Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 17 maart 2002, 08:26
solexpaul solexpaul is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 december 2000
Locatie: Lelystad
Berichten: 149
Stuur een bericht via MSN naar solexpaul
Fout bij verzenden van mail

Hallo,

Ik heb een Visor Platinum met Multimail pro erop. Ik bel in via een Nokia 6210.

Ik heb een accountje bij Wanadoo aangemaakt voor het inbellen. Mijn mailbox zit bij Chello.

Ik bel in via wanadoo en als SMTP server heb ik smtp.wanadoo.nl ingevuld en bij POP het chello account.

Ontvangen gaat prima maar bij het versturen krijg ik de volgende foutmelding:
-
Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is p.aupers@chello.nl. Onderwerp 'test', Account: 'pop.wanadoo.nl', Server: 'smtp.wanadoo.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.7.1 <p.aupers@chello.nl>... Relaying denied', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

-

Wie heeft een goede tip om dit probleem op te lossen? Volgens mij heb ik alles correct ingesteld, het versturen gaat immers ook probleemloos.

Bij voorbaat dank.

Groeten,

Paul
Met citaat reageren
  #2  
Oud 17 maart 2002, 08:27
solexpaul solexpaul is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 december 2000
Locatie: Lelystad
Berichten: 149
Stuur een bericht via MSN naar solexpaul
overigens komt deze foutmelding uit mijn desktop, daar dus ook hetzelfde probleem. Verschil met de desktop is echter dat ik niet bij Wanadoo inbel en met de visor wel.

Paul
Met citaat reageren
  #3  
Oud 17 maart 2002, 09:35
JohanE JohanE is offline
Just some member
Voornaam: Johan
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 07 januari 2002
Locatie: Westland
Berichten: 103
Paul,

De meeste providers laten je geen mail via hun mailserver versturen als je niet bij die provider inbelt. Ze controleren op IP adres, geen IP adres van wanadoo, geen toegang op de mailserver van wanadoo. Vul hier de smtp server van de provider in waarop je inbelt.

Over het probleem van je palm, hier zal je toch de foutmelding van de palm moeten geven.

Groet,

Johan
Met citaat reageren
  #4  
Oud 17 maart 2002, 10:53
klaasstaaldraad's schermafbeelding
klaasstaaldraad klaasstaaldraad is offline
Forumbikkel
Model: Palm m100
 
Geregistreerd: 26 juli 2001
Locatie: root, schwert en groen
Berichten: 189
Re: Fout bij verzenden van mail

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solexpaul
Ik heb een Visor Platinum met Multimail pro erop. Ik bel in via een Nokia 6210.
Ik heb een accountje bij Wanadoo aangemaakt voor het inbellen. Mijn mailbox zit bij Chello.
Ik bel in via wanadoo en als SMTP server heb ik smtp.wanadoo.nl ingevuld en bij POP het chello account.
Ontvangen gaat prima maar bij het versturen krijg ik de volgende foutmelding:
-
Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is p.aupers@chello.nl. Onderwerp 'test', Account: 'pop.wanadoo.nl', Server: 'smtp.wanadoo.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '550 5.7.1 <p.aupers@chello.nl>... Relaying denied', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 550, Foutnummer: 0x800CCC79

Wie heeft een goede tip om dit probleem op te lossen? Volgens mij heb ik alles correct ingesteld, het versturen gaat immers ook probleemloos.
Paul,

ik heb precies dezelfde mailinstellingen (inbelaccount= wanadoo / pop=chello / smtp=wanadoo), met als verschil dat ik een m100 heb, een ericsson r320s en handmail 2.0 gebruik.
Ik kan me niet voorstelllen dat het aan de palm ligt of aan het gsmtoestel. Waarschijnlijk ligt het dus aan de software.

Wat JohanE zegt is niet waar, ik kan namelijk wel met dezelfde instellingen als Paul mail versturen vanaf mijn palm naar mijn chello-account. Dat verhaal over dat IP-adres is dus niet waar. Volgens mij gaat het niet om het IP-adres maar om de inlognaam en het wachtwoord. Je kunt immers bij Wanadoo ook via het web (overal dus!) je mail checken, ook als je niet inbelt met Wanadoo, maar bijvoorbeeld in een internetcafe zit. Je IP-adres komt dan niet overeen met je Wanadoo-IP (als je dat uberhaupt hebt) en toch kun je mail lezen en versturen.

Maar terug naar de fout. Ik denk dat het ligt aan je mailsoftware. Ik zou je daarom aanraden om eens een ander mail-programma te gebruiken. Ik weet bijna zeker dat het dan wel lukt. Overigens, heb je het verzenden van die testmail een paar keer achter elkaar gedaan??? Het kan natuurlijk zijn dat je een slechte verbinding had of dat de smtp-server tijdelijke problemen had.

