Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22 augustus 2007, 09:30
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Instellingen KPN Surf en Mail

Hallo,

Ik heb een vraag waar KPN Klantenservice me geen antwoord op weet te geven...
Sinds een maand heb ik bij mijn abonnement het pakket Surf en Mail Totaal. Op de betreffende servicepagina van KPN staat te lezen dat je met dit pakket KPN Vandaag als startpagina zou moeten krijgen. Echter, ik ga met Blazer nog steeds naar mijn eigen startpagina. Ik heb e.e.a. gecheckt bij mijn Treo 680netwerkinstellingen: die staan op Internet Everywhere GPRS en zijn "Locked". Volgens de KPN zou dit KPN Internet moeten heten, maar ik kan deze instellingen niet aanpassen/verwijderen, omdat dit is opgevoerd door de provider...
Ik heb van KPN nu zelfs een nieuwe SIM kaart gekregen: een USIM 5-kaart zelfs, maar het maakt geen verschil. Internetten en mailen gaat overigens probleemloos, maar ik krijg het angstige idee, dat ik nog steeds via mijn belbundel zit te internetten en niet via Surf en Mail, hoewel KPN dit ontkent...
Wie heeft een idee? Zie ik spoken..?
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 augustus 2007, 00:15
robvanvliet's schermafbeelding
robvanvliet robvanvliet is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 16 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 288
Stuur een bericht via ICQ naar robvanvliet Stuur een bericht via Instant Messenger naar robvanvliet Stuur een bericht via MSN naar robvanvliet Stuur een bericht via Yahoo naar robvanvliet Stuur een bericht via Skype™ naar robvanvliet
Surf & Mail heeft alleen betrekking op de GPRS kosten. Het maakt niet uit wat voor internet verbindig je gebruikt. Ik gebruik zelf de APN van XS4All met S&M, en dat gaat prima.

Rob
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 augustus 2007, 08:15
edwin2003 edwin2003 is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 november 2003
Locatie: Noordwijk
Berichten: 265
Simpele check is om gedurende een factuurperiode het internetten sterk te beperken. Na die periode zie je gelijk op je factuur hoe en wat. Ikzelf heb een vodafone live abo maar kwam er na veel onduidelijkheid achter dat alleen de vodafone live pagina's daar onder vielen. Mail e.d. ophalen kost dus bij mij gewoon data verkeer (15min á 0,68 o.i.d)
__________________
Vodafone, Sim-Lock vrij, FW01.71, SW Treo650-1.20-ENA
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 augustus 2007, 13:32
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hallo,

Goede tip van Edwin om tijdens een factuurperiode niet of zo min mogelijk te internetten (da's wel afzien... Als het dus goed is, zou ik hierna ten laste van mijn SIM Only bundel geen dataverkeer meer gefactureerd mogen zien. Als ik Mail opstart op mijn Treo vraagt ie altijd heel keurig eerst om verbinding te mogen maken. Vervolgens wordt de GPRS verbinding opgestart, dus ik heb er een goed gevoel over..tsja, en ze noemen het dus Surf & mail: Dan mag je toch verwachten dat je ook kunt mailen met dit pakket. Hoe zit het dan met updaten van bepaalde gegevens als bij World Mate of software updates via GPRS? Tijd zal het leren.....

@Rob:
Mijn netwerkinstellingen staan als volgt:
Service: Internet Everywhere
Connection: GPRS
User name ""Tap to enter"
Password: "Unassigned"
APN: Internet
Locked (Rood hangslotje)

Staat dit goed zo? (Het werkt dus allemaal goed)
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???

