Palmclub forum

Palmclub Forum

alles over je Palm Treo smartphone of PalmOS pda

 
Ga terug   Palmclub forum > PalmOS - Algemeen > Softwareontwikkeling

Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 04 december 2001, 22:28
Richard de Wit
Guest
 
Berichten: n/a
Rom images

Kan iemand mij een "rom images" mailen, zodat ik met een emulator het een en ander kan testen? Ik ben al aan het zoeken geweest, maar ik kan er geen een vinden. Het downloden van mijn rom images van mijn eigen IIIc wil niet lukken.
Met citaat reageren
  #2  
Oud 04 december 2001, 23:38
m500's schermafbeelding
m500 m500 is offline
Senior lid
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 september 2001
Locatie: rotterdam
Berichten: 88
hier kun je er een paar krijgen ***

michael

[moderatie JP: het plaatsen van ROM-files of links naar websites met ROM-files is niet toegestaan. Deze vallen onder de warez-regel, omdat ze alleen te verkrijgen zijn op basis van een developer-agreement met Palm]
__________________
Info over wiet, blowen en verslaafing zie mijn site

Laatst gewijzigd door jean-paul; 04 december 2001 om 23:57.
Met citaat reageren
  #3  
Oud 05 december 2001, 00:12
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Post deleted

Joeyke,

Jouw posting over het aanbieden van ROM-images is weggehaald. Het aanbieden van ROMs valt ook onder de warez-regels, zoals gedefinieerd in de huisregels. Zie verder mijn commentaar bij de post van m500.
Met citaat reageren
  #4  
Oud 05 december 2001, 00:53
m500's schermafbeelding
m500 m500 is offline
Senior lid
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 september 2001
Locatie: rotterdam
Berichten: 88
ik snap het niet hoor als je hier kijkt

http://www.palmclub.nl/forums/showth...&threadid=1002

zie je dat er wel 30x om een rom wordt gevraagd en ik zet hier een link en die word gelijk er uit gehaald? en als ik net zo als Papegaai in de thread hier boven het aan bied om te emailen mag het dan wel? dit vind ik nog al vreemd.

michael

p.s. ik heb alle begrip voor de forum regels, maar dit is toch krom
__________________
Info over wiet, blowen en verslaafing zie mijn site

Laatst gewijzigd door m500; 05 december 2001 om 00:56.
Met citaat reageren
  #5  
Oud 05 december 2001, 01:03
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Gelijk

Heej Michael,

Je hebt wel een beetje gelijk. Ik ken uiteraard het bestaan van die thread, maar was 'm een beetje uit het oog verloren. Deze wordt dan ook nu persoonlijk door mij weggehaald. Ik kan echter niet alles alleen in de gaten houden, en ik weet dat de andere moderatoren ook erg druk zijn. Die thread is echter 'hard to miss', dus daar heb je absoluut een punt, hij had gelijk al de kop ingedrukt moeten worden.

Ik zal er ook eerlijk bij zeggen dat het punt van de ROM-images een nieuw beleidspunt is. ROM-images zijn echter alleen maar te verkrijgen na het tekenen van een developers agreement met Palm, elke andere ROM-file - hoe dan ook aangeboden hier - zal voortaan als warez behandeld worden.

Sorry dat je de 'dupe' moest worden, maar we moeten ergens beginnen. In een andere thread heb ik ook Mem@'s post verwijderd, waar hij OS 4.1 aanbiedt.

Jean-Paul
Met citaat reageren
  #6  
Oud 05 december 2001, 01:13
m500's schermafbeelding
m500 m500 is offline
Senior lid
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 september 2001
Locatie: rotterdam
Berichten: 88
Ok, het is nu duidelijk

michael
__________________
Info over wiet, blowen en verslaafing zie mijn site
Met citaat reageren
  #7  
Oud 05 december 2001, 16:13
Joeyke
Guest
 
Berichten: n/a
Re: Post deleted

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jean-paul
Joeyke,

Jouw posting over het aanbieden van ROM-images is weggehaald. Het aanbieden van ROMs valt ook onder de warez-regels, zoals gedefinieerd in de huisregels. Zie verder mijn commentaar bij de post van m500.
Sorry, dat wist ik niet!
Met citaat reageren
  #8  
Oud 05 december 2001, 16:14
BDees
Guest
 
Berichten: n/a
Red face

Deze commotie rondom de ROM-images lijkt mij niet nodig. Richard als jij de emulator software hebt, dan zit daar als het goed is een programmaatje bij waarmee je een ROM image van je eigen palm kunt downloaden via de hotsync cradle. Zie de handleidingen bij de emulator.

Overigens ben ik het eens met de moderator: ROM images vallen onder het copyright van Palm Inc, en dat moeten we respecteren, ook al zijn er andere sites die dat niet doen.

suc6,
bram.
Met citaat reageren
  #9  
Oud 05 december 2001, 20:47
D. Verdijk
Guest
 
Berichten: n/a
De laatste keer dat ik het heb getest zat er inderdaad een programmatje bij de emulator dat het image van de palm naar de pc overhaalt. Helaas, helaas, het programma kon toen (nu weet ik het dus niet) niet overweg met USB. Dus had je er geen #$@%@ aan.

Fijn hoor Palm, zet dat dan ff duidelijk ergens in de documentatie op de betreffende download-website VOORDAT ik alles heb gedownload.........

Het is geheel LEGAAL om een image te gebruiken dat van je eigen palm afkomt. Als dat niet lukt, is het (naar mijn idee) niet illegaal om een image te gebruiken van een palm van iemand anders, mits het maar hetzelfde model is, aangezien alle roms van een bepaald model hetzelfde zijn. Of je het image nou zelf of door iemand anders laat binnenhalen, het uiteindelijke image-bestand dat op de pc staat is identiek.