Als je ook met een ander mailprogrammma problemen houdt, meld dat dan even, dan kan ik bijvoorbeeld mijn netwerk / connectie-instellingen aan je doorgeven.
__________________
groet,

Klaas
---
'Een cynicus is iemand die - als hij bloemen ruikt - om zich heen kijkt om te zien waar de kist staat' (gezien op Tonie's kladblok http://www.tonie.net/)
Met citaat reageren
  #5  
Oud 17 maart 2002, 11:42
solexpaul solexpaul is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 december 2000
Locatie: Lelystad
Berichten: 149
Stuur een bericht via MSN naar solexpaul
Bedankt voor de antwoorden!

Klaas wil je mij jouw instellingen eens mailen zodat ik kan controleren of eea. goed staat?

Bij voorbaat dank.

Groeten,

Paul
Met citaat reageren
  #6  
Oud 17 maart 2002, 12:18
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
FROM adres?

De instellingen die solexpaul noemt lijken mij in orde. Bij de meeste providers werkt dit wel. Maar er zijn allerlei instellingen op smtp-servers waardoor het verzenden van mail geweigerd kan worden. Niet alle providers hanteren dezelfde instellingen. Mogelijk heeft wanadoo een strikt beleid t.a.v. spam en relaying (dat juich ik toe!).

Uit de gegeven informatie maak ik op dat in dit geval het FROM (afzender) adres geweigerd wordt door de wanadoo smtp-server omdat het een chello adres is. Het gaat mogelijk wel goed als je het FROM adres verandert in het e-mail adres dat je bij wanadoo hebt. Probeer het eens. Als het werkt weet je dat dit het probleem is.

Ik kan me voorstellen dat je je chello adres altijd als afzender wilt gebruiken omdat dat je eigenlijke e-mail adres is. Als dat zo is en het probleem is inderdaad het hierboven beschreven probleem, dan zit er weinig anders op dan een account te nemen bij een provider die deze beperking niet hanteert.

Zoals klaasstaaldraad al meldde kan het natuurlijk ook zijn dat de wannadoo mail servers problemen hadden. Misschien is dat inmiddels opgelost en werkt het nu wel.

Mail bekijken via de webinterface van de provider (zoals klaasstaaldraad aanhaalt) heeft hier overigens niet zoveel mee te maken. In dat geval heb je te maken met een webinterface op de servers van de provider zelf en niet met een externe client op je eigen PC. Zo'n webmail systeem leest meestal de mail direct uit de lokale mailboxen. Daar komt geen pop of smtp bij kijken. Wel weer bij externe webmail clients zoals de Twigger service. Maar dat zijn in feite gewoon pop-clients in een web-jasje met dezelfde problemen als waar het hier over gaat.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 17 maart 2002, 12:27
solexpaul solexpaul is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 december 2000
Locatie: Lelystad
Berichten: 149
Stuur een bericht via MSN naar solexpaul
Ik heb nu Eudora geintalleerd.

Ontvangen gaat perfect maar bij het verzenden (ik heb mijn e-mail adres gewijzigd naar Wanadoo) geeft hij de volgende foutmelding:

An address has error: 5.7.1 <automan@hetnet.nl> Relaying denied. IP name lookup failed [62.59.71.85]

Dit geeft hij bij alle uitgaande mail.

Nogmaals dank.

Groeten,

Paul
Met citaat reageren
  #8  
Oud 17 maart 2002, 12:36
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Tja, als je nu weer via hetnet en tegelijkertijd met een andere client gaat werken maak je het wel erg ingewikkeld voor ons om het nog te begrijpen. Het adres 62.59.71.85 lijkt mij een verkeerd of niet bestaand adres. PING, DNS lookup en TRACEROUTE geven geen resultaat.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 17 maart 2002, 12:39
solexpaul solexpaul is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 december 2000
Locatie: Lelystad
Berichten: 149
Stuur een bericht via MSN naar solexpaul
Dat hetnet sloeg op de geadresseerde.

Ik heb het nu via XS4all geprobeerd en dat werkt wel! Ik moet dus op zoek naar een (definitieve) provider die wel werkt hoe ik het wil.

Heeft iemand ervaringen? Geeft HetNet een inbelnummer tbv mobiel af?

Nogmaals dank!

Groeten,

Paul
Met citaat reageren
  #10  
Oud 17 maart 2002, 12:45
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Kennelijk heb je al een account bij XS4ALL waarmee het werkt, dus waarom zou je moeite doen om een andere provider te zoeken?

Over mobiel inbellen bij hetnet is al veel in de forums geschreven, dus gebuik daarvoor de zoekfunctie even.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 17 maart 2002, 12:52
klaasstaaldraad's schermafbeelding
klaasstaaldraad klaasstaaldraad is offline
Forumbikkel
Model: Palm m100
 
Geregistreerd: 26 juli 2001
Locatie: root, schwert en groen
Berichten: 189
Paul,

hierbij de instellingen van mij (als plaatjes).

Arent, inderdaad was ik een beetje dom aan het lullen over dat IP-adres(wijt het maar aan dat laatste dat ik gisteravond beter niet had kunnen drinken

Maar feit blijft dat het bij mij geen problemen oplevert om een mail te sturen met mijn chello-email via de smtp-server van Wanadoo.

