Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 19 augustus 2006, 01:28
The Jackal
Guest
 
Berichten: n/a
De beste smartphone

Hallo,

Ik ben op zoek naar de beste smartphone van dit moment. Ik zat te denken aan de Treo 650 maar ik twijfel daar deze niet meer geleverd zou worden aan Europa ? Daarnaast is er wellicht iets beters te krijgen ? Er moet in ieder geval het volgende inzitten :

* navigatie
* agenda / mail (outlook functie)
* bellen
* blue tooth (carkit)
* (foto) camera (film)
* mp3

Oftewel zo'n beetje alles. Wie kan mij op weg helpen .

Thx.

Jacco
Met citaat reageren
  #2  
Oud 19 augustus 2006, 02:12
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254

Hallo The Jackal en welkom op het forum!

De beste smartfoon met PalmOS van dit moment is inderdaad de Treo 650. Het klopt dat deze serie afloopt, maar er is nog geen opvolger. Er komt wegens de Rohs-richtlijn geen import meer uit de VS, maar er is nog voldoende voorraad van dit toestel om de winkelschappen nog voor een aantal maanden gevuld te houden.

Uit de doos zijn dacht ik alle funkties aanwezig, behalve navigatie. Hiervoor dien je een bijkomende kit met bvb TomTom aan te schaffen.
In de VS is onlangs een gebundeld Treo + GPS pakket verschenen en ik vermoed dat dit ook nog in Europa zal worden aangeboden.

Veel informatie is op dit forum te vinden met de zoekfunctie. Verder zijn er nog de Tips, FAQ's en reviews.
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #3  
Oud 19 augustus 2006, 09:41
The Jackal
Guest
 
Berichten: n/a
Ha Gerard,

Hartelijk dank voor je reactie !

Vanmorgen viel deze PDA mij op. Zit volgens mij alles op en aan :

HP iPAQ hw6910 NL

Lijkt erg op de treo 650 alleen is deze inclusief navigatie en heeft de mogelijkheid het geheugen met 1 gig uit te breiden (kaartje). Wat zijn de ervaringen met genoemde PDA ?

Wederom bedankt !

Jacco
Met citaat reageren
  #4  
Oud 19 augustus 2006, 10:02
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
De Treo kan je ook uitbreiden met een SD-kaartje hoor. 2 Gb werkt prima hier De ervaringen met die HP zal je kunnen vinden bij PocketInfo, aangezien het ding met Windows Mobile werkt ipv PalmOS en hier worden alleen PalmOS besproken. Dus het is ook niet zo vreemd dat men hier de Treo als beste noemt.

Ik zou je trouwens willen aanraden om eens zo'n HP te proberen én een Treo. Gewoon even vasthouden, kijken hoe de knoppen werken en dat soort dingen. De keer dat ik een HP smartphone vast had wilde ik het ding na twee minuten al het raam uitgooien omdat het ding niet lekker in de hand ligt (platter, maar breeder, net té breed), de knoppen hebben blauwe LED-verlichting die het lastig maken om goed te kunnen lezen wat er nou staat (onbegrijpelijke fout van HP). En dan nog Windows Mobile, dat ik nooit lang genoeg gebruikt heb om te snappen en/of iets nuttigs over kan melden.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 22 augustus 2006, 23:06
The Jackal
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo
De Treo kan je ook uitbreiden met een SD-kaartje hoor. 2 Gb werkt prima hier De ervaringen met die HP zal je kunnen vinden bij PocketInfo, aangezien het ding met Windows Mobile werkt ipv PalmOS en hier worden alleen PalmOS besproken. Dus het is ook niet zo vreemd dat men hier de Treo als beste noemt.

