Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Softwareontwikkeling

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren
 
Discussietools Weergave
  #21  
Oud 13 maart 2001, 13:36
mars
Guest
 
Berichten: n/a
polytechnisch zakboekje

Ik ben zelf nog niet in het bezit van een palm omdat ik maar niet kan beslissen wat te kiezen maar als ik het polytechnisch zakboekje en het bouwbesluit op een handheld zou kunnen opvragen dan ben ik meteen verkocht
Met citaat reageren
  #22  
Oud 09 februari 2002, 18:08
r. dohmen's schermafbeelding
r. dohmen r. dohmen is offline
Model: Sony Clie PEG-TH55
 
Geregistreerd: 16 juni 2001
Berichten: 1.809
Deze thread liep meer dan een jaar geleden. SMS-jes, Ringtones en logos naar een mobiele telefoon sturen is al zo iets gemeengoed geworden.
Een fatsoendelijke kilometerregistratie is er ook gekomen. Wat beter spellen....


Maar wat niet? Wat is er anno 2002 nog te maken? Is het polytechnisch zakboekje gerealiseerd d.m.v. de vele programma's met tabellen en formule-overzichten?

Mijn vraag is kortom: wat is er nog te wensen over?
__________________
groet,

r2d2

My last Sony...
Met citaat reageren
  #23  
Oud 09 februari 2002, 19:58
Zanthrax
Guest
 
Berichten: n/a
Dartprogramma

Ik ben zelf 's bezig geweest met een programma om dartscores bij te houden.

Ik speel af en toe zelf een potje 501 en maak altijd stomme fouten bij het rekenen.

Ik had het idee gejat van de coach van het olympisch handboog-team, die had net zoiets. Het liet gewoon een schietschijf zien waar je op aantikte waar je de schijf echt had geraakt. Het hield scores, gemiddeldes etc. etc. bij voor verschillende speler en kon zelfs gewoon via hotsync syncroniseren met een extra tooltje.

ik wilde net zoiets maken. start het spel met 2 spelers en tik de worpen aan op de palm, deze houdt dus de gegooide scores bij een laat zelfs de easy-outs zien. het grootste gedeelte had ik werkend maar ik kreeg het dartbord niet mooi getekend en er ging af een toe iets fout bij het uitlezen van het coordinaat op het scherm en dat weer omzetten naar het geraakte getal op het bord.

Ik gebruik CodeWarrior, is er ergens een OOP ontwikkelomgeving voor PalmOS ??
In delphi kreeg ik het wel voor elkaar maar ik ga geen laptop meeslepen naar de kroeg !
Met citaat reageren
  #24  
Oud 09 februari 2002, 20:50
Joeyke
Guest
 
Berichten: n/a
Toch is zon Programmaatje ookte vinden op Palmgear...
Met citaat reageren
  #25  
Oud 10 februari 2002, 13:12
Zanthrax
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb niet eens gezocht, ik ben meteen gaan coden...
Het ging meer om het programmeren dan het nut van het programma zelf.

Ik heb zelfs ooit zelf een tetris-spel geschreven. Na een half uur was ik het spelletje beu, het gevolg was dat ik na een tijdje een extra programma had dat het losse spelprogramma kon spelen zonder dat ik iets hoefde te doen.

Mooi geautomatiseerd
Met citaat reageren
  #26  
Oud 13 februari 2002, 08:37
BloW_Smoke
Guest
 
Berichten: n/a
Heel lullig, loop meeste programma's die al uitzijn voor me zelf te "herschrijven" dus pik letterlijk het idee van de maker, niet voor verspreiding, maar voor eigen gebruik.

Zelf ben ik een beedje geschrokken van hoeveel trailversies, en en koop software word aangeboden. Bijna elk bruikbaar proggy moet je weer voor in de buidel tasten, en ok, voor een paar zou ik best willen betalen, maar er is genoeg chit op de markt, dat opzich wel bruikbaar is, maar zeker geen geld waard is, en de moeite om het aan te schaffen. Dus probeer ik voormezelf zoveel mogelijk dit na te maken.

Momenteel ben ik bezig een proggy te maken waarmee ik subnetmasks kan uitrekenen, en als ik er mee klaar ben, pleur ik het gewoon gratis op het net. Ik geloof niet in dat iemand het ooit zal kopen, hoogstens 1 a 2 gekken, dus kan ik het beter ter beschikking stellen, en heb ik er waarschijnlijk meer plezier van, in de weet dat meer mensen het gebruiken, als dat ik bv 2x5 euro trek
Met citaat reageren
  #27  
Oud 13 februari 2002, 08:41
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Citaat:
Momenteel ben ik bezig een proggy te maken waarmee ik subnetmasks kan uitrekenen, en als ik er mee klaar ben, pleur ik het gewoon gratis op het net. Ik geloof niet in dat iemand het ooit zal kopen, hoogstens 1 a 2 gekken, dus kan ik het beter ter beschikking stellen, en heb ik er waarschijnlijk meer plezier van, in de weet dat meer mensen het gebruiken, als dat ik bv 2x5 euro trek


