Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Bekijk resultaten enquête: Voldoet de TX aan je verwachtingen?
Zeker, voor mij niks anders voorlopig. 72 54,55%
Overwegend wel, er zijn wat verbeterpuntjes. 50 37,88%
Niet echt, ik denk alweer aan iets anders. 3 2,27%
Sta op het punt om hem te verkopen/weg te doen of heb dit al gedaan. 7 5,30%
Aantal stemmers: 132. Je mag niet stemmen in deze enquête

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 31 januari 2006, 13:04
solexpaul solexpaul is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 26 december 2000
Locatie: Lelystad
Berichten: 149
Stuur een bericht via MSN naar solexpaul
Ik heb hem ook sinds een dikke week en ook ik ben zeer tevreden. Internetten en mailen gaat prima. Helaas geeft hij bij ophalen mail soms een soft reset .

Verder nog geen problemen. Zelfs het aan/uit knopje werkt bij mij prima.

De bijgeleverde screenprotector is een ramp, veel te dik. Ik heb op ebay 24 screenprotectors gekocht voor nog geen tientje inclusief verzendkosten. Dit zijn mooie dunne exemplaren waarop je heel fijn kan schrijven.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 31 januari 2006, 14:01
DaiJun's schermafbeelding
DaiJun DaiJun is offline
Limburgse Palm Liefhebber
Voornaam: Dion
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: Venray
Berichten: 624
Stuur een bericht via MSN naar DaiJun Stuur een bericht via Skype™ naar DaiJun
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rudyheidenis
Waarschijnlijk wel, interesse?
Misschien.... Wil alleen nog even afwachten of er nou een nieuwe Lifedrive komt. Mij lijken de tekortkomingen van de huidige toch wel irritant...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gazpacho
De T|X (en ook de T|5) heeft de vormfactor die de T|3 eigenlijk had moeten hebben. Er is geen een user die nog kan beweren dat hij een slider op de T|X mist....
Dat snap ik niet helemaal... Ik vind de slider op mijn T3 super fijn hoor... Je hebt lekker grote knoppen voor een spelletje en als je hem openschuift heb je ook nog een groot scherm...! Vind hem toch wel lekker compact zo, moet er niet aan denken dat hij constant open zou staan...
__________________
Live wise, you don't live twice!
Met citaat reageren
  #23  
Oud 31 januari 2006, 14:37
Pavla Pavla is offline
Senior lid
Model: Geen
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 84
Overwegend wel, er zijn wat verbeterpuntjes:

-Piepend scherm
-ruis uit de versterker door koptelefoon
-te groot lettertype in blazer (onefficiënt ruimtegebruik)
-(geld misschien alleen voor mij) helaas geen mini-usb aansluiting (al begrijp ik dat het noodzakelijk is ivm cradle)

Maar deze punten vallen in het niet van het plezier dat ik ervan heb, wifi, video, audio en een prachtig scherm. Ik ga binnenkort een universal keyboard kopen zodat ik het maximale uit mijn palm kan halen.
Met citaat reageren
  #24  
Oud 31 januari 2006, 14:45
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavla
-Piepend scherm
PXA-Clocker schijnt daar wat aan te kunnen doen. De TX staat alleen nog niet expliciet genoemd als apparaat waarop het programma werkt, maar het is het proberen waard (let dus op dat je goede backups maakt).
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #25  
Oud 31 januari 2006, 14:46
raptor's schermafbeelding
raptor raptor is offline
Forumbikkel
Voornaam: Colin
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 19 januari 2006
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 133
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pavla
-te groot lettertype in blazer (onefficiënt ruimtegebruik)
Dat is aan te passen hoor:

Menu Options -> Font. En dan als Font size gewoon small kiezen.

Of wou je nog kleinere letters? Maar dan moet je ook weer een loep meenemen.
__________________
Met citaat reageren
  #26  
Oud 31 januari 2006, 15:54
dweomir
Guest
 
Berichten: n/a
Ik had zelf wat pech. Heb hem via pdahuis besteld, maar de levering heeft 5 wkn op zich laten wachten. Was ie er eindelijk, was de batterij volgens mij al zo brak als een mandje. Alles braaf gedaan wat de instructies zeiden. Op opladen, ho maar. Heb hem dus weer teruggestuurd en wacht nu vol verwachting af (zal nog wel enkele weken duren ben ik bang).

