Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 28 oktober 2002, 12:18
Gr0und_Zer0_
Guest
 
Berichten: n/a
Batterij van SJ30 snel leeg?

Heb sinds zaterdag een mooie Sony Clié SJ-30! Gekocht bij Dixons... Anyway, ik krijg die doos mee, pak dat ding thuis uit, en zet hem aan. "Hey... Hoort ie dat te kunnen doen? Out of the box?" dacht ik? Batterijen waren voor 30% vol ofzo.

Ik heb het apparaat een nachtje in de oplader gezet (volgens de handleiding heeft ie 4 nodig om volledig op te laden). De volgende morgen zat ie op 100%! Heb er toen tot een uur of 6 niet meer aangezeten. Ik was erg blij toen ik zag dat de betterij nog steeds 100% gevuld was! Heb er toen met tussenpozen misschien een uurtje (met scherm aan dus) mee gewerkt. Batterij-indicator ging al snel op 80% zitten, vervolgens op 65%, toen weer 75% (?!?).

En nu zit ik op mijn werk, en zie dat de batterij op 37% staat. Dat zou betekenen dat ie morgen wel eens leeg kon zijn.

Kan toch niet goed zijn?

Ik vermoed dus dat ik showmodelletje van Dixons heb gekregen die verrot opgeladen is... Of is dat het niet?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 28 oktober 2002, 12:43
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Lijkt me stug hoor... Er zit altijd wel wat spanning in de accu, anders is die namelijk stuk voordat je hem kan gebruiken.. Wat je echter moet doen, is de eerste keer de accu ongeveer 16 uur aaneengesloten laden. Verder moet een accu ook 'opwarmen', hij zal na verloop van tijd langer met een lading doen dan de eerste keer!

Overigens, de eerste keren zit je vaak langer te spelen dan je denkt... en bij mij was de eerste keer de accu ook altijd zo leeg... Ik zou me nog niet druk maken, kijk het even een paar dagen aan, mocht je dan nog twijfels hebben, kan je altijd nog terug. De SJ30, ik spreek uit ervaring, is redelijk zuinig met zijn accu, maar als je veel spellen speelt, dan gaat de accu bij elke Clie of Palm hard hoor...
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 28 oktober 2002, 13:34
Gr0und_Zer0_
Guest
 
Berichten: n/a
Hey, dank! Maak me in ieder geval wat minder zorgen nu... Ik zal hem vanmiddag in zijn opladertje smijten. Maar, als ie eenmaal vol zit, laad ie toch niet meer verder? Ik zag dat het oplaadlampje na een paar uur uitgaat.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 28 oktober 2002, 13:46
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gr0und_Zer0_
...Maar, als ie eenmaal vol zit, laad ie toch niet meer verder? Ik zag dat het oplaadlampje na een paar uur uitgaat.
Als ik het goed begrepen heb, schakelt hij na die aar uur op een vorm van druppelladen, en dat laadt de accu toch een klein beetje bij. Het is een Li-Ion accu, dus eentje zonder geheugeneffect, dus je hoeft niet bang te zijn dat je accu daarvan stuk gaat.
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 28 oktober 2002, 13:58
Gr0und_Zer0_
Guest
 
Berichten: n/a
Alweer bedankt.

Even offtopic vermelden dat ik het een verschrikkelijk mooi apparaatje om te zien vind!

Ik zal reageren als ik ontdekt heb of de beloofde 12 dagen lange leeftijd van de batterij bij een half uur per dag gebruik ook op gaat bij mijn exemplaar .
Met citaat reageren
  #6  
Oud 28 oktober 2002, 18:49
jwitteman jwitteman is offline
Senior lid
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 57
Ik heb ook sinds kort (twee weken) een SJ30. Bij mij was ie de eerste keer na 7 gebruiksuren leeg (volgens uptime). Het scheelt ook nogal hoe hoog je brightness staat. Ik heb hem meestal halverwege staan of ietsje lager (bij maximale brightness is 'ie geloof ik na 4 uur al leeg).

Ik heb ondertussen een hoop discussies gelezen op diverse forums over hoe je nou het beste om kan gaan met een lion batterij. De meeste zeggen dat het geen kwaad kan om hem altijd vol te houden (dus gewoon iedere dag in de oplader), want hij heeft toch geen last van geheugen effect. Volgens sommigen is het zelfs slecht om hem regelmatig helemaal leeg te laten gaan. Ik laad hem nu op als de indicator op 50% staat en dat is bij mij nu na ongeveer 4 gebruiksuren.


Jeroen
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:10.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023