Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25 mei 2006, 09:43
dre_mans
Guest
 
Berichten: n/a
Verjaardagscadeau: T|X of LifeDrive

Ik verjaar begin Juni en overweeg de aankoop van een nieuwe PALM. VX gekregen en wild enthousiast over gebruiksvriendelijkheid
Mijn voorkeur gaat uit naar TX of zelfs Lifedrive. Ik ben een ex Psion-ist dus WindowsCE is niet mijn ding ondanks dat ik mijn Palm wil gebruiken om Excel toestanden te lezen, verbeteren enz. Dit ging beter met mijn Psion dan met mijn Toshiba e330 die toch al uit dienst is wegens defecte monitor. Kan bij TX ook van portrait naar landscape gewisseld worden zoals bij de LD? Hoe reageert Excel op Palm?
dRE
Met citaat reageren
  #2  
Oud 25 mei 2006, 10:24
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Zowel de TX als de LifeDrive kunnen kantelen. Excel werkt prima, maar geavanceerde formules werken niet.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #3  
Oud 25 mei 2006, 10:46
dre_mans
Guest
 
Berichten: n/a
Is er dan een groot verschil tussen TX en LD want voor 100€ verschil heb je een harde schijf van 4G. Dus na aankoop van een SD kaartje van 2G heb je evenveel uitgegeven maar heeft LD dan nog meer troeven?
Het grote probleem is dat er geen winkels zijn om het ding ff vast te nemen en uitleg te vragen, verkoperslatijn laten we buiten beschouwing. Kan ik ergens recensies lezen over deze twee? Hoe zit het met "het koetswerk, de stevigheid" Zelfs Nikon fototoestellen hebben mooie blinkende knopjes die na een tijdje ook goedkope plastic rommel blijken te zijn. dRE
Met citaat reageren
  #4  
Oud 25 mei 2006, 10:57
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Kan ik ergens recensies lezen over deze twee? Hoe zit het met "het koetswerk, de stevigheid" Zelfs Nikon fototoestellen hebben mooie blinkende knopjes die na een tijdje ook goedkope plastic rommel blijken te zijn. dRE
Zie de reviews op deze website (linkje bovenaan het forum). Op de lange termijn houden Palms het over het algemeen goed uit, enkele uitzonderingen daargelaten. Als je hem netjes wilt houden, kom je toch niet om een case heen.
Ik weet niet of je in de buurt van Rotterdam woont, anders kun je langs pdashop. Daar kun je ze zeker vantevoren even vasthouden.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 mei 2006, 11:51
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ik heb je thread verplaatst naar Koopadvies en de titel wat duidelijker gemaakt.

Dan nog een toevoeging op de reactie van Bram; met wat geluk heeft de Dixons, V&D Electric City of Mediamarkt een T|X en LifeDrive liggen. Dan zou je ze daar kunnen proberen. Maar reken vooral niet op een kundige uitleg, en laat je niet zomaar dwingen naar PocketPC-gevallen te kijken. Verkopers kijken vaak erg simplistisch naar specificaties.

Overigens kan er zowel in een T|X als LifeDrive geen groter SD-kaartje dan 2 GB. SD-kaartjes voor palms moeten FAT-geformatteerd worden, en dan kun je maximaal tot 2 GB formatteren.
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 mei 2006, 11:54
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
In de tevredenheidsonderzoeken naar beide devices kun je ook nog info vinden...zie mijn signature.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 25 mei 2006, 19:09
dre_mans
Guest
 
Berichten: n/a
Pas op de(ze) wereld en antwoord op bijna alle vragen. Behalve die ene vraag maar daar zal de portemonee over beslissen. Nu zou ik moeten weten hoe sterk die TX is want mijn VX is "as is " ijzersterk maar over TX zegt men dat het plastic niet erg sterk is en een compacte palm kopen om die dan in een gepanserde koffer te steken is... dom
Rudy heeft een TX misschien dat die wel een antwoord heeft maar die is ook op zoek naar LD recensies.
Kookiemonster moet ik eerst vertellen dat ik in Antwerpen woon waar alles uit de stad is verdwenen naar parkeerparadijzen en ik heb alleen een fiets. Ik moet zelfs bestellen bij pdashop.be die ....in Nederland gevestigd is.

dRE
Met citaat reageren
  #8  
Oud 25 mei 2006, 21:54
digilb's schermafbeelding
digilb digilb is offline
Zonder titel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Berichten: 1.214
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster
Overigens kan er zowel in een T|X als LifeDrive geen groter SD-kaartje dan 2 GB. SD-kaartjes voor palms moeten FAT-geformatteerd worden, en dan kun je maximaal tot 2 GB formatteren.
Hoewel dit is wat Palm zelf zegt, zijn er toch verhalen waaruit blijkt dat de TX out-of-the-box met een aantal (niet alle) 4GB-kaartjes overweg kan:
- 1src Forums
- Palmfacts
Misschien is er een Palmclub'er die een keer de proef op de som kan nemen?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 26 mei 2006, 08:34
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Ik heb zowel de LifeDrive als de TX. Ze kunnen allebei overweg met 4 gig kaartjes, misschien niet allemaal maar ik heb er een getest die het op allebei doet zonder problemen. De TX is vrij stevig vind ik, hij voelt degelijk aan en ziet er ook zo uit. Ik gebruik gewoon een leren fliptop en dat is prima....
Met citaat reageren
  #10  
Oud 26 mei 2006, 10:49
clemento's schermafbeelding
clemento clemento is offline
Senior lid
Voornaam: Jan
Model: Palm V
 
Geregistreerd: 07 mei 2006
Locatie: Bij Arnhem
Berichten: 77
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door digilb
Hoewel dit is wat Palm zelf zegt, zijn er toch verhalen waaruit blijkt dat de TX out-of-the-box met een aantal (niet alle) 4GB-kaartjes overweg kan:
- 1src Forums
- Palmfacts
Misschien is er een Palmclub'er die een keer de proef op de som kan nemen?
Op mijn Treo650 heb ik Fat32 gezet maar dan moet je het ROM updaten en dan kan je 4GB kaartjes gebruiken. bluevoice heeft daar een thread over. Ik denk dat de XT dat ook moet kunnen. Een 4GB hdd is natuurlijk wel veel kwetsbaarder dan een SD kaartje en je kan natuurlijk ook 2 SD kaartjes nemen, die kosten ca 5o Euro p/stuk als je goed zoekt. Je zou overigens ook de Treo650 kunnen overwegen, kun je ook nog mobiel bellen en internetten zonder hotspot. Persoonlijk vind ik de XT wel erg mooi om te zien en daar zou mijn voorkeur naar uit gaan.
__________________
veni vidi vici
Met citaat reageren
  #11  
Oud 27 mei 2006, 08:50
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Hallo, Rudy aan "lezers".... ik zeg dus net dat er in ieder geval 1 kaartje bestaat van 4 gig waarmee zowel de LD als de TX out of the box werken. Zelf getest dus.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:37.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023