Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23 juli 2003, 00:42
gonny's schermafbeelding
gonny gonny is offline
Junior lid
Voornaam: Gonny
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.637
Stuur een bericht via ICQ naar gonny
Review: Tungsten|T2

Het kon niet uitblijven: na de Tungsten|T is er vanaf nu ook de Tungsten|T2 (en daarna de Tungsten|T3?).

Roel heeft de T2 een week lang aan de tand gevoeld en er een review over geschreven.
__________________
gonny
Met citaat reageren
  #2  
Oud 23 juli 2003, 01:25
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Zeer scherp geprijst als je het mij vraagt, zeker vergeleken met de prijzen in de US. Daar zit meestal toch veel meer verschil tussen. En weer heeft Sony hier niet echt een directe concurrent tegen. Zit een beetje tussen de TG50 en de NX73v in. Een beter scherm en meer geheugen, zal mij benieuwen of dat de meerprijs tov de oude TT waard is.

Echter, ik heb in de review niks gelezen over een van mijn grootste bezwaren tegen Palm modellen: de mp3 playback is wat zacht. Roel, heb je dit op de TT2 ook uitgeprobeerd en vergeleken met de TT?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #3  
Oud 23 juli 2003, 08:31
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Ik heb er geen apparatuur voor, dus puur met mijn eigen gehoor: volgens mij is de Tungsten|T2 precies even 'luid' als zijn voorganger. Wat trouwens voor mij (zeker met mijn Sennheiser oordopjes) luid zat is, ook in een trein.

Met de nieuwste Aeroplayer kun je ook nog spelen met een 5-bands grafische equalizer en je hebt een 6dB en 12dB volume overdrive voor nog meer geluid (en ietsje vervorming).

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #4  
Oud 23 juli 2003, 10:51
robkedopke
Guest
 
Berichten: n/a
Wanneer mogen we de T2 in de winkels verwachten?

Een rondje langs de online shops heeft nog niets opgeleverd, dus ik ga ervan uit dat in de 'normale' winkels de T2 ook nog niet leverbaar is...
Met citaat reageren
  #5  
Oud 23 juli 2003, 12:53
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Als je heel snel bent kun je het hier proberen: Delineo (Duits) .

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #6  
Oud 23 juli 2003, 15:13
mexz's schermafbeelding
mexz mexz is offline
Herr Maximilian
Voornaam: Max
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 01 augustus 2001
Locatie: Limburg
Berichten: 588
Zou Palm met een gekke actie komen dat je je TT kan omruilen tegen een TT2? Ik bedoel maar bij de m130 hadden ze een keer een actie dat je hem terug mocht geven voor het volle bedrag omdat het niet echt 16bit kleuren was...

Nouja hij ziet er lekker uit, maar ik denk niet dat ik hem ga kopen om m'n tungsten t te vervangen... dies net nieuw :P
Met citaat reageren
  #7  
Oud 23 juli 2003, 16:12
Susan Susan is offline
Vriend v/d Palmclub
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 18 december 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 1.183
Beveiliging

Hoe zit het met beveiliging? Volgens mij kun je nu er voor kiezen om bij vergrendelen of afsluiten bepaalde databases te versleutelen.

-s
__________________
Met citaat reageren
  #8  
Oud 23 juli 2003, 16:58
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Nee, dit is voorlopig alleen een feature in de Tungsten|C. Ik vermoed dat het met de hoeveelheid geheugen te maken heeft (64MB voor de T|C t.o.v. 32MB voor de T|T2), aangezien een groot deel van het beveilingsdeel (SSL etc) zich bij de T|C in de heap bevindt.

- jp
Met citaat reageren
  #9  
Oud 23 juli 2003, 18:20
Vitamientje's schermafbeelding
Vitamientje Vitamientje is offline
Senior lid
Voornaam: Tomas
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 53
MP3-speler

Is de mp3speler verbeterd? Nav. deze 2 threads.

http://www.palmclub.nl/forums/showth...t=tungsten+mp3
http://www.palmclub.nl/forums/showth...t=tungsten+mp3

Ik wil voornamenlijk het mp3 gedeelte gebruiken voor mn toekomstige pda, en nou zou ik graag willen weten of de mp3 speler van de T|T2 is verbeterd tov de T|T.

Tenk Joe
__________________
Fun above all!!
Met citaat reageren
  #10  
Oud 23 juli 2003, 18:31
mexz's schermafbeelding
mexz mexz is offline
Herr Maximilian
Voornaam: Max
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 01 augustus 2001
Locatie: Limburg
Berichten: 588
de mp3 speler zelfs is natuurlijk gewoon hetzelfde. (software die niet van Palm zelf is )
De geluidskwaliteit (die je waraschijnlijk bedoeld) is gewoon hetzelfde gebleven als ik het goed heb begrepen.

