Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Discussie gesloten
 
Discussietools Weergave
  #81  
Oud 10 september 2005, 21:59
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Eens met Domo. De introductie van nieuwe Palms is traditioneel april/oktober, met uitzondering van de Tungsten|E2 (even uit m'n hoofd)
  #82  
Oud 10 september 2005, 22:07
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Je hebt gelijk, de LifeDrive was trouwens ook een uitzondering - 18 mei 2005.
  #83  
Oud 10 september 2005, 22:10
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
De introductie van nieuwe Palms is traditioneel april/oktober, met uitzondering van de Tungsten|E2 (even uit m'n hoofd)
Je bedoelt de Tungsten|T2, de E2 zag wel in april het levenslicht.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
  #84  
Oud 11 september 2005, 10:15
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluevoice
- Laten we eerst naar de prijzen van de huidige modellen kijken
  • Tungsten E2 - € 229
  • Tungsten T5 - € 309
  • LifeDrive - €429
En waar zou dat dan mogen zijn dat een T5 €309 kost?
  #85  
Oud 11 september 2005, 10:28
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Prijscorrectie : € 340, sorry.

Met €50 meer voor de Wi-Fi zou de TXX in de buurt komen van de LifeDrive wat dus zeer onwaarschijnlijk is omdat iedereen dan de LD gaat aanschaffen.
  #86  
Oud 11 september 2005, 10:41
remco remco is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: omg. Den Haag
Berichten: 131
Wat een onzin-thread zeg. We gaan toch niet lopen koketteren met wat we allemaal weten... en dan toch niks zeggen?

Palm zou langzamerhand moeten snappen dat veel gebruikers een soort hedendaagse TH55 willen (voor degenen die er geen telefoon in hoeven te hebben). Extra storage is dan mooi. En dan deze keer weer netjes stabiel, maar ik houd eerlijk gezegd mijn hart vast. De traditionele Palms waren enorm stabile, maar de wat meer 'high-end' modellen kunnen daar niet meer aan tippen.

Het alternatief? Geen idee, maar dat Mobile Windows (of CE, of whatever) is ook niks. Gisteren nog met een erg mooie iPaq gespeeld, maar het OS is echt naadje. Zelfs een 300MHz machine is gewoon traag (lijkt me erg moeilijk voor een programmeur om het zo langzaam te krijgen).
__________________
Groetjes, Remco

rb_spam@xs4all
  #87  
Oud 11 september 2005, 10:49
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Citaat:
Met €50 meer voor de Wi-Fi zou de TXX in de buurt komen van de LifeDrive wat dus zeer onwaarschijnlijk is omdat iedereen dan de LD gaat aanschaffen.
Waarom zou de TXX niet dezelfde prijs kunnen hebben als de T5 nu? De designkosten zijn er al uit, de hardware zal inmiddels goedkoper zijn, en de software voor Wifi hebben ze ook al. Als er een 312MHz processor in komt, zoals Engadget eergisteren zei, lijkt het me dat ze er nog wel een Wifi radio bij kunnen plaatsen voor dezelfde productieprijs. Misschien past het niet, en moet de accu wat kleiner, maar aangezien accu's elk jaar weer beter worden, hoeft dat niet ten koste te gaan van de capaciteit.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
  #88  
Oud 11 september 2005, 12:02
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Wat een onzin-thread zeg. We gaan toch niet lopen koketteren met wat we allemaal weten... en dan toch niks zeggen?
En als je nou onder embargo staat; dat wil zeggen dat je door Palm geďnformeerd wordt over nieuwe producten en naar je mening gevraagd wordt, zodat Palm informatie kan inwinnen van een groep gewaardeerde PalmOS-gebruikers. Maar dit alles in strikte geheimhouding.
  #89  
Oud 11 september 2005, 12:18
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koekiemonster
En als je nou onder embargo staat; dat wil zeggen dat je door Palm geďnformeerd wordt over nieuwe producten en naar je mening gevraagd wordt, zodat Palm informatie kan inwinnen van een groep gewaardeerde PalmOS-gebruikers. Maar dit alles in strikte geheimhouding.
Heb je helemaal gelijk in. Zelf ben ik ook bezig met een nieuwe PDA en ik word ook een beetje gek en moe van mensen die in een thread (bij aximsite...bij fiirstloox....bij brighthand....hier....en ga zo maar even door) aangeven meer te weten maar verder helemaal niets te willen zeggen omdat ze dat niet mogen..vaak voorzien van een smilie... en het liefst nog voorzien van een opmerking dat ondanks alle speculaties iedereen het bij het verkeerde eind heeft. Bijzonder irritant.

