Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05 april 2006, 09:13
johanmakaske
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb alles uit deze thread geprobeerd. Ik ben klant van Hi. Ik heb een Nokia 6230i en een Palm V. Hij probeert verbinding te maken via debitel. Ik krijg alleen de volgende melding: Error: authentication failure (0x1233).

Ik heb hetzelfde geprobeerd met KPN, wat hier bij Tips, internetten met je Palm, beschreven staat. Ook dan krijg ik dezelfde melding. Zou ik dan toch een wachtwoord nodig hebben?

Heeft iemand enig idee hoe dit probleem op te lossen is?

Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd door metck; 05 april 2006 om 13:22.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 05 april 2006, 10:04
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johanmakaske
Ik heb al het bovenstaande uitgeprobeerd. Ik ben klant van Hi. Ik heb een Nokia 6230i en een Palm V. Hij probeert verbinding te maken via debitel. Ik krijg alleen de volgende melding: Error: authentication failure (0x1233).

Ik heb hetzelfde geprobeerd met KPN, wat hier bij Tips, internetten met je Palm, beschreven staat. Ook dan krijg ik dezelfde melding. Zou ik dan toch een wachtwoord nodig hebben?

Heeft iemand enig idee hoe dit probleem op te lossen is?

Alvast bedankt!
Voor het "inbellen" op internet zijn een aantal jaren geleden alle telefoonnummers aangepast naar 065 nummers, zodat ze landelijk werden. Zo hier en daar zal er nog wel een lokaal inbelnummer (zoals die van Jamba in post#1) zijn, maar die zijn hoogstwaarschijnlijk afgeschermd van het net en niet meer publiek.
Wat ik me kan herinneren van Hi is dat binnen het Hi-prepay de 065 nummers afgeschermd zijn. Dus volgens mij is de enige oplossing: upgraden naar een Palm die GPRS aankan en naar een provider die niet alleen i-mode ondersteunt.

Misschien dat iemand anders wel meer hoop kan geven?
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!

Laatst gewijzigd door fransbr; 05 april 2006 om 14:49. Reden: 067 -> 065
Met citaat reageren
  #3  
Oud 05 april 2006, 12:42
johanmakaske
Guest
 
Berichten: n/a
De volgende gegevens hebben bij mij succes vol gewerkt, Ik heb de internet verbinding aan de praat kunnen krijgen, mijn mobiele telefoon belt in en kan vervolgens ook inloggen. Nu wil ik via Eudora mijn email checken, dat lukt nog niet. Met o.a de onderstaande gegevens heb ik de verbinding kunnen aanleggen:

Naam instellingen GIN Homepage http://m-info/ Sessiemodus doorlopend Verbinding beveiligen uit Drager GSM Inbelnummer +31653111111 IP-adres 010.096.001.014 Verificatietype Beveiligd Login-type automatisch Type data-oproep ISDN Snelheid data-oproep 9600 Gebruikersnaam minfo Wachtwoord minfo

Weet iemand waarom mijn eudora mail niet zal werken?

Ik krijg de volgende foutmelding:

Server Lookup Timeout:

Timend out looking up outgoing mail server, mail.planet.nl. Bij het ontvangen geeft hij dezelfde foutmelding
Met citaat reageren
  #4  
Oud 05 april 2006, 14:43
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door johanmakaske
Weet iemand waarom mijn eudora mail niet zal werken?
Timend out looking up outgoing mail server, mail.planet.nl. Bij het ontvangen geeft hij dezelfde foutmelding
Lijkt me een DNS foutmelding. Probeer eens een andere DNS server (automatisch?), zoals: 194.134.5.55.

Is het niet zo dat m-info poorten afgeschermd heeft net als i-mode (zie deze thread) en dat je dus geen email kan ophalen met de standaard poort (25 geloof ik) en dat dus alleen Wappen mogelijk is?
__________________
FBTV 2.2.6: De HiRes TV Gids voor PalmOS (27/03/07) nu met een nieuw narrow lettertype.
Laat ontwikkeling / support van FBTV niet in de steek: FBTV is donateware!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:44.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023