Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Centro

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 21 maart 2008, 18:56
IvoPhoto IvoPhoto is offline
Junior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Berichten: 7
Unhappy Versamail sync met outlook via USB met centro

Hoi beste Palmadicts,

Ik ben PDA veslaafd sinds de Psion Sienna die al snel opzij ging voor de 3mx, de 5mx, de 7 en dan ongeveer alle Palm pda's. De laatste was een Lifedrive die ik uit pure miserie opzij heb gelegd om terug te schakelen naar mijn geliefde supersnelle Tungsten C.

Maar ondertussen vind ik het niet meer van deze tijd om met een telefoon en pda rond te lopen en met de komst van de Centro dacht ik dat het moment er was om een heuse smartphone aan te schaffen. Mijn Nokia E50 wil ik geen smartphone noemen, nooit zo'n volstrekte ruk gehad als de E50, maar dat terzijde. Wat een rommel die Symbian.

Vandaag heb ik de Centro dan geinstalleerd, groot was mijn verwondering dat de versamail conduit verdwenen blijkt. Alle andere derde partijen soft werkt prima (shadow, Datebk6, Handbase 3)
Na wat zoeken op het net kom ik op een page van Palm zelf waar men schrijft dat de Centro GEEN mailsync via de USB kabel ondersteunt. Wat is dat nou.....Ik wil mijn outlookmail op m'n Centro....

Klopt dat de Centro geen Versamail conduit voor Outlook via USB link ondersteund?

En indien dit klopt, is er een work around?

Graag advies, ik heb het Centro forum doorgelezen, maar vind niets terzake.

Groetjes

Ivo
Met citaat reageren
  #2  
Oud 21 maart 2008, 19:55
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Je kunt toch gewoon middels hotsync met outlook syncen. Bij installatie voor mijn 680 kreeg ik tenminste de vraag of ik met de Palmdesktop of met outlook wilde syncen.

Of ben ik nu abuis en is dat juist de conduit die je bedoeld.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 21 maart 2008, 20:09
IvoPhoto IvoPhoto is offline
Junior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Berichten: 7
Nee, via hotsync kan ik niet geen mails meer syncen. Als ik in de syncsettings de versamail conduit open en ik wil het account om te syncen met outlook aanmaken krijg ik de melding dat de conduit opnieuw moet geinstalleerd worden. Maar die zit niet meer op de CD op.

Ik heb die vraag ook gekregen, maar dat gaat dus blijkbaar enkel op voor contacts, agenda, tasks ed. Niet meer voor mail.

Ik heb dan deze link gevonden.

Hier staat:

You will not be able to synchronize email through the USB sync cable. Wireless email synchronization, including Exchange ActiveSync for Outlook accounts, is not affected by this limitation.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 21 maart 2008, 20:14
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Huh????? dus je kunt je centromail alleen syncen via exchange? en niet middels hotsync en outlook?

* is sprakeloos en bewonderd nog eens zijn 680 *
Met citaat reageren
  #5  
Oud 21 maart 2008, 20:21
IvoPhoto IvoPhoto is offline
Junior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
Huh????? dus je kunt je centromail alleen syncen via exchange? en niet middels hotsync en outlook?

* is sprakeloos en bewonderd nog eens zijn 680 *
Ik ben ook af mijn stoel gevallen toen ik dat las. Ik heb veel tijd verloren vandaag om tot die conclusie te komen.

Zou Beyond Contacts met InboxTogo een oplossing zijn? (Aloewel, ik heb niet veel zin om mijn Datebook6 te laten vallen)

Nu zit ik hier met die Centro en op mijn PC op werk kan ik nu beginnen knoeien om de oude versie die bij mijn Tungsten zat terug te installeren. En downgraden gaat zo goed, hé....
Met citaat reageren
  #6  
Oud 21 maart 2008, 20:24
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Nou ja' je zou kunnen syncen met een gratis exchange server zoals die van live.mail2web.com.
Die hebben ook een webinterface.......... maarja wel omslachtig.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 21 maart 2008, 20:54
IvoPhoto IvoPhoto is offline
Junior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Berichten: 7
Ja, maar daarmee heb ik mijn mails van het bedrijf nog niet op mijn Centro.