Greetz,
Met citaat reageren
  #27  
Oud 31 januari 2006, 16:42
ipje
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up

Heb de TX nu een weekje en ben er erg tevreden mee, had even moeite om via mobiele telefoon (umts) internet verbinding te krijgen maar dat is ook opgelost. Gebruik hem eigenlijk als mobiele entertaiment / agenda / internet maatje en ik zou op dit moment niks anders willen.
Het wifi gebeuren is perfect vooral omdat ik via mijn provider 1 uur per week gratis gebruik kan maken van kpn hotspots. Aangezien ik bij de NS werk zijn er daar voldoende van .
Met citaat reageren
  #28  
Oud 31 januari 2006, 21:44
Pavla Pavla is offline
Senior lid
Model: Geen
 
Geregistreerd: 28 februari 2005
Berichten: 84
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raptor
Dat is aan te passen hoor:

Menu Options -> Font. En dan als Font size gewoon small kiezen.

Of wou je nog kleinere letters? Maar dan moet je ook weer een loep meenemen.
Inderdaad, nog kleiner. Ik heb zelf met behulp van een thread op het www.1src.com forum de netfront browser op mijn palm geïnstalleerd en die heeft een lettertype aan boord wat de helft zo groot is waardoor lezen veel fijner gaat en sites meer op de desktopversie lijken.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 31 januari 2006, 22:21
jazzmasterpol
Guest
 
Berichten: n/a
Fantastisch toestel. Heb hem nu 1,5 maand. Alles werkt zoals het ideaal zou moeten: GPS, Wifi, Bluetooth, allemaal perfecte en snelle connecties. Mooi scherm, goede afwerking, mooi design, beste pocket-OS, goede batterijduur. Wat verwacht een mens nog meer van een PDA!?
Met citaat reageren
  #30  
Oud 31 januari 2006, 23:09
raptor's schermafbeelding
raptor raptor is offline
Forumbikkel
Voornaam: Colin
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 19 januari 2006
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 133
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jazzmasterpol
Wat verwacht een mens nog meer van een PDA!?
Een goed werkende aan/uit knop zoals die op de Palm III series bijvoorbeeld. Of beter nog: a la Palm V. Maar verder kan ik inderdaad niks bedenken.
__________________
Met citaat reageren
  #31  
Oud 01 februari 2006, 09:27
BarB's schermafbeelding
BarB BarB is offline
Palmofiel
Voornaam: Barbara
Model: Palm Treo Pro
 
Geregistreerd: 21 december 2005
Locatie: Rijswijk
Berichten: 106
Heb mijn TX nu 2 weken en ben een tevreden gebruiker.
Tot nu toe 2 softresets gehad, beiden veroorzaak door agendus, maar daar kan Palm weer nixs aan doen.

De ruis in de audio is jammer, maar daar heb ik een MD-speler voor dus who cares (al had het natuurlijk in orde moeten zijn).

De aan/uit knop is in mijn ogen van dezelfde kwaliteit als op de E2 alleen deze behuizing zit iets anders om de knop heen. Voor de wat grotere mannen handen geeft dit denk ik inderdaad een probleem bij het aan en uit doen, maar ik heb geen grote mannen handen dus ook geen probleem.

Door de snelheid van het apparaat in docs-to-go (t.o.v. de Vx) gebruik ik deze nu ook meer. Vooral als ik onderweg ben of buiten de duer voor mijn werk vul ik de "verloren" tijd nu met werken.

Als ik ergens een open internet verbinding (WiFi) vind haal ik altijd even mail binnen. De komende tijd zal de functionaliteit van dit apparaatje voor mij alleen maar toenemen.

Ik heb in ieder geval geen spijt dat ik toch voor de TX ben gegaan en LD nog heb laten liggen.
__________________
"Kennis is nog geen wijsheid"
Met citaat reageren
  #32  
Oud 01 februari 2006, 22:39
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Heb hem net binnen gekregen, alles weer even netjes installeren en dan eens kijken hoe het gaat! Voorlopig gaat het voorspoedig, lekker snel vergeleken met m'n LD....
Met citaat reageren
  #33  
Oud 02 februari 2006, 09:14
polthemol
Guest
 
Berichten: n/a
heb hem sinds een 3tal weken nu en ben er zeer tevreden over (kan ook niet anders als je bedenkt dat ik van een zire31 kom :') ). Paar kleine irritante minpuntjes wel, oa. die home knop dat hij steeds naar dat quickmenu (?) springt al zal dat een kwestie van wennen zijn. Ook verslikt hij zich in meerdere xspoints (komt gelukkig niet zo vaak voor) en heb ik toch al een stuk of 10 spontane resets gehad steeds als er wifi in gebruik was of ik het inschakelde om te gebruiken.