Laatst gewijzigd door apeka; 23 augustus 2007 om 16:04.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 24 augustus 2007, 00:54
robvanvliet's schermafbeelding
robvanvliet robvanvliet is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rob
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 16 december 2000
Locatie: Eindhoven
Berichten: 288
Stuur een bericht via ICQ naar robvanvliet Stuur een bericht via Instant Messenger naar robvanvliet Stuur een bericht via MSN naar robvanvliet Stuur een bericht via Yahoo naar robvanvliet Stuur een bericht via Skype™ naar robvanvliet
Ja, die instellingen zijn prima, en je hoeft je niet te beperken, hoewel sommige dingen niet mogen krijg je daar eerst drie waarschuwingen voor. Zie ook deze thread. Tot nu toe heb ik nog nooit gehoord dat iemand zelfs maar een eerste waarschuwing heeft gehad, dus leef je uit
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 augustus 2007, 22:58
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Ok. Ik zal me dus maar eens lekker laten gaan, althans al surfend op mijn Treo...
Vreemd dat ze het bij KPN dus zelf ook niet allemaal snappen. Volgens de medewerker van de Klantenservice zouden met de nieuwe USIM-kaart die ze me gratis toestuurden, mijn instellingen automatisch worden aangepast, dus i.p.v. Internet Everywhere GPRS naar KPN internet GPRS, maar ik merk qua instellingen dus geen enkel verschil met de vorige SIM-kaart. Wat is er dan zo anders aan die zgn. USIM-kaart i.v.g.m. mijn oude gewone SIM-kaart..?
Het blijft me overigens ook een raadsel waar ik dat befaamde KPN Vandaag portal zou kunnen vinden. Ook Google helpt me niet verder...Die site zou toch een gewoon URL moeten hebben?
Nou ja, het zal allemaal wel...Als ik maar lekker onbeperkt kan internetten voor dat tientje per maand....
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #7  
Oud 27 augustus 2007, 10:59
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster

Off-topic
Wat informatie over sim-kaarten. Een usim-kaart kan ook gebruikt worden voor umts. Ik stond er trouwens van te kijken toen ik bij m'n sim-only abbonnement een usim-kaart kreeg. Ik was in ieder geval in de veronderstelling dat ik geen umts-abbonnement afgesloten had . Maar usim-kaarten worden dus ook gewoon gebruikt voor het gsm-netwerk.



Volgens mij is het goed mogelijk dat qua instellingen alles bij het oude blijft. Voorheen kon je internetten op je palm, nu nog steeds. Het enige verschil is dat het betaalsysteem anders is; nu internet je onbeperkt voor € 10. Maar dat is iets dat KPN zelf regelt, op je palm hoef je daar niks voor in te stellen.
Voor wat betreft de KPN Vandaag Portal; misschien dat die alleen werkt op huis-tuin-en-keuken mobiele telefoons? Tenminste, ik kreeg nadat ik m'n sim-kaart in m'n nieuwe telefoon stopte direct een hele reeks sms'jes die ervoor zorgde dat er allemaal dingen ingesteld werden. Ik kan me goed voorstellen dat hierbij ook een startpagina ingesteld wordt. En ik kan me ook goed instellen dat je op een smartphone die reeks sms'jes niet krijgt.

Voor wat betreft het inzicht in de kosten: misschien dat je duidelijkheid krijgt door SALDO naar 1244 te sms'en (bron). En anders is 't gewoon wachten op de eerstvolgende factuur. Of de klantenservice bellen.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 27 augustus 2007, 15:57
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Gerrit,

Bedankt voor het meedenken. IK heb even ge-SMS't met 1244 en het bleek allemaal mee te vallen. KPN had alleen bij de activatie van mijn Surf&Mail er een zooitje van gemaakt, door verschillende keren het S&M te activeren dan wel te deactiveren. Hierdoor is het abonnement verschillende keren opnieuw opgevoerd en zijn me evenzoveel keer abonnementsgeld in rekening gebracht. Dat gaan ze gelukkig corrigeren... Je moet er ook altijd bijblijven hé...
En dat Startportaal van KPN geloof ik wel....
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #9  
Oud 23 november 2007, 15:08
J_J
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka Bekijk bericht
Hallo,

Ik heb een vraag waar KPN Klantenservice me geen antwoord op weet te geven...
Sinds een maand heb ik bij mijn abonnement het pakket Surf en Mail Totaal. Op de betreffende servicepagina van KPN staat te lezen dat je met dit pakket KPN Vandaag als startpagina zou moeten krijgen. Echter, ik ga met Blazer nog steeds naar mijn eigen startpagina. Ik heb e.e.a. gecheckt bij mijn Treo 680netwerkinstellingen: die staan op Internet Everywhere GPRS en zijn "Locked". Volgens de KPN zou dit KPN Internet moeten heten, maar ik kan deze instellingen niet aanpassen/verwijderen, omdat dit is opgevoerd door de provider...
Ik heb van KPN nu zelfs een nieuwe SIM kaart gekregen: een USIM 5-kaart zelfs, maar het maakt geen verschil. Internetten en mailen gaat overigens probleemloos, maar ik krijg het angstige idee, dat ik nog steeds via mijn belbundel zit te internetten en niet via Surf en Mail, hoewel KPN dit ontkent...
Wie heeft een idee? Zie ik spoken..?
Hoe heb jij de instellingen staan op je Palm voor Surf en Mail Totaal van KPN? Mij lukt het niet om het aan de praat te krijgen op mijn Palm Treo 500v. Hij is simlockvrij en laat wel zien dat die via het KPN netwerk werkt. GPRS staat ook aan.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 23 november 2007, 16:36
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Hallo,

