Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 13 november 2002, 19:12
Xcuseme's schermafbeelding
Xcuseme Xcuseme is offline
Vriend v/d Palmclubserver
Voornaam: Marc
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 18 maart 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 165
Stuur een bericht via ICQ naar Xcuseme
Is het ook zo dat als je in een bepaald gebied komt dat de software merkt dat voor dat gebied een kaartje beschikbaar is op de geheugenmodule en deze dan automatisch weergeeft?
Met citaat reageren
  #22  
Oud 14 november 2002, 00:29
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Is het ook zo dat als je in een bepaald gebied komt dat de software merkt dat voor dat gebied een kaartje beschikbaar is op de geheugenmodule en deze dan automatisch weergeeft?
Voor DigiMap, PathAway en Atlas (en de rest van die GPS Pilot famillie) is dat wel zo. Voor CityMaps, Route europa en Mapviewer is dat niet zo. (voor andere programma's zoals Mapopolis en QuoVadis en wat al niet meer, zou ik het niet weten)

Citymaps en Mapviewer werken eigenlijk meer voor als je in een onbekende stad aankomt. De weg naar de stad toe moet je een ander programma (bijvoorbeeld route europa) of via de borden zelf vinden. Dus je stelt voor dat je vertrekt de kaart in op de locatie waar je naartoe gaat. Je stelt het eindpunt in (en bij CityMaps ook het vertrekpunt, maar Mapviewer plant zelf vanaf de actuele positie) en als je dan in de buurt van de stad bent waar je naartoe gaat dan zet je het programma aan. Vervolgens wordt je naar je eindlocatie gedirigeerd.

Met DigiMap, PathAway en Atlas. Plan je normaal gesproken de hele route en dan heb je dus de hele rit kaartjes en/of aanwijzingen.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 07 maart 2003, 23:22
sjak
Guest
 
Berichten: n/a
Routeplanner

Patric en andere belangstelende ik heb het hele verhaal eens gelezen en zit met de software met het volgende probleem.
Ik ben op zoek naar een routeplanner die voor mij een route kan plannen van Nederland naar ergens in Frankrijk en die daarbij tevens de te rijden route aangeeft.
Spraak is niet nodig. Ik heb een Palm M130 met 128 MB geheugen kaart en Hotlux muis.
250 euro is wel erg prijzig en TomTom routeplanner werkt weer niet vanaf SD-kaart verder geef ik ook geen voorkeur aan kaarten zelf ontwerpen.
Ik ben nu al dagen aan het zoeken maar kom er niet aan uit.

Wie kan mij verder helpen ?
Dank !
Met citaat reageren
  #24  
Oud 07 maart 2003, 23:40
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Dan zou je eens kunnen kijken naar MapViewer. De europa versie daarvan kost €89. Geen piepjes, maar wel zelf te bepalen uitsnedes van de kaarten. Ook herplanning als je toch anders wilt of moet rijden.

Ik weet dat je geen kaarten zelft wilt ontwerpen, maar een nog goedkopere variant is PathAway. Dan moet je dus inderdaad wel weer wat meer tijd investeren om een routekaart zelf te maken, maar dan heb je wel in potentie een hele hoop landen beschikbaar. Helaas is het maken van kaarten wat lastiger geworden sinds Mapblast de GPS coordinaten niet meer toont op de site. PathAway geeft overigens wel weer piepjes bij de routepunten die je opgeeft.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 08 maart 2003, 00:05
sjak
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb Mapviewer nog eens bekeken en misschien is dit toch inderdaad de beste oplossing, nu nog even uitzoeken als ik iets in de online bak heb gedaan hoe de verdere bestelling werkt.

Weet je misschien hoever ik een route kan plannen met TomTom Europa met een interne geheugen van 8 MB ?
Dus niets overzeten op de SD-kaart.

Gr. Andy
Met citaat reageren
  #26  
Oud 03 april 2003, 17:02
Fokke
Guest
 
Berichten: n/a
Interessant!!

Erg interessante thread, dank jullie wel voor de info tot nu toe! Ik ben sinds kort in het bezit van een Clié N770C/E, en daar een GPS aan koppelen lijkt me fantastisch. Maar misschien is de losse eTrex oplossing wel het handigste!
Ik zag trouwens, dat dat plaatje van ... eh.... nou ja, uit de Clie NX70, dat er vlak bij mijn huis gewandeld is

Ik ga dit even in de gaten houden dus! Maar nu moet ik uitloggen...
Met citaat reageren
  #27  
Oud 03 april 2003, 17:20
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Je bedoelt die screenshot van mij? Dat is inderdaad wel toevallig dat het dat gebied laat zien, maar ik ben daar nooit echt geweest

Als je in de gelegenheid bent dan zou je trouwens 19 april naar de "GPS op de Palm" workshop kunnen komen. Daar gaat het over de mogelijkheden van GPS op de Palm. Kun je mooi zien wat er zo'n beetje te koop is.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 04 april 2003, 07:33
Fokke
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 03-04-2003, om 18:20 heeft patrickl dit gezegd in bericht #27
Je bedoelt die screenshot van mij? Dat is inderdaad wel toevallig dat het dat gebied laat zien, maar ik ben daar nooit echt geweest
Klopt, die bedoelde ik. Later realiseerde ik me trouwens ook, dat die route waarschijnlijk op de fiets is verzameld, want voor wandelen was het wel erg ver!

Citaat:
Als je in de gelegenheid bent dan zou je trouwens 19 april naar de "GPS op de Palm" workshop kunnen komen. Daar gaat het over de mogelijkheden van GPS op de Palm. Kun je mooi zien wat er zo'n beetje te koop is.
Interessant alweer! Ik wist niet dat die workshop er was, ik zal zien of ik kan. Tsja, dat krijg je als je post zonder eerst meer te lezen op dit forum! Dat had ik weer gevonden via een zoekaktie op google...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:35.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023