Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 30 september 2005, 23:36
admar
Guest
 
Berichten: n/a
Langzame HotSync Tungsten T3

Ik heb een Tungsten T3 met een sd card van 256 MB. Op de kaart heb ik Tomtom geinstalleerd van 167 MB. Dit duurde maar liefst 11 uur. Is dit normaal dat het zolang duurt?
Met citaat reageren
  #2  
Oud 01 oktober 2005, 09:44
metck's schermafbeelding
metck metck is offline
Moderator
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 21 april 2003
Locatie: N 51°47 / E 5°52
Berichten: 4.926
Dat kan best zo lang duren. De volgende keer kun je beter een cardreader gebruiken: dan duurt het ongeveer 11 minuten
Met citaat reageren
  #3  
Oud 02 oktober 2005, 18:12
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Reden van de traagheid is dat Hotsync nooit ontwikkeld is voor het overpompen van bestanden naar geheugenkaarten.
Hotsync is een stukje kwaliteitssoftware uit de tijd dat je blij was met een pda met 8 MB, pda's zonder geheugenkaartslot.

Voor de Lifedrive wordt overigens een programma meegeleverd dat bedoeld is voor het installeren/plaatsen van dingen op de ingebouwde harde schijf van die pda. Het komt dus wel goed met het installeren van grote bestanden op iedere PalmOS-pda, ooit.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 02 oktober 2005, 20:23
EricEngerd
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb hetzeldfde probleem en heb de installatie van die 167 Mb gecancelled na een uur of 14. Niet met PalmDesktop maar met Missing Sync, net zo traag.
Hoe kan ik installeren via een cardreader? Tomtom 5 installeert via een tomtom conduit, en heeft dus bv Missing Sync nodig. MS ziet toch alleen maar de Palm, en niet de kaart?
De kaarten staan in .cab files op de CD, dus simpel kopieeren is er niet bij...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 02 oktober 2005, 22:40
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Gewoon tot de laatste stap doen, en dan in c:\program files\[username]\tomtom\ oid zoeken naar de juiste files om te kopieren. Als Missing Sync voor de mac is, zul je daar het equivalent van moeten vinden
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
Met citaat reageren
  #6  
Oud 03 oktober 2005, 10:39
puccini puccini is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 09 juni 2004
Locatie: 't gooi
Berichten: 32
met de MAC en een Cardreader lukt het echt prima, wel eerst even de update van TT 5 (Update augustus 2005 - TomTom NAVIGATOR 5.12 ) opstarten,
en de setup daarvan gebruiken.
suc6

Laatst gewijzigd door puccini; 03 oktober 2005 om 17:57.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 03 oktober 2005, 21:32
EricEngerd
Guest
 
Berichten: n/a
Mij lukt het niet. Ik heb TT5 een paar weken terug gekocht, dus alles officieel...
Op de SD kaart heb ik Benelux staan (67 Mb) en die map staat vol met .dat files,
een .mid file, een .pna file en een .inc file.

Als ik in user/documents/Palm/TomtomNavigator kijk (nadat ik de installer CD heb gedraaid)
zie ik alleen maar .INI en .CAB files. Die kan ik wel op SD kaart kopieeren, maar Tomtom
kan er niets mee....

Ik ben benieuwd hoe iemand het op een Mac (Tiger) via een cardreader heeft geinstalleerd.

Eric
Met citaat reageren
  #8  
Oud 03 oktober 2005, 22:54
ericbrouwer ericbrouwer is offline
Lid
Voornaam: Eric
Model: Palm T|X
 
Geregistreerd: 15 juli 2005
Locatie: Rotterdam
Berichten: 36
EricEngerd, op mijn Windows machine kan ik tijdens de installatie van Tomtom aangeven dat ik de files niet direct op de palm wil hebben maar in een directory oid. Daar zet ik ze dan neer en vervolgens hang ik mijn SD card in een cardreader en kopieer de boel gewoon. Of dit op een MAC ook kan weet ik niet, moet je even zelf naar kijken.
In tomtom was het een optie die iets van 'geavanceerd' of zo heette. (is al even geleden, vandaar)
Wat ook een stuk sneller gaat is het programmaatje Cardexport II, als ik dat gebruik kan ik mijn SD in mijn palm laten zitten en hem toch in windows als externe schijf laten zien. Het kopieren in windows daarnaartoe gaat ook stukken sneller dan via een hotsync.
En het programmaatje kost iets van 20 euro, dus dat valt nog mee. Ik geloof dat er ook freeware is wat hetzelfde doet (zoeken op dit forum)
Met citaat reageren
  #9  
Oud 03 oktober 2005, 23:03
EricEngerd
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb een Mac en een Palm, en samen met Missing Sync kan ik mijn SD kaart als externe schijf laten zien. Daarnaast heb ik ook een cardreader. Allemaal geen probleem. Ik zal eens kijken of de files van CD alsvast uitgepakt kunnen worden, en niet als .CAB files blijven staan, want daar kan ik niets mee.
Enige probleem is dus eigenlijk het uitpakken van de installer-bestanden... ik ga er nog eens naar kijken. Dank voor het meedenken zover.

Eric
Met citaat reageren
  #10  
Oud 04 oktober 2005, 09:28
puccini puccini is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 09 juni 2004
Locatie: 't gooi
Berichten: 32
EricEngerd

Geen files uitpakken !
Geen missing Sync gebruiken !
Gewoon de CD van TT5 gebruiken!

En kiezen voor je cardreader


suc6

Palm/Mac OSX.4 gebruiker

Laatst gewijzigd door puccini; 04 oktober 2005 om 15:32.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 04 oktober 2005, 09:39
EricEngerd
Guest
 
Berichten: n/a
Puccini,

dat leek te lukken gisteravond, zij het niet met de cardreader, maar door via Missing Sync de SD kaart als externe HD te mounten. Maar helaas, er kwam een pakketje data op de SD kaart van 165 Mb als een .exe file. IK WORD GEK!

thnx, vanavond weer een poging doen...

Eric
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:11.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023