Tuurlijk heb ik begrip voor een NDA maar onthou je dan van enig commentaar en hou je "van de domme".

Zo...dat moest ik even kwijt...lucht toch een beetje op
  #90  
Oud 11 september 2005, 13:06
remco remco is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: omg. Den Haag
Berichten: 131
@CE: exact wat ik bedoelde... er is idd niks mis met het onder embargo ontvangen van info. Maar doe niet zo ingewikkeld
__________________
Groetjes, Remco

rb_spam@xs4all
  #91  
Oud 11 september 2005, 13:10
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Ik zou die discussie graag eens live meemaken, benieuwd of iedereen dezelfde dingen zou zeggen...

Wat mij betreft... ik weet er echt niets van, eerlijk. Al mijn reacties zijn puur gebasseerd op eigen webgesnuffel en persoonlijke bevindingen (gemengd met persoonlijke verlangens naar een nieuw palmpje.

_________
morgen zien we wel als palm nieuwe modellen uitbrengt... zoals eerder in dit draadje vermeld.
  #92  
Oud 11 september 2005, 13:15
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Ondanks alle NDA's wisten we eerder al maanden vantevoren wat eraan zou komen. De vraag is waarom dat nu anders zou zijn. Heeft Palm geen last meer van concurrentie? Komt er zoiets goeds aan dat Palm wil voorkomen dat de verkoop van de huidige voorraad instort?

En voor de duidelijkheid: ondanks dat ik administrator ben, krijg ik niks te horen (was t maar waar ).
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS

Laatst gewijzigd door Bram; 11 september 2005 om 13:23.
  #93  
Oud 11 september 2005, 14:14
huplahoi
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bram
Ondanks alle NDA's wisten we eerder al maanden vantevoren wat eraan zou komen. De vraag is waarom dat nu anders zou zijn. Heeft Palm geen last meer van concurrentie? Komt er zoiets goeds aan dat Palm wil voorkomen dat de verkoop van de huidige voorraad instort?

En voor de duidelijkheid: ondanks dat ik administrator ben, krijg ik niks te horen (was t maar waar ).
En wat zijn NDA's als ik vragen mag?
  #94  
Oud 11 september 2005, 14:21
Bram's schermafbeelding
Bram Bram is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 24 januari 2003
Locatie: onder het tapijt
Berichten: 5.302
Een Non-disclosure agreement.
__________________
Lezen is ook een FAQ - Freeware PalmOS
  #95  
Oud 11 september 2005, 14:24
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce
Heb je helemaal gelijk in. Zelf ben ik ook bezig met een nieuwe PDA en ik word ook een beetje gek en moe van mensen die in een thread (bij aximsite...bij fiirstloox....bij brighthand....hier....en ga zo maar even door) aangeven meer te weten maar verder helemaal niets te willen zeggen omdat ze dat niet mogen..vaak voorzien van een smilie... en het liefst nog voorzien van een opmerking dat ondanks alle speculaties iedereen het bij het verkeerde eind heeft. Bijzonder irritant.

Tuurlijk heb ik begrip voor een NDA maar onthou je dan van enig commentaar en hou je "van de domme".

Zo...dat moest ik even kwijt...lucht toch een beetje op
Je kunt de speculaties wel de goede richting op sturen, door te zeggen dat bepaalde mensen niet goed zitten.

