Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20 januari 2006, 23:44
fixxxer
Guest
 
Berichten: n/a
Welke Bluetooth dongle?

Hey mensen,

Ik ben sinds een week gelukkig bezitter van een lifedrive en meteen met bluetooth aan de slag geslagen. Twee verschillende dongles van mediamarkt geprobeerd, maar daar lukt alles mee behalve internet.
Volgens deze (http://www.whizoo.com/bt_setup/) handleiding die jullie wel bekend zal zijn is dat niet vreemd, aangezien je bij die dingen van mediamarkt bluesoleil krijgt en een PAN verbinding:

'Some Bluetooth adapters come with drivers that do not include all profiles, specifically the Network Access profile. One manufacturer that this applies to is Blue Soleil, do not buy an adapter of this brand if you want Network Access. The Personal Area Network (PAN) profile does not work with this setup and should not be confused with the Network Access profile. If you show a Bluetooth PAN Network under Network Connections they are not the same and this setup will not work. '

Dussssss ben ik op zoek naar een dongletje die een 'Bluetooth LAN' ipv PAN maakt...


Wie, wat, waar?

Alvast bedankt!!
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 januari 2006, 11:21
djneo-nl's schermafbeelding
djneo-nl djneo-nl is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 25 oktober 2005
Locatie: nieuwlekkerland zh
Berichten: 43
ik gebruik een pc2pc dongle van msi en de softick ppp programma
__________________
0101010101010101010101010101010
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 januari 2006, 11:25
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Ik heb ook Bluesoleil (ingebouwde BT op medion-pc) en dat werkt prima. Ik heb zowel de PAN als LAN service (versie 1.4.9.5.).
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 januari 2006, 11:27
LordWookie
Guest
 
Berichten: n/a
Hallo Fixxxer, ik gebruik mijn lifedrive met TOMTom en de Oasis Media Bluetooth GPS Receiver als gps ontvanger. Werkt prima. Voor verbinding met mijn pc gebruik ik 'n sitecom bluetooth adapter. geeft 'n goede verbinding, ook om te synchroniseren
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 januari 2006, 14:16
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ik heb een cheap-ass geen-merk BT dongle van eBay met Bluesoleil software, en dat werkt ook prima met het delen van de internetverbinding en BT hotsyncen.

Dus waar:

Citaat:
'Some Bluetooth adapters come with drivers that do not include all profiles, specifically the Network Access profile. One manufacturer that this applies to is Blue Soleil, do not buy an adapter of this brand if you want Network Access.
op slaat, kan ik helaas niet zeggen. Werkt allemaal prima hier.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 januari 2006, 15:53
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Hoewel dit, orthodox bekeken, natuurlijk geen Palm-issue is, komt het misschien toch van pas.
Waar het volgens mij om gaat is niet zozeer de dongle als de bijgeleverde software (zoals Bluesoleil maar ook de BT-stack). Misschien dat je op Tweakers.net.pricewatch een bt-dongle kunt vinden en de specs daarvan kunt controleren. Verder, als je de Whizoo link goed leest dan zul je zien dat er doorgelinkt wordt naar deze pagina. Had je die al doorgenomen?
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 januari 2006, 00:15
fixxxer
Guest
 
Berichten: n/a
Bedankt voor de reacties.

Ik heb een sitecom dongle gekocht en deze werkt inderdaad perfect. Niet alleen doet internet het nu, maar ik vind de andere bluetooth services ook veel beter te gebruiken dan met bluesoleil.
Sommigen denken daar misschien anders over dus er is maar 1 conclusie mogelijk:

