Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > GPS en Navigatie(software)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05 januari 2007, 16:40
MCvdH
Guest
 
Berichten: n/a
Michelin Tungsten t2, GPS niet herkend

Hallo,

Wie helpt. Na een tijdje niet gebruikt te zijn, wil mijn Tungsten T2 met Michelin software de GPS-muis niet meer herkennen (No fix, no GPS). Ik weet niet of het softwarematig of hardwarematig is. (Muis, kabel, verbinding(sstekkers), handheld). (Reset en restore helpen niet, michelinsoftware werkt zonder foutmelding). Zijn er bekend zwakke delen?
Woont er iemand in de buurt (Tilburg, Den Bosch) met een werkende combinatie die even wil helpen de losse onderdelen te testen? (ik heb de set uitgebouwd en een losse 12 volt voeding).
Met citaat reageren
  #2  
Oud 05 januari 2007, 18:43
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Je kan je hardware testen met een alternatief freeware GPS-programma, zoals Cetus of CoToGPS.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #3  
Oud 05 januari 2007, 23:16
MCvdH
Guest
 
Berichten: n/a
Gerard,

Bedankt. Beide programma's waren me onbekend. Ze reageren niet op de muis. Waarschijnlijk is het dus de kabel of de muis die kapot is. Mocht er dus iemand in de buurt zijn bij wie ik mijn/zijn kabel of muis mag lenen/uitproberen om te testen dan houd ik me aanbevolen. De kabel die ik gebruik heeft een mUSB-stekker aan de muis-kant en een ronde MD6-stekker aan de andere kant. Hierna komt er een verloopkabeltje naar de zgn T-box met een telefoonstekker aansluiting. De T-box is aangesloten op de voeding en met een andere kabel op de Tungsten T2 (stickertje: IC-M5_GRS for Palm M500/505). (op de muis brand het ON-lampje wel).
Met citaat reageren
  #4  
Oud 06 januari 2007, 11:06
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MCvdH Bekijk bericht
Beide programma's waren me onbekend. Ze reageren niet op de muis.
Je had de goede instellingen? Cetus geeft altijd: 'no GPS'?
Citaat:
De kabel die ik gebruik heeft een mUSB-stekker aan de muis-kant en een ronde MD6-stekker aan de andere kant. Hierna komt er een verloopkabeltje naar de zgn T-box met een telefoonstekker aansluiting. De T-box is aangesloten op de voeding en met een andere kabel op de Tungsten T2 (stickertje: IC-M5_GRS for Palm M500/505).
Het lijkt mij een ingewikkelde konstruktie. Is de kabelset en de muis niet van Kirrio?
Citaat:
(op de muis brand het ON-lampje wel).
Gaat dit na een bepaalde tijd nog knipperen? Zo ja, dan is je muis nog in orde. Je hebt na de lange tijd in rust wel weer een initial fix nodig.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #5  
Oud 06 januari 2007, 17:29
MCvdH
Guest
 
Berichten: n/a
Gerard,

Ja, de bekabeling is houtje-touwtje. Uiteindelijk gaat het maar om 4 draadjes. GPS-in,GPS-uit, Voeding en Ground.
Het lampje gaat niet knipperen, maar deed dat toen de constructie werkte ook niet.
Het is een GNS-MGPS muis (zonder blue-tooth, met TMC module). Ik heb er geen beschrijving van, en weet dus niet welk protocol hij spreekt. Dat de fix lang duurt begrijp ik, ik zie alleen bij aan en afkoppelen van de muis geen statusverandering op het scherm.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 06 januari 2007, 19:54
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
En welke melding krijg je dus in Cetus? "No gps" of "no fix"?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 08 januari 2007, 22:39
MCvdH
Guest
 
Berichten: n/a
De cetus zegt "no gps". Over een fix praat hij niet.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 08 januari 2007, 23:45
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MCvdH Bekijk bericht
Ja, de bekabeling is houtje-touwtje. Uiteindelijk gaat het maar om 4 draadjes. GPS-in,GPS-uit, Voeding en Ground.
Heeft de muis geen PS/2 konnektor (zoals de muis en keyboard op je PC)? Eventueel kan je op de receive het signaal meten.
Citaat:
Ik heb er geen beschrijving van, en weet dus niet welk protocol hij spreekt.
Normaal is dit NMEA 4800 baud, maar welke muis heb je juist?
Citaat:
Dat de fix lang duurt begrijp ik, ik zie alleen bij aan en afkoppelen van de muis geen statusverandering op het scherm.
Dat wijst dan op een muis die stuk is of op een onderbreking in de verbinding van het RS232 RxD signaal.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #9  
Oud 09 januari 2007, 14:28
MCvdH
Guest
 
Berichten: n/a
Dat vrees ik ook. Als iemand een kabeltje of een muis heeft zodat ik kan proberen, houdt ik me aanbevolen.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:30.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023