Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Koopadvies

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11 augustus 2006, 08:47
Katsoeli
Guest
 
Berichten: n/a
Question Welke Palm past het beste bij mij?

Goedemorgen

Ik heb besloten om een PDA te gaan aanschaffen.
Ik denk dat het een 2e-handse gaat worden ivm met mijn budget. (50 tot max 100 euro)
Ik ben momenteel aan het rondkijken maar de keus is zó groot!
Ik heb uit de forums hier begrepen heb dat als er bv. een Duitstalig geďnstalleerd besturingsysteem op de Palm zit, deze omgezet kan worden door een totale reset naar eventueel Engels? En daarna eventueel iets te downloaden is zodat je hem zelf in het Nederlands kunt lezen?
Mijn vraag is eigenlijk of jullie me kunnen adviseren in welk type Palm het beste bij me zal passen.
Ik hoef geen GPS of Navigatiesysteem erop te hebben en ook niet de mogelijkheid om te bellen/e-mailen internetten.
Een camera is ook niet noodzakelijk omdat ik een goede digitale camera bezit.
MP3 vind ik ook niet echt nodig, ik heb een MP3 speler die voldoet prima.

Wat ik wel belangrijk vind is dat ik een hele uitgebreide agenda kan bijhouden waarin ik voor verschillende 'objecten' dingen kan aangeven en opslaan.
Eigenlijk zou ik het liefst dus meerdere agenda's willen aanmaken onder andere namen (ik heb geen idee of dat mogelijk is?)
Een notitie mogelijkheid, een alarmfunctie, adressenbestand (wél met e-mailadressen) en een mogelijkheid om mijn uitgaves bij te houden eventueel iets om recepten in op te slaan, een spelletje spelen is af en toe wel leuk als je ergens moet wachten of zo.
Ik las ergens dat er een proggie is waar je boodschappenlijstjes in kunt afstrepen, lijkt me ook erg handig!
Een kleurenscherm vind ik wel een must eigenlijk. Opladen van de batterijen zou ik dagelijks kunnen doen maar is toch wel fijn als hij wat langer mee kan toch?
Ik heb geen idee welke software er allemaal te krijgen is nog voor de Palms, maar zal beslist nog meer tegen komen waar ik van denk ja! dat wil ik er ook op dus een wat groter (of uitbreidbaar) geheugen is een goed idee denk ik!

Iemand suggesties welke Palm er bij me past?
Alvast bedankt voor jullie reacties
Groetjes Katsoeli
Met citaat reageren
  #2  
Oud 11 augustus 2006, 09:37
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Als ik kijk naar wat je (nu) wilt gaan doen met een pda, dan zou je op zoek kunnen gaan naar een Zire. Bijvoorbeeld de Zire 31.

Echter: voor je het weet wil je toch meer met je pda, dus kijk ook een rond naar iets uitgebreidere modellen. Met dit overzicht (up-to-date genoeg voor wat je zoekt) moet je al een heel eind kunnen komen.

Echt gescheiden agenda's is lastig, tenzij je daarvoor een duur pakket aanschaft, maar door gebruik te maken van categorieen kun je ook een goede verdeling maken. Een pakket als DateBk5 is dan een goede aanschaf.

Succes, groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #3  
Oud 11 augustus 2006, 09:58
Katsoeli
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs up Dank je wel

Dank je wel Roel voor je advies, ik denk zelf dat inderdaad de Zire31 een goede is om mee te beginnen ik ga nu nog even de andere link bekijken die je in het bericht hebt gezet van DateBk5

Groetjes Katsoeli
Met citaat reageren
  #4  
Oud 11 augustus 2006, 13:04
Chipper's schermafbeelding
Chipper Chipper is offline
Lid
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgium
Berichten: 26
Dag,

Ik denk dat de Z22 ook wel iets voor je is. Heeft een non-volatile geheugen, dus niks meer kwijt als de batterij leeg is....
Met citaat reageren
  #5  
Oud 11 augustus 2006, 17:17
Katsoeli
Guest
 
Berichten: n/a
Dank je voor de tip. Raak je alles dan normaal gesproken kwijt als de batterij leeg is???
Met citaat reageren
  #6  
Oud 11 augustus 2006, 23:22
ghia's schermafbeelding
ghia ghia is offline
Senior Palmer
Voornaam: Gerard
Model: Palm Tungsten|W
 
Geregistreerd: 22 juni 2004
Locatie: Ottenburg (B)
Berichten: 2.254
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Katsoeli
Dank je voor de tip. Raak je alles dan normaal gesproken kwijt als de batterij leeg is???
Bij de niet NVFS -modellen wel, maar dat komt zelden voor, als je je Palm regelmatig gebruikt en oplaadt. Verder kan je backuppen op je SD en met HotSync komt ook alles op de PC te staan.

Tip: is deze niets voor jou?
__________________
Keep on Palming !
Gerard
FFII News
Met citaat reageren
  #7  
Oud 12 augustus 2006, 10:23
Katsoeli
Guest
 
Berichten: n/a
Ok, ik snap het en ik zal eens even wat meer gaan lezen over de tip die je me nog gaf dank je wel!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 25 augustus 2006, 22:52
Katsoeli
Guest
 
Berichten: n/a
Smile Ik heb er eentje gekocht :-)

Ik wilde toch nog even laten weten dat ik vorige week een gebruikte (3 maanden oud) Palm Tungsten E2 heb gekocht, van een Duitse kennis.
Ik heb hem nog niet in mijn bezit, dat word pas begin oktober, maar ik verheug me erop en denk dat ik er veel plezier aan ga beleven.

Groetjes Katsoeli
Met citaat reageren
  #9  
Oud 27 augustus 2006, 18:13
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Uitstekende pda, die duidelijk meer biedt dan instappers als de Zire31 en Z22 .
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023