Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Softwareontwikkeling

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Discussie gesloten
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 06 juni 2004, 21:23
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Re: TV Gids (freeware)

Nog even de url: (de applicatie ook even opnieuw downloaden).

Hier kun je FBTV.prc (110 kb), FBTV_Zenders.pdb (0.5 kb), FBTV_Prog.pdb (ca. 100 kb) en
FBTV_Desc.pdb (ca. 300 kb)
downloaden.


Laatst gewijzigd door fransbr; 12 juni 2004 om 10:45.
  #22  
Oud 06 juni 2004, 23:52
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 03 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
Als nu UPS ook nog Discovery op de kabel deed...
__________________
//Off Topic
  #23  
Oud 06 juni 2004, 23:57
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 03 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
Nog een suggestie:

In een andere thread vroeg in het verleden iemand naar een TV gids met alarm functie. Het zou niet al te moeilijk zijn dat hierin te implementeren; je zou hiervoor het detail form kunnen gebruiken met een checkbox voor een alarm.
__________________
//Off Topic
  #24  
Oud 08 juni 2004, 11:41
Vanstra's schermafbeelding
Vanstra Vanstra is offline
Happy member
Model: Palm Treo 750
 
Geregistreerd: 07 december 2000
Locatie: Hoorn (NH)
Berichten: 274
Een TVGids programma met alarmfunctie bestaat reeds al voor de Palm. Het betreft TVGuide van Zaval. Je kunt het hier downloaden. Het is freeware en ik gebruik het al een hele tijd naar tevredenheid. Zelf heb ik een andere parser gemaakt in Perl die wat beter werkt, maar de meegeleverde parser moet ook goed werken.

Vanstra
__________________
----------------------------------------
Homo sapiens non urinat in ventum.
Dat u niettemin verwittigd bent, evenwel.
  #25  
Oud 08 juni 2004, 11:48
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 06-06-2004, om 21:18 heeft fransbr dit gezegd in bericht #23
Dank jullie. Op het forum kun je dus lezen dat Tiny fonts inderdaad wel in het Sony Clie OS zitten.
En het is niet mogelijk om een klein programma'tje zoals TiBR lite uit te kleden en alleen de tiny fonts te nemen?
__________________
FoleoCentral.com
  #26  
Oud 08 juni 2004, 11:55
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 03 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
Citaat:
Een TVGids programma met alarmfunctie bestaat reeds al voor de Palm.
Ik heb dat programma eerder geprobeerd maar vond het niet echt gebruiksvriendelijk voor een brede markt. Frans' programma ziet er beter uit en is makkelijker in het gebruik.
__________________
//Off Topic
  #27  
Oud 08 juni 2004, 12:13
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
En het is niet mogelijk om een klein programma'tje zoals TiBR lite uit te kleden en alleen de tiny fonts te nemen?
Waarom vraag je dit? Is het font dat ik gebruik niet klein genoeg? Ik probeer een goede balans tussen leesbaarheid en hoeveelheid informatie te krijgen. Daarom heb ik gekozen voor dit font. Vergeet niet dat het tiny font in Tibr gebruikt wordt om een boek te lezen: dus een lap tekst zonder fratsen. Ik gebruik korte stukjes tekst in een tekstbox met verschillende achtergrondkleuren. Een tiny font zou m.i. dan niet meer te lezen zijn. Bovendien is bij de TV Gids de bepalende factor de breedte van de letters (niet de hoogte) en die kunnen haast niet smaller (smaller dan 2 pixels voor een i gaat echt niet...)
Citaat:
Frans' programma ziet er beter uit en is makkelijker in het gebruik.
Ik wordt er verlegen van....

Ik ben bezig met alarmen in te bouwen. Export naar Datbook zal niet gaan, dat support HB++ niet.
  #28  
Oud 08 juni 2004, 12:48
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Ik weet niet wie z'n klok niet goed staat, maar dit is een antwoord op het bericht hieronder....
Citaat:
Het komt op mij over alsof je in de verdediging schiet, maar dat is echt niet nodig hoor.
Dat was absoluut niet de bedoeling, maar aangezien jij het al in een behoorlijk aantal berichten hierover hebt, probeer ik te doorgronden waarom je het gebruikte font (blijkbaar) te groot vindt. Mijn motivatie heb ik gegeven. Ik heb inderdaad om kritiek gevraagd en ben ook blij dat je die geeft, maar wil daar ook wel graag over kunnen discussieren .

Trouwens: ik heb het scherm sinds de eerste opzet (verticaal) zelfs wat uit elkaar getrokken om e.e.a. nog beter zichtbaar te maken.


