Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Internet en communicatie

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 18 april 2005, 12:39
ebos
Guest
 
Berichten: n/a
Treo 650 & Bluetooth Dial-up Networking

Ik heb een Treo 650 maar kan mijn zakelijke e-mail alleen maar lezen als ik VPN software gebruik. De enige VPN software die je nog kan downloaden is niet compatible met de VPN van mijn werk.

Wel kan ik een Bluetooth verbinding tot stand brengen tussen mijn Treo en mijn Laptop. De Bluetooth software geeft aan dat COM5 als GSM/GPRS modem poort gebruikt kan worden. In de Treo heb ik Dial-Up Networking in Bluetooth ingeschakeld.

Hoe nu verder?? Hoe kan ik via mijn laptop een internet verbinding opzetten waarbij ik mijn GPRS modem van de Treo gebruik?

Alvast bedankt voor de hulp!

Is er iemand die nog weet waar die andere VPN software te downloaden is??
Met citaat reageren
  #2  
Oud 18 april 2005, 15:15
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Je zegt niet aan welke standaard(en) de VPN-software moet voldoen en welke je al hebt geprobeerd. Dat geeft ons wat weinig aanknopingspunten.

Er zijn twee pakketten voor het PalmOS verkrijgbaar: movianVPN (End Of Life, zie pagina) en MergicVPN. Mergic ondersteunt alleen PPTP, MovianVPN ook nog IPsec (wat jij waarschijnlijk nodig hebt). Worldnet21 heeft de rechten van Movian voor de pda-versie van de VPN-client overgenomen. Meer informatie over MovianVPN en de doorstart kun je vinden bij SigmaxPDA. Ook in deze thread op Treocentral kun je meer informatie vinden.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 18 april 2005, 15:45
ebos
Guest
 
Berichten: n/a
Het belangrijkste is dat de VPN software Group Authentication ondersteund. Op de screenshots die ik van de Movian software heb gezien zou dat moeten werken. Maar inderdaad die is niet meer te downloaden als trial. Ik zal eens naar de andere links kijken die je opgegeven hebt.

Enig idee hoe je via je PC het modem van de Treo kunt gebruiken?
Met citaat reageren
  #4  
Oud 18 april 2005, 16:55
Peter Drake's schermafbeelding
Peter Drake Peter Drake is offline
Gadgetfreak
Voornaam: Peter
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 06 juni 2003
Locatie: Schipluiden
Berichten: 1.211
Stuur een bericht via MSN naar Peter Drake

VERZOEK
Beste ebos, zou je je profiel willen aanpassen met je huidige model handheld of smartphone? We kunnen je dan in de toekomst beter helpen bij eventuele problemen. Alvast bedankt!

__________________
Met citaat reageren
  #5  
Oud 25 april 2005, 16:20
Gerard J.M. Houtenbos Gerard J.M. Houtenbos is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 15 juli 2001
Locatie: Heemskerk
Berichten: 69
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ebos
Wel kan ik een Bluetooth verbinding tot stand brengen tussen mijn Treo en mijn Laptop. De Bluetooth software geeft aan dat COM5 als GSM/GPRS modem poort gebruikt kan worden. In de Treo heb ik Dial-Up Networking in Bluetooth ingeschakeld.
Kan je een beschrijving geven hoe je dat hebt gedaan?

bvd,

Gerard
Met citaat reageren
  #6  
Oud 25 april 2005, 23:27
ebos
Guest
 
Berichten: n/a
Via een Bluetooth USB adapter. De bijgeleverde software installeerd de com poorten op de PC. Hotsync via Bluetooth werkt wel.

Ik neem aan dat ik op de PC een inbelverbinding moet opzetten. Maar daarvoor zul je een modem moeten installeren op com5. Dat lukt dus niet.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 26 april 2005, 07:38
Gerard J.M. Houtenbos Gerard J.M. Houtenbos is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 15 juli 2001
Locatie: Heemskerk
Berichten: 69
Ik heb langdurig gezocht naar oplossingen om de Treo 650 als modem voor een internetverbinding op een laptop te kunnen gebruiken. Ik lees op veel plekken dat dit niet mogelijk is. Ook op de site van de KPN wordt hier niets over vermeld. Ik ben wel ergens een opmerking tegen gekomen waarin staat dat er een programma is dat deze functie realiseert. Het zou gaan om PDANet. Ik kom echter nauwelijks ervarings gegevens tegen.

Groeten,

Gerard
Met citaat reageren
  #8  
Oud 26 april 2005, 08:15
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Het kan ook zonder PDAnet (al is dat wel de meest eenvoudige methode). Een uitgebreide (Engelstalige) pdf vind je bij palmOne. Ik kan me alleen niet meer herinneren of je nu perse de Widcomm-stack moet gebruiken (herkenbaar aan 'My Bluetooth Places' op je desktop) of dat het ook standaard werkt met de ingebouwde Microsoft Bluetooth-stack van Windows XP SP2.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 26 april 2005, 09:00
Gerard J.M. Houtenbos Gerard J.M. Houtenbos is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 15 juli 2001
Locatie: Heemskerk
Berichten: 69
Jean-Paul,

Bedankt voor de tip. Ik zal daar eens in duiken ....

Gerard
Met citaat reageren
  #10  
Oud 26 april 2005, 18:39
Gerard J.M. Houtenbos Gerard J.M. Houtenbos is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 15 juli 2001
Locatie: Heemskerk
Berichten: 69
Jean-Paul, het is gelukt ....

Bedankt,

Gerard
Met citaat reageren
  #11  
Oud 26 april 2005, 20:45
Mol's schermafbeelding
Mol Mol is offline
Lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 26 april 2005
Locatie: Parijs
Berichten: 15
Misschien aardig om even te laten weten hoe je het nu precies aan de praat hebt gekregen?

Ik heb toevallig zelf vorige week uitgebreid zitten klooien om 't aan de praat te krijgen. Uiteindelijk kwam ik er achter dat met een rechterklik op de BT icon in de system tray (ik gebruik XP) via Quick Connect je Dial Up Networking kan kiezen, die dan vanzelf gaat zoeken naar de Treo. Fluitje van een cent uiteindelijk.
__________________
mytreo.net
Met citaat reageren
  #12  
Oud 27 april 2005, 07:29
Gerard J.M. Houtenbos Gerard J.M. Houtenbos is offline
Senior lid
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 15 juli 2001
Locatie: Heemskerk
Berichten: 69
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mol
Misschien aardig om even te laten weten hoe je het nu precies aan de praat hebt gekregen?
Ik heb het gedaan met het pdf bestand uit het bericht van Jean-Paul hierboven. Gemakkelijk te volgen en in een keer goed.

Groeten,

Gerard

Laatst gewijzigd door metck; 27 april 2005 om 09:20. Reden: quote gerepareerd
Met citaat reageren
  #13  
Oud 28 maart 2006, 23:17
Bukansaja
Guest
 
Berichten: n/a
Nieuw probleem. Het heeft altijd gewerkt, via dun maar nu niet meer. ( nieuwe versie antivirus software geïnstalleerd en ik weet niet wat die gewijzigd heeft ) Ik krijg wel verbinding met het internet ( zegt de verbinding) maar kennelijk geen dns ???
( Internet explorer vindt geen websites meer.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 28 maart 2006, 23:19
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Letterlijke foutmelding graag.
__________________
What the FAQ?
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:06.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023