Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Discussies en algemene threads

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #61  
Oud 05 februari 2004, 15:15
GtW
Guest
 
Berichten: n/a
Precies, dat is ook mijn stelling. Alleen probeert PalmOne het vervoer tussen TNT en PalmOne mijn probleem te maken.

Als PalmOne deze week niet een fatsoenlijk voorstel doet, wil ik mijn juridische bijstandsverz. inschakelen.

Heeft iemand trouwens een tel.nr. van het repair center? Het communiceert namelijk zo traag met die lui via de mail.

Gr.,
Met citaat reageren
  #62  
Oud 05 februari 2004, 15:56
RobB's schermafbeelding
RobB RobB is offline
Huisprogrammeur
Voornaam: Rob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: 82.174.252.255
Berichten: 911
Ik heb ook problemen met mijn palmpje en had al contact opgenomen met de repair service. Kreeg in eerste instantie het standaard antwoord dat het aan third party software lag maar na een kleine hint ("I'm a PalmOs developper for several years now so I
know quite a lot about PalmOs. Therefor I was almost certain it has nothing to do with 3rd party software.") gaven ze toe dat het apparaat defect was.

Echter gezien mijn wantrouwen richting reparatieafdeling (niet alleen palm) en zeker de inhoud van deze thread heb ik besloten maar met het defect te leven (onderste 5 mm van het scherm reageert niet).

Wie weet komt er ooit een patch voor. Ik ben er zelf nl niet 100% van overtuigd dat het idd een hardware probleem is. In ieder geval niet één die niet opgelost kan worden in de software (denk nl aan mis-aligment van het scherm).
__________________
Rob.

The real source of applications.
___________________________________
Met citaat reageren
  #63  
Oud 05 februari 2004, 20:00
Harry's schermafbeelding
Harry Harry is offline
Gadget Freak
Voornaam: Harry
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Locatie: Naarden
Berichten: 227
En met dat laatste ben ik het helemaal eens... Ook ik had digitizer problemen en uiteindelijk, zie ook deze thread , opgestuurd naar Palm. Binnen een week oid retour. Alles er weer op (gewoon hotsyncen) en ... ja hoor probleem weer terug!!!

Harde reset nog een keer. Weer probleem terug...

Toen, dat had ik nog niet eerder gedaan, een tijdje met een echte kale Palm gewerkt. Géén enkele applicatie, zelfs niet van de originele CD. Wat denk je? Géén problemen meer...

Toen heel voorzichtig begonnen met mijn applicaties opnieuw van internet te downloaden, opnieuw customizen en zo stap voor stap verder. Nog steeds, knock wood, geen problemen. De Tungsten|T update waag ik me echter niet aan.

Ik blijf vooralsnog volhouden dat, behoudens enige uitzonderingen, de digitizer problemen softwarematig zijn en niet hardwarematig...
__________________
Met vriendelijke groet,
Harry

Van een Sharp IQ-8300M via een Philips Velo naar een Filofax en vervolgens via een Palm V en een Palm M505 naar een Tungsten T (van teleurstelling) en een Dell AXIM X30 besteld...
Met citaat reageren
  #64  
Oud 05 februari 2004, 20:51
mmolletje
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 05-02-2004, om 20:00 heeft Harry dit gezegd in bericht #63
Ik blijf vooralsnog volhouden dat, behoudens enige uitzonderingen, de digitizer problemen softwarematig zijn en niet hardwarematig...
Toch wel appart dat ik het probleem niet meer had, nadat ik een vervangende Tungsten C (ander serie nr) had opgestuurd gekregen. Ik heb 'm thuis meteen na het opladen gesynced met precies dezelfde configuratie van de vorige unit. Bij de nieuwe kan ik alle delen van het scherm zonder problemen bereiken.
Met citaat reageren
  #65  
Oud 07 februari 2004, 08:10
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Tips voor geschillen en problemen..

Vond in deze thread nog wat info over advies van Consumentenbond (zie post van dentim).
Met citaat reageren
  #66  
Oud 24 februari 2004, 16:47
GtW
Guest
 
Berichten: n/a
... een korte update met de laatste ontwikkelingen rond het kwijtraken van mijn T3 door PalmOne.

Zoals eerder beloofd heb ik mij juridische bijstand verzekering ingeschakeld (zie een van de vorige berichten).
Ze snapten het probleem wel maar konden de zaak niet in behandeling nemen omdat ik m'n Palm in de US heb gekocht (ander Consumentenrecht o.i.d.).

