Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 10 april 2004, 14:33
hovingh's schermafbeelding
hovingh hovingh is offline
Lid
Voornaam: Bert
Model: Sony Clie PEG-TJ35
 
Geregistreerd: 07 november 2003
Locatie: Deventer
Berichten: 45
Question Verwijderen / inbrengen M-Stick schakelt Clie tj35 aan

Wanneer ik de memory-stick van mijn Clie TJ35 verwijder of teruplaats, terwijl de clie uitgeschakelt is, wordt het apparaat aangezet. Het scherm blijft wel uit maar ik kan de 'taps' horen wanneer ik op het scherm tik (alsof het apparaat aan stond).
Bv. na het uitzetten en verwijderen van de MS kan ik een programma opstarten (het scherm blijft wel uit). Wanneer ik de TJ35 aanzet is hetzelfde programma nog actief.
Is dit normaal of wederom een niet-gedocumenteerde feature van de TJ35? Heeft iemand anders dezelfde ervaringen?
Het is niet ernstig lijkt mij, maar toch handig om te weten. Zou de oorzaak kunnen zijn waarom ik al een paar keer onverwacht zonder stroom kwam te zitten.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 10 april 2004, 18:28
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
De auto-off functie wordt bij het plaatsen/verwijderen van een geheugenkaart terwijl je palm uitstaat dus geblokkeerd ? Dat zou heel niet mooi zijn.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 10 april 2004, 18:58
hovingh's schermafbeelding
hovingh hovingh is offline
Lid
Voornaam: Bert
Model: Sony Clie PEG-TJ35
 
Geregistreerd: 07 november 2003
Locatie: Deventer
Berichten: 45
Citaat:
Op 10-04-2004, om 18:28 heeft koekiemonster dit gezegd in bericht #2
De auto-off functie wordt bij het plaatsen/verwijderen van een geheugenkaart terwijl je palm uitstaat dus geblokkeerd ? Dat zou heel niet mooi zijn.


In ieder geval is er een update beschikbaar sinds 1 april ()
welke een oplossing is voor de volgende problemen:

After turning the CLIÉ® handheld off, the handheld either cannot be powered back on or functions unstably. "Fatal Alert" and "Fatal Exception" messages may also appear when attempting to launch an application. This may occur when Alarm Setup and Data Protection settings change after the handheld is powered off.

The battery power is drained if Memory Stick® media is inserted and then removed from the CLIÉ handheld after it has been turned off.

Repeatedly starting and stopping the play of stereo music to external stereo speakers using the Aero Player application on the PEG-TJ35, may cause sound that is supposed to originate from one speaker to originate from the other speaker instead.

Is echter expliciet alleen bedoeld voor de US-modelletjes. Zal dinsdag asap maar weer even bellen met sony
Met citaat reageren
  #4  
Oud 13 april 2004, 19:59
Nighttiger
Guest
 
Berichten: n/a
dit is ook het geval met andere clie's....het is geen fout....misschien is er een update nu voor...maar wees gerust het is normaal
Met citaat reageren
  #5  
Oud 13 april 2004, 20:16
Nighttiger
Guest
 
Berichten: n/a
dit is ook het geval met andere clie's....het is geen fout....misschien is er een update nu voor...maar wees gerust het is normaal
Met citaat reageren
  #6  
Oud 16 april 2004, 16:30
hovingh's schermafbeelding
hovingh hovingh is offline
Lid
Voornaam: Bert
Model: Sony Clie PEG-TJ35
 
Geregistreerd: 07 november 2003
Locatie: Deventer
Berichten: 45
Inderdaad, vandaag nogmaals met Sony gebeld en de volgende reactie: het verschijnsel valt binnen de specificaties (moet dat geen toleranties zijn?), er is geen info aangaande updates (op eigen risico kan de update v/d US-modellen geïnstalleerd worden), het is ook niet bekend of men bezig is dit op te lossen.
Valt me toch weer een beetje tegen.
Met citaat reageren
  #7  
Oud 16 april 2004, 17:28
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Tjah, helpdesks met standaard antwoorden .
Met citaat reageren
  #8  
Oud 21 april 2004, 16:02
dyn
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 16-04-2004, om 16:30 heeft hovingh dit gezegd in bericht #6
Inderdaad, vandaag nogmaals met Sony gebeld en de volgende reactie: het verschijnsel valt binnen de specificaties (moet dat geen toleranties zijn?), er is geen info aangaande updates (op eigen risico kan de update v/d US-modellen geïnstalleerd worden), het is ook niet bekend of men bezig is dit op te lossen.
Valt me toch weer een beetje tegen.
Tja, ik had het vandaag ook dat mijn Clie ineens niet meer aan ging.
Na een druk op de reset was alles pleite en kon ik backup weer terugzetten.
Ik heb die US patch maar geinstalleerd en mijn beestje leeft nog steeds.
Wel erg jammer dat men zo om gaat met klanten buiten de US en Canada...
Met citaat reageren
  #9  
Oud 21 april 2004, 16:32
hovingh's schermafbeelding
hovingh hovingh is offline
Lid
Voornaam: Bert
Model: Sony Clie PEG-TJ35
 
