Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Actueel > Nieuws en Reviews > Nieuwsarchief

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 03 februari 2003, 20:23
Xcuseme's schermafbeelding
Xcuseme Xcuseme is offline
Vriend v/d Palmclubserver
Voornaam: Marc
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 18 maart 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 165
Stuur een bericht via ICQ naar Xcuseme
'Bedrijfsleven ziet nog niets in palmpjes'

MAARSSEN - Het bedrijfsleven rust haar werknemers nog maar zelden uit met broekzakcomputers. Ondernemers zijn er niet van overtuigd dat de pda's zichzelf terugverdienen en houden de hand op de knip.

Dat blijkt uit cijfers van Dataquest. Slechts dertig procent van de handhelds wordt door bedrijven gekocht. Veruit de meeste pda's worden door particulieren aangeschaft voor particuliere doeleinden.
Ook de economische malaise zorgt ervoor dat de groei van mobiele communicatie in het bedrijfsleven is gestopt. De meeste bedrijven wachten tot de economie weer wat is opgeleefd, voordat nieuwe investeringen worden gepland.


Publicatiedatum: 3 februari 2003
Bron: Zibb.nl
  #2  
Oud 03 februari 2003, 21:11
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Jammer, je kan zo veel moois doen met die palmpjes.
  #3  
Oud 03 februari 2003, 22:49
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Nou, je kunt dat weinig vinden, ik vind het niet slecht. Die 30% zegt
juist dat de palm zijn gadgetstatus aan het verliezen is en dat het
nu als een productieverhogend apparaat beschouwd wordt.
(en niet alleen een speleding).
Bedrijven gaan wat zulke nieuwe ontwikkelingen altijd heel langzaam
overstag. Gek eigenlijk, want juist nu kunt je er pas echt goed de
mee 'spelevaren'. De oude palms (bijv. de Vx) waren wat dat betreft
een stuk zakelijker.
__________________
Word wordt nooit Perfect
  #4  
Oud 04 februari 2003, 09:37
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Question [/OT] 'Bedrijfsleven ziet nog niets in palmpjes'

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xcuseme
[b]MAARSSEN - Het bedrijfsleven rust haar werknemers nog maar zelden uit met broekzakcomputers. Ondernemers zijn er niet van overtuigd dat de pda's zichzelf terugverdienen en houden de hand op de knip.
'broekzakcomputers'

Wie verzint die termen ????

Nou ja, het zal wel aan mij liggen

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
  #5  
Oud 04 februari 2003, 23:10
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Re: [/OT] 'Bedrijfsleven ziet nog niets in palmpjes'

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaap Fresco


'broekzakcomputers'
Om het dan helemaal goed te doen als purist: jaszakrekentuig
__________________
Word wordt nooit Perfect
  #6  
Oud 05 februari 2003, 08:37
Selachii Selachii is offline
/me is crusched by NX
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 21 november 2002
Locatie: La Haye
Berichten: 37
In zekere zin kan ik het mij ook wel voorstellen.
Als je een bedrijf hebt met 50 werknemers (das relatief klein toch?)

Naja, dan is het al een hoop werk om palmdesktop op iedere computer te zetten (en te zorgen dat dit in backup roelatie komt etc). Natuurlijk zijn komen er ook problemen en doen mensen dingen fout.

Ik zeg niet dat palms niet simpel zijn of niet zullen werken. Sterker nog, ik geloof juist dat het helemaal top zou zijn. Maar een bedrijf heeft dan wel iemand in dienst nodig die er alles vanaf weet. Het kost gewoon weer veel tijd en geld....iets wat op DIT moment net een beetje te kostbaar is voor de kleine/middelgrote bedrijfjes.
__________________
Via een notitieblok naar een Palm IIIe en toen via een opa die dingen laat vallen ->gebroken ruit weer naar een notitieblok en via een Clie N770c naar een NX70v
  #7  
Oud 05 februari 2003, 09:47
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Selachii
Naja, dan is het al een hoop werk om palmdesktop op iedere computer te zetten (en te zorgen dat dit in backup roelatie komt etc). Natuurlijk zijn komen er ook problemen en doen mensen dingen fout.
Dat valt best mee. Punt een heeft de Palm een mogelijkheid om over het netwerk te synchroniseren al heb ik dat nog nooit geprobeerd, maar ten tweede weet ik uit ervaring dat het installeren van een applicatie op 50 PC's met een twee uurtjes voorbereiding ongeveer twintig minuten vergt. En dan staat overal de applicatie op exact dezelfde manier ingesteld.

