Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 15 januari 2011, 18:06
Grenzgenger Grenzgenger is offline
Junior lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 14 januari 2011
Berichten: 3
Hoe installeer ik een programma?

Ik heb misschien een hele domme vraag maar hoe installeer ik Acrobat Reader op mijn Palm T5?

Ik heb deze T5 2e hands gekocht en er zit geen software bij. Via www.palm.com heb ik de desktop software gedownload en deze werkt prima. Op dezelfde site heb ik ook Acrobat Reader gedownload maar ik zit met de handen in het haar hoe ik deze geïnstalleerd moet krijgen. Wie kan mij op weg helpen?

Groet Marcel.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 januari 2011, 08:13
RHarinck's schermafbeelding
RHarinck RHarinck is offline
Forumbikkel
Voornaam: Ries
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 14 mei 2002
Locatie: Omg. Rotterdam
Berichten: 419
Er zijn veschillende manieren, maar zonder het programma Quick Install plug je de T5 via usb aan je computer (de pc ziet 'm als een externe drive) en kopieer 't naar de T5. Op de T5 kan je dit progje op usb drive laten staan, maar je kunt 'm dan ook met copy naar je interne drive zetten.

Eigenlijk maakt 't niet uit waar je een progje neerzet. Of dit nou e geheugenkaart, interne drive of de usb-drive is. Succes!
__________________
M515, T2, T3, T5, Treo 680, Palm Prē, Palm Prē2, HP Prē3 + HP TouchPad
Met citaat reageren
  #3  
Oud 16 januari 2011, 09:34
Grenzgenger Grenzgenger is offline
Junior lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 14 januari 2011
Berichten: 3
Hallo Ries, bedankt voor de informatie. Overigens heb ik heb programma Quick Install wel maar hoe dit werkt weet ik niet, ga nog wel even puzzelen!

Nog een vraagje, waar het mij om gaat met deze pda is dat ik pdf bestanden kan bekijken maar omdat het scherm maar klein is zal ik diverse malen moeten inzoomen. Ik heb dit nog niet kunnen testen bij een pdf bestand maar wel bij een gewone afbeelding. Hierbij bleek het slechts mogelijk eenmaal in te zoomen. Indien dit ook het geval zal zijn bij de pdf bestanden ben ik bang dat ik niet veel heb aan deze pda...

Groet Marcel.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 16 januari 2011, 12:35
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Kijk sowieso niet naar Acrobat Reader. Die software is zwaar verouderd en het was al weinig om mee te beginnen. PalmPDF is een veel beter alternatief, hoewel dat ook wel enige jaren oud is.

In principe kan je bestanden naar Quick Install slepen en dan je Palm aansluiten met de kabel. Druk op de HotSync knop op de kabel en het zou overgezet moeten worden.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 januari 2011, 15:26
Grenzgenger Grenzgenger is offline
Junior lid
Model: Palm Tungsten|T5
 
Geregistreerd: 14 januari 2011
Berichten: 3
Het probleem is opgelost, ik heb de T5 verkocht! Wat ik wilde met het apparaat ging niet dus voor een schappelijke prijs weer verkocht. Toch wil ik graag een pda om:

- gif tekeningen en pdf bestanden bekijken, beide zal ik moeten kunnen uitvergroten.
- mail op kunnen ontvangen
- kunnen gebruiken als navigatie

Ik zie echter door de bomen het bos niet meer, wie kan mij een modern apparaat adviseren?

Groet Marcel.

Laatst gewijzigd door Grenzgenger; 17 januari 2011 om 15:43.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 maart 2011, 07:33
TomTomT3 TomTomT3 is offline
Junior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 16 maart 2011
Berichten: 1
Volgens mij kan je PDF's op je Palm goed inzoomen. Op mijn T3 heb ik hele hordes PDF gelezen. Wel had ik daarop de Documents2Go software geïnstalleerd want ik wou natuurlijk meer dan alleen PDF kunnen lezen.

Moderne varianten? als je alleen PDF wilt kunnen lezen zou ik een e-reader nemen. Als je ook wilt kunnen bellen een telefoon met groot scherm en als e-mail en webbrowsing ook belangrijk is dan kom je al heel snel op een tablet.
Merk en type moet je zelf kiezen, is net als met fietsen en auto's persoonlijke smaak.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:43.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023