Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 09 maart 2006, 13:36
Fellow Fellow is offline
Lid
Voornaam: Ron
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 27 mei 2005
Berichten: 41
Treo 650 e-mail van collega komt niet aan

Ik werk met een Treo 650 en Outlook 2003. Op onze server hebben we pop connectors en mijn Treo haalt de e-mail via pop protocol binnen.
E-mailtjes van relaties kan ik prima ontvangen en beantwoorden.

Echter, e-mailtjes van mijn collega's (zelfde domeinnaam) komen niet binnen op mijn Treo. Ze komen wel binnen op mijn desktop.
E-mail die ik zelf vanaf mijn Treo naar mijn collega's stuur komen gewoon aan.

Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 09 maart 2006, 14:06
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Dat lijkt mij toch een probleem voor de beheerder van het emailsysteem. Ik vermoed dat je in een groot bedrijf werkt en er misschien meerdere email-servers in het geding zijn, waarbij de emails van je collega's via een kortere weg (andere servers) lopen, zodat de emailserver waar jij op popt met je Treo650 er geen weet van heeft.
Een manier om te testen dat het niet Treo-gerelateerd is, kan je door in outlook(express) een account te konfigureren welk gebruik maakt van dezelfde pop3-server. Normaal moet je daar op dezelfde problemen stuiten.
Een oplossing is om je konfiguratie in de Treo aan te passen naar de konfiguratie die je dagelijks gebruikt in outlook op je PC.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #3  
Oud 09 maart 2006, 14:18
Fellow Fellow is offline
Lid
Voornaam: Ron
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 27 mei 2005
Berichten: 41
Het is mijn eigen bedrijf en groot is het (nog) niet; 1 server en 4 client PC's.

De server draait nog op SBS 2000 maar dat werkte niet lekker met mijn Treo.
Vandaar dat er ooit voor gekozen is om e-mail via pop connectors te laten lopen ipv de SBS 2000 exchange server.
Ik geef het trouwens weer, zoals het mij verteld is. Ik weet er zelf te weinig van.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 09 maart 2006, 16:18
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Als je met een POP-server werkt kan er misschien nog een andere oorzaak zijn van je probleem: De instelling voor 'leave messages on server'.
Meestal staat dit op je mobiele apparaat aan. Hierdoor wordt de opgehaalde email niet gewist op je (meestal ISP-)server. Op de PC staat dit uit en wordt de mail na opgehaald te zijn door je mail-client (outlook, ...) wel gewist. Wanneer je daarna met je Treo mail ophaalt, zijn de emails niet meer aanwezig en kan je alleen maar berichten zien die na de laatste ophaling door je PC zijn toegekomen.
Heb je de accountinstellingen op je PC al vergeleken met die van je Treo?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #5  
Oud 09 maart 2006, 23:33
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
En is er misschien een regel in Outlook die ervoor zorgt dat mailtjes blijven staan en niet worden meegenomen wanneer er mail wordt opgehaald?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 13 maart 2006, 17:01
Fellow Fellow is offline
Lid
Voornaam: Ron
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 27 mei 2005
Berichten: 41
Op mijn Treo staan beide opties inderdaad aangevinkt;
"leave mail on server after downloading to VersaMail" en
"Delete mail on the server after deleting from Versamail".


De instellingen op mijn client PC verwijzen naar MS Exchange Server en hier is eigenlijk niet erg veel te vinden.

Op de server heb ik wel iets gevonden.


Bij de instellingen van de Popconnector staat o.a. "keep a copy of the downloaded e-mail for 1 day on the server, then delete it.
Het aantal dagen kan ik zelf aanpassen natuurlijk, maar dit staat nu op 1 dag. Ik meen mij te herinneren dat hier voorheen 10 dagen stond maar met die instelling haalde ik telkens dezelfde e-mails binnen, die ik al eerder van mijn Treo had verwijderd.
Ik kan ook instellen dat de e-mail meteen verwijderd wordt of dat de e-mail altijd bewaard blijft.

Kan ik iets met deze instellingen?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 13 maart 2006, 22:12
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ik zou het gewoon even proberen. Volgens mij kan er weinig misgaan behalve dan dat er dubbele mails op je pda of pc komen te staan.
Staat er trouwens geen regel in Outlook of anders bij de instellingen voor Exchange die aangeven dat mailtjes uit hetzelfde domein een andere weg dan de andere mail moeten volgen?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #8  
Oud 15 maart 2006, 11:45
Fellow Fellow is offline
Lid
Voornaam: Ron
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 27 mei 2005
Berichten: 41
In deze POPconnector instellingen op de server, zie ik idd een tweetal opties staan. Optie 2 (Single user mailbox) is aangevinkt.

Catch-all mailbox:
Filter recicients by domain only (do not forget to specify your own domain in the "accepted domains" list.

Single user mailbox:
Forward mail from this mailbox always to following (SMTP e-mail) addres on the Exchange server.

Bedoel je dit misschien?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 15 maart 2006, 13:08
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ja, misschien zou je hier (voorzichtig) wat mee kunnen experimenteren.
Let wel, ik ben geen expert op het gebied van emailsystemen binnen bedrijven. Ik volg enkel de logische weg.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:37.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023