En mocht je een nog niet bekende HotSync-ID hebben dan kan je die per PC on the fly aanmaken...

Het enige waarvan ik kan bedenken dat het een reden zou kunnen zijn is omdat men het nog steeds omslachtig vind. Als ik naar thuis kijk zweren mijn ouders nog steeds bij een ouderwetse agenda en vinden ze mijn Palm maar onhandig en langzaam.

Misschien kan opa een keertje met mijn ouders praten, meer op leeftijds en zo

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
  #8  
Oud 05 februari 2003, 15:26
Roeland Krul's schermafbeelding
Roeland Krul Roeland Krul is offline
Palmclub Borrelbaas
Model: Sony Clie PEG-SL10
 
Geregistreerd: 21 april 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 561
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk

Om het dan helemaal goed te doen als purist: jaszakrekentuig
[ZWAAR off-topic]
Over purisme gesproken: computer betekent niet "rekentuig" maar "meedenker"
[/ZWAAR off-topic]

Bottom line is dus dat de meeste gebruikers nog altijd de enthousiaste gadget-freaks zijn zoals wij op het Palmforum.
__________________
Wacht nog even tot de UX50 betaalbaar wordt......
  #9  
Oud 23 februari 2003, 12:24
Cybermage Cybermage is offline
Lid
Model: Palm Vx
 
Geregistreerd: 23 november 2001
Locatie: Puttershoek
Berichten: 43
Stuur een bericht via ICQ naar Cybermage
Naja, dan is het al een hoop werk om palmdesktop op iedere computer te zetten (en te zorgen dat dit in backup roelatie komt etc). Natuurlijk zijn komen er ook problemen en doen mensen dingen fout.

Ik zeg niet dat palms niet simpel zijn of niet zullen werken. Sterker nog, ik geloof juist dat het helemaal top zou zijn. Maar een bedrijf heeft dan wel iemand in dienst nodig die er alles vanaf weet. Het kost gewoon weer veel tijd en geld....iets wat op DIT moment net een beetje te kostbaar is voor de kleine/middelgrote bedrijfjes. [/b][/quote]

Ben ik helemaal mee eens. Ik werk zelf bij een relatief groot bedrijf waar ze op dit moment rond de 100 palm M515 uitgedeeld zijn aan het management en mensen die veel afspraken hebben.
Daarbij is gebleken uit huidige incidenten patroon dat we ongeveer 0,25 FTE op jaarbasis kwijt zijn per 100 palm m515 aan ondersteuning aan de palm. (daarbij is training niet meegerekend) Wat in verhouding best veel is. Mensen die geinteresseerd in de exacte berekening kunnen die ook krijgen. Verder wil ik ook nog eens een TCO berekening maken.
  #10  
Oud 26 februari 2003, 16:30
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Re: [/OT] 'Bedrijfsleven ziet nog niets in palmpjes'

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaap Fresco


'broekzakcomputers'

Wie verzint die termen ????

Nou ja, het zal wel aan mij liggen

Groeten,

Jaap
Inderdaad, stop je Palm eens in je broekzak en ga erop zitten. Eens kijken of die term dan nog voldoet!
  #11  
Oud 26 februari 2003, 16:32
Peter Bulthuis's schermafbeelding
Peter Bulthuis Peter Bulthuis is offline
Nog hetzelfde hier ;-)
Voornaam: Peter
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Holten (bij de Holterberg)
Berichten: 1.020
Ik denk dat vele bedrijven niet weten wat je allemaal met een Palm kunt doen. Zij zien deze broekzakcomputers als veredelde elektronische agenda's.
  #12  
Oud 28 februari 2003, 13:42
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Re: Re: [/OT] 'Bedrijfsleven ziet nog niets in palmpjes'

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Bulthuis

Inderdaad, stop je Palm eens in je broekzak en ga erop zitten. Eens
kijken of die term dan nog voldoet!
Nee! Zie mijn bericht hier !

Enne, Jaap. Wonen jouw ouders ook in Den Haag? Dan ga ik wel een keertje
van Opa tot Opa met ze praten.
__________________
Word wordt nooit Perfect
  #13  
Oud 03 maart 2003, 08:40
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Opa, mijn ouders wonen inderdaad nog in Den Haag, maar opa en oma zijn ze nog niet hoor... en dat wilde ik nog even zo houden

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
 

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:41.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023