Mijn prive mailadressen is niet het probleem, die kan ik gewoon ophalen. (Als ik tenminste de email app terug aan de praat krijg, want die zit nu zo vast als iets, waarschijnlijk in conflict met datebook die een versamaillink heeft...)

Waarom doen ze nou zoiets? Is dat onder druk van de operatoren die liever via hun netwerk maildiensten aanbieden? Als ik wat verder kijk zou de syncsoftware bij de Centro ook niet Windows2000 compatibel zijn. Het werkt wel op kantoor.
Ik vrees dat ik m'n kantoormail niet meer in m'n zak krijg met de Centro.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 21 maart 2008, 21:06
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Kun je je werkmail niet automatisch forwarden.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 21 maart 2008, 21:09
IvoPhoto IvoPhoto is offline
Junior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
Kun je je werkmail niet automatisch forwarden.
Nee, is tegen de bedrijfspolicy
Met citaat reageren
  #10  
Oud 21 maart 2008, 21:24
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Jammerdebammer, en nu? Nieuwe Centro, een ervaring rijker en een illusie armer?
Met citaat reageren
  #11  
Oud 21 maart 2008, 21:37
IvoPhoto IvoPhoto is offline
Junior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
Jammerdebammer, en nu? Nieuwe Centro, een ervaring rijker en een illusie armer?
Ja ongeveer wel.

Waarom dit niet meer mogelijk is kan volgens mij alleen maar te maken hebben met de almachtigheid van de providers die destijds ook Nokia gedwongen hebben om functionaliteit via de providers te laten lopen zodat het lekker betaalbaar wordt.

Die Centro is nochtans een mooi en handig ding, hoor. Telefoonfunctie lijkt me ook niet verkeerd, maar ik heb m'n sim kaart nog niet verstoken want ik vermoed dat ik aanstaande dinsdag het ding gewoon moet hardresetten om de email app terug aan de praat te krijgen, en dan kan ik teug van voor af aan beginnen. Ik heb me ondertussen zo een Gmail account aangemaakt, alhoewel ik een zure smaak in de mond krijg als ik de voorwaarden eens lees. Men scant dus blijkbaar de inhoud van de mails om gerichte reklame te tonen. Pfff.

Moest ik deze limitatie qua mailsync geweten hebben, ik had de Centro niet gekocht en bij de Tungsten C gebleven en me een wegwerp GSM gekocht. Nou ja, ik telefoneer die dingen totaal prak op geen jaar tijd, dus het zal zijn tijd wel meegaan.

Het is toch grappig, hoe meer toeters en bellen die machientjes krijgen hoe minder echte performance ze hebben.

Als ik aan mijn Psion 3mx terug denk, dat was verdorie een echt werkpaard en op de keeper beschouwd kon ik daar beter een GTD workflow mee beheren dan met alle andere PDA's bij elkaar.
Met citaat reageren
  #12  
Oud 21 maart 2008, 21:57
postbus31's schermafbeelding
postbus31 postbus31 is offline
Forumbikkel
Voornaam: Jeroen
Model: Overig
 
Geregistreerd: 04 augustus 2005
Locatie: De mooie provincie Groningen
Berichten: 673
Moet je voor de grap eens een WindowsMobile PocketPC-phone proberen ................................... Zelfs mijn vorige Treo (650) is sneller met apps openen en stabieler dan een modern wm6 PPC-phone.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 21 maart 2008, 23:55
IvoPhoto IvoPhoto is offline
Junior lid
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Berichten: 7
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door postbus31 Bekijk bericht
Moet je voor de grap eens een WindowsMobile PocketPC-phone proberen ................................... Zelfs mijn vorige Treo (650) is sneller met apps openen en stabieler dan een modern wm6 PPC-phone.
Zwijg stil, doe me niet aan m'n Qtek denken.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:08.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023