Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19 april 2005, 17:24
bascee's schermafbeelding
bascee bascee is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 08 april 2005
Berichten: 75
goedkope pda

Hey,
Ik ben op zoek naar een pda, maar ik ben er nog niet uit welke. Aangezien ik een niet al te rijke scholier ben mag ie niet al te veel gaan kosten.
Dingen die ik er iig op wil hebben zijn:
- kleurenscherm
- SD en/of mmc port
Ik zou graag willen weten welke ik volgens jullie dan het best zou kunnen kopen. (en waar als t kan.)
Grts, Bas

P.S. Als je er nog een hebt liggen, ruilen tegen een website (php) zou ook fijn zijn.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 april 2005, 17:28
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Wat is je budget precies? En zitten daar screenprotectors en cases e.d. bij? Wat wil je ermee gaan doen? Waar heb je zelf allemaal al naar gezocht? Want uiteindelijk moet jij een keuze maken, dat werk willen we je niet uit handen nemen.

Goede kandidaten zijn een Zire31 (lage resolutie 160x160 scherm) en een Tungsten|E (met hoge resolutie 320x320). Die zijn beide onder de 200 EUR, en zonder fratsen. Dus dat lijkt me te doen voor jou.

Geef eens wat meer aan waar je voorkeur naartoe gaat, en draag zelf ook eens wat modellen aan die jouw voorkeur genieten?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 april 2005, 19:40
bascee's schermafbeelding
bascee bascee is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 08 april 2005
Berichten: 75
Ik zat zelf te denken aan een 2e hands pda voor ca. 70 euro zonder extra’s. De belangrijkste functies vind ik:
- De agenda
- Het lezen en schrijven van teksten

Wat ik ook wel leuk vind:
- filmpjes afspelen

De zire 31 voldoet iig aan mijn budget, maar ik weet niet of het wel prettig leest op de zire (en na 20 pagina’s nog steeds). Is er iemand met een lowres pda die mij dit kan vertellen?

De Tungsten E zal hier wel aan voldoen, bovendien is zijn resolutie hoog genoeg voor filmpjes. Alleen ben ik hem, 2e hands, nog niet tegen gekomen voor minder dan 100 euro. Al zou dit binnen een paar maandjes kunnen veranderen vw de E2. Iemand die hier meer van af weet.

Een pda zonder sd/mmc slot en met plug & play zou ook volstaan (omdat ik een mp3 speler met usb-otg heb. Helaas ben ik die nog niet tegen gekomen in mijn prijsklasse.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 april 2005, 19:43
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Een pda zonder sd/mmc slot en met plug & play zou ook volstaan (omdat ik een mp3 speler met usb-otg heb. Helaas ben ik die nog niet tegen gekomen in mijn prijsklasse.
Je bedoelt met USB poort? Helaas, dat gaat niet; Palms kunnen alleen in client en niet in Host-mode draaien.

En die eisen voor 70 euro? Misschien 40 euro (procentueel gezien wel veel) erbij doen en een tweedehands Tungsten|T opsporen.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #5  
Oud 19 april 2005, 20:44
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Sowieso denk ik dat je realistisch moet zijn ten aanzien van filmpjes kijken. Op een Tungsten|E is dat niet echt haalbaar, tenzij het lage kwaliteit is (bijv. 40 MB voor een Southpark DivX van 20 minuten), dan is het wel te doen. Een Tungsten|T zou dan net iets beter moeten zijn, maar toch.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 19 april 2005, 21:00
bascee's schermafbeelding
bascee bascee is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 08 april 2005
Berichten: 75
dat zal geen probleem zijn, (op mijn 256 mb kaart gaat prima een film van 320 bij 240 in divx). Maar ik denk dat ik het best nog maar een half jaartje kan wachten met mijn aankoop. Iig bedankt voor jullie reacties.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 mei 2006, 16:37
johanmakaske
Guest
 
Berichten: n/a
Tik bij marktplaats.nl 'palm' in druk op zoeken, klik vervolgens op aangeboden en daarna weer op prijs (van laag naar hoog selecteren). Je krijg eerst wat accoires, maar rond de € 20.00 krijg je al PDA's te zien. Rond de € 70,- zijn er hele leuke palmpjes te vinden. Ik heb voor € 20.00 een Palm V (8MB upgrade gekocht). Vervolgens heb ik er voor € 15.00 nog een toetsenbord bij gekocht, de software heb ik van internet gehaald, het werkt allemaal perfect, ik ben super tevreden. Ik wilde namelijk eerst kijken of een PDA uberhaupt wel iets voor me is, het bevalt uitstekend in de toekomst staat er een Palm E2 op de planning, maar deze toch al oude PDA voldoet prima aan de wensen, ik ben zelf ook scholier, maar t werkt perfect.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 16 mei 2006, 12:20
remco remco is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: omg. Den Haag
Berichten: 131
Of vraag http://www.pdatechcenter.nl/. Die hebben nog weleens iets aantrekkelijks. Zo staat er een Sony Clie PEG-TJ27 nieuw 320x320 kleur, 32MB RAM, voor 99,-. Zie http://www.pdatechcenter.nl/sony_pda_s.html

Realiseer je wel dat Sony is gestopt met PalmOS PDA's.

Remco (die zelf gewoon gehecht blijft aan zijn Sony TH55).
__________________
Groetjes, Remco

rb_spam@xs4all
Met citaat reageren
  #9  
Oud 16 mei 2006, 12:54
RolfY's schermafbeelding
RolfY RolfY is offline
Forumbikkel
Voornaam: Rolf
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 14 juni 2005
Locatie: Heerhugowaard
Berichten: 241
En er is op deze site nog een T3 te koop, misschien valt die binnen je budget.

http://www.palmclub.nl/forums/showth...713#post158713
Met citaat reageren
  #10  
Oud 16 mei 2006, 12:58
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Let op dat deze draad al meer dan een jaar oud is.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #11  
Oud 16 mei 2006, 15:34
bascee's schermafbeelding
bascee bascee is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 08 april 2005
Berichten: 75
dank je wel voor jullie reactie. Inmiddels heb ik al een t3 aangeschaft dus wat mij betreft kan er een slotje op dit topic.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 16 mei 2006, 16:27
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bascee
dank je wel voor jullie reactie. Inmiddels heb ik al een t3 aangeschaft dus wat mij betreft kan er een slotje op dit topic.
We doen op dit forum niet aan slotjes op normale threads.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023