Ik heb dus van internet een image van een palm m505 gedownload en gebruik dat nu in mijn emulator. Aangezien ik zelf ook een palm m505 bezit ben ik naar mijn idee dus niet strafbaar bezig.

Of denk iemand daar anders over?

Ik kan heel goed begrijpen dat het nodig is om bepaalde regels te hanteren op dit forum, het is overigens een klein kunstje om buiten dit forum om een link te vinden naar een pagina waar je wel de betreffende bestanden kunt vinden......

Zo, dat wilde ik nou ff kwijt,

Groeten Dennis
Met citaat reageren
  #10  
Oud 05 december 2001, 21:11
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
dialoog

Dennis,

Zoals ik in de post in reactie op m500 (Michael) al aangaf, het is een recente beslissing en ik wil graag de dialoog met jullie hier in aangaan.

Het is inderdaad volkomen legaan om je eigen ROM van je Palm te halen en deze te gebruiken in de emulator. Dat Palm geen ROM-tranfer programma voor USB beschikbaar heeft gesteld gaat volgens mij snel veranderen als de update naar 4.1 voor m125/m50x bezitters beschikbaar wordt gesteld. De reden dat dit langer op zich laat wachten is volgens mij het feit dat Palm zelf geen idee heeft hoe ze de transfer via USB moeten gaan doen.
Desondanks is het vragen hier op de forums naar m125/m50x ROMs of welke andere ROM dan ook voortaan uit den boze.

Wat jullie van andere sites halen zal mij verder worst zijn. Ik geef eerlijk toe dat ik ook niet altijd een heilig boontje ben. Desondanks hebben we als website aan bepaalde regels te voldoen en iedereen weet dat het aanbieden van warez of andere niet-legale artikelen/programma's gewoon niet getolereerd wordt door welke ISP dan ook.

Ik ben desondanks blij met de feedback die jullie hier geven en vooral verheugd dat het op een volwassen manier opgelost kan worden in tegenstelling tot wat je vaak ziet in dit soort discussies.
Met citaat reageren
  #11  
Oud 05 december 2001, 22:09
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Ik wil er alleen aan toevoegen dat sommige ROM's volkomen legaal en gratis van de Palm site zijn te downloaden (inclusief installatieprogramma). Een algeheel verbod op het vragen naar of het aanbieden van ROM's kan dus niet voor alle ROM's gelden. Als voorbeelden noem ik de OS 3.5 upgrade voor de Vx en de OS 3.3 upgrade voor enkele andere modellen. Het kan toch geen probleem zijn om daar naar te vragen of iemand de juiste links te geven naar de juiste pagina's op de Palm site.

Hier twee legale voorbeelden:
http://www.palm.com/support/33upgrade/33_legal_eng.html
http://www.palm.com/support/35upgrad...x_upgrade.html
Met citaat reageren
  #12  
Oud 05 december 2001, 22:47
jean-paul's schermafbeelding
jean-paul jean-paul is offline
Admin
Voornaam: Jean-Paul
Model: Apple iPhone
 
Geregistreerd: 22 november 2000
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.828
Stuur een bericht via ICQ naar jean-paul Stuur een bericht via Instant Messenger naar jean-paul Stuur een bericht via MSN naar jean-paul Stuur een bericht via Yahoo naar jean-paul Stuur een bericht via Skype™ naar jean-paul
Uitzondering

De uitzondering (sigh!) bevestigt altijd de regel, maar je hebt helemaal gelijk. Ik zal ze als uitzondering in de policy opnemen en de moderatoren inlichten.

Bedankt voor het uitzoeken en de links!

jp.
Met citaat reageren
  #13  
Oud 06 december 2001, 01:53
m500's schermafbeelding
m500 m500 is offline
Senior lid
Model: Palm m505
 
Geregistreerd: 08 september 2001
Locatie: rotterdam
Berichten: 88
met SyncWizard kun je een rom downloaden met USB, toch?

michael
__________________
Info over wiet, blowen en verslaafing zie mijn site
Met citaat reageren
  #14  
Oud 06 december 2001, 21:24
BDees
Guest
 
Berichten: n/a
ROM Images

Wellicht ten overvloede: de links die Arent geeft verwijzen NIET naar ROM images die je in de emulator kunt gebruiken maar naar OS upgrades voor je palm. De ROM images kun je downloaden (GRATIS) vanaf de developer area op www.palmos.com/dev.

Je moet dan wel jezelf registreren als developer. Daarna kun je alle ROMs gratis downloaden.

De reden hiervoor is dat de ROMs onder de categorie software vallen waar de USA bepaalde exportrestricties voor hanteert. En daarom is Palm wel verplicht om in het copyright te verbieden ze verder te verspreiden. En daarom zijn ze dus te beschouwen als 'warez'.

Maar als je jezelf aanmeldt kun je verder onbeperkt alle Palm ROMs downloaden.
Bram.
Met citaat reageren
  #15  
Oud 06 december 2001, 23:35
Arent Arent is offline
Model: Overig
 
Geregistreerd: 23 november 2000
Berichten: 1.021
Bedankt voor de aanvulling, Bram.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door m500
met SyncWizard kun je een rom downloaden met USB, toch?
Klopt m500, ik heb het net geprobeerd met de evaluatieversie. Werkt vlekkeloos. Kan de ROM ook direct in de emulator laden. Handig programma verder.

Om misverstanden te voorkomen: downloaden is in dit geval niet van Internet, maar van een Palm naar een bestand op een PC
Met citaat reageren
Reageren

Favorieten/bladwijzers


Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)
 
Discussietools
Weergave

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:26.


Apple iPhone en iPad
(c) Nederlandse Palmclub Stichting 1999-2023