Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Discussies en algemene threads

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19 november 2004, 16:43
Danny2005 Danny2005 is offline
Lid
Voornaam: Danny
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 juli 2004
Berichten: 35
Reperatie info van Palmone

Mijn Tungsten T3 is inmiddels 3 keer naar het reparatie centrum van Palmone geweest.
Hij staat nu weer te laden en hopelijk krijg ik geen problemen meer.
Omdat dit niet de eerste keer is heb ik Palmone gevraagd om mij informatie te verschaffen wat er is gevonden en wat er aan gedaan om het te verhelpen.
Hier krijg ik geen duidelijk antwoord op. Er zou geen reparatie gegevens zijn, of alleen maar een lijst onderdeel nummers waar dan niets aan zou hebben!
Ik kan mij dit niet voorstellen dat Palmone dit niet heeft. Deze gegevens zijn essentieel.
Wie heeft adviezen, want ik wil weten wat er nu is gebeurd met mij T3.
Is Palmone trouwens ISO gecertificeerd??

grt Danny
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 november 2004, 17:12
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ze zullen vast wel ISO gecertificeerd zijn. Of dat echter wat zegt over klantvriendelijkheid... Want daar gaat het hier eigenlijk gewoon over.
Misschien heeft Palmrepair (zoekfunctie) een lijst met onderdeelnummers of kun je daar anderszins geholpen worden.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 november 2004, 17:49
Underdog's schermafbeelding
Underdog Underdog is offline
Yèèèèès
Voornaam: AJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Groningen city
Berichten: 724
Stuur een bericht via ICQ naar Underdog
als ik was had (2x gebeurt) krijg ik steeds gewoon nieuwe...
__________________
There is no need to fear ---
Underdog is here!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 november 2004, 18:52
Danskonijn's schermafbeelding
Danskonijn Danskonijn is offline
Een echte meelezert
Voornaam: Sander
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 25 april 2003
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 264
Nou Underdog, misschien is het dan interessant voor Danny als je iets meer over jouw ervaringen zegt?

Dat PalmOne de reparaties niet bijhoudt is natuurlijk onzin. Je hebt garantie op een reparatie, dus ze zullen het wel moeten bijhouden.

Dat ze je niet willen vertellen wat er allemaal precies is gedaan aan je Tungsten kan ik me wel voorstellen. Als iedereen met een defecte Palm hier vragen over zou gaan stellen dan zouden ze een hele nieuwe afdeling moeten opzetten. En laten we eerlijk zijn, voor een gemiddelde klant is het ook niet interessant, zolang hij het maar weer doet.
__________________
Het konijn maakt een uitstapje....X50v
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 november 2004, 23:21
Underdog's schermafbeelding
Underdog Underdog is offline
Yèèèèès
Voornaam: AJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Groningen city
Berichten: 724
Stuur een bericht via ICQ naar Underdog
Je moet qua garantie niet naar PalmOne gaan maar naar je reseller, deze is wettelijk verantwoordelijk hiervoor. Als ze je doorsturen naar palmone (bellen, dingen opsturen etc) moet je zeggen dat dit niet jou probleem is maar hun probleem aangezien je de PDA bij je reseller hebt gekocht en niet bij PalmOne. Zodoende moeten zij het oplossen (maakt niet uit hoe, ze kunnen hem naar palmone sturen, of je een nieuwe geven). Maar in ieder geval scheelt het je een hoop werk.
__________________
There is no need to fear ---
Underdog is here!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 20 november 2004, 11:39
Danny2005 Danny2005 is offline
Lid
Voornaam: Danny
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 juli 2004
Berichten: 35
Bedankt voor jullie reacties.
Underdog, ik ben twee keer naar mijn reseller ( Dixons) gegaan voor reparatie. Zij sturen het apparaat ook op en wel naar hetzelfde adres waar ik het deze keer rechtstreeks heb opgestuurd. Dus dat is hetzelfde verhaal.

Danskoniijn, Als je bekijkt hoeveel reacties je krijgt als je een reparatie inbrengt ( mails, tevredenheidsonderzoek etc) kan ik mij niet voorstellen dat er in één van deze mails niet kan staan wat er aan je PDA is gedaan. Daarnasst zie dat er door verschillende personen op dezlfde reactie van mij wordt gereageerd en ook nog met verschillende antwoorden. Tenslotte is het MIJN PDA, en wil ik gewoon weten wat er aan gedaan is.
Als je nl ISO gecertificeerd bent moet hier een kwaliteitssysteem achterzitten. Deze zegt o.a. iets over klachten / reparaties en verbeteringstrajecten hiervan. Dus moeten ze een gedetailleerde lijst bijhouden.

Ik vind het zeer vreemd dat een Firma als Palmone, en dat hoeft niet in zeer gedetailleerde vorm, geen reparatie info wil geven. Het lijkt erop dat ze iets willen verbergen, wat mijnsinziens iets over het bedrijf / producten zegt.

Als iemand nog een tip heeft dan hoor ik het heel graag.

