Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 30 januari 2006, 10:24
hanky
Guest
 
Berichten: n/a
E2 of TX ?

Beste mensen,
ik twijfel op dit moment sterk tussen de aanschaf van een E2 of een TX.....
In feite ging het mij alleen maar om agenda- en adressen-functionaliteit, maar het grote scherm en ingebouwde WiFi van de TX doen mij toch wel enigzins kwijlen...Ik wil er nu trouwens ook mee GPS'en.
Ik vrees echter een beetje voor de beperkte batterijduur van de TX, en tevens de niet-vervangbaarheid ervan. Hoe lang (in jaren) gaat zo'n batterij gemiddeld mee voordat ie er echt mee kapt ?
Alvast bedankt voor de antwoorden !
Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 januari 2006, 11:47
Joost van Bruggen Joost van Bruggen is offline
Lid
Model: Geen
 
Geregistreerd: 04 januari 2006
Berichten: 40
Ik heb een TX en ben er echt heel erg tevreden mee.

Over de batterij: ik gebruik hem overdag vrij veel (spelletje, pdf lezen, email, agenda en mp3) Bij elkaar zo'n 1.5 uur. Mijn batterij is 's avonds altijd nog 75 tot 80 procent vol. Dan synchroniseer ik de Palm met mijn PC en dan wordt hij meteen weer opgeladen via de USB-poort.

Ik weet niet hoe lang zo'n batterij meegaat.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 30 januari 2006, 12:14
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Zo'n batterij loopt wel terug in capaciteit in de loop van de jaren. Zo'n batterij is gelijk aan dat van een moderne gsm. Dus wat betreft de duurzaamheid: de batterij overleeft de gebruiker meestal wel
Met citaat reageren
  #4  
Oud 30 januari 2006, 15:24
raptor's schermafbeelding
raptor raptor is offline
Forumbikkel
Voornaam: Colin
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 19 januari 2006
Locatie: Oosterhout NB
Berichten: 133
Ik ben ook zeer tevreden met m'n T|X. En ook ik verbaas me 's avonds steeds weer dat de batterij nog zo vol zit. En dan kijk ik ook nog regemaltig een DivX filmpje. En natuurlijk is de 128 MB (100 beschikbaar) van de T|X een stuk royaler dan de 32 MB (26 beschikbaar) van de Tungsten E2. Hoewel dat met een flinke SD kaart natuurlijk geen argument hoeft te zijn. E2 is wel 100 euro goedkoper...

Hoe lang zo'n batterij meegaat is moeilijk te zeggen. De eerste Li-ion batterij die ik kocht (2-3 jaar geleden zoiets, in een Nokia 3510) doet het nog steeds prima. Hield de telefoon toen ie nieuw was 2 weken standby, nu nog steeds.

Aangezien Li-ion batterijen nog niet zo heel lang bestaan en die van mij geen van allen ernstige afname in capaciteit vertonen, kun je er van uit gaan dat ze zeker enkele jaren goed te gebruiken zijn.
__________________
Met citaat reageren
  #5  
Oud 30 januari 2006, 16:26
pivete_menno pivete_menno is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 20 januari 2006
Berichten: 128
op bol.nl is de e2 met gps nu 299, lijkt met toch zeer interessant!
heb zelf de tx, tevreden, op headphone geluidskwaliteit na (lees thread).
Verder lekker apparaatje, zeker de resolutie bij avantgo is heerlijk!
Met citaat reageren
  #6  
Oud 30 januari 2006, 18:45
hanky
Guest
 
Berichten: n/a
Prijs lijkt aantrekkelijk, maar ik denk niet dat die bijgeleverde Perfect Passenger GPS software echt okee is.....Althans niet volgens die ene review die erbij staat en ook niet als je op internet de reviews naleest..
Trouwens, bedankt voor de antwoorden tot zover. Ik lees graag (nog) meer meningen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 31 januari 2006, 15:09
SpeedDemon SpeedDemon is offline
Senior lid
Voornaam: René
Model: Microsoft Smartphone
 
Geregistreerd: 05 juli 2005
Locatie: Emmen
Berichten: 67
Stuur een bericht via MSN naar SpeedDemon
Ik heb zelf een E2 ben er zeer tevreden mee. Ik gebruik hem zakelijk om memos te maken voor mezelf, agenda te plannen en om adressen bij me te hebben. Daarvoor is de E2 uitermate geschikt.