Zodra je het programma afhebt, zou je mij een seintje (via forum, e-mail of private message) willen geven? Lijkt me een zeer handige applicatie, waar ik voor mijn werk toch wel aardig wat plezier van zou kunnen hebben!
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #28  
Oud 13 februari 2002, 08:47
BloW_Smoke
Guest
 
Berichten: n/a
hehe, Yup, ik ken je probleem, ik zelf doe momenteel MSCE Win2k, en moet steeds subnetmasks uitrekenen, en loop daar steeds op stuk.
Ik denk dat ik het weekend het wel af zal hebben, en zal het hier voor palmclub ter beschikken stellen.
Met citaat reageren
  #29  
Oud 13 februari 2002, 08:53
GJHartog's schermafbeelding
GJHartog GJHartog is offline
Moderator
Voornaam: Gert-Jan
Model: Overig
 
Geregistreerd: 19 februari 2001
Locatie: Purmerend
Berichten: 2.788
Dank, we kunnen het dan ook aanmelden voor de Top 10!

Alvast bedankt!

[Heel erg offtopic]
Ben zelf ook druk bezig met MCSE 2K, Core modules afgerond, waaronder dus ook het subnet uitrekenen.

Maar aangezien je tijdens de werkuren vaak meer werk dan uren hebt, is een dergelijk programma erg makkelijk om geen tijd daaraan te verspillen!
[/heel erg offtopic]
__________________
Tip! Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?
Met citaat reageren
  #30  
Oud 13 februari 2002, 09:09
Jeroen Linssen Jeroen Linssen is offline
Forumbikkel
Model: Palm Tungsten|T
 
Geregistreerd: 23 augustus 2001
Berichten: 198
Heren,

Tot de tijd dat Blow_Smoke een prachtige app heeft gebouwd, kunnen jullie ook gratis gebruik maken van IPcalc+ van wildpackets (www.wildpackets.com).

Even wat vraagjes invullen en je mag een prachtig IP-calculator downloaden.

Misschien is het wel leuk om aan de hand van jullie ervaringen met IPCalc+ een verbeterde versie te ontwikkelen.

Ben zelf geen hardcoregebruiker van deze calculator 9valt niet echt binnen mijn werkzaamheden), maar mijn collega's (technical consultants Cisco) des te meer.

JJ
Met citaat reageren
  #31  
Oud 13 februari 2002, 17:40
BloW_Smoke
Guest
 
Berichten: n/a
Wat mij opviel is dat er zo weinig software beschikbaar is voor systeem/netwerkbeheerder voor de palm.
Ik heb nu na veel zoeken twee programma's gevonden, ben vergeten waar ik ze heb gedownload ComputDB, en IPrange, de ene een programma om een database van computergegevens te verzamelen, en een andere om je sigmenten in op te slaan, maar thats it een beedje.

Misschien dat jullie nog wat bruikbare applicaties weten te vinden.

Nog even op die SubnetMask calculator, ik heb al zoiets gemaakt in Visual C++, maar zoek eigenlijk een compiler waarmee ik het kan omzetten voor Palm, desnoods een dertig dagen trail versie, het hoeft toch maar 1x iets te complileren enige wat ik kon vinden was een compiler die ik dus helaas flink voor in de buidel moet tasten, en zoals ik al in een andere treat melde, via Visa moet bestellen.

Is er niet iets van een mogelijk om binnen nederland gewoon met nederlandse betaalsystemen dit soort software aan te schaffen. Ik kon niet echt software vinden op pdashop
Met citaat reageren
  #32  
Oud 13 februari 2002, 19:05
Joeyke
Guest
 
Berichten: n/a
Lang leve het Kapitalisme!
Met citaat reageren
  #33  
Oud 14 februari 2002, 13:40
Niek's schermafbeelding
Niek Niek is offline
Forumbikkel
Voornaam: Niek
Model: Palm Tungsten|T3
 
Geregistreerd: 24 november 2000
Berichten: 170
Question Optimale integratie met DateBk3

UITDAGING:

Wie kan een 'to do' programma ontwikkelen dat aan de volgende voorwaarden voldoet:

1) volledige integratie met Datebk3
2) alarm functie, met de mogelijkheid om dit alarm niet alleen aan een datum te koppelen, maar ook aan een separaat in te stellen tijd
3) Mogelijkheid om subcategorieën per to do in te stellen, maar met behoud van de 'look and feel' van de originele to do applicatie (zie 'Listmaker' als je wilt weten wat ik bedoel). Oh ja en de subcategorieën moeten uiteraard weer separate alarms en Datebk3 integratie kennen.
4) kleiner dan 200kb (ik heb een Palm V).

Te veel gevraagd allemaal, maar dit is wat ik zoek. En ik durf te wedden met mij velen die grote projecten beheren die onderverdeeld zijn in sub-projecten (en dus ook sub-deadlines).

NB : Bonsai / Arranger / Progect e.d. hebben dit allemaal niet. Ik wor er moedeloos van...

WIE DURFT??? (en wie kan???)