Ik ben niet bekend met de Treo 500V. Op mijn Treo 680 heb ik ook geen specifieke instellingen voor Surf&Mail.
Mijn netwerkinstellingen op de Treo zijn als volgt:
(Zie System -> Prefs -> Network)
Service: Internet Everywhere
Connection: GPRS
User name ""Tap to enter name"
Password: "Unassigned"
APN: Internet
Locked (Rood hangslotje).
Deze instellingen zijn automatisch gegenereerd nadat ik de USIM-kaart had gactiveerd.
Ik surf met behulp van de standaard Blazer op mijn Treo. Surf&Mail is in feite gewoon de abonnementsvorm, die je hebt afgesloten bij KPN en daar hoef je in de praktijk niets mee te doen op je toestel.
Heb je al contact gehad met KPN en gevraagd of Surf&Mail bij jou wel geactiveerd is?
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #11  
Oud 24 november 2007, 06:33
J_J
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka Bekijk bericht
Hallo,

Ik ben niet bekend met de Treo 500V. Op mijn Treo 680 heb ik ook geen specifieke instellingen voor Surf&Mail.
Mijn netwerkinstellingen op de Treo zijn als volgt:
(Zie System -> Prefs -> Network)
Service: Internet Everywhere
Connection: GPRS
User name ""Tap to enter name"
Password: "Unassigned"
APN: Internet
Locked (Rood hangslotje).
Deze instellingen zijn automatisch gegenereerd nadat ik de USIM-kaart had gactiveerd.
Ik surf met behulp van de standaard Blazer op mijn Treo. Surf&Mail is in feite gewoon de abonnementsvorm, die je hebt afgesloten bij KPN en daar hoef je in de praktijk niets mee te doen op je toestel.
Heb je al contact gehad met KPN en gevraagd of Surf&Mail bij jou wel geactiveerd is?
Ik heb het even nagekeken bij Start-Instellingen-Verbindingen-GPRS, maar het rode hangslotje kom ik niet tegen. Surf & Mail is geactiveerd, want het gekke is dat ik mijn simcard in een Sony m600 plaatst, kan ik zo het internet op.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 24 november 2007, 12:15
apeka's schermafbeelding
apeka apeka is offline
Oudere webOS amateur
Voornaam: Lex
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 29 augustus 2001
Locatie: Heelsum (gem. Renkum)
Berichten: 758
Heb je de GPRS-netwerkverbinding misschien ooit zelf ingesteld? Kijk eens onder het scroll-menu van services of je daar meerdere GPRS verbindingen hebt staan. Ik heb hier alleen Internet Everywhere en KPN MMS. Je zou eens kunnen proberen de KPN Internet Everywhere-verbinding weg te gooien en je Treo te resetten . De SIM-kaart maakt dan opnieuw die GPRS verbinding aan volgens mij...
__________________
Palm adept sinds 2000: Handspring Visor Deluxe - Handspring Visor Prism - Palm Tungsten T3 - Palm Treo 650 - Palm Treo 680 - Palm Pré Classic - HP TouchPad - HP Pré3 - ???
Met citaat reageren
  #13  
Oud 24 november 2007, 18:51
J_J
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door apeka Bekijk bericht
Heb je de GPRS-netwerkverbinding misschien ooit zelf ingesteld? Kijk eens onder het scroll-menu van services of je daar meerdere GPRS verbindingen hebt staan. Ik heb hier alleen Internet Everywhere en KPN MMS. Je zou eens kunnen proberen de KPN Internet Everywhere-verbinding weg te gooien en je Treo te resetten . De SIM-kaart maakt dan opnieuw die GPRS verbinding aan volgens mij...
... een harde reset bracht ook geen uitkomst helaas...
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:47.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023