Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Centro

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 22 mei 2008, 16:57
wimmie wimmie is offline
Junior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Berichten: 5
bluetooth carkit and gps ontvanger werkend tegelijk?

Hi,

Heeft iemand al tomtom met bluetooth gps ontvanger en carkit samen werkend?

Elke keer als ik wordt gebeld wordt tomtom gedisconnect.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 22 mei 2008, 21:29
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Bedoel je met 'gedisconnect' dat je Centro contact verliest met je bluetooth satelliet ontvanger?
Met citaat reageren
  #3  
Oud 22 mei 2008, 21:39
wimmie wimmie is offline
Junior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rup. Bekijk bericht
Bedoel je met 'gedisconnect' dat je Centro contact verliest met je bluetooth satelliet ontvanger?
Tomtom lijkt af te worden gesloten, en als ik tijdens het gesprek tomtom weer start is er geen gps ontvanger geconnect. Die probeert automatisch te connecten waardoor er door het nog steeds actieve gesprek een hinderlijke pieptoon elke 5 seconde hoorbaar is.
Maar een gps apparaat wordt tijdens gesprek niet gevonden.

Zover ik heb begrepen kunnen er meerdere bluetooth apparaten tegelijk geconnect zijn toch?

Alvast bedankt voor de moeite
Met citaat reageren
  #4  
Oud 22 mei 2008, 21:44
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Een Centro kan maar 1 bluetooth connectie tegelijk aan, d'r zit nl. maar 1 bluetooth chip in (voor zover ik weet). Als jij dus een bluetooth carkit en een bluetooth GPS muis hebt, kunnen deze niet tegelijk aan het werk voor je Centro.

Het is normaal dat TomTom wordt afgesloten als je gebeld wordt (of zelf wil bellen). Ik heb een bluetooth carkit en een GPS muis met een staart. TomTom blijft hierdoor bij mij dus gewoon lopen en satelliet contact houden.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 mei 2008, 21:49
wimmie wimmie is offline
Junior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Berichten: 5
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rup. Bekijk bericht
Een Centro kan maar 1 bluetooth connectie tegelijk aan, d'r zit nl. maar 1 bluetooth chip in (voor zover ik weet). Als jij dus een bluetooth carkit en een bluetooth GPS muis hebt, kunnen deze niet tegelijk aan het werk voor je Centro.

Het is normaal dat TomTom wordt afgesloten als je gebeld wordt (of zelf wil bellen). Ik heb een bluetooth carkit en een GPS muis met een staart. TomTom blijft hierdoor bij mij dus gewoon lopen en satelliet contact houden.


Hmmm ik had voor aanschaf geinformeerd bij palm2you deze melde dat netzo als bij de treo 680 ook de centro meerdere apparaten tegelijk geconnect kan worden
Met citaat reageren
  #6  
Oud 22 mei 2008, 21:56
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Ik heb even bij de specs op de Palm website gekeken en daar wordt geen melding gemaakt van het feit dat er twee bluetooth chips in de Centro zitten. Het is (m.i.) vrij bijzonder als er twee bluetooth chips in een apparaat zitten, dus dat zouden ze zeker vermeld hebben. Dit is echter slechts een veronderstelling van mij, maar misschien kan iemand hier uitsluitsel over geven......
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 mei 2008, 18:18
Mosthated's schermafbeelding
Mosthated Mosthated is offline
palmOne Overlord
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 09 september 2004
Berichten: 199
Stuur een bericht via ICQ naar Mosthated
dat ligt toch niet aan het aantal chips, maar aan het type chip? bluetooth 1.2 vs 2.0? of begrijp ik het niet goed?
__________________
Palm IIIc > Palm Tungsten T2 > palmOne T|X > palmOne Centro
Met citaat reageren
  #8  
Oud 23 mei 2008, 18:55
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Volgens mij ging het ook om het type chip en aan de hand daarvan de bluetooth-software waarmee de chip werkt. Als "instap-smartphone" is het niet geheel en al onlogisch dat de Centro een bluetoothverbinding aankan. Desalniettemin is het slordig dat Palm2You je verkeerd voorgelicht heeft, terwijl het normaliter een kundige en hulpvaardige webshop is.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 23 mei 2008, 21:04
wimmie wimmie is offline
Junior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 29 april 2008
Berichten: 5
is er een gps ontvanger die via een verloop kabel aangesloten kan worden op centro? Of wat is hiervoor de beste oplossing?
Met citaat reageren
  #10  
Oud 23 mei 2008, 22:09
Rup.'s schermafbeelding
Rup. Rup. is offline
Android lid.....
Voornaam: Ruben
Model: Overig
 
Geregistreerd: 02 november 2002
Locatie: Alkmaar
Berichten: 302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wimmie Bekijk bericht
is er een gps ontvanger die via een verloop kabel aangesloten kan worden op centro? Of wat is hiervoor de beste oplossing?
Ik heb een bedrade GPS ontvanger in een Seidio carholder (met zuignap) geprikt. Werkt prima!

Moet je wel zo'n zuignapding op je raam willen natuurlijk......


BTW. Fijn dat 'Mosthated' en 'Koekiemonster' wat meer duidelijkheid konden geven over het hele meerder apparaten op bluetooth verhaal.... Mijn kennis bleek dus niet helemaal juist.....
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:51.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023