Niek
Met citaat reageren
  #34  
Oud 18 februari 2002, 10:28
henri henri is offline
Lid
Model: Palm Tungsten|T2
 
Geregistreerd: 27 april 2001
Locatie: de mooiste nieuwbouwstad van Nederland
Berichten: 42
o.k. het is al een keertje gezegd, maar toch nog een aanvulling.
Allereerst een kilometerregistratie. ik gebruik FcMiles, prima programmaatje, maar het nieuwe belastingregime geeft aan dat je maximaal 40 x per jaar naar een bepaalde plaats mag rijden zonder dat dat betitteld wordt als werkplek. En de kilometers naar je werkplek worden aangeslagen als prive-kilometers (binnen zekere grenzen). Dus zoek ik een registratie waarbij te zien is hoevaak ik al naar een specifieke plaats gereden ben (terugtellend van 40 naar 0).

Daarnaast gebruik ik TimeCompanion als tijdregistratiesysteem. Ook een prima programmaatje, maar daarin mis ik een zelfde soort systeem. Omdat ik met van te voren gecalculeerde projecten werk wil ik graag zien hoeveel tijd er op de projecten nog beschikbaar is. Dus, voor ieder project van te voren het aantal gecalculeerde uren ingeven en dan, bij de registratie de gemaakte uren er (dynamisch) aftrekken. Zodat je direct ziet hoeveel uren je nog over hebt.

En als die twee programma's nu in 1 applicatie zouden zitten zou ik helemaal gelukkig zijn.

Henri
Met citaat reageren
  #35  
Oud 18 februari 2002, 11:00
BloW_Smoke
Guest
 
Berichten: n/a
Ik heb niet echt mijn windows C++ source kunnen omzetten naar Palm PRC, kon niet echt iets vinden dat werkte of ik moest voor een eenmalige actie iets aanschaffen.

Maar heb wel een calculator kunnen vinden die door iemand anders al als freeware heeft aangeboden op een site.
Gelijk danbkbaar gebruik van gemaakt, en zeker een goede aanvulling voor de top10

ftp://ftp.smart.net/pub/hymowitz/ip.zip
http://members.xoom.it/bench005/download/IPCalc110.zip
Met citaat reageren
  #36  
Oud 05 maart 2002, 11:22
GeorgeW GeorgeW is offline
Lid
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 10 juni 2001
Berichten: 39
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GJHartog


Zodra je het programma afhebt, zou je mij een seintje (via forum, e-mail of private message) willen geven? Lijkt me een zeer handige applicatie, waar ik voor mijn werk toch wel aardig wat plezier van zou kunnen hebben!
Wat is er mis met NetCalc (Network Calculator)? Freeware, en rekent bij een IP-adres netmask, network en broadcast uit.
Met citaat reageren
  #37  
Oud 05 maart 2002, 11:25
GeorgeW GeorgeW is offline
Lid
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 10 juni 2001
Berichten: 39
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pven
Wat kan je tegenwoordig nog maken voor de Palm? Volgens mij is werkelijk alles al wel een keer gedaan.
Wat mij wel mooi lijkt is een kabeltje om een standaard PC toetsenbord op een Palm m50x aan te sluiten. Zo'n toetsenbord is overal aanwezig, en een stuk goedkoper dan een portable keyboard.
Er zal waarschijnlijk wel een driver bij moeten voor de aansturing van het toetsenbord (of voor aansturing van de Palm vanaf het toetsenbord?).
Met citaat reageren
  #38  
Oud 05 maart 2002, 12:06
Smaus's schermafbeelding
Smaus Smaus is offline
SuperSmaus
Voornaam: Jacob
Model: Overig
 
Geregistreerd: 10 mei 2001
Locatie: Meestal achter mijn computer, soms thuis, soms op kantoor, soms in de auto
Berichten: 1.507
Stuur een bericht via ICQ naar Smaus Stuur een bericht via Instant Messenger naar Smaus Stuur een bericht via MSN naar Smaus Stuur een bericht via Yahoo naar Smaus
Citaat:
Wat mij wel mooi lijkt is een kabeltje om een standaard PC toetsenbord op een Palm m50x aan te sluiten
Naar mijn weten is zoiets er al... nl. de HATcker

Groeten,

Jaap
__________________
HP 300Lx, Palm m100, 3Com IIIxe, Palm IIIc, PalmOne Tungsten T2, PalmOne Treo 650, Fossil WristPDA, Qtek 9100, HTC TyTN, Apple Newton OMP, Sony Clie PEG TH55, PalmOne LifeDrive, Nokia N95 8GB, Nokia E61i, Nokia E72, Nokia N95 8GB, iPhone 3GS, Blackberry Curve, HTC Hero, Samsung Galaxy Note, Samsung Galaxy S2, Nexus 7, Nexus 5
Met citaat reageren
  #39  
Oud 05 maart 2002, 14:23
GeorgeW GeorgeW is offline
Lid
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 10 juni 2001
Berichten: 39
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaap Fresco


Naar mijn weten is zoiets er al... nl. de HATcker

Groeten,

Jaap
Jammer dat ie alleen voor de Palm V(x) is, en niet voor de m50x.
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023