Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Software (synchronisatie, tips, hacks)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06 september 2008, 11:49
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Backuppen van de juiste Palm Data map

Hallo,

Omdat ik de locatie van de Palm datamap niet kan verplaatsen naar mijn netwerkmap op een NAS (dat gaat fout met de hotync en om onduidelijke redenen raak ik daarna steeds mijn gebruikersnaam kwijt), wilde ik maar een script maken, om Windows deze map dagelijks te laten backuppen naar de netwerkschijf buiten Palm Desktop om. In geval van calamiteit of een herinstallatie van Windows, kan ik dan later altijd deze map terugzetten en hoef ik niet alle gegevens opnieuw te installeren.
Ik ben er echter niet zeker van welke map(pen) ik dan precies zal laten backuppen: Gaat het alleen om de map C:\Palm\"gebruikersnaam", of moet ik ook nog andere submappen onder C:\Palm laten backuppen?
bvd
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #2  
Oud 06 september 2008, 12:02
The Adder The Adder is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 07 juli 2005
Locatie: Wilde Westen
Berichten: 80
Als je in de Palm Desktop via het menu "tools" -> "options" de data directory naar je NAS zou laten wijzen moet het syncen 'in principe' goed gaan en heb je geen backup script nodig (afgezien van het backuppen van de NASi schijf)

Lukt dat niet kijk dan wat de data directory is en maak een backup van deze map MET alle onderliggende submappen.

In geval van een herinstallatie kan je dan deze map weer terug zetten en de data directory via Palm Desktop weer hiernaa laten verwijzen.

Dat laatste doe ik al jaren zo en heeft altijd goed gewerkt (ook met meerdere gebruikers en na meerdere crashes...)

Succes!
Met citaat reageren
  #3  
Oud 07 september 2008, 12:21
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hallo,

Bedankt voor je reactie. Jouw eerste suggestie - en de meest voor de hand liggende- had ik zelf al uitgeprobeerd, maar na elke hotysnc en uitloggen uit Windows XP en weer opnieuw inloggen, bleek daarna mijn gebruikersnaam te zijn verdwenen. Hoe dat werd veroorzaakt??: de netwerkmapping naar de NAS, waar Palm Desktop geen raad mee weet? Het uitloggen en inloggen met verschillende gebruikers op de PC? Dat kan dus ook heel goed een Windows gerelateerd probleem zijn, maar ik kon het niet oplossen...Vandaar dat ik de oplossing van een backupscript heb bedacht. Het wil een enkele keer gebeuren, dat ik een image terug moet zetten van de systeemschijf en in zo'n geval ben ik dan nu dus ook mijn Palm Data kwijt. Vandaar dat ik heb bedacht om voor de zekerheid een backup van mijn Palm data op een andere partitie te zetten, die ik in geval van een systeemrestore met een image via Verkenner kan terugplaatsen naar de C:\Palm...
Onder die map C:\Palm hangen heel dus veel mappen, waaronder eentje met de eerste letter van mijn gebruikersnaam, met mijn data. Die wil ik dus zeker backuppen. Verder zie ik nog een _PqiTemp_. Moet die ook gebackupped worden?
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???

Laatst gewijzigd door apeka; 07 september 2008 om 12:28.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 september 2008, 11:17
The Adder The Adder is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 07 juli 2005
Locatie: Wilde Westen
Berichten: 80
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka Bekijk bericht
Verder zie ik nog een _PqiTemp_. Moet die ook gebackupped worden?
Ik zou niet zo 1,2,3 weten wat pqi zou kunnen zijn maar het lijkt meer een tmp map te zijn voor installatie o.i.d.

Over hoeveel data spreken we hier onder de map c:\palm? Ik zou voor de zekerheid en als we hier niet over tientallen mega's spreken gewoon alle data backuppen (of tenminste de eigen map, maar dat zei je al)

P.S. ik heb trouwens in mijn "program files" een map PalmOne met daaronder alle Desktop en Hotsync programma's en in de data map (via Desktop ingesteld) met alleen maar mijn persoonlijke map zonder extra mappen zoals _pqitemp_ o.i.d.....

scucces!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:57.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023