Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Overige licentienemers - Sony CLIE, Garmin iQUE, Fossil, etc.

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07 april 2004, 12:29
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Re: Sony Clié TJ27 ontbreekt

Citaat:
Op 07-04-2004, om 08:19 heeft ralphr dit gezegd in bericht #1
Hoi,

Ik heb afgelopen week een nieuwe sony clié gekocht, de TJ27. Nu wil ik mijn profiel bijwerken, maar deze sony staat nog niet in de lijst...

Kan iemand dat even aanpassen zodat ik mijn profiel netjes kan bijwerken.

Groetjes
ralph
Erg nieuwsgierig, waar heb je hem gekocht en voor hoeveel? Bevalt hij? Is hij aan te raden boven de Zire71 als je geen MP3 wil?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 april 2004, 13:33
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
// afgesplitst van deze thread
Met citaat reageren
  #3  
Oud 07 april 2004, 14:53
ralphr ralphr is offline
Senior lid
Model: Sony Clie PEG-TJ27
 
Geregistreerd: 23 augustus 2001
Berichten: 67
Ervaring

In augustus 2002 heb ik een Clié T625 gekocht, twee weken geleden scheurde het glas. Ik zal nog wel data maar die grijze vlekken op het schermen waren niet handig, dus besloot ik om een nieuwe PDA te kopen.

Ik heb voor de Sony Clié TJ27 gekozen omdat hier in principe alles op zit wat ik nodig heb. MP3-speler en WIFI de grootste verschillende met het volgende model, TJ37, gebruik ik nooit. Ik twijfelde tussen de Palm Zire 71 en de TJ27 maar zoals ik al zei een MP3 speler gebruik ik niet dus koos ik voor de TJ27.

Je kunt op de internet verschillende reviews vinden over de TJ37, de vormgeving van de TJ27 is hetzelfde. Hiervoor verwijs ik dus naar ander sites.

De machine zit (een beetje) opgeladen in de doos dus je kunt hem meteen aanzetten en instellen. Ik heb de PDA daarna toch aan de oplader gekoppeld. Er zit geen cradle bij maar een hotsync kabel waar je ook de adapter op kunt aansluiten. Minpunt van de hotsync kabel is dat er geen knopje op zit om de hotsynce te starten. Je moet nu altijd via de software de hotsync starten.

Het pakken van de styles gaat een beetje lastig. De eerste keer dat ik deze pakte had ik het idee dat ergens achter bleef haken, maar dit is blijkbaar as-designed. De styles is klein, en aangezien ik redelijk grote handen heb, niet echt handig. Het is een styles die inschuift, de lengte is in negen centimeter, iets korter dan de styles van de T625 maar voor mijn gevoel is die veel kleiner.

Dit is mijn eerste palm met OS 5, en dus ook de eerste keer met een snelle processor. In plaats van 33 mhz een 200 mhz... ik kan niet zeggen dat je hier veel van merkt met DateBk5 of met Contact5. Het opstarten van QuikSheet gaat zeker sneller, maar helaas gebruik ik dit soort applicaties niet dagelijks.

Het display is mooi, het is scherp en vergeleken met mijn T625 zijn het nu duidelijk kleuren. Blauw is echt blauw en rood ook echt rood, op de T625 waren de kleuren allemaal wat flets.

De camera is leuk, wil je echt foto's maken dan moet je denk ik toch een digitale camera nemen. De foto's die je er mee kunt maken zijn toch van redelijke kwaliteit, ik vind het persoonlijk een leuke gadget, het zit erop maar het had niet gehoeven van mij.

De toegangstijden tot de Memory stick zijn sterk verbeterd ten opzichte van de T625. Hier merk je duidelijk dat het sneller is, momenteel gebruik ik de standaard launcher maar met ZZLauncher is dit zeer fijn. (ZZLauncher geeft je de mogelijkheden om applicaties vanaf je memory stick te starten).

Al met al ben ik tevreden, de machine kostte bij Dixons €229 en voor dat geld heb je een mooie basis machine die voor de meeste mensen voldoet. (Mijn T625 kocht ik anderhalf jaar geleden voor €411 ).

Minpunten vind ik de styles, geen knopje op de hotsync en het ontbreken van een echt scroll-wheel.

Pluspunten het display, de toegangstijden tot de memory stick, en toch wel de prijs.

Mocht je nog vragen hebben dan mail me maar dan probeer ik ze te beantwoorden.

Groetjes
ralph

(Ik ben geen geweldige schrijver maar ik heb mijn best gedaan).
Met citaat reageren
  #4  
Oud 07 april 2004, 17:24
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Ralph

Las lekker weg, goed geschreven! Ik vraag me alleen af waarom de TJ25 dan geen optie voor je was. Exact dezelfde specs maar dan zonder de camera, en dan een stuk goedkoper (170 nieuw bij webwinkels, 200 bij Dixons)

Te weinig RAM (ik geloof maar 11 Mb vrij ofzo) tov 23 bij de TJ27?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #5  
Oud 08 april 2004, 08:13
ralphr ralphr is offline
Senior lid
Model: Sony Clie PEG-TJ27
 
Geregistreerd: 23 augustus 2001
Berichten: 67
De TJ27 heeft meer geheugen, en stiekem moet ik wel toegeven dat ik een camera wel grappig vind (In dit geval voor 10 euro meer, dan laat ik het niet liggen).

Daarnaast denk ik, hoop ik, dat deze PDA iets meer opbrengt als ik hem ooit verkoop omdat het een nieuwer model is dan TJ25. (Maar dat is waarschijnlijk alleen hoop)

Ralph
Met citaat reageren
  #6  
Oud 08 april 2004, 16:57
zugzug's schermafbeelding
zugzug zugzug is offline
- - -
Voornaam: Roel
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 04 januari 2003
Locatie: Nijmegen
Berichten: 428
Stuur een bericht via ICQ naar zugzug
Dat is geen goed teken, Ralph... nu al praten over de verkoop.

Of is het juist een teken van het gadget-syndroom?
__________________
Wijze sigs zijn voor wijze mensen. [Last.FM]
Met citaat reageren
  #7  
Oud 09 april 2004, 07:59
ralphr ralphr is offline
Senior lid
Model: Sony Clie PEG-TJ27
 
Geregistreerd: 23 augustus 2001
Berichten: 67
Citaat:
Of is het juist een teken van het gadget-syndroom?
Man = gadget-syndroom
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:30.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023