Ik zou je trouwens willen aanraden om eens zo'n HP te proberen én een Treo. Gewoon even vasthouden, kijken hoe de knoppen werken en dat soort dingen. De keer dat ik een HP smartphone vast had wilde ik het ding na twee minuten al het raam uitgooien omdat het ding niet lekker in de hand ligt (platter, maar breeder, net té breed), de knoppen hebben blauwe LED-verlichting die het lastig maken om goed te kunnen lezen wat er nou staat (onbegrijpelijke fout van HP). En dan nog Windows Mobile, dat ik nooit lang genoeg gebruikt heb om te snappen en/of iets nuttigs over kan melden.
Helder verhaal! Bedankt voor de info. Erg nuttig .
Jacco
Met citaat reageren
  #6  
Oud 24 augustus 2006, 18:48
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
de knoppen hebben blauwe LED-verlichting die het lastig maken om goed te kunnen lezen wat er nou staat (onbegrijpelijke fout van HP).
Volkswagen heeft blauwe dashboardverlichting, misschien heeft dat ontwerpers op ideeën gebracht. Het is wel weer eens wat anders natuurlijk .
Maar het maakt de HP nog niet automatisch tot betere smartphone .
Met citaat reageren
  #7  
Oud 24 augustus 2006, 19:54
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
De hw691x heeft witte achtergrondverlichting in plaats van blauwe. Dit is een verbetering ten opzicht van het vorige model (hw651x). Pocketinfo heeft net een videoreview van de HP hw6915, dus bekijk die als je er wat meer van wilt weten.
Met citaat reageren
  #8  
Oud 25 augustus 2006, 00:09
buggeroff's schermafbeelding
buggeroff buggeroff is offline
TAFKAB
Voornaam: Jan Karel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 mei 2002
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 439
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door domo
De Treo kan je ook uitbreiden met een SD-kaartje hoor. 2 Gb werkt prima hier
Oh ? Ik dacht dat PalmOS geen SD-kaarten boven de 1GB aan kon ?

Zou mooi zijn als ze daarvoor via een firmware update een fix voor zouden kunnen maken, maar dat zal wel fysiek onmogelijk zijn.

Jan Karel
__________________
Maak niet steeds dezelfde fout ! Er is keus genoeg !
Met citaat reageren
  #9  
Oud 25 augustus 2006, 00:15
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buggeroff
Oh ? Ik dacht dat PalmOS geen SD-kaarten boven de 1GB aan kon ?

Zou mooi zijn als ze daarvoor via een firmware update een fix voor zouden kunnen maken, maar dat zal wel fysiek onmogelijk zijn.
2GB gaat vrijwel altijd prima (maar wordt officieel niet ondersteund). Voor 4GB en meer moet je een FAT32 driver uit bv. de LifeDrive lenen. Gebruiker bluevoice heeft al een werkend 4GB kaartje in zijn Treo650 zitten, en heeft ook een handleiding geschreven hoe je die driver in je ROM plaatst. Het vervelende van de driver in het RAM-geheugen hebben is dat je na een harde reset niet bij je geheugenkaart kunt komen om de backup terug te zetten.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #10  
Oud 25 augustus 2006, 00:20
buggeroff's schermafbeelding
buggeroff buggeroff is offline
TAFKAB
Voornaam: Jan Karel
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 01 mei 2002
Locatie: Zoetermeer
Berichten: 439
Geldt dat ook voor de T3 ? Zo ja, dan ga ik toch eens op zoek naar een 2 GB kaartje, kan ik nog meer muziek meenemen ! Het moet wel betrouwbaar zijn, want ik wil wel mijn back-ups nog kunnen benaderen.

Jan Karel
__________________
Maak niet steeds dezelfde fout ! Er is keus genoeg !
Met citaat reageren
  #11  
Oud 25 augustus 2006, 00:24
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door buggeroff
Geldt dat ook voor de T3 ? Zo ja, dan ga ik toch eens op zoek naar een 2 GB kaartje, kan ik nog meer muziek meenemen ! Het moet wel betrouwbaar zijn, want ik wil wel mijn back-ups nog kunnen benaderen.
2GB moet kunnen zonder FAT32 driver. Ik kan me geen verhalen herinneren van mensen waarbij het niet werkte. Wil je het echt zeker weten, test dan in een winkel of bestel bij een webshop (waar je altijd zonder opgaaf van redenen tot een ruime week na ontvangst het product terug mag sturen).
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:38.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023