Als je extras wil hebben moet je voor de TX gaan. E2 werkt overigens ook uitsteken met navigatie heb ik me laten vertellen. Heb zelf standaard navigatie aan boord en gebruik hem daar dus niet voor.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 03 februari 2006, 07:55
Donesta's schermafbeelding
Donesta Donesta is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|E2
 
Geregistreerd: 03 augustus 2005
Berichten: 36
Ik heb zelf de Tungsten E2 en ik heb nog geen moment spijt gehad. Hij is lekker simpel, maar niet te simpel. Hij heeft inderdaad maar 26 MB vrije geheugen om spul erop te zetten, maar met een flinke SD kaart is dat inderdaad verholpen. (alleen niet te flink: ik heb een 512MB kaart gekocht en ik vraag me af hoe ik dat ding ooit vol krijg ) Voor de rest staan de juiste programma's erop.. en tja, het hangt er vooral vanaf waarvoor je het gaat gebruiken..
Met citaat reageren
  #9  
Oud 03 februari 2006, 08:25
brinkey brinkey is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 25 juni 2002
Locatie: Putten
Berichten: 43
Heb zelf een TX. Prima apparaat, Tomtom draait er perfect op. Video's kijken, internetten alles is mogelijk. Als je 'kwijlt' van de mogelijkheden en zo ook denkt te gebruiken dan zou ik voor de TX gaan.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 18 februari 2006, 16:18
hanky
Guest
 
Berichten: n/a
TX is het geworden ! Geweldig ding ! Afijn, zie ook mijn andere posts.

O ja, nog even toevoegen : pdashop heeft een super-aanbieding : TX + TT5 Navigator bluetooth Benelux + autolader + houder voor € 479,- !!!

Laatst gewijzigd door hanky; 18 februari 2006 om 16:25.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 19 februari 2006, 21:23
Ratch's schermafbeelding
Ratch Ratch is offline
Palm Werper
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 22 januari 2006
Berichten: 249
Perfecte keuze als je het mij vraagt!

En verder over de batterij ... Als'ie het over enkele jaren niet meer zo goed doet als nu, dan steek ik hem gewoon paar keer meer per week in het stopcontact, zit ik niks mee in.


Groeten,

R
Met citaat reageren
  #12  
Oud 14 april 2006, 14:06
johanmakaske
Guest
 
Berichten: n/a
Wat grappig om dit te lezen, ik zit in hetzelfde schuitje. Ik heb laatst een Palm V 8MB upgrade gekocht via marktplaats om te kijken of een palm iets voor me is. Jullie raden het al, helemaal perfect natuurlijk. Ik ben al een langere tijd aan het kijken. Ook ik twijfel tussen de TE2 en de TX. Als je op de site van Palm kijkt is de autonomie voor de TX 5 dagen en voor de TE2 op 8 dagen. maar zoals mijn eigen ervaring is. Als je een paar keer per week een hotsync uitvoert wordt de handheld meteen bijgeladen. We zullen zien... ik ben er nog niet, het is ook een financiele kwestie. Maar om nou spijt te krijgen achteraf? Dat is ook zo wat, haha. Bedankt in elk geval voor de tips in deze pagina én al die andere pagina's niet te vergeten. Ik heb al zoveel zeer bruikbare informatie gevonden op dit forum! Ik ben nog maar een paar weken lid, dus moet je nagaan. Palm is helemaal (palm)top en dit forum ook! P.s. Als er nog mensen opzoek zijn naar reviews. Naast de goede reviews van palmclub is kieskeurig.nl een erg goede is mijn ervaring. De product informatie is niet altijd even correct maar de reviews zijn niet verkeerd om twijfels weg te nemen e.d, succes!
Met citaat reageren
  #13  
Oud 17 april 2006, 18:17
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Mijn ervaring met Kieskeurig is (helaas) dat veel reviews die er staan geschreven zijn door mensen met weinig kennis van zaken. De Palmclub is ruim voldoende om informatie in te winnen .
Met citaat reageren
  #14  
Oud 17 april 2006, 21:33
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster
Mijn ervaring met Kieskeurig is (helaas) dat veel reviews die er staan geschreven zijn door mensen met weinig kennis van zaken. .
Waarvan akte, ik post ook op Kieskeurig.

Palmclub is het beste, aanvulling van een site als Kieskeurig kan geen kwaad, je krijgt daar ook wel eens iets te lezen dat niet op deze site staat. En vaak van van mensen die niet al per definitie voor Palm of PalmOs gaan.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:23.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023