Koop in ieder geval zeker geen Dongle van mediamarkt!! want bluesoleil of niet, hij werkt in iig niet!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 23 januari 2006, 12:37
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Fixxxer, hoewel de waarschuwing voor een dongle van Mediamarkt ongetwijfeld recht uit je hart komt, is het toch wat overdreven. Niet elke dongle van hen zal namelijk onbruikbaar zijn. Bovendien zijn er in deze thread ook mensen die aangeven dat Bluesoleil wel werkt.
Iets genuanceerder mag dus wel de volgende keer.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
  #9  
Oud 23 januari 2006, 12:54
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Mee eens, ik denk dat fixxxer gewoon de software van Bluesoleil niet goed ingesteld kreeg. Het werkt in ieder geval perfect bij mij.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #10  
Oud 23 januari 2006, 17:52
spikebyt's schermafbeelding
spikebyt spikebyt is offline
Forumbikkel
Voornaam: Spikey
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 03 april 2004
Berichten: 218
Ik heb toevallig vorige week ook bij MM zo'n Blue Sloeil dongele gekocht maar krijg het ook niet voor elkaar op mijn splinternieuwe XP-Laptop samen met mijn T3 en de Nokia 6310i.
De software ziet de telefoon wel, maar als ik dan de Nokia software start zegt die dat er geen poort beschikbaar is.

De T3 krijg ik helemaal niet in beeld, en leek me juist zo mooi om via BT te synchen

Dus als er iemand is, die me nog wat raad kan geven dan houd ik me aanbevolen
__________________
Groeten, Frans V.
Owner/user of Tungsten|T3 (for Private use) and Tungsten|E (for Business use)
Met citaat reageren
  #11  
Oud 23 januari 2006, 18:27
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Begin jij maar. Je zet alles op discoverable, en je laat de computer de Palm zoeken - of, als dat niet lukt, andersom - en dan?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #12  
Oud 23 januari 2006, 18:51
JeroenB's schermafbeelding
JeroenB JeroenB is offline
Palm-addict
Voornaam: Jeroen
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 13 juni 2005
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 266
Stuur een bericht via MSN naar JeroenB
Ik werk zelf met Widcomm/Sitecom OEM software. Mijns inziens is dit de beste bluetooth software, mede door het HQ Audio profiel, voor hoge kwaliteit audio (denk aan BT Headsets en dergelijke). Bluetooth Lan werkt uitstekend, internetten, hotsyncen, VNC'en, alles geen probleem.

Widcomm software is helaas niet verkrijgbaar voor de thuisgebruiker. Het is bedoeld voor OEM-boeren die hun eigen dongles erop willen laten werken (zoals Sitecom). Het is wel te vinden, maar ik denk niet dat het legaal te gebruiken is voor de thuisgebruiker.

Ik zou dus zelf gaan voor een Sitecom dongle, die dus van de Widcomm software gebruikmaakt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spikebyt
De T3 krijg ik helemaal niet in beeld, en leek me juist zo mooi om via BT te synchen
Daar zou ik me trouwens niet teveel van voorstellen, ik prefereer nog steeds de kabel, dat gaat zoveel sneller. Vooral als je 2MB aan AvantGo channels moet syncen .
__________________
Pak ook eens een filmpje op je Palm!

palm (de ~ (m.), ~en)
1 tropische en subtropische boom, behorende tot de familie der Palmacae => palmboom
2 binnenvlakte van de hand => handpalm
3 buksboom
4 Personal Digital Assistent van uitmuntende kwaliteit
5 bier van hoge goesting (met dank aan ghia )

Laatst gewijzigd door JeroenB; 23 januari 2006 om 18:54. Reden: Reageren op post
Met citaat reageren
  #13  
Oud 23 januari 2006, 18:57
fixxxer
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metck
Fixxxer, hoewel de waarschuwing voor een dongle van Mediamarkt ongetwijfeld recht uit je hart komt, is het toch wat overdreven. Niet elke dongle van hen zal namelijk onbruikbaar zijn. Bovendien zijn er in deze thread ook mensen die aangeven dat Bluesoleil wel werkt.
Iets genuanceerder mag dus wel de volgende keer.
Ik heb 2 verschillende van hen gebruikt. Ik weet niet of ze nog een arsenaal anderen achter de hand hebben, dan zal er misschien best een zijn die het wel doet, vind jij hem maar.
Daarnaast zeg ik niet dat het aan bluesoleil ligt:
´want bluesoleil of niet, hij werkt in iig niet!´