Maar zo slecht is de kwaliteit toch niet? Als je AeroPlayer gebruikt en dan volume 100% + 12db doet is de kwaliteit wel iets slechter ja

MAar dat komt door die 12db :P

Achja
Met citaat reageren
  #11  
Oud 23 juli 2003, 19:35
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Security en encryption

Bij de Prefs kun je ook kiezen voor security en vanuit het menu daar kun je doorklikken naar Security Options. Je hebt dan weer de keuze uit: Password (mask password entry en quick password delay time voor een kort password), Private Records, Shortcuts voor het snel op slot zetten van de handheld, danwel de private records op Show, Mask of Hide zetten en waar het hier om gaat (zie vraag in deze thread): Encryption.

Je kan ervoor kiezen alle data te encrypten als de handheld beveiligd is met een password. Je kan ook per applicatie aangeven of de gegevens versleuteld moeten worden en daarbinnen kun je nog aangeven dat alleen de Private Records versleuteld moeten worden.

Voor de versleuteling kun je kiezen uit 128-bit Blowfish, 128-bit MDC of 128-bit RSA RC4.

Mogelijkheden genoeg dus. Ik zal mijn review met deze informatie uitbreiden. Het zat een beetje verstopt, dus ik had het nog niet gezien.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #12  
Oud 23 juli 2003, 19:40
mexz's schermafbeelding
mexz mexz is offline
Herr Maximilian
Voornaam: Max
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 01 augustus 2001
Locatie: Limburg
Berichten: 588
Maar welke is nou de beste? (RSA is toch van MD5 enzo hé?)
Met citaat reageren
  #13  
Oud 23 juli 2003, 19:41
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
En ik had het dus (gelukkig) mis Het was mij ook nog niet opgevallen (die ene dag dat ik hem in mijn handen heb mogen houden)

Op Tweakers staat trouwens ook iets over J2ME-ondersteuning. Dit heb ik ook niet kunnen vinden, noch zie ik dit in andere reviews terugkomen als feature. Volgens mij zit het wel in de T|C. Roel zal er nog even naar kijken.

- jp
Met citaat reageren
  #14  
Oud 23 juli 2003, 21:00
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
In het Brighthandreview wordt de J2ME ondersteuning ook genoemd, ik kan zelf niet meer vinden, dan dat de browser overweg kan met Java.

Het encryptieverhaal is opgenomen met wat extra plaatjes (1 na laatste plaatje) en ik heb nog een paar extra zaken vermeld. Zo wordt er een screenprotector meegeleverd en zit er meer software standaard in ROM. Palm geeft aan dat ook Versamail en de browser in ROM staan, maar dat is niet zo op het model dat ik nu heb, maar deze is volgens het serienummer al in april gemaakt. Wellicht hebben ze dit later wel standaard gedaan.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #15  
Oud 23 juli 2003, 22:27
domo's schermafbeelding
domo domo is offline
Administrator
Voornaam: Doménique
Model: HP Pre3
 
Geregistreerd: 25 februari 2002
Locatie: Sydney
Berichten: 3.499
Ik vraag me nu af wat Palm gaat doen met de kopers van de TT1. Komt er voor hen nog een OS-update naar OS5.2? Anders kan Palm dat flash-ROM voortaan beter achterwege laten. Het lijkt er nu sterk op dat de houding van Palm zoiets is als ´goh, als je voor je TT ook OS5.2 wilt koop je toch ons nieuwe product, de TT2´. Het zou mij erg teleurstellen als Palm aan hen voorbij gaat.

Blijft over qua verbeteringen t.o.v. de TT1: beter scherm en software. Dat was een kwestie van leentje-buur. Al met al is Palm dus een weekje bezig geweest met de TT2 te ontwikkelen.