  #29  
Oud 08 juni 2004, 12:49
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 08-06-2004, om 12:13 heeft fransbr dit gezegd in bericht #30
Waarom vraag je dit? Is het font dat ik gebruik niet klein genoeg? Ik probeer een goede balans tussen leesbaarheid en hoeveelheid informatie te krijgen. Daarom heb ik gekozen voor dit font. Vergeet niet dat het tiny font in Tibr gebruikt wordt om een boek te lezen: dus een lap tekst zonder fratsen. Ik gebruik korte stukjes tekst in een tekstbox met verschillende achtergrondkleuren. Een tiny font zou m.i. dan niet meer te lezen zijn. Bovendien is bij de TV Gids de bepalende factor de breedte van de letters (niet de hoogte) en die kunnen haast niet smaller (smaller dan 2 pixels voor een i gaat echt niet...)
Het komt op mij over alsof je in de verdediging schiet, maar dat is echt niet nodig hoor.

Jouw oorspronkelijke vraag in deze thread was of iemand hier op of aanmerkingen over had. Dat heb ik dus gedaan, en dat lijkt me het antwoord op:

Citaat:
Waarom vraag je dit?
Ik diende een voorstel in voor de tiny font omdat ik in verschillende programma's deze tiny font erg makkelijk vind werken als ik veel informatie nodig heb, ook soms met gekleurde balkjes (Sheettogo, Agendus).

Blijkbaar vind je de Tiny font te klein - overigens past er ook in de breedte met de tiny font meer op een regel, en ik vind het geheel nog zeer leesbaar. Misschien dat deze font nog als optie komt in jouw programma, misschien niet.
__________________
FoleoCentral.com
  #30  
Oud 08 juni 2004, 13:08
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Op 08-06-2004, om 12:48 heeft fransbr dit gezegd in bericht #31
Ik weet niet wie z'n klok niet goed staat, maar dit is een antwoord op het bericht hieronder....
Dat was absoluut niet de bedoeling, maar aangezien jij het al in een behoorlijk aantal berichten hierover hebt, probeer ik te doorgronden waarom je het gebruikte font (blijkbaar) te groot vindt. Mijn motivatie heb ik gegeven. Ik heb inderdaad om kritiek gevraagd en ben ook blij dat je die geeft, maar wil daar ook wel graag over kunnen discussieren .

Trouwens: ik heb het scherm sinds de eerste opzet (verticaal) zelfs wat uit elkaar getrokken om e.e.a. nog beter zichtbaar te maken.

Oe, lastig die klokken.

Tja, waarom je iets te groot vind... zoals je zelf al aangeeft heeft deze font voor jou (ik zal even de bold functie gebruiken ) de beste grootte/leesbaarheid verhouding. Met andere woorden, een goed compromis voor hoeveel letters je nog ziet en de leesbaarheid.

Mijn verhouding ligt ergens anders, namelijk meer richting de Tiny fonts, ik snap niet wat daar nog meer aan te motiveren valt. Ik vind het persoonlijk prettiger om meer te lezen van een lange titel ten koste van de grootte.

En dus, vandaar dat ik een voorstel indiende, aangezien ik vast niet de enige ben die de Tiny font prefereert, en nu is het dus aan jou om te beslissen of je hier tijd in gaat steken of niet.

Sim-pel?
__________________
FoleoCentral.com
  #31  
Oud 08 juni 2004, 13:34
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Tja, waarom je iets te groot vind... zoals je zelf al aangeeft heeft deze font voor jou (ik zal even de bold functie gebruiken ) de beste grootte/leesbaarheid verhouding. Met andere woorden, een goed compromis voor hoeveel letters je nog ziet en de leesbaarheid.
Sim-pel?
Jazeker.
Sorry, ik had deze regel:
Citaat:
Ik diende een voorstel in voor de tiny font omdat ik in verschillende programma's deze tiny font erg makkelijk vind werken als ik veel informatie nodig heb, ook soms met gekleurde balkjes (Sheettogo, Agendus).
over het hoofd gezien, waar je jouw motivatie al gaf.

Laten we zo zeggen: het gebruik van een tiny font staat (bij mij) nog niet erg hoog op de prio-lijst (tenzij er meer mensen zijn die het font te groot vinden).
  #32  
Oud 08 juni 2004, 16:09
joop's schermafbeelding
joop joop is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 februari 2004
Berichten: 140
Thumbs up

Frans, gewoon doorgaan!
Misschien is voor Gaz een nieuwe thread een idee om supporters voor de tinies te krijgen. De discussie hierover gaat wel zwaar door......()
De functionele aspecten van je programma lijken me op dit moment belangrijker. Tekst is prima leesbaar. Succes!

Joop
  #33  
Oud 08 juni 2004, 16:54
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Och, de tinies komen er vanzelf als daar vraag naar is. ook ik draai het programma met plezier, bedankt Frans!