Tenslotte TNT nogmaals gevraagd het bewijs te leveren dat m'n Palm bij het repair center is afgeleverd.
Binnen 1! uur had ik een scan van de fax! Hulde TNT (of toevallige de juiste persoon getroffen).

De fax heb ik direct doorgestuurd naar PalmOne met als reactie:
Citaat:
Palmone technical support have passed this P.O.D on to the correct department and they should send you a Palm unit ASAP
Pffff, eindelijk.

Ik hoop end of story.

Gr,
Met citaat reageren
  #67  
Oud 08 december 2004, 21:55
solexpaul solexpaul is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 december 2000
Locatie: Lelystad
Berichten: 149
Stuur een bericht via MSN naar solexpaul
Heeft iemand een werkende link om de status van de reparatie te bekijken? Mijn Tungsten E ben ik al een week kwijt ivm digitizer problemen.

Bedankt,

Paul
Met citaat reageren
  #68  
Oud 10 december 2004, 09:12
GtW
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi,

De link die ik door heb gekregen van Palm
was: https://www.service.palmdirect.com/r...service/GBR/EE

Dat is wel bijna een jaar geleden. Geen idee of het nog werkt.

Succes,
GtW
Met citaat reageren
  #69  
Oud 10 december 2004, 12:02
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Citaat:
Op 10-12-2004, om 09:12 heeft GtW dit gezegd in bericht #68
De link die ik door heb gekregen van Palm
was: https://www.service.palmdirect.com/r...service/GBR/EE

Dat is wel bijna een jaar geleden. Geen idee of het nog werkt.
Vorige week nog wel......
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #70  
Oud 10 december 2004, 12:33
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Op 10-12-2004, om 12:02 heeft Sander dit gezegd in bericht #69

Vorige week nog wel......
Maar sinds zondag 5 december niet meer...
Met citaat reageren
  #71  
Oud 10 december 2004, 19:17
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Citaat:
Op 10-12-2004, om 12:33 heeft fazwarts dit gezegd in bericht #70


Maar sinds zondag 5 december niet meer...
Frank, daar doelde ik ook op....

PS. Mag je de T|E trouwens gebruiken totdat je je T|3 terug hebt ?
__________________
Sander
Met citaat reageren
  #72  
Oud 10 december 2004, 19:29
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Op 10-12-2004, om 19:17 heeft Sander dit gezegd in bericht #71


Frank, daar doelde ik ook op....

PS. Mag je de T|E trouwens gebruiken totdat je je T|3 terug hebt ?
Daar is niets over gezegd. Aan de ene kant had ik wel even het idee om eens met een T|E te spelen, maar aan de andere kant is die T|E natuurlijk niet van mij, en vind ik het niet netjes om zonder toestemming iemand anders z'n Palm te gebruiken (nu maar hopen dat mijn mede-slachtoffer daar ook zo over denkt). Daarnaast staat op een plastic velletje op de T|E dat de Palm eerst volledig opgeladen moet worden, en ik heb niet het bijbehorende laadsnoer.

Gelukkig heb ik mijn TH55 nog, anders zou ik inmiddels al flink last van ontwenningsverschijnselen hebben.

Ik kreeg vandaag trouwens een mailtje van PalmOne dat ik zeer spoedig mijn eigen gerepareerde T3 terug zou krijgen. Afwachten maar weer.

Heb jij je Palm inmiddels al terug?

Voor degenen die geen flauw benul hebben waar dit over gaat:
http://www.palmclub.nl/forums/showth...threadid=17563
Met citaat reageren
  #73  
Oud 10 december 2004, 20:10
solexpaul solexpaul is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 december 2000
Locatie: Lelystad
Berichten: 149
Stuur een bericht via MSN naar solexpaul
Ik heb de TE nog niet terug, vorige week dinsdag opgestuurd. Wel een TNT code gekregen (na bellen) en hij zal dus wel op de terugweg zijn.

Rampzalige dingen die Palms van tegenwoordig, dit is mijn 6e exemplaar al binnen een jaar. (3x Zire 21 en x 3 TE) De Zires vielen spontaan uit, de eerste TE had een brakke batterij binnen 1 week en de laastste had een digitizer probleem. Hopen dat nr 6 nu goed is.