Geregistreerd: 07 november 2003
Locatie: Deventer
Berichten: 45
Ben ik natuurlijk erg benieuwd of jij het verschijnsel, dat de clie aangaat bij het verwijderen v/d memory stick, nog ondervindt?

Overigens wist de helpdesk wel te melden dat de apparaten totaal anders waren (us en eu), beetje vreemd omdat mijn clie ook teruggehaald was vanwege het backlight-probleem (wat ook eerst alleen in de us speelde)
Met citaat reageren
  #10  
Oud 22 april 2004, 23:09
dyn
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 21-04-2004, om 16:32 heeft hovingh dit gezegd in bericht #9
Ben ik natuurlijk erg benieuwd of jij het verschijnsel, dat de clie aangaat bij het verwijderen v/d memory stick, nog ondervindt?
Heb het maar 1x gehad eigenlijk.
Alles kwijt na soft reset vond ik eigenlijk wel voldoende reden om die update maar te proberen.
Apparaatje doet het gewoon nog steeds. Het lijkt erop dat hij het ook ietsje beter doet wat betreft de snelheid wanneer die memorystick erin zit dan voorheen.

Citaat:
Overigens wist de helpdesk wel te melden dat de apparaten totaal anders waren (us en eu), beetje vreemd omdat mijn clie ook teruggehaald was vanwege het backlight-probleem (wat ook eerst alleen in de us speelde)
Volgens mij is dat gewoon algemeen gedrag van grote bedrijven in de US.
Eerst het eigen land en een aantal maanden later pas de rest van de wereld.

Laatst gewijzigd door dyn; 22 april 2004 om 23:41.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 25 april 2004, 22:54
Zoolander
Guest
 
Berichten: n/a
ben je tevreden van je TJ35, of zou je achteraf gezien voor een ander toestel gegaan zijn (uit zelfde prijsklasse?)
Wat zijn de meest negatieve punten van de TJ35 of zijn er geen negatieve punten?
Met citaat reageren
  #12  
Oud 26 april 2004, 19:01
hovingh's schermafbeelding
hovingh hovingh is offline
Lid
Voornaam: Bert
Model: Sony Clie PEG-TJ35
 
Geregistreerd: 07 november 2003
Locatie: Deventer
Berichten: 45
Voor het geld is het een leuk apparaatje om mee te beginnen, met genoeg uitbreidingsmogelijkheden (Memory Stick, GPS).

Wat me tegenvalt is de service van Sony: na de terughaalactie van het backlight-probleem had ik een kapotte pixel in beeld. Het beeld zelf was nadien ook donkerder dan eerst. Reactie van Sony: valt binnen de specificaties. Zelfde reactie bij het Memory-stick-verschijnsel.
Waar ik mij nog wel eens over verbaas is dat sommige software een 'clie-'versie voert (dus standaard niet compatible met Palm).

Wat voor mij doorslaggevend was voor de aanschaf was de levensduur v/d accu. Dit blijkt in de praktijk echter 'gewoon' max. 4 uur te zijn.

Ik heb het vermoeden dat ik binnen een jaar een ander (os6?) aan zal schaffen. Of het een sony wordt durf ik nu nog niet te zeggen, maar dan moeten ze wel sterke argumenten hebben.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 29 april 2004, 22:35
dyn
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 25-04-2004, om 22:54 heeft Zoolander dit gezegd in bericht #11
ben je tevreden van je TJ35, of zou je achteraf gezien voor een ander toestel gegaan zijn (uit zelfde prijsklasse?)
Wat zijn de meest negatieve punten van de TJ35 of zijn er geen negatieve punten?
Voor het geen wat ik er mee doe, voldoet hij prima.
Het is alleen jammer dat er geen documents to go op zit
en dat de clie viewer geen plaatjes in gif of png formaat weergeeft.
Nogal minder wanneer je aardig veel gebruik maakt van png.

