Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 18 maart 2003, 22:53
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Kwaliteit WAS slecht, toen er nog softwarematig een hardware low-pass filter stond ingeschakeld door PalmOS 5.x, echter met de sound update die dit filter uitzet is de kwaliteit UITMUNTEND. (Interne speaker is wat je er van kan verwachten, koptelefoon is CD kwaliteit, afhankelijk van de MP3 kwaliteit.)

EDITED: Qua CPU gebruik ben ik zéér tevreden, met AeroPlayer bijv. is er géén merkbare vertraging whatsoever bij background afspelen. Wat de T|T wel mist t.o.v. veel Sony's is bijv. hardware volumeregeling.
Met citaat reageren
  #22  
Oud 18 maart 2003, 23:00
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Bedankt voor het overtuigende antwoord MendriX

Wat ik echter op brighthand las waren klachten NADAT de patch geïnstalleerd was. Daar variëerden de meningen echter behoorlijk, en nu kan ik tenminste op een meer "tastbare" mening afgaan . Ik heb regelmatig het gevoel dat op de grotere forums (cliesource, brighthand) de users lopen te mierenneuken.

Uit zichzelf kan de T|T idd niet hardwarematig bediend worden, maar daar heb ik niet zo veel intresse in. Je kan met Aeroplayer (als ik het goed begrepen heb) de D-pad gebruiken voor volume en next/previous.

En trouwens, bij de TG zit ook geen volumeregeling oid.
Met citaat reageren
  #23  
Oud 18 maart 2003, 23:03
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Klopt. Volume en nummer kiezen kan met de D-Pad, mits AeroPlayer focus heeft. (Als ie background speelt, kan het binnen vrijwel elk programma via de / toolbar, waar knoppen makkelijk te bereiken zijn voor volume, nr, pauze, etc., zonder dat je uit je huidige programma hoeft.)
Met citaat reageren
  #24  
Oud 19 maart 2003, 10:52
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Die geluidskwaliteit is wel heel persoonlijk. Zeker als je het niet kunt vergelijken, dan weet je haast nooit of het nou echt goed of slecht is. Je leest inderdaad wel veel klachten over de geluidskwaliteit van de Tungsten-T (ook na de patch), maar of de TG50 beter is weet je pas als je ze allebei een keer hoort. Of iemand die ze beide gehoord heeft een review schrijft.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 19 maart 2003, 10:55
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Dat zou misschien een beter vergelijk geven tussen de apparaten onderling, maar ik ben redelijk kritisch en hoor bij de Tungsten geen verschil tussen een goede MP3 en portable CD-speler. Geen hoorbare ruis en uitmuntende kwaliteit.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 19 maart 2003, 16:48
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
De keuze is gemaakt, het is een Tungsten|T geworden! Ondanks de tegenstrubbelingen van patrickl (waar ik wel blij mee ben, daar niet van) heb ik vandaag het volgende pakket besteld:
T|T
Covertec T|T leather case
Lexar 256MB SD-kaart
6-in-1 reader
2x Brando Screen protector.

Ik vond het uiterst informatief de gebruikerservaringen van T|T en Sony-gebruikers naast elkaar te leggen, en daaruit de uiteindelijke keuze te bepalen. De volgende punten zijn in het voordeel van de T|T, waardoor de keuze gemaakt is:
+ korter in lengte
+ goedkoper in aanschaf (T|T en SD-kaart)
+ goede verkrijgbaarheid
+ D-pad
+ lichter

Allen bedankt voor jullie bijdrage, en als de adresgegevens hier genoteerd worden stuur ik ASAP (lees: zodra ik er geld voor heb) de wasmachine op!
Met citaat reageren
  #27  
Oud 19 maart 2003, 16:52
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Gefeliciteerd met je nieuwe apparaat straks! Ik denk dat je met de andere keuze ook happy zou zijn geweest hoor. Het scheelt allemaal niet HEEL erg veel. Het zijn machtig mooie en veelzijdige apparaten en Sony en Palm houden elkaar scherp (om over de overige concurrentie maar te zwijgen). Als je geen ongewone problemen tegenkomt zal je zeer tevreden zijn.

((Hee, er staat senior-lid naast m'n naam, maar ik voel me 18???))
Met citaat reageren
  #28  
Oud 19 maart 2003, 17:08
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ik hoop dan maar dat je geen spijt krijgt van het gemis van een toetsenbord, beter scherm en standaard MP3 speler Alhoewel je dat toetsenbord wel niet zult missen als je er nooit een gehad hebt. Maar ... toch veel plezier ermee hoor
Met citaat reageren
  #29  
Oud 19 maart 2003, 17:11
MendriX MendriX is offline
-
Model: Palm Pre
 
Geregistreerd: 13 februari 2003
Berichten: 473
Hihihi...
Met citaat reageren
  #30  
Oud 19 maart 2003, 19:20
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Om mijn keuze ff te verdedigen, als "in de hoek gedreven T|T gebruiker"

Citaat:
Ik hoop dan maar dat je geen spijt krijgt van het gemis van een toetsenbord
Zoals je zelf zegt, wat de boer niet kent mist 'ie ook niet
Citaat:
beter scherm
Sony schermen zijn inderdaad beter. De TG-50 heeft echter, net als een groot deel van de rest van de T-serie, last van "golvend" licht aan de onderkant. Dit komt door de manier waarop het scherm is verlicht. Echter is dit niet zo storend, veel mensen geven aan dat ze het na een dag werken niet meer opmerken.
Citaat:
en standaard MP3 speler
en standaard hogere prijs
Citaat:
Maar ... toch veel plezier ermee hoor
dankje!

Zo, de eer van T|T gebruikers is weer verdedigd
Met citaat reageren
  #31  
Oud 19 maart 2003, 19:34
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ja dat punt van die "wavy shadows" is echt een kwestie van mierenneukerij. Als je heeeeel goed kijkt, dan kun je bij een transflective scherm op een witte achtergrond inderdaad zien dat er ledjes op onderling een centimeter afstand zitten. Misschien dat dat op de TG50 iets duidelijker zichtbaar is (omdat ze te weinig ruimte hadden om het toetsenbord en de belichting goed te plaatsen), maar het is hoe dan ook een stuk minder storend dan de bizarre lichtshow die je ziet met een reflective scherm als je deze wat kantelt.
Met citaat reageren
  #32  
Oud 21 maart 2003, 15:19
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
HIJ IS BINNEN! En wat istie klein .

Gelijk bij het plaatsen in de cradle echter al hevige paniek: de charge-led ging niet branden! Ik alles nalopen, 5 keer het stekkertje in de cradle opnieuw d'r ingestoken, tig keer de T|T opnieuw in de cradle geplaatst, maar niets. Kom ik na een paniekfase van 10 minuten d'r achter dat de europese stekker niet goed op de adapter is aangesloten . Goedgezet, en hij werkt . Nu nog ff 2 uur wachten .
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023