Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05 januari 2001, 20:43
John
Guest
 
Berichten: n/a
Question

Heeft er iemand hier ervaring met het gebruik van de Palm als universele afstandsbediening ??
Met citaat reageren
  #2  
Oud 05 januari 2001, 21:44
Guy Sie
Guest
 
Berichten: n/a
Lukt niet echt met succes met de standaard IR poort op de Palm. Hij heeft namelijk een heel triest bereik en een heel nauwe beam; je moet echt precies op de sensor richten en dan nog heb je niet veel meer dan 2m bereik.

Echter, er bestaat een OmniRemote apparaatje (met bijbehorend programma, een van meerdere overigens) dat je in een III serie kunt pluggen die een veel sterkere IR poort heeft. Dan is ie wel gaaf.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 05 januari 2001, 21:45
ChrisDC
Guest
 
Berichten: n/a
Ik weet dat het kan, je vind allerlei toepassing op het net. Volgens de geruchten, zou je zelfs een auto kunnen openen met je palm.

ChrisDC
Met citaat reageren
  #4  
Oud 05 januari 2001, 23:22
bob's schermafbeelding
bob bob is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 10 december 2000
Berichten: 1.056
Citaat:
[i]Volgens de geruchten, zou je zelfs een auto kunnen openen met je palm.[/b][i]
Helaas...dat werkt niet omdat je progs als "OmniRemote" moet "programmeren" met een originele afstandsbediening. Het bereik van de Palm is te klein om dat ongezien te doen.
__________________
Bob jij of bob ik?
Met citaat reageren
  #5  
Oud 06 januari 2001, 01:11
Guy Sie
Guest
 
Berichten: n/a
Volgens het verhaal dat ik gehoord heb was het bewezen dat het theoretisch kon om autos zo te stelen, en daarna net zo hard bewezen dat dat in de praktijk niet mogelijk was om genoemde redenen.

Jammer, jammer
Met citaat reageren
  #6  
Oud 06 januari 2001, 23:25
Henk Vrieselaar's schermafbeelding
Henk Vrieselaar Henk Vrieselaar is offline
Forumbikkel
Voornaam: Henk
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Locatie: Lemmer
Berichten: 984
Zelf heb ik Palmremote (http://hotfiles.zdnet.com/cgi-bin/texis/swlib/hotfiles/info.html?fcode=000Z8F&b=zdpalm) een keer geprobeerd, werkt goed, maar zoals boven reeds genoemd, moet je goed naar je tv en andere apparatuur richten. Een "normale" afstandsbediening van een paar tientjes werkt veeeeeeeel beter. Maar ja, als je even de blits wilt maken met je Palm...
Kan misschien ook verhuizen naar de afdeling nutteloze progs?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 07 januari 2001, 01:42
Guy Sie
Guest
 
Berichten: n/a
Wat ik overigens leuk vind is dat er van die dure universele remotes zijn (De Philips Pronto(? precieze naam ontgaat me even)) enzo) die ook geprogrammeerd kunnen worden met 'andere' dingen dan enkel afstandsbediening-schemas.
En dat er dus mensen zijn die ook organizer-software op zo'n universele afstandsbediening doen. Terwijl wij remote-control software op onze organizer zetten. Toch grappig
Met citaat reageren
  #8  
Oud 13 januari 2001, 15:20
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Je hebt de keuze:
Omniremote is het bekendst maar palmremote schijnt ook goed te zijn.
Witched TV is volgens de reviews slecht.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 28 januari 2001, 19:51
vlim
Guest
 
Berichten: n/a
Ik gebruik omniremote. Voor m'n tv te bedienen (panasonic) werkt het niet goed: ik moet erg precies richten en binnen een halve meter blijven. Voor m'n reciever (technics) werkt het wel goed: op ongeveer 2 meter. De ir-ontvanger van het apparaat lijkt dus erg belangrijk voor de prestaties. Ik vind het wel een tof programma. Heeft overigens iemand zo'n ir versterker voor de palm V?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 29 januari 2001, 07:22
Kuiken
Guest
 
Berichten: n/a
Wink Remote

Ik gebruik omniremote en moet toegeven dat het behoorlijk varieert hoe goed het werkt. Met mijn philips TV werkt het bijvoorbeeld een heel eind (ongeveer 6m). Echter met mijn Technics setje werkt het slecht ongeveer 2m. Wel handig is dat je macros kan maken waardoor mijn visor alles in een keer uitzet.

In het algemeen kan ik zeggen dat ik omniremote vaak gebruik. Helemaal als ik mijn afstandbediening kwijt ben.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 11 juni 2001, 07:58
DeM@rt's schermafbeelding
DeM@rt DeM@rt is offline
Cyber lid
Voornaam: Martin
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Eerste stad aan de Waterweg
Berichten: 621
Bij mijn review http://palmclub.nl/reviews/accessoir...rd/omniremote/ is de volgende opmerking vergeten:
Opmerking: Ten tijde van deze review werkte de software (nog) niet op alle Palms.
Volgende modellen hebben problemen:Sony Clie, Palm m500 & m505.
Hier wordt door de makers aan gewerkt en je kunt je via email (aanmelden op de website) in laten lichten wanneer dit gereed is.
Verder is het mogelijk dat Omniremote niet werkt wanneer je Palm onder OS 3.3 draait. Hiervoor bestaat helaas geen patch.