Hoe dan ook, Paul neem een kijkje bij mijn plaatjes. Kom je er niet uit uit dan hoor ik het wel. Het liefst via dit forum, misschien hebben anderen er dan ook wat aan...
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg screenshot_1.jpg‎ (15,2 KB, 109x gelezen)
__________________
groet,

Klaas
---
'Een cynicus is iemand die - als hij bloemen ruikt - om zich heen kijkt om te zien waar de kist staat' (gezien op Tonie's kladblok http://www.tonie.net/)
Met citaat reageren
  #12  
Oud 17 maart 2002, 12:56
klaasstaaldraad's schermafbeelding
klaasstaaldraad klaasstaaldraad is offline
Forumbikkel
Model: Palm m100
 
Geregistreerd: 26 juli 2001
Locatie: root, schwert en groen
Berichten: 189
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solexpaul
Dat hetnet sloeg op de geadresseerde.

Ik heb het nu via XS4all geprobeerd en dat werkt wel! Ik moet dus op zoek naar een (definitieve) provider die wel werkt hoe ik het wil.

Heeft iemand ervaringen? Geeft HetNet een inbelnummer tbv mobiel af?

Nogmaals dank!

Groeten,

Paul
Voor de duidelijkheid, wanadoo werkt wel. je kunt op hun site de vaste inbelnummers bekijken.
__________________
groet,

Klaas
---
'Een cynicus is iemand die - als hij bloemen ruikt - om zich heen kijkt om te zien waar de kist staat' (gezien op Tonie's kladblok http://www.tonie.net/)
Met citaat reageren
  #13  
Oud 17 maart 2002, 13:36
solexpaul solexpaul is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 december 2000
Locatie: Lelystad
Berichten: 149
Stuur een bericht via MSN naar solexpaul
Iedereen nogmaals dank voor de hulp.

Ik heb het nu via HetNet geprobeerd en het verzenden en ontvangen van mail werkt nu perfect!

Groeten,

Paul
Met citaat reageren
  #14  
Oud 20 juli 2004, 11:36
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Ik krijg bovenstaande foutmelding (550 5.7.1 Relaying not allowed) op mijn T3 in Versamail als ik een mail, via GPRS, naar een Hotmail adres probeer te versturen. Versturen via een inbelnummer lukt ook niet, maar dan wordt de connectie verbroken voordat er iets verzonden is. Ik gebruik op mijn Palm dezelfde inloggegevens als op m'n PC en daarmee heb ik nooit problemen. Ik gebruik dus voor zowel POP als SMTP hetzelfde account. Google levert alleen oplossingen voor deze foutmelding op de PC....

Iemand een suggestie?
Met citaat reageren
  #15  
Oud 20 juli 2004, 12:03
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
welke smtp server gebruik je?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #16  
Oud 20 juli 2004, 14:51
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
mail.planet.nl

(of is een SMTP server iets anders )
Met citaat reageren
  #17  
Oud 20 juli 2004, 15:03
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
smtp.planet.nl ! Bij HCCNET werkt dat in ieder geval op die manier.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #18  
Oud 20 juli 2004, 15:38
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 20-07-2004, om 15:51 heeft Rup. dit gezegd in bericht #16
mail.planet.nl

(of is een SMTP server iets anders )
Dan gaat dat waarschijnlijk niet werken: bij de meeste internetproviders, en waarschijnlijk ook planet dus, zijn de smtp servers beveiligd. Iemand die via iets anders dan Planet inbelt, kan daarmee niet versturen. Jij belt via GPRS in, van welk bedrijf? KPN? Dan moet je even achter de smtp server van kpn komen, en die invullen in plaats van planet. De meeste POP3 servers kunnen wel gewoon zo bereikt worden.

Ik heb zelf nu als POP/IMAP: studentex6.student.tue.nl
SMTP: smtp.telfortmail.nl
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #19  
Oud 20 juli 2004, 17:25
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Citaat:
Op 20-07-2004, om 16:03 heeft RoelvdV dit gezegd in bericht #17
smtp.planet.nl ! Bij HCCNET werkt dat in ieder geval op die manier.

Groeten, Roel.
Bij Planet dus JUIST niet! mail.planet.nl klopt!

De tip van Karel ga ik proberen. Ik heb ook een Telfort abo....


Edit:

De tip van Gaz werkt bij mij. Ik heb mijn Planet smtp server vervangen voor die van Telfort en het mailen gaat als nooit tevoren.
Tnx Gaz!

Laatst gewijzigd door Rup.; 21 juli 2004 om 08:52.
Met citaat reageren
  #20  
Oud 27 juli 2004, 13:30
h4ns's schermafbeelding
h4ns h4ns is offline
Forumbikkel
Voornaam: Hans
Model: Palm LifeDrive
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Locatie: Soest
Berichten: 171
Stuur een bericht via Instant Messenger naar h4ns Stuur een bericht via MSN naar h4ns Stuur een bericht via Yahoo naar h4ns
Kan je in je email-progje niet een authorisatie doen op de smtp-server? Ikzelf gebruik M/S mail en daarin geef ik login en wachtwoord op om smtp te kunnen versturen. Ik kan vanaf ieder (WIFI) netwerk email ontvangen en versturen.

--Hans
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023