Maar inderdaad, als je heel erg benieuwd bent naar een te presenteren apparaat dan kan ik begrijpen dat "je zit fout"-berichten niet goed vallen.
  #96  
Oud 11 september 2005, 14:57
waarts's schermafbeelding
waarts waarts is offline
Forumbikkel
Voornaam: wim
Model: Palm Treo 680
 
Geregistreerd: 28 maart 2001
Locatie: Dessel Belgie
Berichten: 353
En worden de nieuwe palms weer voorgesteld door models?
link
__________________
aawa
  #97  
Oud 11 september 2005, 15:33
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door waarts
En worden de nieuwe palms weer voorgesteld door models?
link
"Beter kunnen we het niet maken, mooier wel......."??
  #98  
Oud 11 september 2005, 16:54
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ce
Heb je helemaal gelijk in. Zelf ben ik ook bezig met een nieuwe PDA en ik word ook een beetje gek en moe van mensen die in een thread (bij aximsite...bij fiirstloox....bij brighthand....hier....en ga zo maar even door) aangeven meer te weten maar verder helemaal niets te willen zeggen omdat ze dat niet mogen..vaak voorzien van een smilie... en het liefst nog voorzien van een opmerking dat ondanks alle speculaties iedereen het bij het verkeerde eind heeft. Bijzonder irritant.

Tuurlijk heb ik begrip voor een NDA maar onthou je dan van enig commentaar en hou je "van de domme".

Zo...dat moest ik even kwijt...lucht toch een beetje op
Sorry Carel, dat je blijkbaar het gevoel hebt dat je overal buiten wordt gehouden. Ik wilde alleen aangeven dat de geruchten zoals die geponeerd werden door bluevoice niet overeen kwamen met mijn informatie (temeer omdat ze met een zekere stelligheid werden gebracht en opgepikt). Maar voortaan zal ik inderdaad wel wijselijk mijn mond houden en iedereen lekker in het ongewisse laten. Ook goed.
  #99  
Oud 11 september 2005, 17:24
Ce's schermafbeelding
Ce Ce is offline
Forumbikkel
Voornaam: Carel
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 15 januari 2001
Locatie: Lichtenvoorde
Berichten: 896
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Sorry Carel, dat je blijkbaar het gevoel hebt dat je overal buiten wordt gehouden.
Jean-Paul, het gaat me er niet om of er buiten gehouden wordt want gezien mijn achtergrond, beroep en rol binnen de club etc. zou ik geen reden kunnen bedenken waarom ik ergens bij betrokken zou moeten worden. Waar het mij om gaat ik dat ik volledig begrip heb voor NDA's maar door allerlei, soms suggestieve, opmerkingen van insiders de weg volledig kwijt raak en daarom liever niet "geinformeerd" wordt dat met nietszeggende uitspraken het bos ingestuurd...

oh ja...door zowel "iets" als "niets" te zeggen in deze laat je mensen toch in het ongewisse...dat maakt dus niets uit. Verder waardeer ik je deskundigheid en betrokkenheid zeer hoor....

Laatst gewijzigd door Ce; 11 september 2005 om 17:54.
  #100  
Oud 11 september 2005, 17:24
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
Expert user
Voornaam: Adrian
Model: Palm Centro
 
Geregistreerd: 07 december 2003
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.357
Stuur een bericht via MSN naar bluevoice
Ik zeg ook niet dat alles klopt, maar zoals ik het eerder heb uitgelegd lijkt een TXX me onwaarschijnlijk.

Zou je zo'n model willen laten slagen dan zou je tenminste 1 GB NVFS moeten hebben + Wi-Fi en dan ook nog in een prijscategorie positioneren rond de €329. Dan heb je een model dat beter is dan de huidige E2 (vanwege het scherm, opslag en snelheid) en ook een model dat niet door de LifeDrive in gevaar wordt gebracht (omdat de LifeDrive dan iets trager is en je op de TXX toch nog genoeg geheugen hebt).

Wat betreft mijn beweringen rond nieuwe Palms, dat is eigenlijk al langer bekend (LifeDrive II met 6GB en de komst van nieuwe modellen deze herfst = oud nieuws). Hoe de nieuwe modellen uit gaan zien en in welke categorie ze geplaatst zullen worden is nog onbekend maar ik denk dat we over een maand daar meer duidelijkheid over zullen hebben. Ik ben zelf erg benieuwd, ik denk dat de specificaties en de positionering op de markt zeer belangrijk zijn om de niewe serie te laten slagen.
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:00.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023