Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Beginners / wegwijs in PalmOS

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 23 juli 2007, 07:49
Willem Boelkens
Guest
 
Berichten: n/a
Angry hotsync probleem


Ik had 2 users gedefinieerd op mijn desktop. Mijn handheld was gewist door totaal lege batterijen. Ik heb hem opgeladen. en toen de hotsync uitgevoerd. Maar bij default werd de verkeerde gebruiker gepakt. Harde reset uitgevoerd en opnieuw. Hotsync. de juiste gebruiker aangegeven, maar geen data op mijn handheld.
Icoonjes en geluidjes kloppen allemaal, maar geen data, zoals contactpersonen en agenda. Direct na de Hotsync komt de handheld met de mededeling dat ik moet resetten door op de reset knop te tikken ( op de handheld dus)
Ik heb dus nu een keurig lege handheld die geen enkele essentiele gegevens vanaf mijn PC ontvangt. ik heb alle mogelijkheden van customizen van het Hotsync menu inmiddels uitgeprobeerd.
Ik ga nu weer met een papieren agenda naar het werk en typ de gegevens s'avonds in mijn pc in. Dat was eigenlijk niet de bedoeling.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 juli 2007, 10:03
raoulc's schermafbeelding
raoulc raoulc is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 09 oktober 2005
Locatie: 't zuiden, M-town
Berichten: 29
Keep cool

Hallo Willem,

Voor dat je helemaal teleurgesteld raakt, heb je de FAQ over synchroniseren op dit forum al gelezen? Een andere methode is om naar C:\Program Files\Palm\"jou user ID"\Backup te gaan op je PC en al de bestanden te kopieren en te installeren. Kopieer zodat je de originele in deze folder behoud. Als je een SD-kaart hebt is het raadzaam om een back-up prog aan te schaffen, gebruik zelf BackupMan maar er zijn meerdere te krijgen.

Succes

Bekijk ook dit deel van het forum: Software (synchronisatie, tips, hacks)
__________________
Zire 71, Palm TX, Palm Treo 680 en 650 Morgen weer een dag....

Laatst gewijzigd door raoulc; 23 juli 2007 om 10:08. Reden: additional info
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 juli 2007, 19:49
Willem Boelkens
Guest
 
Berichten: n/a
Angry nog steeds geen succesvolle hotsync

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raoulc Bekijk bericht
Hallo Willem,

Voor dat je helemaal teleurgesteld raakt, heb je de FAQ over synchroniseren op dit forum al gelezen? Een andere methode is om naar C:\Program Files\Palm\"jou user ID"\Backup te gaan op je PC en al de bestanden te kopieren en te installeren. Kopieer zodat je de originele in deze folder behoud. Als je een SD-kaart hebt is het raadzaam om een back-up prog aan te schaffen, gebruik zelf BackupMan maar er zijn meerdere te krijgen.

Succes

Bekijk ook dit deel van het forum: Software (synchronisatie, tips, hacks)
Inmiddels de palm software van mijn desktop verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Onderdeel daarvan is een initieele HOTSYNC en ook dat lukt niet.

De log geeft aan: Install synchronisation failed
Restore application database error.
Hotsync error: Failed to create tasks. (8006)

Op mijn handheld is dus geen user te zien als je de hotsync screen bekijkt. en dat zou dus wel moeten.

Wordt het de prullebak met mijn T3 zo vraag ik mij zo langzamerhand af
Met citaat reageren
  #4  
Oud 06 augustus 2007, 16:21
raoulc's schermafbeelding
raoulc raoulc is offline
Lid
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 09 oktober 2005
Locatie: 't zuiden, M-town
Berichten: 29
Red face Een wat late reactie

Hoi Willem,

Balen dat het niet wil werken. Ik heb in het verleden ook vast gezeten met een dergelijk probleem en toen zat het hem in de synchronisatie instellingen. Als het goed is heb naast Hotsync ook Chapura (conduct manager voor Outlook) aanstaan.
Open Hotsync via rechtermuis knop in start up venster (rechts onder) en kies Custom. Controleer of de goede user is geselecteerd en ook in de lijst onder System dat de optie "PC overwrites Handheld" aanstaat (gebruik change optie hiervoor). Loop in de Chapura programma ook alle settings na en zet ze deze ook om naar "PC overwrite Handheld".
Ik hoop dat je hier wat mee kunt, ik weet dat ik in een van de twee de setting niet goed had staan en dan kan je nachten blijven kloten voor het werkt.

__________________
Zire 71, Palm TX, Palm Treo 680 en 650 Morgen weer een dag....
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023