PS: De achtergrond dat ik deze info wil hebben is dat mijn T3 reeds 3 keer kapot is gegaan en wel met hetzelfde verschijnsel. Nu is mijn garantie afgelopen en ik zeker weten dat er iets aangedaan is zodat ik niet over twee maanden weer moet constateren dat ie wer kapot is.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 20 november 2004, 11:52
Danskonijn's schermafbeelding
Danskonijn Danskonijn is offline
Een echte meelezert
Voornaam: Sander
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 25 april 2003
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 264
Citaat:
PS: De achtergrond dat ik deze info wil hebben is dat mijn T3 reeds 3 keer kapot is gegaan en wel met hetzelfde verschijnsel. Nu is mijn garantie afgelopen en ik zeker weten dat er iets aangedaan is zodat ik niet over twee maanden weer moet constateren dat ie wer kapot is.
Garantie is relatief Je staat volledig in je recht als je na de garantietermijn van 1 jaar bij problemen toch nog een beroep doet op de garantie. Het zal helaas wel steeds moeilijker worden om dit recht te claimen. Maar kijk maar eens rond op sites als die van de Consumentenbond en sites over consumentenrecht.

En in jouw geval is gewoon aangetoond dat het gaat om een zwakke plek in de T3. Ze dienen het ook over 2 maanden gewoon weer te repareren. Al zou je de beslissing misschien wel moeten forceren met enkele dwingende e-mails.
__________________
Het konijn maakt een uitstapje....X50v
Met citaat reageren
  #8  
Oud 20 november 2004, 13:36
Danny2005 Danny2005 is offline
Lid
Voornaam: Danny
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 juli 2004
Berichten: 35
Citaat:
Al zou je de beslissing misschien wel moeten forceren met enkele dwingende e-mails.
Daarom wil ik nu deze info hebben!!!
En dat is al niet eenvoudig.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 20 november 2004, 13:53
Underdog's schermafbeelding
Underdog Underdog is offline
Yèèèèès
Voornaam: AJ
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 15 juni 2003
Locatie: Groningen city
Berichten: 724
Stuur een bericht via ICQ naar Underdog
Citaat:
Op 20-11-2004, om 13:36 heeft Danny2005 dit gezegd in bericht #8


Daarom wil ik nu deze info hebben!!!
En dat is al niet eenvoudig.
Gewoon boos worden daar dat je een oplossing wil en dat jij niets met PalmOne te maken hebt maar met hun. Gewoon letterlijk zeggen dat je een NIEUWE T|3 wilt aangezien hij continu stuk gaat. Niet meebuigen naar andere alternatieven. Er is genoeg gebleken dat je een zwakke T|3 hebt. Dat moeten ze bij de Dixons ook wel inzien.
__________________
There is no need to fear ---
Underdog is here!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 20 november 2004, 21:32
Boudewijn's schermafbeelding
Boudewijn Boudewijn is offline
Lang leve de PalmClub!!
Voornaam: Arie
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 15 juli 2002
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 119
Stuur een bericht via ICQ naar Boudewijn
Danny, je hebt volkomen gelijk vwb je rechten!
Maar wat voor probleem heb je dan steeds met je T3? Is daarover niets te vinden op dit of andere forums? Of ben je wellicht de enige? Dan heeft P1 niet zoveel te verbergen, toch?
__________________
<<< RADIATION: it is hardly a danger, but merely a risk ... >>>
Met citaat reageren
  #11  
Oud 20 november 2004, 22:34
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Er loopt ergens een oude thread over reparatie/problemen met palmOne. Verder:
Citaat:
Underdog, ik ben twee keer naar mijn reseller ( Dixons) gegaan voor reparatie. Zij sturen het apparaat ook op en wel naar hetzelfde adres waar ik het deze keer rechtstreeks heb opgestuurd. Dus dat is hetzelfde verhaal.
gaat dit niet helemaal op omdat je binnen een bepaalde termijn vanaf de eerste keer dat je problemen krijgt met een apparaat een oplossing mag eisen die je wilt accepteren (in dit geval bij Dixons: nieuwe geven of geld terug bv.). De tip van Underdog is gewoon goed. Kan nog steeds toch? Succes Rudy (die ook eens zo stom is geweest zelf met palmOne te gaan klooien.... ).
Met citaat reageren
  #12  
Oud 23 november 2004, 15:10
Danny2005 Danny2005 is offline
Lid
Voornaam: Danny
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 juli 2004
Berichten: 35
Reactie van Palmone

Na nog een email te hebben gestuurd met o.a. de dreiging dat, als ik nu geen antwoord op mijn vraag krijg, dat ik een officiele klacht ga indien op directie niveau, heb ik eindelijk reactie van Palmone.
Het antwoord was, wat ik al vermoede, "er is niets gevonden, T3 is uitgebreid getest en alles fuctioneerde"
Afgesproken is nu wel dat als ik weer hetzelfde probleem krijg, gaan ze nog een keer naar kijken en wordt mijn Palm van huis opgehaald. In dat geval zal ik zelf uitgebreide informatie van het probleem bijsluiten.
Heb dus toch nog wel iets bereikt, maarja probleem is waarschijnlijk nog niet opgelost. Dussss afwachten maar!.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023