Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Hardware - algemeen > Palm Tungsten en T|X

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 07 januari 2004, 19:18
RoelvdV's schermafbeelding
RoelvdV RoelvdV is offline
Administrator
Voornaam: Roel
Model: Overig
 
Geregistreerd: 22 oktober 2001
Locatie: Scheveningen
Berichten: 5.157
Tip: Modificatie Palm Tungsten|T3 Hardcase

Koekiemonster is wel blij met zijn Tungsten||T3 (met breedbeeld en houtlook), maar de Hardcase van Palm beviel wat minder, want de Tungsten schoot nog al makkelijk los uit de case.

Een tip van RHarinck boodt uitkomst en Gerrit heeft er een tipspagina van gemaakt.

Zie hier de tip voor het modificeren van de Palm Tungsten|T3 Hardcase

Veel lees en modificeerplezier! En Gerrit bedankt voor je verslag.

Groeten, Roel.
__________________
FairPhone 3 (Android)

Ik kan iedereen KEMDEM aanraden : Kijk Even Mee, Denk Even Mee
Met citaat reageren
  #2  
Oud 07 januari 2004, 23:10
BartS
Guest
 
Berichten: n/a
Pluizen

Misschien is antisliprubber (2mm dik schuimrubber, zwart, zelfklevend) een iets mooiere oplossing? Het pluist in ieder geval niet. Van het merk Delta, bij de DHZ-winkel.

Ik heb (nog) geen T3, dus ik weet niet of het zal voldoen.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 08 januari 2004, 19:00
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Ja, daar dacht ik inderdaad ook nog aan, maar dat rubber is meestal wat dunner toch? Nou ja, ik vind het wel goed zo.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 06 februari 2004, 15:10
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Lightbulb T (2) sleeve case...

Als beperkende factor voor deze case geldt dat je er geen sdkaartjes in kwijt kunt.
Het is mij echter opgevallen, dat er aan de achterkant van de case (als ik mijn T2 erin heb zitten) flink wat ruimte zit.
Wat heet? Precies genoeg ruimte om twee sdkaartjes van boven af in te schuiven, zodat ze achter de T2 in de case zitten. Verder naar beneden schuiven kan niet door een constructie aan de binnenkant van die case.
Kan dus alleen nog naar boven eruit, dat heb ik opgelost (voorlopig tot ik een mooiere constructie kan maken) met een stukje karton zo dik als de ruimte achter de case. Daar heb ik twee "pootjes" aan de buitenkant van geknipt, ik heb nu dus een hele brede strook van karton, met aan de zijkanten twee pootjes, die vallen naast de twee sdkaartjes als ik de constructie in de case schuif. De hele dunne bovenrand zit redelijk klem in de case, de kaartjes dus ook en ik kan schudden of rammelen wat ik wil maar alles blijft netjes zitten.....
Nou is dat karton natuurlijk geen elegante oplossing maar ik ga proberen daar een mooiere constructie van te maken (soort zachtplastic?) of iets waar ik mijn kaartjes in kan schuiven en vervolgens het geheel aan de achterkant erin klemmen.
Wordt vervolgd.

Voor 1 kaartje meenemen al iets mooiers: de bij de kaartjes meegeleverde hoesjes zijn vaak van zacht plastic. Ik heb er eentje zo dun gemaakt door de zijrandjes weg te snijden met een stanleymesje dat hij net mooi klem zit aan de achterkant. Verder heb ik er een stuk vanaf geknipt, zodat hij met de sdkaart erin net wegvalt achter de T2. De dichte kant van het hoesje zit nu boven en houdt daar de sdkaart tegen, aan de onderkant kan de kaart niet weg door de beugel die daar in de case zit.
Eruit halen met een nageltje, gewoon omhoog schuiven met de case op z'n kop en het kaartje glijdt netjes mee...

Laatst gewijzigd door rudyheidenis; 06 februari 2004 om 15:42.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 07 februari 2004, 15:44
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Lightbulb Beste oplossing voor sleeve case!

Gewoon een stukje stof van de juiste dikte verbouwen tot een sd-hoesje, dichtvouwen en op z'n kop achter de case schuiven, werkt perfect!
Nodig: stukje stof, naald en draad. Kosten: vrijwel nihil.

SDHoesje..
Met citaat reageren
  #6  
Oud 07 februari 2004, 22:51
koekiemonster's schermafbeelding
koekiemonster koekiemonster is offline
Moderatorkoek
Voornaam: Gerrit
Model: Garmin iQue 3600
 
Geregistreerd: 03 augustus 2002
Locatie: Oterleek
Berichten: 4.945
Stuur een bericht via MSN naar koekiemonster
Dat ziet er erg leuk, creatief en artistiek uit Rudy .
Met citaat reageren
  #7  
Oud 07 februari 2004, 23:28
rudyheidenis's schermafbeelding
rudyheidenis rudyheidenis is offline
Fan van anonimiteit
Voornaam: Rudy
Model: Palm Treo 650
 
Geregistreerd: 08 september 2002
Locatie: Amersfoort
Berichten: 1.918
Talking natuurlijk..

Ik ga een naaimachine aanschaffen, mooie stof gebruiken, netjes in elkaar naaien en serieproduceren. Verkopen en binnenlopen maar!
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023