Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm - overige modellen

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28 juli 2001, 02:10
Jimbo
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation

Ik heb eerder de vraag gesteld of iedereen met een m505 zo'n verontrustende 'krak' hoorde bij het uit de cradle halen.

Welnu, ik heb net mijn tweede, extra cradle ontvangen, en bij deze is dit dus helemaal niet het geval. De Palm komt vrij soepel, zonder geluid, alleen lichte weerstand, uit de cradle. Zoals je zou verwachten. Volgens de verpakking komt deze cradle uit de US en is in China geassembleerd.

Het lijkt er dus op dat de cradle helemaal niet ontworpen is om 'krak' te zeggen maar dat het wellicht een minder goed samengestelde versie is... Toch verschil tussen Hongarije productie en US Palms???

Ik begin me ook zorgen te maken of die 'krak' op den duur niet slecht is voor de Palm.

Met citaat reageren
  #2  
Oud 30 juli 2001, 00:25
Hansaplast
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jimbo
Ik heb eerder de vraag gesteld of iedereen met een m505 zo'n verontrustende 'krak' hoorde bij het uit de cradle halen.

Welnu, ik heb net mijn tweede, extra cradle ontvangen, en bij deze is dit dus helemaal niet het geval. De Palm komt vrij soepel, zonder geluid, alleen lichte weerstand, uit de cradle. Zoals je zou verwachten. Volgens de verpakking komt deze cradle uit de US en is in China geassembleerd.

Het lijkt er dus op dat de cradle helemaal niet ontworpen is om 'krak' te zeggen maar dat het wellicht een minder goed samengestelde versie is... Toch verschil tussen Hongarije productie en US Palms???

Ik begin me ook zorgen te maken of die 'krak' op den duur niet slecht is voor de Palm.


Mijn tweede cradle op het werk doet ook krak.. zal morgen eens kijken waar die gemaakt is.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 15 augustus 2001, 10:09
Daan van der Vorm
Guest
 
Berichten: n/a
Talking krak in cradle

Ik heb twee cradles en ze zeggen allebei "krak"............
Met citaat reageren
  #4  
Oud 15 augustus 2001, 10:46
FrUitSkI
Guest
 
Berichten: n/a
1 cradle, zegt ook krak
Met citaat reageren
  #5  
Oud 15 augustus 2001, 14:52
MoBi
Guest
 
Berichten: n/a
hier nog een krak, ik vraag me alleen af of dit misschien aan de eerste lichting m505`s ligt ik had de mijne vrij snel toen het model uitkwam ik weet niet hoe dat met jullie is/was, misschien een kinderziekte v/d cradles ?
Met citaat reageren
  #6  
Oud 15 augustus 2001, 14:58
FrUitSkI
Guest
 
Berichten: n/a
hej,
er is helemaal nix ernstigs aan die krak, irritant misschien maar als je de connector goed bekijkt is het best logisch dat hij krak zegt, nix om je zorgen over te maken.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 15 augustus 2001, 15:22
MoBi
Guest
 
Berichten: n/a
In een andere thread staat een fix voor krak !
ik heb het nog niet uitgetest, maar het klinkt logisch

krak fix

succes
Met citaat reageren
  #8  
Oud 17 augustus 2001, 20:06
palm(bier)'s schermafbeelding
palm(bier) palm(bier) is offline
Senior lid
Voornaam: Antoni
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 08 augustus 2001
Locatie: Ooltgensplaat
Berichten: 71
Vorige week m'n nieuwe m505 ontvangen inderdaad krak! Deze week m'n tweede cradle ontvangen en jawel ook krak. Niks om je druk om te maken (hoop ik).
Met citaat reageren
  #9  
Oud 18 augustus 2001, 00:48
npraat
Guest
 
Berichten: n/a
Conclusie: een goede Palm moet "crack" doen! Doet hij het niet: teruggaan naar de winkel.
Met citaat reageren
  #10  
Oud 18 augustus 2001, 08:51
FrUitSkI
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door npraat
Conclusie: een goede Palm moet "crack" doen! Doet hij het niet: teruggaan naar de winkel.
Ik denk inderdaad dat dat een best aardige tip is, aangezien die haakjes ook bedoelt zijn voor de stevige aansluiting van bv een modem, hotsync cabel, of PPK, zonder die haakjes kon je nog wel eens problemen krijgen
Met citaat reageren
  #11  
Oud 18 augustus 2001, 10:52
stargate's schermafbeelding
stargate stargate is offline
Forumbikkel
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 mei 2001
Locatie: Leuven, België
Berichten: 243
Ik denk dat die "krak" wat normaal is: 2 haakjes houden de palm op z'n plaats en daarnaast nog 2 naar VOREN hellende zwarte pinnetjes: ik denk dat je de Palm moet verwijderen door een OPWAARTSE (licht vooruitbuigende) beweging te maken. Aldus het "nut" van de krak.

Anyone?
__________________
Steven "Stargate" Bogaerts
- - - - - - - - - - - - - - - - - -
*http://www.skywatchers.be: De thuisbasis van het Sci-Fi & Fantasy in Belgie!!