__________________
When I see the price that you pay
I don't wanna grow up
Met citaat reageren
  #12  
Oud 11 juni 2001, 17:01
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob
Helaas...dat werkt niet omdat je progs als "OmniRemote" moet "programmeren" met een originele afstandsbediening. Het bereik van de Palm is te klein om dat ongezien te doen.
Dit is niet voor alle modellen waar. De IIIxe heeft wel een fors bereik. 5 tot 6 meter haal ik zonder problemen bij alle apparaten! Ook precies richten is niet noodzakelijk!
Met citaat reageren
  #13  
Oud 11 juni 2001, 17:50
DeM@rt's schermafbeelding
DeM@rt DeM@rt is offline
Cyber lid
Voornaam: Martin
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Eerste stad aan de Waterweg
Berichten: 621
Dirk en Bob
Als je de review leest, kom je zowel een tabel met bereik tegen én een link naar een database met IR gegevens zodat je de oorspronkelijke AB niet nodig hebt.
M@rt
__________________
When I see the price that you pay
I don't wanna grow up
Met citaat reageren
  #14  
Oud 12 juni 2001, 23:04
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Welke review?
Met citaat reageren
  #15  
Oud 26 oktober 2001, 17:08
rrr
Guest
 
Berichten: n/a
Ik draai op mijn Visor DeLuxe OS 3.1H (volgens mij de hoogste die er op draait) maar ik kreeg OmniRemote niet aan de praat. "Another program is blocking the serial port. Check other IR programs on the Pilot. Check the Prefs program, make sure Serial/IR is set to Cradle."

Dat laatste kan ik niet vinden en ik zou niet weten welke andere programma's IR gebruiken. Ik heb als programma's:
Address, AvantGo, CardSerialLibrary, Citymaps, CityTime, CryptInfo, Date Book, Date Book+, DeepReader, Eudora, EudoraWeb, Expense, Graffiti, GSM Library, HandWrite, Mail, Memo Pad, Net Library, Network, powerOne, ptelnet, Phone, Phonebook, Ping, Remote, Route, SMS, To Do List.

ReindeR
Met citaat reageren
  #16  
Oud 26 oktober 2001, 22:29
markgesink
Guest
 
Berichten: n/a
OmniRemote loopt vast...

Bij mij loopt OmniRemote vaak vast (Fatal Error). Na een soft reset doet hij het weer. Beetje vaag. Hebben meer mensen hier last van?
Met citaat reageren
  #17  
Oud 28 oktober 2001, 13:49
DEbri
Guest
 
Berichten: n/a
PDA als afstandbediening

Ik heb Omniremote heel kort geprobeerd met m'n Visor Pro en m'n Philips TV. Ik kreeg het niet direct aan de praat en probeer het later nog wel een keer. Ik weet dat ze voor de Visor een Springboard module hebben waarmee je een veel betere en krachtigere IR krijgt. Deze module is echter niet echt goedkoop. Als deze module ook alle andere functies van de IR poort over kan nemen, dan koop ik het waarschijnlijk nog wel een keer. Ik vind het best onhandig dat de visor de IR poort aan de zijkant heeft zitten en het lijkt me best handig als je software kunt overbeamen met 2 of meer meters ertussen en zonder mikken. Dan worden IR multiplayer spellen in eens ook een stuk leuker.
Met deze hardware kun je denk ik ook wel een auto open krijgen omdat de IR veel krachtiger is. Met een inteligente universele afstandbediening kan dit ook zonder problemen. Autofabrikanten zijn daarom massaal overgestapt op een radiogolf systeem. Mijn Opel Astra heeft dat ook. Je hoeft je sleutel dan ook niet meer te mikken en zelfs in je zak werkt het nog.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 28 oktober 2001, 14:16
dirk's schermafbeelding
dirk dirk is offline
Ere-moderator Palmclub
Model: TRG Pro
 
Geregistreerd: 03 januari 2001
Locatie: In the car ;-)
Berichten: 3.017
Shit, op m'n IIIxe haalde ik makkelijk 8 a 9 meter. M'n TRG pro haalt nog geen anderhalve meter!
Met citaat reageren
  #19  
Oud 28 oktober 2001, 17:51
DeM@rt's schermafbeelding
DeM@rt DeM@rt is offline
Cyber lid
Voornaam: Martin
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 21 november 2000
Locatie: Eerste stad aan de Waterweg
Berichten: 621
IR Range Test Results
A lot of people have asked us about the range that one can expect when using OmniRemote™ and unfortunately we didn't have an answer for them simply because there are so many factors that come into play when using infrared communication. Some of these include the model and type of PalmOS PDA being used, the environment in which the equipment is located (eg- a bright, sunny living room or a dark purpose-built A/V room), the type of device you are trying to send to (eg- cable box or high-end audio equipment) and the device (eg- remote control) you are asking OmniRemote™ to learn from.

So with that said, we decided the best way to give an idea of what one could expect when using OmniRemote™ is to provide a listing of what we observed in our lab. The information provided here should be used as a guideline and is not meant to be used as a guarantee of performance.

Zie tabel:
http://www.pacificneotek.com/range.htm
M@rt
__________________
When I see the price that you pay
I don't wanna grow up
Met citaat reageren
  #20  
Oud 29 oktober 2001, 12:21
QuinnBlackwatch
Guest
 
Berichten: n/a
Op mijn Palm M505 krijg ik omniremote niet aan de praat, ik krijg net als "rrr" deze errormessage:

"Another program is blocking the serial port. Check other IR programs on the Pilot. Check the Prefs program, make sure Serial/IR is set to Cradle."

buiten GSMtool (die ik er zelfs af had gehaald heb ik niks dat de IR poort gebruikt....

wie heeft ervaring met dit probleem?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:53.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023