De powerbutton is kwestie van ff wennen Je moet er recht op duwen en dan werkt het ding als een tiet :P

Maar ik ben blij met mijn aankoop en het is sinds jaren dat ik zelfs een agenda aan het bijhouden ben, alleen al omdat het zo verzorgd uitziet
Met citaat reageren
  #34  
Oud 02 februari 2006, 09:48
RolandS RolandS is offline
Senior lid
Voornaam: Roland
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 13 mei 2004
Locatie: Purmerend
Berichten: 66
Maand of 3 in gebruik nu; fraai scherm, snel. Wel veel (bijna dagelijks) spontane zachte resets op onvoorspelbare momenten. Wat dat betreft waren mijn vorige Palms veeeeel stabieler.
Met citaat reageren
  #35  
Oud 02 februari 2006, 12:38
Joost van Bruggen Joost van Bruggen is offline
Lid
Model: Geen
 
Geregistreerd: 04 januari 2006
Berichten: 40
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
PXA-Clocker schijnt daar wat aan te kunnen doen. De TX staat alleen nog niet expliciet genoemd als apparaat waarop het programma werkt, maar het is het proberen waard (let dus op dat je goede backups maakt).
Ik heb het programma geinstalleerd en kreeg een lock-up. Mijn Palm was echt helemaal dood. Geen enkele soort reset bracht hem tot leven... Toen heb ik hem maar open gemaakt en de batterij even afgekoppeld (door het draadje door te knippen). Daarna deed hij het weer (nadat ik het draadje aan beide uiteindjes gestript had en die uiteindjes om elkaar gedraaid; afplaktape erom tegen kortsluiting). Ik ga dus nooit meer zo'n programma gebruiken...

Het irritante piepje uit het scherm is wel een stuk minder hard nu (doordat ik de Palm heb geopend en weer dichtgemaakt...).
warpSpeed lost de piep trouwens echt op, maar de trial verloopt na 7 dagen. Ik overweeg het programma te kopen...

Nu eindelijk iets gevonden wat gratis is: freeclock (http://bach.as.arizona.edu/~oldfossil/freeclock.html).
Het houdt mijn TX niet helemaal stabiel, maar het is gratis, het schakelt de piep uit en het is open-source, zodat het misschien binnenkort wel echt stabiel is...

Ik heb nu toch warpSpeed maar aangeschaft. Het is tenslotte een goed programma en het maakt mijn Palm niet instabiel... Eindelijk van de piep verlost.

Laatst gewijzigd door Joost van Bruggen; 04 februari 2006 om 15:50.
Met citaat reageren
  #36  
Oud 02 februari 2006, 16:48
DaiJun's schermafbeelding
DaiJun DaiJun is offline
Limburgse Palm Liefhebber
Voornaam: Dion
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: Venray
Berichten: 624
Stuur een bericht via MSN naar DaiJun Stuur een bericht via Skype™ naar DaiJun
Je durft wel Joost!!
__________________
Live wise, you don't live twice!
Met citaat reageren
  #37  
Oud 02 februari 2006, 18:43
Frank's schermafbeelding
Frank Frank is offline
Forumbikkel
Voornaam: Frank
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 22 augustus 2003
Locatie: Breda
Berichten: 383
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaiJun
Je durft wel Joost!!
Inderdaad Joost, vrij aparte manier van resetten .
Misschien kun je een leuke tutorial schrijven hoe je een T|X uit elkaar haalt (en weer in elkaar zet)
Heb je er trouwens toevallig foto's van gemaakt?
Met citaat reageren
  #38  
Oud 02 februari 2006, 21:22
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Hetzelfde geintje heb ik ook wel eens uitgehaald om de T3 te drainen. Alleen knipte ik het draadje niet door maar pulkte ik het stekkertje los. Joost, heb je misschien een stekkertje over het hoofd gezien?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #39  
Oud 02 februari 2006, 22:10
Joost van Bruggen Joost van Bruggen is offline
Lid
Model: Geen
 
Geregistreerd: 04 januari 2006
Berichten: 40
Ik heb geen stekkertje over het hoofd gezien. De draadjes zijn aan hun beide eindjes gesoldeerd; aan de ene kant op het moederbord en aan de andere kant aan de elektronicavan de batterij.

Over het open maken:
ik heb de 4 schroefjes los gedraaid met een torx T6 schroevendraaier. Vervolgens heb ik met een platte schroevendraaier de boven en onderkant van elkaar gewipt, door hem er tussen te duwen; dit gaat nog vrij makkelijk.
Ik heb geen foto's gemmakt. Die zijn trouwens wel op 1 of ander forum te vinden... ik zal nog eens zoeken.
Met citaat reageren
  #40  
Oud 02 februari 2006, 22:24
DaiJun's schermafbeelding
DaiJun DaiJun is offline
Limburgse Palm Liefhebber
Voornaam: Dion
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 02 juni 2005
Locatie: Venray
Berichten: 624
Stuur een bericht via MSN naar DaiJun Stuur een bericht via Skype™ naar DaiJun
Het openmaken zal waarschijnlijk niet zoveel verschillen van een T|E. Deze is ook heel gemakkelijk open te maken en ook hierbij zitten de draadjes vast gesoldeerd....
__________________
Live wise, you don't live twice!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023