Groeten,

Paul
Met citaat reageren
  #74  
Oud 10 december 2004, 20:24
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Ondanks dat de "reparatiestatus"-site niet meer werkt, werd ik door PalmOne wel keurig via email op de hoogte gehouden van de reparatiestatus van mijn T3:

- 24 nov: T3 door mij naar Duiven opgestuurd
- 02 dec: palmOne handheld computer Received, status: Awaiting Repair
- 07 dec: palmOne handheld computer Dispatched, status: Repair/Return, The delivery will be made by courier and you should receive it within the next 3 days.
- 09 dec: (Verkeerde) Palm ontvangen
- 10 dec: You shall be receiving back your original repaired T3 handheld.
Met citaat reageren
  #75  
Oud 10 december 2004, 20:27
solexpaul solexpaul is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 december 2000
Locatie: Lelystad
Berichten: 149
Stuur een bericht via MSN naar solexpaul
Dan heb jij zeker je reparatieopgave per mail gedaan Frank, ik per telefoon dus daarom zal ik wel niet op de hoogte worden gehouden. We zijn plaatsgenoten dus misschien heb jij mijn TE wel ontvangen en krijg ik je T3 -)

Groeten,

Paul
Met citaat reageren
  #76  
Oud 10 december 2004, 20:38
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Op 10-12-2004, om 20:27 heeft solexpaul dit gezegd in bericht #75
Dan heb jij zeker je reparatieopgave per mail gedaan Frank, ik per telefoon dus daarom zal ik wel niet op de hoogte worden gehouden.
Ik heb de reparatieopgave inderdaad per mail gedaan. Daar zal het dan wel aan liggen.
Citaat:
We zijn plaatsgenoten dus misschien heb jij mijn TE wel ontvangen en krijg ik je T3 -)
Haha, dat zou wel grappig zijn
Helaas, op de TNT-envelop stond mijn adres, maar op het verpakkingsdoosje zelf stond een naam, adres en SRO-nummer van iemand uit Duitsland.

Deze T|E wil jij trouwens helemaal niet hebben. Hij is helemaal bekrast en versleten. Ziet er niet uit.
Met citaat reageren
  #77  
Oud 10 december 2004, 20:49
solexpaul solexpaul is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 december 2000
Locatie: Lelystad
Berichten: 149
Stuur een bericht via MSN naar solexpaul
Dan krijgen ze hem net zo hard weer terug

Het enige wat mij nog tegenhoud om een PPC te kopen is het feit dat daar geen palm desktop bijzit en synct met dat stomme outlook. Ooit wel eens geprobeerd labels voor bijvoorbeeld kerstkaarten met Foutlook te maken?

Groeten,

Paul
Met citaat reageren
  #78  
Oud 13 december 2004, 21:11
solexpaul solexpaul is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 december 2000
Locatie: Lelystad
Berichten: 149
Stuur een bericht via MSN naar solexpaul
Zo vandaag weer een Palm teruggekregen, niet die van mij, zal wel een gereviseerde zijn. Wel hier en daar een krasje maar dat had die van mij ook dus dat geeft niet. Zat wel een sticker op dat ik 4 uur moet laden, zal de accu vervangen zijn? Gelukkig is restoren geen probleem meer met card backup.

Ik hoop dat deze Palm nu een tijdje heel blijft. Is de garantie vanaf nu weer een jaar?

Groeten,

Paul
Met citaat reageren
  #79  
Oud 13 december 2004, 21:37
Sander's schermafbeelding
Sander Sander is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 27 november 2000
Locatie: Capelle aan den IJssel
Berichten: 547
Geen idee, maar ik weet wel zeker dat je geen 2x garantie krijgt (geen extra jaar dus). Meestal geldt dan een specifieke garantie van 1 tot 3 maanden op de reparatie. Heeft PalmOne hier niets over gecommuniceerd ?


Edit: er verdwijnen opeens weer 2 berichtjes van je, waarschijnlijk een oplettende mod. die je verdubbelde bericht heeft verwijderd. Valt wel mijn grapje in het water
__________________
Sander

Laatst gewijzigd door Sander; 13 december 2004 om 21:40.
Met citaat reageren
  #80  
Oud 15 december 2004, 21:27
solexpaul solexpaul is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 december 2000
Locatie: Lelystad
Berichten: 149
Stuur een bericht via MSN naar solexpaul
Zo, de gereviseerde Palm opnieuw ingericht. Na de eerste hotsync had ik problemen met Docs to go, gaf een fatale error. Dus even de backupdirectory hernoemd, hard reset , sync en alles er handmatig weer opgezet en de boel werkt weer prima.

Groeten,

Paul
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:42.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023