Overigens, denk dat het een bugje is op mijn TH55, als ik op Menu >> Colours druk, dan kom ik op een scherm met een blauw vierkant die half bovenaan de titelbalk begint (de titel "colors" wordt halverwege bedekt) en ergens halverwege het scherm stopt. Daarnaast heeft het knopje aan de onderkant het label "button", volgens mij klopt dat niet...?

...en het about scherm doet het bij mij in zijn geheel niet (gaat er niet naartoe vanaf het main scherm)...

Ligt aan het feit dat ik een Sony heb?
__________________
FoleoCentral.com

Laatst gewijzigd door Gazpacho; 08 juni 2004 om 17:10.
  #34  
Oud 08 juni 2004, 17:26
joop's schermafbeelding
joop joop is offline
Forumbikkel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 03 februari 2004
Berichten: 140
Heb je wel de juiste sw-versie?

Bij mij staat er "Kleuren" (op zijn nederlands dus)en vervolgens is het mogelijk per rubriek zelf een kleur te editen. Op de oinderste button staat "opslaan".

Zou toch niet aan je Sony moeten liggen?

Wat wel misgaat is als je dit scherm even laat rusten. Dan komt het programma-overzicht vanzelf weer in beeld en lijkt het scherm te hangen. Als je onderaan ter hoogte van de opslaan-button op het scherm klikt, kun je weer verder.

Joop
  #35  
Oud 09 juni 2004, 08:30
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Heb je wel de juiste sw-versie?
Probeer regelmatig FBTV.prc ook even te downloaden, de "ontwikkelversie" zet ik regelmatig (met wijzigingen) klaar.
Gaz: je hebt een wat oudere versie. Het about scherm doet het inderdaad nog niet en het "Kleurenscherm" veroorzaakt (ook na het opslaan) nog wat onverwachte problemen. Ga ik nog naar kijken.
  #36  
Oud 09 juni 2004, 15:32
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
In een andere thread vroeg in het verleden iemand naar een TV gids met alarm functie. Het zou niet al te moeilijk zijn dat hierin te implementeren; je zou hiervoor het detail form kunnen gebruiken met een checkbox voor een alarm.
Bij deze zit er een alarm functie in.
Citaat:
Wat wel misgaat is als je dit scherm even laat rusten. Dan komt het programma-overzicht vanzelf weer in beeld en lijkt het scherm te hangen. Als je onderaan ter hoogte van de opslaan-button op het scherm klikt, kun je weer verder.
Dit was inderdaad een bug. Is nu opgelost. Het hoofdscherm knippert elke halve minuut even. Dit is de bedoeling.
  #37  
Oud 09 juni 2004, 15:45
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 03 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
Wat goed! Let wel dat als je de checkbox aan en weer uit zet dan komt er een foutmelding. Nog een paar suggesties: de navigatietoetsen gebruiken om naar rechts en links te scrollen en eventueel naar boven/beneden. Naast een alarmfunctie ook een agendaentry maken.
__________________
//Off Topic
  #38  
Oud 09 juni 2004, 15:53
fransbr's schermafbeelding
fransbr fransbr is offline
FBTV: Palm TV Gids
Voornaam: Frans
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 22 oktober 2003
Locatie: Sleen
Berichten: 1.450
Citaat:
Let wel dat als je de checkbox aan en weer uit zet dan komt er een foutmelding. Nog een paar suggesties: de navigatietoetsen gebruiken om naar rechts en links te scrollen en eventueel naar boven/beneden. Naast een alarmfunctie ook een agendaentry maken.
Dank je voor de foutmelding.
- navigatietoetsen boven beneden is al: dag vooruit/achteruit.
- navigatietoetsen->links rechts: deze geven dezelfde keypress code terug. Weet jij hoe ik hiermee om moet gaan?
- alarm -> agenda: helaas niet mogelijk, zie het forum van HB++.

Laatst gewijzigd door fransbr; 09 juni 2004 om 15:55.
  #39  
Oud 09 juni 2004, 15:55
Chris_Homan Chris_Homan is offline
Aankomende beginner
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 03 maart 2004
Locatie: Amsterdam
Berichten: 305
Nog een suggestie, zet een default voor de kleuren bij de kleurenpreferenties
__________________
//Off Topic
  #40  
Oud 09 juni 2004, 16:02
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ah, nu we het over de navigatietoetsen hebben: pijltje naar links en Jog Up hebben bij mij het effect dat de dag eentje naar voren gaat ipv achteren. In Datebk en andere programma's is dit juist andersom. Zie je misschien kans om dit te inverten?
__________________
FoleoCentral.com
Discussie gesloten

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:51.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023