Het bijgeleverde flapje is nou ook niet echt super aangezien dat ding er
nogal gemakkelijk af kan, dat is bij de Tungsten E weer niet zo.

Decuma daarentegen is geweldig, gewoon lekker schrijven. Wel zo handig
als je handschrift nogal veel overheen komt met dat van decuma en graffiti 2.

Tja, op school hebben we een draadloos netwerkje, het zou dan wel handig zijn
om via dat draadloze netwerk bij je files op de netwerkschijf
te kunnen komen of via internet het e.e.a. te kunnen checken. Maar om nou te
zeggen dat ik juist dat nou heel erg mis....niet echt, het is meer dat het
wel handig zou kunnen zijn. Heb je de TJ-37 dan weer voor...ja leuk,
maar ik wil er juist absoluut geen camera op hebben zitten.

Laatst gewijzigd door dyn; 29 april 2004 om 22:41.
Met citaat reageren
  #14  
Oud 29 april 2004, 22:45
hovingh's schermafbeelding
hovingh hovingh is offline
Lid
Voornaam: Bert
Model: Sony Clie PEG-TJ35
 
Geregistreerd: 07 november 2003
Locatie: Deventer
Berichten: 45
Documents To Go kun je er wel op installeren, kost alleen wat. Heb inmiddels de meeste standaard-software vervangen door 'werkbare' versies, vraagt echter wel een investering (splashphoto, adobe reader (gratis), datebook, easyAddress, MobileDB (gratis), Kinoma en Documents ToGo. Ook het flapje is prima te vervangen door een aluminium exemplaar van Brando.

Overigens na het installeren van de US-patch blijft nog steeds hetzelfde 'probleem' aanwezig.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 29 april 2004, 23:20
suny_xian suny_xian is offline
Forumbikkel
Model: Sony Clie PEG-NX70V
 
Geregistreerd: 21 december 2003
Berichten: 194
mijn oude sj33 heeft dit probleem ook, gebruik hem niet veel maar het is vervelend.
heb namelijk zoon camera er in gedaan, je hoort een peipje, en me clie is na 3uur leeg.... want hij 'leest' nog steeds de video beeldjes.
en daarna moet ik resetten om de clie uberhoubt weer aan te krijgen met die cam erin....
bizarooooo..........
Met citaat reageren
  #16  
Oud 11 mei 2004, 19:03
dyn
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb nu helemaal wat moois.
Hele lichte druk op achterkant van accu deurtje en plof mijn backlight gaat uit.
Fijn want dat gebeurt dus steeds als ik dat ding vasthoudt
Eens kijken wat de winkel er van zegt...

EDIT:
Wordt doorgestuurd naar Sony helpdesk voor Clie's. Dat kan de winkel zelf ook maar
ze adviseren mij hetzelf te doen om 2 redenen:
1. zelf doen is sneller dan door de winkel laten doen
2. sony heeft liever dat er een directe link is tussen hun en klant en niet nog
eens via een winkel.

Heb Sony inmiddels gebeld. Mijn clie zit inderdaad niet in de serie die backlight
problemen heeft, echter als ik er zeker van was en het te reproduceren is in het
service centre in Frankrijk (er ff naartoe rijden om je pda te droppen is er dus
niet bij) dan wordt hij gewoon onder garantie kostenloos gerepareerd.
Probleem is....hij moet opgestuurd worden en incl. repair gaat dat 5 tot 10
werkdagen (1 tot 2 weken dus) duren (is normaal).
Alleen dat opsturen...als me dat gaat kosten mag de winkel dat mooi doen,
garantie verlenen heet dat dan.

Ze zijn wel lekker europees bezig trouwens...020 telefoonnummer, limburgse dame
die dat computersysteem inspreekt, een vlaamse dame die me uiteindelijk geholpen
heeft en een service centre in Frankrijk.
Heeft Balkende dan toch gelijk met z'n "EU, best belangrijk"?

EDIT2:
Sony heeft koerier gestuurd vandaag (kostenloos) en pda is dus onderweg naar service centrum in Frankrijk.
Wel sneu want later vandaag kreeg ik mijn screenprotector en case binnen

Laatst gewijzigd door dyn; 17 mei 2004 om 19:44.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:30.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023