Aangezien alles zo weinig verschil maakt vraag ik me of het meer nieuwe klanten oplevert.
Met citaat reageren
  #16  
Oud 23 juli 2003, 22:50
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Citaat:
Al met al is Palm dus een weekje bezig geweest met de TT2 te ontwikkelen. Aangezien alles zo weinig verschil maakt vraag ik me of het meer nieuwe klanten oplevert.
Ach, 't is langer dan wat Sony over de SJ22 heeft gedaan. Persoonlijk denk ik dat het een horde nieuwe klanten oplevert, want:

1) het is een Palm, geen Sony, en op de een of andere manier verkopen die dingen beter en krijgen ze meer aandacht (of andersom)

2) Even afwachten nog op welke prijzen de TT en TT2 gaan settelen, maar ik vermoed dat het sprongetje net klein genoeg is voor mensen die aan een nieuwe PDA toe zijn, maar niet op OS6 willen wachten.
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #17  
Oud 23 juli 2003, 22:54
Vitamientje's schermafbeelding
Vitamientje Vitamientje is offline
Senior lid
Voornaam: Tomas
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Locatie: Den Haag
Berichten: 53
Talking Re: Security en encryption

Citaat:
Op 23-07-2003, om 19:35 heeft RoelvdV dit gezegd in bericht #11
Bij de Prefs kun je ook kiezen voor security en vanuit het menu daar kun je doorklikken naar Security Options. Je hebt dan weer de keuze uit: Password (mask password entry en quick password delay time voor een kort password), Private Records, Shortcuts voor het snel op slot zetten van de handheld, danwel de private records op Show, Mask of Hide zetten en waar het hier om gaat (zie vraag in deze thread): Encryption.

Je kan ervoor kiezen alle data te encrypten als de handheld beveiligd is met een password. Je kan ook per applicatie aangeven of de gegevens versleuteld moeten worden en daarbinnen kun je nog aangeven dat alleen de Private Records versleuteld moeten worden.

Voor de versleuteling kun je kiezen uit 128-bit Blowfish, 128-bit MDC of 128-bit RSA RC4.

Mogelijkheden genoeg dus. Ik zal mijn review met deze informatie uitbreiden. Het zat een beetje verstopt, dus ik had het nog niet gezien.

Groeten, Roel.
Hey echt top dat de T|T2 dit heeft, maaruh... wat betekent het allemaal? Kheb al gezocht op de site maar dat hielp ook niet. Kan iemand deze n00b ff informeren over deze security tech-talk?
__________________
Fun above all!!

Laatst gewijzigd door Vitamientje; 23 juli 2003 om 22:56.
Met citaat reageren
  #18  
Oud 23 juli 2003, 23:42
Gazpacho's schermafbeelding
Gazpacho Gazpacho is offline
Moderatorsoep
Voornaam: Karel
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 24 december 2002
Locatie: Eindhoven
Berichten: 10.385
Battery life

Ik zat zo eens de T2 review op Infosync te lezen, en het viel me op dat de Palmclub review eigenlijk een belangrijk onderdeel mist: de levensduur van de batterij.

Een van de belangrijkste eigenschappen van een PDA, en je mag verwachten dat deze niet gelijk is aan de TT, die een heel ander scherm heeft. Infosync laat altijd Atomsmash lopen met alle toeters en bellen aan, en heeft de volgende resultaten:

TT:
Citaat:
The Tungsten T lasted 2 hours 48 minutes before throwing its first battery warning, and finally shut off after 3 hours 24 minutes.
TT2:
Citaat:
The T2 gave its first battery warning at 4 hours, 30 minutes, and quickly gave an extremely low warning at 4 hours, 33 minutes. It didn't finally shut off until 4 hours, 50 minutes.
Da's zo'n 50% verbetering (!!), en zou een extra reden zijn om een TT2 te kopen. Hoe zijn Roel's ervaringen?
__________________
FoleoCentral.com
Met citaat reageren
  #19  
Oud 24 juli 2003, 10:07
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Zo uitgebreid heb ik de T2 niet gebruikt om veel over het batterijverbruik te kunnen zeggen. Het wordt ook door zoveel factoren bepaalt: stand van de achtergrondverlichting, MP3 gebruik, Bluetooth aan of uit, beamen.

Ik denk dat ik de door jou genoemde meting maar opneem met een verwijzing naar het infosync review.

Zolang een PalmOS handheld een volle dag meekan met stevig gebruik, hoor je mij niet klagen. En als ik een weekendje weg kan zonder een lader mee te nemen vind ik het ook prima.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #20  
Oud 25 juli 2003, 13:38
skeppens
Guest
 
Berichten: n/a
Citaat:
Op 23-07-2003, om 10:51 heeft robkedopke dit gezegd in bericht #4
Wanneer mogen we de T2 in de winkels verwachten?

Een rondje langs de online shops heeft nog niets opgeleverd, dus ik ga ervan uit dat in de 'normale' winkels de T2 ook nog niet leverbaar is...
Wel, als je in BELGIE woonde kom je hem bij mij kopen voor iets meer dan 400€ incl btw. Ik kan hem van een leverancier te pakken krijgen.

Sandra
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:51.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023