Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > Windows Mobile - Algemeen > Palm Treo 500v (Windows Mobile)

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 16 februari 2008, 22:58
joranvandam
Guest
 
Berichten: n/a
Angry Problemen synchronisatie palm 500V

Hey!

Sinds vandaag ben ik in het bezit van een witte palm 500v van Vodafone.
Helaas lukt het helemaal niet te synchroniseren. De pc geeft ook direct foutmeldingen nadat ik de cd start. Ik moet zogenaamd Adobe Acrobat Reader, versie 8 hebben, terwijl dat al lang op de pc staat.

Ik heb ook sinds kort een nieuw pc met windows vista, dus misschien is dat de reden. Geen idee! Op Windows Vista kun je normaliter synchroniseren via het Windows Mobile Apparaatcentrum. Dit ging bijvoorbeeld op XP via activesync bij andere pda's.
Mijn HTC p4350 van m'n werk, doet het prima via dat apparaatcentrum. Maar bij de Palm dus niet! Ik krijg een foutmelding dat er iets mis is met de verbinding en dat ik het opnieuw moet proberen.... Maar tot zover, lukt het me dus niet...

Wie kan me helpen???
Met citaat reageren
  #2  
Oud 16 februari 2008, 23:46
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Hallo Joran, welkom hier.

Heb je al geprobeerd ActiveSync te installeren of kom je niet zover met de cd? Je kan proberen om, terwijl de pc begint de cd te laden, shift ingedrukt te houden om de cd autostart te annuleren. Je kan via Explorer/Verkenner eens kijken wat er op die cd staat.

Probeer anders ook eens een andere pc. Het kan evengoed daar aan liggen. Probeer ook de Treo een soft reset te geven, zodat je zoveel mogelijk uit kan sluiten.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 februari 2008, 11:36
joranvandam
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi Domenique!

Dank je wel voor je snelle bericht.
Ik heb het geprobeerd... en met de verkenner kom ik ook op de cd. Eindelijk herkent Vista het programma, maar als ik het wil installeren, geeft Vista een foutmelding dat de installatie mislukt is... Op onze andere pc, exact hetzelfde....
Ik heb even geen idee wat ik nu moet doen....Want om nou handmatig al die contacten uit Outlook in te tikken, lijkt me ook niet zo'n prettig vooruitzicht! Heb je nog een paar tips??
Alvast bedankt voor het reageren!!
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 februari 2008, 11:57
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Active sync werkt niet onder vista, helaas.

In theorie zou je 500v gewoon herkent moeten worden.

Heb geen vista, maar er is zoiets als advanced .... connection wat je zou kunnen uitvinken.

ff bij de buren neuzen is wellicht ook een idee.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 18 februari 2008, 10:44
joranvandam
Guest
 
Berichten: n/a
Hey Jeroen en Domenique...
Nou het is gelukt! ik heb uiteindelijk alles er afgegooid, de installatie cd, niet gebruikt en vanaf de microsoft site een nieuwe windows mobile device center geïnstalleerd. Nu werd het apparaat wel herkend en is de palm volledig gesynchroniseerd.
Bedankt voor de tips!!!

Groetjes,
Joran
Met citaat reageren
  #6  
Oud 31 maart 2008, 10:02
MikeO MikeO is offline
Lid
Model: Palm Treo 500v
 
Geregistreerd: 31 maart 2008
Berichten: 20
Probleem is opgelost maar als info voor andere leden leek mij handig.

Voor Windows Xp dien je Microsoft ActiveSync 4.5 te installeren. Laatste versie kun je hier downloaden.
Download Microsoft ActiveSync 4.5 Software – Windows Mobile Updates

Voor Windows Vista dien je Windows Mobile Apparaatcentrum te installeren. Deze kun je hier downloaden.
Downloadinformatie: Windows Mobile Apparaatcentrum 6.1 voor Windows Vista

ActiveSync moet je niet onder Vista gaan installeren.

Tevens is het belangrijk om eerst ActiveSync of Mobile Apparaatcentrum te installeren op de pc en daarna pas de Treo 500 aan te sluiten op de pc.

De software staat ook op meegeleverde cd maar kan verouderd zijn. Altijd beter om even naar de laatste versie te zoeken op internet.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:19.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023