discussie met goede afloop.. toch nog een vraag.
Op mijn pc maak ik na iedere succesvolle installatie en/of major update altijd een GhostImage. Dat heeft me met al mijn geexperimenteer (lees: geklungel) al meerdere malen het leven gered (van mijn bestanden dan...) Nu heb ik met mijn Zire 71 menige crash met gelazer moeten bekopen en wil dat in mijn nieuwe Treo 650 (1 van de laatste bij RAF) voorkomen. Daarvoor heb ik de BackupBuddyVFS Professional van Bluenomad gekocht. Maar is dat voldoende om binnen NoTime weer terug op je pootjes te staan of denk ik nu te simpel? Ik hoor hier bijna niemand over dat progje.

OEPS: verkeerde zoekactie uitgevoerd, volgens mij heb ik nu heel veel leesmateriaal over BackupBuddy

Laatst gewijzigd door 12much; 14 april 2007 om 10:30. Reden: Foute opmerking gemaakt door verkeerde zoekactie
Met citaat reageren
  #17  
Oud 14 april 2007, 12:38
Athropos's schermafbeelding
Athropos Athropos is offline
Borrelbeheerder
Voornaam: Peter
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 01 april 2005
Locatie: Breda
Berichten: 929
Stuur een bericht via ICQ naar Athropos Stuur een bericht via MSN naar Athropos Stuur een bericht via Yahoo naar Athropos Stuur een bericht via Skype™ naar Athropos
NVBackup kan je ook gebruiken.
En is gratis.
Voor vragen of software en storingen met de Treo is er door ondertekende een hele threads over begonnen.
Veel plezier met de uitleg.

Peter
__________________
De Softwarepacks voor de elke Palmgebruiker.

Hoeveel Palm Apparaten heb jij?

Ontmoet graag mensen uit de hele wereld zonder (voor)oordelen.

"Computers are like Old Testamants Gods; Lots of rules and no mercy"

Laatst gewijzigd door Athropos; 14 april 2007 om 18:34. Reden: Typo
Met citaat reageren
  #18  
Oud 14 april 2007, 17:24
12much
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo Peter,

ik dacht dat ik altijd lange threads schreef..........., leuk, voorlopig kom ik dus weer niet achter mijn pc vandaan,

Groetjes, Ik laat van mij horen, Boy
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:51.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023