"Live Long and Palm!"
Met citaat reageren
  #12  
Oud 18 augustus 2001, 23:25
Kluizenaar
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi

die krak fix http://www.palmclub.nl/forums/showth...?threadid=2993 die ik een tijdje geleden geplaatst heb werkt goed ik ben eigenlijk benieuwd of er mensen zijn die het gedaan hebben en waar de krak nu weg is

groeten Kluizenaar
Met citaat reageren
  #13  
Oud 30 augustus 2001, 23:41
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Ook hier hoor ik op twee cradles krak. Maar een groter probleem is dat ik de uitleg van De Kluizenaar niet begrijp. Voor de goede orde ik snap het tot en met '1 aardappelschilmesje'. Daarna kijk ik verdwaasd naar Palm en cradle en weer naar het scherm, maar nee, het kwartje wil niet vallen.
Wie helpt?
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #14  
Oud 07 september 2001, 20:16
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Question

Ben voor alles in om die krak weg te halen, maar is er iemand die mij helder kan uitleggen waar ik dat aardappelmesje nu precies in steek? Alvast bedankt,


(1 scherp aardappel schilmesje
- haal nu het scherpe kantje van de onderkant van het vierkante gaatje in het ijzeren lipje aan de onderzijde van je palm
- dit doe je ook op de cradle maar dan aan de zijkanten van de twee lipjes aan de onderkant van de bolling.
ga voorzichtig door tot de krak verdwenen is.)
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #15  
Oud 08 september 2001, 07:50
andries
Guest
 
Berichten: n/a
Palm zit vast !!!

Mijn cradle zei ook vaak eens krak maar nu zit mijn palm m500 vast op de cradle en is er met geen mogelijkheid meer van af te krijgen.
Komt iemand dit bekend voor of heeft dit probleem ook gehad?
Help.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 08 september 2001, 10:07
Kluizenaar
Guest
 
Berichten: n/a
Hoi Jeeptrick,

hier een verdere uitleg om de krak te verwijderen ik heb sinds 3 dagen een nieuwe m505 want mijn vorige had de geest gegeven na 1,5 maand. Die support van Palm is fantasties maar dat terzijde.

De krak is nog steeds weg ondanks de nieuwe m505 dus de kans bestaat dat het alleen aan de gradle ligt. als je goed naar de gradle kijkt zie je daar 2 ijzeren omgebogen lipjes. aan beide zijkanten van ieder lipje zit een scherp randje. ik gebruikte een schilmesje om die scherpe randjes te verwijderen maar je kan natuurlijk ook een klein rond vijltje gebruiken. Iedereen eet wel eens aardappels dus vandaar dat ik dat in de tip vermelde. als je die scherpe zijkanten van de beide ijzeren lipjes verwijderd hebt en er is niets veranderd aan de krak. Dan kan je proberen om aan de onderkant van de palm die ijzeren vierkantjes dat is dus waar die omgebogen ijzeren clipjes in klikken ook te ontdoen van de scherpe randjes.

Als er verder iets niet duidelijk is zal ik proberen om er een tekening van te maken

groeten Kluizenaar.
Met citaat reageren
  #17  
Oud 08 september 2001, 13:07
palmvx's schermafbeelding
palmvx palmvx is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 01 februari 2001
Berichten: 193
voor de duidelijkheid: die krak hoort erbij en ga niet lopen klooien met die aansluiting in je palm m50X, want behalve dat je garantie dan vervalt loop je ook de mogelijkheid mis om later add-ons op je palm te gebruiken. Ter verduidelijking, er gaat door die krak niks kapot, als je hem niet meer hoort is er juist iets mis...
__________________
The difference between men and boys is the size of their toys.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 08 september 2001, 20:35
jeeptricks's schermafbeelding
jeeptricks jeeptricks is offline
Forumbikkel
Model: PocketPC
 
Geregistreerd: 29 november 2000
Locatie: Madurodam
Berichten: 598
Thumbs up

Hé Kluizenaar,
laat die tekening maar zitten! Even wat gevijld met een zgn. sleutelvijl en het krak ging over in klik. Goede tip, bedankt!

En palm VX: er wordt niks afgedaan aan klemkracht of zo, alleen de scherpe 'stans' randjes worden even wat beter afgewerkt.

Groet,
__________________
[][][][][][][]
Met citaat reageren
  #19  
Oud 08 september 2001, 23:21
Kluizenaar
Guest
 
Berichten: n/a
hallo palmvx

ik geloof dat je het niet helemaal begrijpt die krak is het gevolg van de scherpe randjes aan het lipje op de gradle het doet verder niets af aan het klem systeem en al helemaal niet aan de conector. Ik weet niet of je zelf ook een palm m505 hebt maar jij kan ook zonder krak het leven door.

groeten Johannes.

en nog even voor de duidelijkheid die krak is niet nodig!!!!
Met citaat reageren
  #20  
Oud 09 september 2001, 14:19
pa3hfu's schermafbeelding
pa3hfu pa3hfu is offline
Senior lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 08 juni 2001
Locatie: Hoogland
Berichten: 97
Braampjes bij zowel de 505 als de cradle
weggevijld... "krakt" nog steeds
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023