Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 27 mei 2001, 13:49
Wing
Guest
 
Berichten: n/a
Met een beetje mazzel heb ik woensdag a.s. een m505, via een familielid, uit Amerika.

Kan iemand mij vertellen wat voor "problemen" ik kan verwachten met de stroomvoorziening en hoe ik dat kan oplossen?

Alvast bedankt voor jullie reactie !

Groeten,
Wing
Met citaat reageren
  #2  
Oud 27 mei 2001, 16:57
en passant
Guest
 
Berichten: n/a
Je kunt de voeding ombouwen (110v -> 220v) of je kunt de adapter gebruiken van de Palm IIIc, die is namelijk exact hetzelfde. Weet niet of de adapters van de V series passen (misschien kan iemand op dit forum hierover uitsluitsel geven) Veel plezier alvast met je nieuwe m505.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 27 mei 2001, 20:47
Wing
Guest
 
Berichten: n/a
en passant,

Bedankt voor je reactie, maar hoe bouw ik een adapter om van 110v » 220v?

Ik denk dat ik er ook veel plezier aan zal hebben, zeker na het lezen van jouw beschouwing.......

Groet,
Wing
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 mei 2001, 07:48
rkoelewijn
Guest
 
Berichten: n/a
De voeding van de Palm 5 heeft een andere connector. Er zijn drie mogelijkheden;

1) koop een step-down trafo van 220v -> 110v. Nadeel : Meestal zijn deze trafo's niet geschikt voor continue gebruik.
2) de voeding ombouwen. Ik heb de originele 110V voeding open gemaakt en de electronica van de 110V trafo gescheiden en een 220V trafo 6V/1A gekocht en de electronica hierop aangesloten en in een nieuw kastje gezet. Nadeel : Geen garantie meer op de voeding.
3) Koop in nederland een 220V Palm voeding.

De orginele voeding leverd 5V/1A gereguleerd. Echter toen ik de voeding had open gemaakt zat er meer electronica in dan je zou verwachten. Dus het kan best zijn dat de voeding een halve accu lader is die ook een druppel stroom kan leveren. Ik zou dus geen gewone 5V/1A voeding aansluiten.

mvg,

Roberto
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 mei 2001, 22:26
Wing
Guest
 
Berichten: n/a
Roberto,

Ik denk dat ik maar voor optie 3 ga !

Groeten,
Wing
Met citaat reageren
  #6  
Oud 18 juni 2001, 15:40
RefriedNoodle
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb ook een m505 uit Amerika. De lader die erbij zit, ziet er vrij standaard (dus goedkoop) uit. De extra elektronica erin zal wel voor stabilisatie e.d. zijn (het Amerikaanse electriciteitsnet is nogal slecht, veel spanningspieken etc.) Ik heb gezocht naar een lader die 5v/1A kan leveren, maar ben niet verder gekomen dan een standaard lader van max 800mA en 4.5v of 6v, geen 5v. Ik weet niet of het slim is om die aan te sluiten, maar het is slechts voor de voeding van een batterij, en eventueel maakt een halve volt minder niet uit. Ik betwijfel ook of het laden van een accu 1A nodig heeft, want mijn discman-lader levert maximaal 500mA, en mijn GSM-lader maximaal 300mA. Voor het laden zal het denk ik niet uitmaken, en ik denk ook niet dat het uitmaakt als de palm aan staat in de cradle (misschien wel als de verlichting ook aanstaat, dus die laat ik maar uit). Ik ga het stiekum dus toch even proberen, zoniet, dan bestel ik een Europese adapter (als palm die los heeft, de palmstore-site lijkt down te zijn.) Ik houd jullie op de hoogte.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 20 juni 2001, 00:43
RefriedNoodle
Guest
 
Berichten: n/a
Ok, hier mijn bevindingen... Ik heb bij Dixons een 800mA universele adapter gekocht voor 3 tientjes. Even nagementen met een voltmeter: 6v blijkt meer 7v, en 4.5v blijkt 5v! Een nachtje opladen lukte wel, echter later ging het lampje van de m505 niet meer aan bij het aansluiten. Ik schrok me lam, echter na wat meten met de stekkertjes blijkt dat het gebruikte stekkertje net geen contact maakt met de mantel van de connector waar je de voeding op aansluit (eerste nacht was dus bolle mazzel). Ik heb het maar opgelost met een stukje opgevouwen zilverfolie zodat het wel 'klem' zit, en jawel, mijn palm laadt perfekt op! Ik heb nog even geinformeerd bij Dixons, maar een losse palm-lader is nog niet leverbaar (het apparaat zelf is nog te nieuw), maar zodra die er is bestel ik 'em maar toch. Deze oplossing werkt tot op heden prima, maar uiteraard neem ik geen enkele verantwoording als het bij iemand anders niet werkt.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 27 juni 2001, 08:41
Dutchgrover's schermafbeelding
Dutchgrover Dutchgrover is offline
gewoon lid
Voornaam: Peter
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 26 juni 2001
Locatie: Eindhoven
Berichten: 156
Cool lader kan 100 - 250 volt aan

hoi,

Ik heb een apparaat in nederland gekocht. De lader die erbij zit kan 100-250 volt aan. er zit een opzetstukje bij waardoor het apparaat in een nederlands stopcontact past. als je die eraf haalt past hij in een amerikaans stopcontact. Ik weet niet of palm deze opzetstukjes ook los verkoopt, zal wel niet.

Groeten, peter
Met citaat reageren
  #9  
Oud 27 juni 2001, 10:09
RefriedNoodle
Guest
 
Berichten: n/a
De lader die ik bij mijn m505 in Amerika kreeg, werkt alleen op 120v volgens het labeltje, dus dat opzetstukje gaat niet werken, ik heb een hele nieuwe adapter nodig. Ik werk nu met de hierboven beschreven noodoplossing, maar zodra Palm de adapters los gaat verkopen bestel ik 'em wel.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 08 juli 2001, 14:03
rudi
Guest
 
Berichten: n/a
505 charger

Palm brengt binnen een week of 3 een nieuwe universele charger uit voor m500/m505.
Meer details https://store.palm.com/Catalog/produ...nt=2035&type=1
Uit de advertentie blijkt niet of alle plugjes erbij zullen zitten (zoals bij de vroegere travel kit voor V en Vx), maar ik vermoed van wel vermits alles in een etuitje komt.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:38.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023