Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 17 april 2002, 18:28
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ook terwijl je doorwerkt?
Met citaat reageren
  #22  
Oud 17 april 2002, 21:32
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
dat geloof ik dus ook niet. maar (ja, ik ben een zeikerd) wil ik het fraaie, kleine en lichte voorkomen van de palm´s, zoals de Vx & m5xx, niet opofferen voor meer functionaliteit. een m5xx met add-on mp3-speler in het SD-slot zou ook kunnen.

maar toch nog een jaartje wachten ofzo. kijken wat er dan is. geduldige mensen leven langer schijnt... (off topic)

zou de starter van de thread al een beetje weten wat ´ie wil? daar gaat het tenslotte om, toch
Met citaat reageren
  #23  
Oud 18 april 2002, 22:33
bdobbels
Guest
 
Berichten: n/a
Siemens SX45i en LooX600 pocketPC

Dit forum lezend, en het WI-FI en Treo forum (weet niet waar ik dit het beste kwijt kan), ben ik gestuit op een ding wat ik nog niet kende: de Siemens/Fujitsu SX45 Pocket PC.

- Een hele kleine pocket PC,
- met ingebouwde GSM/GPRS (a la Treo);
- met standaard een CFv2 én een MMC/SD card slot (zonder dikke iPAQ expansions);
- verwisselbare(!) Li-Ion accu, 300 uur standby, + backup accu;
- 150MIPS processor (!)
- IrDa F én S

Ze hebben ook nog de LOOX 600 met 400 Mhz processor, zonder ingebouwde telefoon.

Iemand ervaring mee? Klinkt allemaal te goed om waar te zijn! Wel een beetje duur (Siemens online shop: € 1026,- incl. BTW).

Zie: http://www.fujitsu-siemens.nl/rl/pro...lds/sx_45.html
Met citaat reageren
  #24  
Oud 19 april 2002, 14:25
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Siemens SX45: dit is een pocketPC en hoort dus eigenlijk niet thuis op dit forum. kijk eens op www.pocketpc-club.nl Maar deze thread gaat toch over de verschillen tussen beide types.

Overigens, 150 MHz MIPS processor is niks. MIPS wordt nauwelijks ondersteund, aangezien de nieuwe processors allemaal van het type ARM zijn met snelheden tot 300 MHz. Die komen (op verschillende snelheden) ook in de palmOS apparaatjes na de release van OS5.

Twee accu´s is overigens wel aardig van siemens.
Met citaat reageren
  #25  
Oud 19 april 2002, 14:33
bdobbels
Guest
 
Berichten: n/a
150 MHz 450MHz

ze hebben ze ook van 450 MHz, Da's toch meer dan ik in de Palm of Pocket wereld tot nu toe ben tegengekomen.
Met citaat reageren
  #26  
Oud 19 april 2002, 14:37
Snooker
Guest
 
Berichten: n/a
Er staat een stukje in Computer!Totaal over de Siemens SX45. Een nadeel is dat je er alleen mee kan bellen met een meegeleverde headset, je kunt hem dus niet als een telefoontje tegen je oor houden. Nog een nadeel: hij draait geen PocketPC 2002 (vanwege de MIPS-processor). Tot slot weegt hij maar liefst 300 gram, dus als je 'm in je shirtpocket doet, hangt ie op je navel!
Een ander alternatief is de Telfort O2 xda, te zien op http://www.gprsworld.nl/terminals/o2xda/o2xda.htm.
Met citaat reageren
  #27  
Oud 19 april 2002, 14:41
Snooker
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo
zou de starter van de thread al een beetje weten wat ´ie wil? daar gaat het tenslotte om, toch
Hmm, ik neig toch steeds meer naar een Palmpje MP3-functionaliteit zit ik niet op te wachten, ik vind het Palm-design toch nog steeds voortreffelijk, met name het kleine formaat, en de hoeveelheid software is onovertroffen.
Met citaat reageren
  #28  
Oud 20 april 2002, 04:26
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Citaat:
Een ander alternatief is de Telfort O2 xda, te zien op http://www.gprsworld.nl/terminals/o2xda/o2xda.htm
Ziet er mooi uit, maar ze "vergeten" even te zeggen hoe lang de batterij meegaat. Ik zag dat wel staan op http://www.mmo2.com/docs/services/xda_details.html (is 3,5 uur bellen)