Het ligt aan de PAN die het ding aanmaakt, of zijn er hier mensen die internetten via bluetooth PAN?...............
Met citaat reageren
  #14  
Oud 23 januari 2006, 19:10
fixxxer
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spikebyt
Ik heb toevallig vorige week ook bij MM zo'n Blue Sloeil dongele gekocht maar krijg het ook niet voor elkaar op mijn splinternieuwe XP-Laptop samen met mijn T3 en de Nokia 6310i.
De software ziet de telefoon wel, maar als ik dan de Nokia software start zegt die dat er geen poort beschikbaar is.

De T3 krijg ik helemaal niet in beeld, en leek me juist zo mooi om via BT te synchen

Dus als er iemand is, die me nog wat raad kan geven dan houd ik me aanbevolen
Ja... breng m terug. 2 weken niet goed, geld terug. Das dan wel weer goed
Met citaat reageren
  #15  
Oud 23 januari 2006, 19:13
JeroenB's schermafbeelding
JeroenB JeroenB is offline
Palm-addict
Voornaam: Jeroen
Model: Palm Zire72
 
Geregistreerd: 13 juni 2005
Locatie: Hoogeveen
Berichten: 266
Stuur een bericht via MSN naar JeroenB
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fixxxer
Ja... breng m terug. 2 weken niet goed, geld terug. Das dan wel weer goed
Denk je serieus dat het aan de hardware ligt? Ik zou eerst maar eens een paar keer controleren of je alles volgens de handleiding hebt gedaan, en of de juiste drivers zijn geinstalleerd. Bluetooth problemen liggen zelden aan de hardware.

Misschien dat je aan de handleiding van BlueSoleil in PDF-formaat iets hebt?
__________________
Pak ook eens een filmpje op je Palm!

palm (de ~ (m.), ~en)
1 tropische en subtropische boom, behorende tot de familie der Palmacae => palmboom
2 binnenvlakte van de hand => handpalm
3 buksboom
4 Personal Digital Assistent van uitmuntende kwaliteit
5 bier van hoge goesting (met dank aan ghia )
Met citaat reageren
  #16  
Oud 06 februari 2006, 22:44
Chip Chip is offline
Lid
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 06 december 2000
Locatie: Rotterdam
Berichten: 26
Ook een noname dongle gekocht op de markt met Bluesoleil software. Na een hoop ellende (meegeleverde cd was beschadigd) software bij BS gedownload (versie 1.6). Na installatie werkte IE niet meer. Van alles geprobeerd wel /geen ICS en diverse instellingen van de BS software. Kon wel SE telefoons benaderen. Anyway, ik werd er gek van. Toen alles eraf gegooid, mijn computer beetje opgeschoond en weer opnieuw installeren. Ontbrak er ineens een packet.dll file. Dit ook weer ergens vandaan gehaald. En presto ik heb internet toegang met mijn T1 (wel lan-acces aanzetten).

Ik denk wel dat BS software door een combinatie van factoren wat buggy is.

Chip
Met citaat reageren
  #17  
Oud 17 mei 2006, 15:15
johanmakaske
Guest
 
Berichten: n/a
Mag ik vragen welk type bluetooth dongle je gekocht hebt van Sitecom? Zou je mij het typenummer door kunnen geven? Verder vraag ik me af tot welke afstand hij ondertsteunt? 10 of 100 meter?

Ik hoor het graag.

Verder iedereen alvast bedankt voor alle informatie die hier te vinden is, het is onbegrijpelijk wat een bron van informatie zo'n forum toch kan zijn!

Johan,

P.s. met een paar dagen hoop ik namelijk mijn Palm Tungsten E2 binnen te krijgen, ik wil natuurlijk wel even de internetverbinding voor elkaar maken!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:49.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023