Zou het trouwens niet vreselijk vervelend zijn als je steeds wangafdrukken op je scherm krijgt? Of gebruik je dit met zo'n oortelefoontje?
Met citaat reageren
  #29  
Oud 20 april 2002, 11:30
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
Zou het trouwens niet vreselijk vervelend zijn als je steeds wangafdrukken op je scherm krijgt? Of gebruik je dit met zo'n oortelefoontje?
Ik zie dit ook vaak in discussies over de Treo en zonder iemand hiermee te willen aanvallen: ik snap dit niet Bij een GSM-telefoon (of welke telefoon dan ook) heb je toch hetzelfde probleem? Ik maak mijn mobieltje ook regelmatig schoon (gewoon even langs mijn mouw halen, maar toch) en ook het scherm van m'n Palm maak ik regelmatig schoon.

Moest dit even kwijt, nu weer snel on-topic, want dit ging ooit over Pocket-PC versus Palm.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #30  
Oud 20 april 2002, 15:03
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Nou ja dan toch nog even "off-topic", ik vind het nogal een vershil of een displaytje wat eigenlijk toch niet gebruikt wordt vuil wordt, of het scherm waarvan je constant probeert te lezen. Een PDA scherm veeg je niet even "langs je mouw" schoon (verzonken, groot, moet echt goed schoon zijn, gevaar voor krassen ...).

Ik kan me zelfs voorstellen dat er blue tooth head set voor te krijgen zijn. Ik zag laats een klant van me met zo'n head-set. Hij leek net een Borg. Het was een soort implantaat met een ledje (gelijk de Borg laser) aan de voorkant. Echt bespottelijk. Maar dat moet ook wel minder opzichtig te kopen zijn neem ik aan.

Zo off-topic is het overigens niet, want het is een nadeel van een genoemd model dat duidelijk binnen de selectie van de vraagsteller past. Sterker nog, hij komt er zelf mee

Als ik zelf ooit nog een Pocket PC zou overwegen dan zou er in ieder geval ook een telefoon in moeten zitten. Als je dan toch alles in een apparaat verwacht dan moet dat er toch wel op zijn minst inzitten. Ik heb nu mijn MP3 speler ook in mijn telefoon. (Alsof ik ooit naar MP3's luister, maar goed het zit er in)
Met citaat reageren
  #31  
Oud 20 april 2002, 21:10
emielkokkelink emielkokkelink is offline
Cenior lid
Voornaam: Emiel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 08 januari 2001
Locatie: Almelo, hartje Twente
Berichten: 220
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickl
Ook terwijl je doorwerkt?
JA! Ik kan in Audioplayer onder preferences de optie background play aanvinken. Daarna kan ik gewoon verder werken met mijn andere programma's met mijn favoriete mp3 op de achtergrond!

De Clie 625 kan alleen mp3 aan met een plug-on module. De standaard sofware die daar bij ziet kent geen background play optie, maar middels het vervangen van de 625 audioplayer door de 770 audioplayer kan het wel.

Dus: doorwerken terwijl je mp3 luistert is mogelijk
__________________
-Dit bericht is op een computer gegenereerd en is derhalve zonder handtekening geldig-

Van een Palm 3e naar een Palm 3c naar een Clié PEG N770C/E via een slippertje met een HP Jornada 568 PocketPC kom je uiteindelijk bij een Palm Tungsten-T die via bluetooth praat met mijn Nokia 6310i en mijn laptop.

Oef!
Met citaat reageren
  #32  
Oud 21 april 2002, 09:56
stargate's schermafbeelding
stargate stargate is offline
Forumbikkel
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Leuven, België
Berichten: 243
Ik wil even mijn "visie" geven van of je nu een Palm best neemt of een PocketPC. Ik deed dat eens in de volgende thread waar ik gewoon mij & m'n palmpje vergeleek met een collega treinreiziger en zijn ipaq. 't Is maar een eigen visie die je vind in deze thread:

http://www.palmclub.nl/forums/showth...?threadid=4896

Veel leesplezier!
__________________
Steven "Stargate" Bogaerts
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
*http://www.skywatchers.be: De thuisbasis van het Sci-Fi & Fantasy in Belgie!!

"Live Long and Palm!"
Met citaat reageren
  #33  
Oud 21 april 2002, 11:48
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Als er een model palm als allerslechtst bestempeld kan worden is het de M505 wel. Heel verstandig van Palm om dat hun fout rap door de M515 te herstellen. Zijn ze alleen nog vergeten on er een hoge resolutie scherm in op te nemen. Toch weer jammer.
Met citaat reageren
  #34  
Oud 21 april 2002, 12:39
QuinnBlackwatch
Guest
 
Berichten: n/a
over dat Hires scherm, ik denk dat palm daar pas mee begint bij OS5, de snellere processoren voorkomen dan vertraging van het systeem.
(Ik heb met clie's gespeeld en ik vond ze wat trager dan een M505)

Ik hoop wel dat ze met OS5 wat zinvolle toevoegingen doen aan de standaard applicaties(datebook-categorieen, gekleurde tekst en acther grond etc, in principe wat Dateb4 kan maar dan voor alle apps)
Met citaat reageren
  #35  
Oud 21 april 2002, 12:58
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Het grappige is alleen dat de Clie's dus een stuk sneller zijn dan de palm M505 (zelfs dan de M515). Misschien heb je een heel oude Clie gezien, maar de 770 en de 625C zijn behoorlijk wat sneller (iets in de orde van 30%).
Met citaat reageren
  #36  
Oud 21 april 2002, 15:48
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
klopt...maar de snelheid waarmee het scherm "ververst" wordt, wordt zeer vaak als DE snelheid ervaren. Op dat punt is de Clié gewoon een tikkie langzamer. Ik heb een keer een dag zowel een 515 als mijn huidige 625 naast elkaar gezet. Je kunt dan inderdaad het "snelheids" verschil waarnemen.....puur onwetenschappelijk hoor
Met citaat reageren
  #37  
Oud 28 mei 2002, 18:14
S. van Oosten
Guest
 
Berichten: n/a
Om terug te komen op de vraag van "snooker" ; Ik heb zelf vorige week tussen de keuze gestaan tussen een pocketpc of Palm os en heb uiteindelijk voor de Palm m515 gekozen.

Voor mijzelf heeft de palm meer dan genoeg mogelijkheden, maar als je echt met multimedia aan de slag wil en spreadsheets e.d. wil bewerken is de pocket pc een optie.

Vooralsnog blijft het voor mij een zak"agenda" met zeer veel opties

Sander
Met citaat reageren
  #38  
Oud 28 mei 2002, 20:14
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Citaat:
maar als je echt met multimedia aan de slag wil en spreadsheets e.d. wil bewerken is de pocket pc een optie
Ik weet niet of je het bestaan van o.a. Documents to Go van Dataviz kent. Veel eerder in deze thread (post # 17 geloof ik) geeft iemand, die beide platformen kent, aan dat op de Palm veel netter wordt omgegaan met het bewerken van officedocumenten dan op een Pocket PC. Vooral het resultaat na het bewerken op je PDA en dan weer terugsturen naar de PC valt bij de PocketPC nogal tegen. En met Doc's to Go kun je ook Excel sheets bewerken (Sheet to Go). Dus wat dat betreft zit je met PalmOS gewoon goed!
En wat multimedia betreft: onder OS 5 op de nieuwe processoren moet dit mogelijk gaan worden en blijkbaar met de helft van het stroomverbruik van vergelijkbare PocketPC's! Alweer: PalmOS rulez.
Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee

Laatst gewijzigd door RoelvdV; 28 mei 2002 om 20:17.
Met citaat reageren
  #39  
Oud 28 mei 2002, 20:41
patrickl's schermafbeelding
patrickl patrickl is offline
ex-lid
Voornaam: Patrick
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Amstelveen
Berichten: 3.239
Ja dat van die "helft van de stroom" vond ik ook een goeie. Alleen, wat bedoelen ze daar nou mee? Dat ze maar 200Mhz zijn ipv 450Mhz? Die processor is toch gewoon hetzelfde. Of bedoelen ze dat ze de processors functionleel gestripped hebben (bijv. MP3 en video ondersteuning er uitgehaald)?

We zullen het allemaal wel zien als die Palm 5 machines gaan komen.
Met citaat reageren
  #40  
Oud 28 mei 2002, 20:48
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Met de helft van het stroomverbruik wordt bedoeld dat je accu/batterij het twee keer zo lang volhoudt. Neem een Ipaq met PocketPC en een ARM processor van 206 Mhz en neem een Palm onder PalmOS 5 ook op een ARM processor van 206 Mhz. De Palm doet dan gewoon twee keer zo lang met zijn accu! En onder OS5 moet je dan ook multimediazaken aankunnen. Voorlopig moeten de eerste apparaten nog op de markt komen, maar uiteraard zijn ze bij Palm en Sony (en ik neem aan ook bij Handspring) al druk aan het ontwikkelen en uitproberen.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023